Mites menee noi rakennuslupa jutut jos rakentaa vaikka konehallin ja laittaakin sinne lampaita? pitääkö ilmoittaa johonkin? Tai jos rakentaa alun perin eläinsuojaksi niin onko jotain lisäbyrokratiaa verrattuna että rakentaa vain konehallin? Mikä siis viisainta/helpointa/halvinta??
Konehalli vai lampola?
7
408
Vastaukset
- pitää hakea
Kaikki leikkimökkiä isommat rakennukset tarvitsee rakennusluvan.
- ....................
Siis kyllä kyllä, se nyt on selvää mutta että kummaksi kannattaa ilmoittaa rakentaessa ja jos sinne konehalliin pistääkin lampaita niin täytyykö siihenkin hakea erikseen lupa "käyttötarkoituksen muuttuminen"?????
- heleppoa
.................... kirjoitti:
Siis kyllä kyllä, se nyt on selvää mutta että kummaksi kannattaa ilmoittaa rakentaessa ja jos sinne konehalliin pistääkin lampaita niin täytyykö siihenkin hakea erikseen lupa "käyttötarkoituksen muuttuminen"?????
Tee ilmoitusluontoisesti konekatos (ei hallia), kun se on valmis teet sillä mitä teet ja tuskin siitä kukaan on kiinnostunut. Kun lambien määrä lähenee 160, niin sitten on tarkastuksen paikka kaikelle.
- 3+14
Lampaidenpitopaikkaan täytyy varmaankin hakea ympäristölupaa ainakin jos niitä ottaa useamman. Ja lampaathan täytyy joka tapauksessa ilmoittaa eu-rekisteriin vaikka niitä olisi vain yksi.
- ....................
Juu, pitopaikkatunnukset sun muut sellaset on asia erikseen. ja ympäristölupa tarvitaan vasta kun on 160 uuhta. Mutta nyt oli kyse rakennusluvista ja rakennuksen käyttötarkoituksen muuttamisesta. Eikö kenelläkään ole kokemusta sellaisesta???
- Käyttötarkoitus
Jos rakennuksen käyttötarkoitus muuttuu verrattuna rakennuslupaan, on haettava muutoslupa ja tehtävä sen mahdollisesti vaatimat muutokset itse rakennukseen.
Esimerkiksi tarvitaanko lannankäsittelylle tehdä jotain tai täytyykö ilmanvaihtoa tehostaa, pitääkö asentaa l'ämmityslaitteita, uusia valaistusta jne.
En oikein tiedä, miten tarkkaan rakennusvalvontaviranomaiset maaseudulla asioihin puuttuvat. Tuntuisi, että konehalliin sijoitettavat lampaat eivät ole ehkä kovin iso asia.
- 9+9
Tuskin ne tarkastamaan tulevat että onko siellä koneita vai lampaita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279