No olen aikasemminkin kirjoitellut ko.lääkkeestä tähän ahdistukseen..psykiatrit ja hoitajat tätä niin tuputtaa. mulla on jo pienellä 12,5 mg aiheutti nykinöitä ja lihasjumia joka kyllä muutamassa viikossa helpotti jonkinverran.no taivuttelivat edes 25mg kokeilemaan ja taas etureidet jumissa ja öllö olo.. että voi hemmetti kun pelottaa nämä oireet vaikka taitaa kaikki lääkkeet sivareita aiheuttaa. voi kun jo nuppi tasaantuisi ja sivarit helpottais:-(
Mutta siis tämä lääke on nämä pari viikkoa kun olen syönyt niin vienyt ison osan ahdistuksesta pois..se puristava tunne on poissa ison osan aikaa.. mutta sitten stressaa tämä lääke vaikka pieni annos onkin,että mitä tuhoa tekee ja kuinka tämän lopetuksen kestän kun pieni triptylmäärä lähes seinään sekoitti kemiani niin ettei 8kk takaisin ole palautunut..ja tämä ahdistus on siis aivan toisenlaista kun aikaisempi lievä..sellaista täyttä paniikkia koko ajan triptylin lopetuksesta.
Ja vielä lisäisin että saan näemmä aina kaikki mahdolliset sivuoireet ja viekkarit..kun 10mg triptylistä sain kamalat viekkarit ja siitä tämä kauhu laukesi. ja aikaisemmin atacand oli migreenin ehkäisyyn vaikka on siis verenpainelääke niin auttoi mutta niin hurjat vatsakivut sain että piti lopettaa..ja melatoniini tämän ketipinorin kanssa aiheutti kk käytön jälkeen hurjan viikkojen vesiripulin joka loppui pikkuhiljaa kun sen lopetin.. Joskus söin sertalinia(auttoi silloin lievään ahdistukseen ja lopetus oli ok kun hitaasti tein) niin nyt sitä kokeiltiin niin 2 viikossa ihan sekosin ja itkin ja itsari mielessä..samoin buspar..että voi hemmetti kun vaan on niin herkkä kaikelle mutta pakko on yrittää kun ahdistus vaan ei terapialla mene pois. kyllä niin kaduttaa kun alun alkaen suostuin nuppilääkettä migreenikipuun syömään. siitä sitten lopetuksesta kaikki hajosi käsiin:-( opamox ei juuri haittoja tee paitsi väsymystä mutta kun sitä pitäisi sitten päivittäin ja usein ottaa niin ei taida olla sekään ratkaisu pitemmän päälle. Lyricaa varmaan seuraavaksi mutta aikas myrkky taitaa olla sekin?
Että uskaltaako tuota ketistä syödä jonkinaikaa tuolla 25mg päivä ja sitten hitaasti lopettaa..vai tuhoaakohan mut lopullisesti?
pelkään lääkettä joka auttaa..
5
274
Vastaukset
- kohtalontoveri
Miksi sun pitää luopua lääkkeestä, joka auttaa sua. Onko pahat sivuvaikutukset? Itse olen joutunut kättää masennuslääkettä jo 25v. Ja ehkä joudun käyttää lopunelämääni. Oireeni on paljon helpottaneet kun todettiin taustalla kilpirauhaslääkityksen vajaatoimintaa. Sekin aiheuttaa ahdistusta, masennusta paniikkia. Testaa kilpirauhasarvosi myös.... Mä käytän vanhanajan masennuslääkettä anafranilia ja mulle on sopinut paljon paremmin kuin noi uudemmat mitä olen kokeillut...
- ketittää
Kiitos vastauksesta! eli olen huolissani varsinkin pitkäaikaisista haittavaikutuksista ja lopettamisen vaikeudesta kun aikaisempi triptyl traumat jätti..
ja itsellä myös kilpirauhassairaus mutta toisaalta harmiksi nämä arvot ovat pysyneet ihan normaalitasoilla joten se ei ollut selitys..
mutta pakko on lääkettä yrittää popsia,muuten en tunnu tätä kauhun kierrettä poikki:-( - toinen tapaus
Tuohan kuulostas hyvältä lääkkeltä
" Anafranilia käytetään masennuksen, pakko-oireisen häiriön, paniikkihäiriön ja pelkotilojen sekä pitkäaikaisten kiputilojen hoitoon."
Se vois olla mullekkin just hyvä. Täytyy ehottaa ens kerral kun menen lääkätiin, on meinaan ihme kolotuksia kehossa ja noita muitakin oireita paniikkia ja pelkoa.
- klotriptylli
Mielenkiinnosta kysyisin tosta triptylistä. Söitkö sitä ahdistukseen? Auttoiko se?
Olen käyttänyt klotrpityliä 1 iltaisin 4 vuotta. Keväällä lopetin hyvin hitaasti ja en sen koomin ole elänyt normaalia elämää. En vielä tiedä pitäisikö alkaa vaan popsimaan sitä uudelleen. Olen myös lääkekammoinen, kaikista lääkkeistä tulee jotain outoja oloja, vaikka ottaisi vain puolikkaan. En pystynyt aloittamaan cymbaltaa, enkä cipralexia. Ilman lääkettäkään ei oikee elämästä tuu mittään. Joo opamox taitais olla paras, muttei sitäkään uskalla ottaa sen koukuttavuuden takia..- aloittajak
Söin siis triptyliä migreenin estoon,mutta lopetus syöksi minut suorsansanottuna helvettiin:-(
ja nyt mulla on alkanut tulla kuivia ihottumaläikkiä kasvoihin ja pelkään että ketis tämän nyt tekee ja että oireet pahenee,lääke pitää lopettaa ja sitten ollaan varmaan laitoshoidossa.
kun niin jo haluaisi huokaista ja vaan olla kun ahdistukseen ketis auttaisi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038