Pieksämäen paras kiinteistövälittäjä??

....................

Kuka myy parhaiten ja nopeasti? Suosituksia?

12

2573

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmkmkmmkm

Tämä uusi Kiinteistömaailma.

• Input temput ja

Kiinteistönvälitys on näköjään alkanut hyödyntämään sosiaalista mediaa.

• rautasahaasdf

Jopas laitot kysymyksen!

Pieksämäellä asunnon tai minkä tahansa kiinteistön myyminen on melko hankalaa, ostajia kun ei vaan ole. Yleensä noissa nyt ei edes kannattaisi käyttää mitään välittäjää. Lehti-ilmoituksilla ei ole nykypäivänä mitään merkitystä, käytännössä jokainen ostaja etsii asunnon netissä olevista 3 eri sivustosta. Niihin yhteenkin ilmoitus 80-100e/kk riittää. Harva tekee kaupat käteisellä joten joka tapauksessa teette kaupat pankissa. Miksi tarvitset välittäjän istumaan sinne seuraksenne pankkiin? Itse olen muutamia ostanut ja myynyt. Mielummin asioin suoraan myyjän tai ostajan kanssa. Sitäkin voi tietysti miettiä, minkä verran keskiverto välittäjä tietää rakennustekniikasta jne? Oman kokemuksen mukaan aika vähän.

Välittäjä ei kuitenkaan ota mitään vastuuta kaupan käynnistä missään tapauksessa, itse olet 100% vastuussa. Toki ostajalla on myös omat vastuunsa. Eli riittävät tiedot=isännöitsijä todistus ja se on siinä. Kauppakirja malleja löytyy netistä ja pankista. Ihan turha pelätä kaupankäyntiä. Keskimäärin kämpät Pieksämäellä hieman paremman auton hintaisia (50ke) ja niitä ostetaan 30min tutkimis/miettimisajalla.

Huijaamalla ei elämässä pitkälle pääse, on sitten ostaja tai myyjä. Joitakin tälläisiä tapauksia tiedän, on siis alettu venkuloimaan kun ostettu 30vuotta vanhaa tavaraa ja kuviteltu, että uuden veroista. Tämmönen venkula jos kohdalle sattuu, niin se sitten todennälösemmin tulee juuri välittäjän kautta. Mutta sitten vaan käräjille...rehellinen pärjää kyllä aina:)

Hintapyyntö vaan pitää laittaa kohilleen, onnenkantamoisia ei netin ansioista juuri nykyisin ole. Järvenranta menee Pieksämäelläkin kaupaksi, muut ei. Kerrostalot ja vanhat okt täysin jumissa. Uuden rakentaminen niin halpaa, että kukapa haluaisi jonkun vuokratontilla sijaitsevan vanhan kämpän, noita saatetaan jossain vaiheessa purkaakin. Kun loputkin vuokralaiset häviävät, kun Vaaliksen toiminta supistuu ja Sisiksen tulevaisuus kysymysmerkki?

• Asiaa kirjoitit

Kansassi on helppo olla samaa mieltä. Joku heittää seuraavaksi sen, että välittäjällä on ostaja valmiina ...

• 5hjk

eurox myi hyvin talomme.en tiedä onko kyseistä putiikkia enää.
      itse muutimme mäntyharjuun.

• myyty ja ostettu

Kiinteistömaailma myi taloni viikossa. Euroxille ei anneta kyllä mitään myyntiin, eikä siltä osteta.

• ..............

Taitaa olla ainoat vaihtoehdot Opkk ja Kiinteistömaailma. Hinnassa ei suurta eroa ole välityspalkkion yms. välillä.
      Joku ehdotti Euroxia. Se vaikuttaa jokseenkin epäilyttävältä..

• W264T

Samat talot näyttää olleen myynnissä jo vuosia. Ei käy kauppa p.mäellä tällä hetkellä. Joku onnenkantamoinen aina välillä.

• asrgtgjh

Se vaan on niin, että 98 prosenttia ostaa välitysliikkeen kautta luullen sen olevan turvallisempaa. Samat tiedot saa kyllä itsekin hommattua halutessaan nähdä vähän vaivaa. Keskinäisessä kaupassa tinkiminenkin on helpompaa, koska myyjä ei lisää VÄLITTÄJÄN OTTAMAA VÄLITYSPALKKIOTA MYYNTIHINTAAN. Kauppakirjan voi tehdä esim.pankin notaarin kautta muutamalla satasella tai ihan keskenään todistajien läsnäollessa ja kiinteistökaupassa täytyy kutsua kaupan vahvistaja joka tapauksessa. Voi toki teettää pelkän kauppakirjan kiinteistövälittäjällä ja maksaa siitä muutama satanen.

• p-järvi

Taantuvan paikkakunnan ongelma tuo asuntokauppa Pieksämäellä. Myytävistä on ylitarjontaa ja ostajia ei oikeastaan ole olenkaan. Vuokramarkkinoilla sama juttu, taitaa kohta löytyä suomen halvimmat asunnot Pieksämäeltä, Jossain Pohjanmaalla on joku vanha kaivoskylä jossa vielä halvempaa. On niin halpaa ettei kelpaa edes venäläisille osa-aika asumiseen. Toisaalta se osa-aikakin voisi käydä pitkäksi...
      Ainoat uudet asukkaat vuosittain Pieksämäellä taitaa tulla tuolta Naarajärven hiekkalinnasta...eivät vaan kovin hyviä veronmaksajia:(

• Sbundle

Itse olen etsinyt pieksämäeltä omakotitaloa perheelleni jo reilut 2 vuotta. Kriteereitä täyttäviä vaan ei tahdo löytää hirveästi ja yli 20v vanhaan omakotitaloon ei taida uskaltaa koskea homeen takia.. Kaiken lisäksi hinnat ovat aivan älyttömiä vanhoilla tönöillä. Ollaan kyselty talopaketteja ja niitä näyttäisi saavan melkein samalla hinnalla kun 20- 30v vanhan talon vuokratontilla ja sen ajan varustuksella ja sisustuksella. Eipä tarvitse kaukaa miettiä mitä tullaan tekemään lähitulevaisuudessa..

Välittäjistä sen verran, että Kiinteistöasiat firmaan en katsokaan kun nykyistä alan myymään. Oltiin ostattelemassa erästä asuntoa aikanaan ja niiden käytös oli melko erikoista tiuskimista. OPKK:sta olen kuullut monelta sellaista juttua, että ovat laiskoja pitämään asiakkaaseen yhteyttä mikäli ei mene heti kaupaksi.
      SKV mielestäni ok, kun nykyinen ostettiin. Eurox ainakin on halpa, muuta kokemusta ei ole.

• ostaja12345

Vuokratontilla oleva lastulevyrakenteinen 70-80-luvulla rakennettu okt tai rivari voi olla kyllä hankala myydä. Mikähän tuollaisen neliöhinta voisi olla. Kylppäreissähän ei tuohon aikaan ole käytetty mitään vesieristeitä, lastulevyn päälle vaan muovimatto ja siinä on seinä. Joten kylpy/saunatilat noissa joutuu täysin rakentamaan uudestaan, samoin menee tietysti vesi/lämmitysjärjestelmä. Ainoa, mikä taitaa olla käyttökelpoista on sähköistys?

Olisiko joku 500-600e asuinneliö sopiva hinta mitä voisi alkaa tarjoamaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1671
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      191
      1283
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe