Sosiaalisten tilanteiden pelko/ lääkitys

sosfobiaa

Moi!

Olisi kiva kuulla mikä lääkitys on muilla auttanut sosiaalisten tilanteiden pelkoon parhaiten.
Itse sairastan voimakasta sosfobiaa ja rajoittaa todella paljon elämääni. Esim. työasiat on erittäin huonosti, koska sairauden takia kaikki asiakaspalvelutyöt ovat poissuljettu, vaikkakin olin ennen sosiaalinen ja rakastin asiakaspalvelutyötä. Vuosia sitten kun sairastuin en sen jälkeen ole enää pystynyt asiakaspalvelutyöhön saati edes ajatella sellaista ja se masentaa. Lääkitykseni siis on Cipralex 20mg/vrk, mutta se ei kokonaan auta, sosfobiaa esiintyy edelleen (olen käyttänyt 6vuotta) ja tarvittaessa otan Xanor 0.25 joka tuo hetkellisesti helpotusta pahoihin tilanteisiin.

Nyt haluaisinkin tiedustella olisiko saatavilla jokin muu parempi lääke joka antaisi taas mahdollisuuden työskennellä asiakaspalvelussa jne....

MIKÄ LÄÄKE TEILLÄ ON AUTTANUT PARHAITEN?????

-Kiitos!-

4

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne lääkkeet, ne lääk

Kaitpa se vaan on niin, että ei sitä ihmepilleriä ole olemassa, joka kokonaan poistaisi sos.pelon. Itse kärsin pahasta sos.pelosta vuosia, mutta olin kuitenkin opiskelu- ja työkykyinen. Jännittäjä olen vieläkin, mutta nyt elämä sujuu ja jännittäminen paljon pienempi murhe kuin aiemmin.
      Mulla beetasalpaaja Xanor 0,5 mg oli/on käytössä (nyk. vain varmuuden vuoksi), mutta mulla lääkitys yhdistettynä ryhmäterapiaan toimi. Siellä voi harjoitella ja altistua jännittäville tilanteille eikä itsetunto murene vaik tulisi epäonnistumisia.
      Eikä tuo edellä mainittu lääkesatsi siis auttanut kunnolla, mutta vähän tasoitti tietä.

• vyuibgibiub

Venlafaxiini/efexor

Terv. Entinen hyvin paha sos. jännittäjä

• tarjoilijatar

Ennen olen syönyt Cipralexia, nykyään en. Kannattaa vaihtaa E nimiseen... En nyt muista mikä kun lääkkeet on vaihdossa. Oikeastaaan en voi sanoa että vaihtaa olis hyvä mutta ainakin minä syön niitä. Tarjoilija ammatissani oikein oivat.

• s

Mulla on Mirtatsapiinia, ja se ei varsinaisesti poista sosiaalisten tilanteiden ahdistavuutta, mutta tekee rohkeammaksi menemään sosiaalisiin tilanteisiin ja saa ainakin pakolliset sosiaaliset tilanteet hoidettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe