Hyvä lääke -Absenor

Rambol77

Minulla aloitettiin Ketipinorin pienen annoksen rinnalla Absenor -lääkitys ja täytyy sanoa, että on loistava lääke. Mitään mainittuja haittavaikutuksia ei ole tullut, ja pitkästä aikaa tunnen taas eläväni. Olin monta kuukautta masennuksen syövereissä, tämä lääke toimii nopeasti ja olo on virkeä ja energinen. Tuntuu tyhmältä sanoa, että olo normaali tai terve - siltä se tuntuu ja näyttää.
Rohkaisen tämän lääkkeen käyttöön. Sivuvaikutuksilla pelotellaan mutta ei kannata olla huolissaan. Se ote elämään ja virkeä, skarppi olo mahdollistaa monenlaisen elämänsisällön rakentamisen. Jaksaa liikkua, mennä ihmisten ilmoille etc.

10

7802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakati

hyvä,että kirjoitit ketipinorille vaihtoehdon.Sitä olemme jo kauan ajatelleet luopua toivosta,että on olemassa vain ja ainoastaan seroquel/ketipinor.Seuraavalla lääkärissä käynnillä ehdotamme Absenoria.Toivottavasti saamme pään käännettyä.Tuntuu lääkärikuntakin luottavan vain ketipinoriin.

• pipo kireellä

Mulla menee myös Absenor. Tuntuu toimivan,sillä olen syönyt jo yli vuoden.En ymmärrä sitä,että jotkut lääkärit (kuulemma) eivät halua kokeilla.
      Tosin käyn yksityisellä psykiatrilla ja vaihtaisin kyllä lääkäriä jos aina pitäis vääntää kättä asioista.
      K.o lääkäri sanoi,että Absenor toimii parhaiten ns sekamuotoisen hoidossa.

• Ramboll77

Rohkaisevaa on sekin, että ruokahalu on luonnostaan vähentynyt. Pelkäsin painonnousua ja sitä, että syötättää paljon. Seksihalut taasen ovat lisääntyneet, tai sanotaan terävöityneet lääkkeen myötä;-)

• A.R. -88

Minulla on Absenorista ihan vastaavanlainen kokemus. Masentuneisuus ja erilaiset ahdistusoireet ja pelot ovat helpottuneet lääkkeen myötä ja tunnen että pystyn lääkkeen kanssa elämään normaalimpaa ja tasapainoisempaa elämää, kuin koskaan. Aiemmin olen kokeillut Lamictalia ja Litoa, mutta ne eivät ole minulla toimineet.

Jännä kyllä olen saanut Abrenorista apua myös pitkäaikaiseen tinnitukseen ja pahemmilta päänsäryiltäkin se tuntuu suojelevan. Alussa ahdisti ja väsytti muutaman päivän normaalia enemmän, mutta kun ensimmäisistä päivistä selvisin, alkoi elämänlaatu parantua nopeasti. Seksihaluja se ei tunnu vievän, melkein päin vastoin, henkinen puoli seksistä on ainakin helpottunut, joten sen laatu kokonaisuudessaan on parantunut.

Absenor on auttanut minulla ihmeen kokonaisvaltaisesti vointiin, myös monet fyysiset ahdistusoireet, kuten lihasten nykiminen ahdistavissa tilanteissa, tai käsien/kropan tärinä ja verenkierron huononeminen (kylmät kädet ja jalat/koko kroppa) jännittävissä tilanteissa, sekä mahaoireet (ripuli tms.) ko. tilanteissa ovat helpottaneet huomattavasti. Kaikki jännittävä pysyy normaaleissa rajoissa, eikä käy ylivoimaiseksi.

Lääke rauhoittaa ajatuksenjuoksua niin, että esimerkiksi unen saanti on paljon helpompaa, eikä nukkumaanmeno ahdista enää. Päivisin jaksan olla kiinnostunut asioista ja ihmisistä, olen virkeä ja innostunut, jaksan hoitaa kotihommat ja jää energiaa vielä hyvin harrastuksillekin. Parisuhde voi hyvin ja mieheni nauttii enemmän tasapainoisesta seurastani. :)

Suosittelen kokeilemaan Absenoria, jos muista ei ole ollut apua tai muutenkin vaikka ensimmäiseksi lääkkeeksi kaksisuuntaisen hoitoon.

• erot. vs. psyk.

"Henkinen puoli seksistä on ainakin helpottunut" pitää paikkansa. Ei tarvita mitään psykiatrisia lääkityksiä, kun kokeilee erotiikkaa.

• Do'h!
        erot. vs. psyk. kirjoitti:

"Henkinen puoli seksistä on ainakin helpottunut" pitää paikkansa. Ei tarvita mitään psykiatrisia lääkityksiä, kun kokeilee erotiikkaa.

Uskoisin että ymmärsit väärin...
        Luulen hänen tarkoittavan että henkisesti seksi on miellyttävämpää, (esim. vähemmän häpeän tunteita?) ei että seksi parantaisi sairauden oireita. Ei sillä, ei siitä varmasti haittaa ole, mutta en ihan suorilta lähtisi ihmisille sanomaan että ei tarvitse lääkkeitä jos on aktiivinen sängyssä..

• bipopää

Absenoria mulleki kokeiltiin, viikko meni ja kutisin ihan järkyttävästi, olin siis sille allerginen. Nyt menee pelkkä Seroquel Prolong 400mg ja olo on loistava, ei mitään sivuvaikutuksia.

Näin me olemme yksilöitä.

• ansu49

Miten sulla hoidettiin masennusta ja oliko useinkin aikaisemmin masennuskausia. Entä ahdistusta, auttaako Absenor myös ahdistukseen? Mulla itelläni on muutaman vuoden ajan ollut masennusjaksoja ja sitten taas hiukan parempia aikoja. Parempana aikana olen touhukas ja saan aikaiseksi. Sitten taas iskee ahdistus ja unettomuus ja sitä kestää liiankin pitkään. Viestistäsi sai sen kuvan että auttoi masennukseenkin ja nimen omaan siihen. Ymmärsinkö oikein?

• sopiva lääkityssss
    • abduktiolisti

Samoin. Vuosia lääkittiin neurolepteillä joista sain vaan kovin pahan olon.. Ne tekivät ärtyisäksi, aiheuttivat vapinaa (ja vapina minulla on yhäkin jäänteenä niistä), lihottivat ja tokkuroittivat ja huononsivat oppimiskykyäni.
      Absenor menee mulla manioiden estoon ja lamictal rinnalla masennuksen estoon. Yhdessä nää lääkkeet toimii mulla mahtavasti ja ilman kummempia sivuvaikutuksia. En ole ihan varma johtuuko ajoittainen kolotus nivelissä lamictalista ja absenor tuntuu kuivaavan silmiä ja suuta. Silmätipoilla ja kosteuttavalla hammastahnalla nuokin oireet pysyy kurissa.
      Absenor aloitettiin kun olin lukenut siitä jostain oppaasta ja vaadin sitä lääkkeeksi. Sanoin että muut lääkkeet saavat luvan riittää ja tämä on viimeinen mahdollisuus tai en lääkkeitä yksinkertaisesti syö ja olen mielisairaalakierteessä. Neuroleptilääkkeiden aikana olen ollut 9 kertaa mielisairaalassa. Absenoria ja lamictalia syödessä vain 2 kertaa. Nyt en ole ollut yli vuoteen sairaalassa joka on kuuden vuoden aikana ennätys minulta.
      Mieskin sanoo että oo tasapainoisempi niillä. sanoo myös että jos jätän lääkkeet muutamaksi päiväksi väliin niin sen kyllä huomaa heti :D Ei siis pidä unohdella tai tahalteen jätellä lääkkeitä..
      Absee menee 900mg/vrk ja lamia 100mg/vrk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10506
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4070
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe