Ulkomaalaisen puolison perhe rasistinen

olettekokuullut

Oletteko joutuneet kokemaan rasismia ulkomaalaisen puolisonne perheen taholta tai puolison kotimaassa? Mina olen ja se on ollut melkoisen jarkyttavaa. Enhan ole tottunut siihen etta suomalaista voitaisiin kohdella rasistisesti, mutta sitakin nakojaan tapahtuu. Tassa esimerkkeja: mieheni perhe ei minua hyvaksynyt, on ıhmetelty miten voi naida ulkomaalaisen, on sanottu suoraan etta mene takaisiin omaan maahan. Kyseessa on siis turkkilaisen puolison perhe ja maana Turkki.

Olen huomannut etta taalla ei ole ollenkaan kansainvalista, kaikkien pitaisi olla samanlaisia ja nayttaa samalta ja erilaisuutta hyvaksytaan vaan niiden turistien osalta jotka tuo matkailullaan tanne rahaa. Kaduilla voidaan tuijottaa avoimesti, kun astun ovesta ulos niin joku on jo osoittamassa sormella ja kailottaa etta ulkomaalainen. Tietysti johtuu asuinkaupungista ja alueesta, tiedan ettei joka puolella ole tallaista. Edes Suomessa ei ulkomaalaisia kohdella noin.

No, eilen sain sitten kuulla jotain mika oli todella loukkaavaa.. Joku kertoi etta jos eri "rotuiset" saavat lapsia niin lapsilla voi olla jotain terveysongelmia ja kaiken huipuksi mainitsi esimerkkina eraan suomi-turkki parin joilla oli keskenmeno. Kasittamatonta takapajuisuutta ja tietamattomyytta! Olen ollut aimana, voiko tallaista olla. Etta jos turkkilaiset Suomessa valittavat rasismista niin kylla sita tapahtuu toisinpainkin. Mietin olenko ainut vai onko tata sattunut muillekin suomalaisille taalla tai muissa maissa? Lisaksi mieheni perheen kommentit eraasta etnisesta ryhmasta taalla ovat kauheita, todella rasistisia. Olen nyt aika taynna tata ja loukkaantunut. Rasismi on inhottavaa.

72

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopajo

Joku suomi mies taas jauhaa paskaa!

• Miksi pilaat?

"Joku suomi mies taas jauhaapaskaa! Siinä tyhmän suomitytön vastaus.Miksi pitää kaikki keskustelut tulla pilaamaan.

• 79

Rasismia on jo jokapuolella ja se voi kohdistua keneen tahansa ihonväristä tai kansalaisuudesta riippumatta. Voi ehkä yllättävää että suomalaisia kohtaan voitaisiin olla rasistisia, mutta olen kokenut samaa mieheni kotimaassa, en mieheni perheeltä mutta ulkopuolisilta ihmisiltä. Ajoittain rasistisuus oli jopa väkivaltaista ja jouduin tekemään rikosilmoituksen.
      Minua en vaan vieläkään jaksa kiinnostaa mitä muut ajattelevat minusta ja millaisia pahoja sanoja tai katseita saan. Ainut asia minkä olen huomannut auttavan on näyttää muille etten välitä, elän ja teen miten haluan ja kävelen ympäriinsä ihan yhtä päättäväisenä kuin ennenkin. Et voi muuttaa toisia ihmisiä, mutta älä anna sen muuttaa sinua.

• Välillä näinkin päin

No nytpä suomalaiset voivat edes vähän tuntea sitä,että miltä tuntuu niistä jotka joutuvat suomessakin kokemaan rasistisuutta aika ajoin.Vähemmistöt yms.

Kyllä minäkin olen törmännyt mm:Turkkilaisiin jotka ovat suomalaisia kohtaan rasistiseja toveriensa keskuudessa saatetaan moittia suomalaisia syystä tai toisesta,mutta on suomalaissa itsessäänkin heitä jotka ovat ennakkoluuloisia,rasisteja.Mut harvemmin se suomalainen kai mitään rasistista saa osakseen esim:ulkomailla.

• 234234243

Vaikuttaa siltä kuin olisit jotenkin ilahtunut siitä, että aloittaja on kokenut rasismia, koska jotkut suomalaisetkin ovat rasistisia.

"No nytpä suomalaiset voivat edes vähän tuntea sitä,että miltä tuntuu niistä jotka joutuvat suomessakin kokemaan rasistisuutta aika ajoin."

Eipä se aloittajan saama kohtelu tunnu kenenkään muun kuin aloittajan nahoissa. Ja hän ei varmaankaan ole kohteluaan ansainnut. Mutta kai sinun mielestäsi hänen suomalaisuutensa on riittävä oikeutus: "saapa suomalainenkin kerrankin kokea, miltä tuntuu...". Tällainen ajattelu on uskomattoman typerää ja ehdottomasti vahingollista. Kuten rasismissa yleensäkin, siinä yksilö saa kärsiä siitä, että hän kuuluu tiettyyn etniseen ryhmään tms. Ymmärtäisin vahingonilon ja tällaisen poetic justice -ilakoinnin jos kaltoin kohdelluksi olisi tullut ihminen, joka on itse rasisti.

• dodeham

Rasisteja on joka maassa, valitettavasti. Yleensä rasisteilla on hyvin pieni ja suppea näkemys ulkomaailmasta. Rasismin perussyyhän on pelko erillaisuutta kohtaan sekä tietämättömyys.

Itse olen kohdannut rasismia Etelä- Euroopan maissa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa (minua on luultu amerikkalaiseksi) ja eri puolilla Afrikkaa. Yleensä rasismin on huomannut vasta jo pidemmän oleskelun jälkeen, kun kieli on tullut tutuksi. Rasismia ei välttämättä huomaa, kun ei ymmärrä kieltä.

Loppujen lopuksi Suomi on melko suvaitsevainen maa ja toivottavasti pysyykin sellaisena.

Monikulttuurisessa parisuhteessa on varmasti parempi, että kumppanit ajattelevat samalla tavalla rasismista. Varmaan yksi isoimmista ongelmista muodostuukin siinä, jos parilla on ennakkoluuloja toista kulttuuria kohtaan ja näistä asioista ei voida puhua.

• teeter

"tse olen kohdannut rasismia Etelä- Euroopan maissa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa (minua on luultu amerikkalaiseksi)"

Miten koet rasismiksi, jos sinua luullaan Amerikkalaiseksi, totanoin ja silleen? Itseasiassa esim. Filippiineillä, kaikkia valkoisia kutsutaan gringoiksi, americana, joe tms. Ja se johtuu puhtaasti lähinnä Yhdysvaltain ja sen tuoman kulttuurin sekä maailmankuvan vaikutuksesta, kyseessä ei suinkaan ole rasismi. Monissa aasian maissa toivotaan aasia-valkoinen suhdetta, koska lapsista tulee kauniita ja vaalea ihoisempia jne. Sitävastoin esim. mustien kanssa ei haluta mennä yhteen, koska ihonväri olisi tummempi jälkeläisillä, tällä on merkitystä myöhemmin esim. työuralla. Lähi-idän asukkaisiin suhtaudutaan kielteisesti, johtuen kyseisten maiden demokratian ja naisten oikeuksien puutteesta.

• Tiesitkö?
        teeter kirjoitti:

"tse olen kohdannut rasismia Etelä- Euroopan maissa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa (minua on luultu amerikkalaiseksi)"

Miten koet rasismiksi, jos sinua luullaan Amerikkalaiseksi, totanoin ja silleen? Itseasiassa esim. Filippiineillä, kaikkia valkoisia kutsutaan gringoiksi, americana, joe tms. Ja se johtuu puhtaasti lähinnä Yhdysvaltain ja sen tuoman kulttuurin sekä maailmankuvan vaikutuksesta, kyseessä ei suinkaan ole rasismi. Monissa aasian maissa toivotaan aasia-valkoinen suhdetta, koska lapsista tulee kauniita ja vaalea ihoisempia jne. Sitävastoin esim. mustien kanssa ei haluta mennä yhteen, koska ihonväri olisi tummempi jälkeläisillä, tällä on merkitystä myöhemmin esim. työuralla. Lähi-idän asukkaisiin suhtaudutaan kielteisesti, johtuen kyseisten maiden demokratian ja naisten oikeuksien puutteesta.

Rasismia se on käänteinenkin rasismi.

• Hieno sanako?
        Tiesitkö? kirjoitti:

Rasismia se on käänteinenkin rasismi.

Ymmärsitkö itsekkään, kun tuon kirjoitit?

• dodeham
        teeter kirjoitti:

Rasismia ei ollut se, että minua luultiin amerikkalaiseksi, vaan se että amerikkalaisista ei kaikissa Etelä-Euroopan maissa pidetä. Usa on riistänyt näitä maita aika pahasti. Moni siis suhtautui minuun todella tympeästi, ennenkuin sanoin olevani Suomesta.

• dodeham
        dodeham kirjoitti:

Rasismia ei ollut se, että minua luultiin amerikkalaiseksi, vaan se että amerikkalaisista ei kaikissa Etelä-Euroopan maissa pidetä. Usa on riistänyt näitä maita aika pahasti. Moni siis suhtautui minuun todella tympeästi, ennenkuin sanoin olevani Suomesta.

kirjoitusvirhe: Etelä- Amerikasta puhuin en Euroopasta.

• 4+7

Tämän on pakko olla provo. Ei kukaan voi oikeasti olla niin tyhmä, että ottaa tosissaan sen "suomalaiset ovat rasisteja"-läpän ja uskoo, että muualla asuu vain maailmaa rakastavia hippejä. Tosiasiassa kansallismielisyys on erittäin paljon paremmassa kurssissa lähes kaikkialla verrattuna pohjoismaihin. Islamilaisissa maissa on lisäksi aika tavallista pitää kristittyjä alempiarvoisina ja ateisteja suorastaan likaisina. Ja monissa Afrikan maissa taas, joissa itsenäistymistaistelu kietoutui 1960-luvun black power-liikkeeseen, ollaan ihan aidosti rasisteja. Siis ylläpidetään sellaisia rotuoppeja mustien paremmuudesta, että valkoista länsimaalaista hirvittää. Tämä on se todellisuus, jossa maailmassa eletään. Harmi kun illuusiosi särkyi, mutta ehkä oli jo aikakin.

• Kuinkahan se meni???

Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan kristittyjä ei pidetä alempiarvoisena. Minulle on sanottu, että meillähän on sama jumala. Tämä on ollut yllätys, koska Suomessahan muslimeja pidetään kiihkoilevina terroristeina.

• 20+9
        Kuinkahan se meni??? kirjoitti:

Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan kristittyjä ei pidetä alempiarvoisena. Minulle on sanottu, että meillähän on sama jumala. Tämä on ollut yllätys, koska Suomessahan muslimeja pidetään kiihkoilevina terroristeina.

Kristityt saavat toki elää osana muslimien yhteiskuntaa koska ollaan ns. aabrahamin kansaa, mutta vääräuskoisina joudutaan maksamaan dhimmiveroa emmekä voi mm. ottaa osaa hallintoon. Siis julkiset virat ovat kristityiltä suljetut. Näin siis, jos elettäisiin sharian alla, mutta tällaisia valtioita ei taida olla kuin Afganistan ja ehkä Saudi-Arabia.

Joka tapauksessa Koraani opettaa, että muslimit ovat ihmisinä jumalan suosikkeja ja muiden yläpuolella. Sama meininki siis kuin juutalaisilla valittu kansa -oppinsa kanssa. Tämän takia ei ole mitenkään epätyypillistä, että muslimit pitävät kristittyjä kunniattomina ja alempiarvoisina. Toki sitä ei kovin tyypillisesti sanota suoraan päin naamaa eikä varsinkaan Suomessa, jossa kristityt ovat se valtaväestö ja muslimit pienen pieni vähemmistö.

• dodeham

Tämä ei nyt ihan pidä paikkaansa. Yleisesti suomalaiset ovat suvaitsevia, mutta Suomessa islam on melko tuntematon uskonto ja tämä aiheuttaa pelkoa eli rasismia. Amerikkalaisten tv-sarjojen esittämän propagandan myötä monilla on suuria ennakkoluuloja muslimeja kohtaan. Myös esimerkiksi perussuomalaiset jakavat tätä yksipuolista "tietoa" muslimeista kovaan ääneen.

Varmasti riippuu enemmän maan kulttuurista, kuin uskonnosta, miten ulkomaalaisiin suhtaudutaan ja onko maassa rasismia. Pohjois-Afrikassa ja Länsi-Afrikassa meninki on niin erillainen, vaikka ennemmistö kummassakin muslimeita. Kummassakin minuun on suhtauduttu kunnioittaen, enkä ole kohdannut rasismia. ehkäpä on ollut vain hyvä tuuri...

• klsdfnlkndfgklnerg
        dodeham kirjoitti:

Tämä ei nyt ihan pidä paikkaansa. Yleisesti suomalaiset ovat suvaitsevia, mutta Suomessa islam on melko tuntematon uskonto ja tämä aiheuttaa pelkoa eli rasismia. Amerikkalaisten tv-sarjojen esittämän propagandan myötä monilla on suuria ennakkoluuloja muslimeja kohtaan. Myös esimerkiksi perussuomalaiset jakavat tätä yksipuolista "tietoa" muslimeista kovaan ääneen.

Varmasti riippuu enemmän maan kulttuurista, kuin uskonnosta, miten ulkomaalaisiin suhtaudutaan ja onko maassa rasismia. Pohjois-Afrikassa ja Länsi-Afrikassa meninki on niin erillainen, vaikka ennemmistö kummassakin muslimeita. Kummassakin minuun on suhtauduttu kunnioittaen, enkä ole kohdannut rasismia. ehkäpä on ollut vain hyvä tuuri...

Kannattaa kokeille mennä ateistina johonkin Lähi-Itään ja katsoa miten siellä on yksipuolisen "tiedon" jakaminen vaikuttanut ihmisten kykyyn kohdata sinut tasavertaisena yksilönä. Rasismihan ei islamiin kuulu eikä ole koskaan kuulunutkaan, mutta samaa ei voi sanoa muiden kulttuurien hyväksymisestä.

• siirtolaisena

Itse olen naimisissa eurooppalaisen miehen kanssa ja olemme aina asuneet hänen kotimaassaan. Suku on ottanut hyvin vastaan, mutta kun 10 v. sitten menimme naimisiin sain esim. tyopailla kysymyksia, etta menimmeko naimisiin, etta saisin jatkaa olekelulupaa.

• Mallikansa

Onhan se käsittämätöntä, että suomalaisiin, jotka kuitenkin olemme maailman edistyksellisin, kaunen, älykkäin kansa ja itse olemme niin suvaitsevaisia, suhtaudutaan rasistisesti. Sitä ei voi uskoa todeksi, kun matkustaa maailmalle ihan hyvässä tarkoituksessa näyttämään muille, kuinka pitää olla hieno ihminen.

• 4+6

Ehkäpä kuitenkin se silmiä avaava pointti monelle tässä ketjussa on, että suomalaiset eivät ole mitenkään poikkeuksellisen rasistista väkeä, vaan että rasismi on ihan yleismaailmallinen ilmiö. Maailmaa nähneet tämän toki tietävätkin ja tietävät myös sen, että tämä rasismi Suomessa ei saa läheskään yhtä karmaisevia muotoja kuin monissa muissa maissa. Tämä taas johtunee pitkälti rauhallisesta, vauraasta ja järjestäytyneestä yhteiskunnastamme.

• Nyt minua nauratta! :))))

• Aljona

Mielestäni aloitus on typerä ja prososoiva.Itse olen venäläinen nainen ja seurustelen turkkilaisen miehen kanssa. .Minä venäläisenä naisena en ole KOSKAAN kokenut mitään rasismia tai huonoa kohtelua turkkilaisilta, en miehiltä enkä naisilta. Päinvastoin, olen saanut osakseen ystävällisyyttä. lämpöä, kohteliaisuutta, mielenkiintoa kulttuuriani kohtaan.Eli siis aivan päinvastaista,mitä olen joutunut täällä Suomessa teidän "älykkäiden, sivistyneiden ja upeiden" suomalaisten kanssa kokemaan. Rasistisempia ihmisiä kuin suomalaiset on hankala löytää maailmasta.
      Aloittajalle, sinun tarinasi on huomionhakuista vääristelyä. Jos asut miehesi kanssa jossain Itä-Turkin kurdikylässä, niin silloin tarinasi voi olla totta, muuten ei. Turkkilaiset ovat nykyaikana erittäin kansainvälisiä ja ovat kiinnostuneita ulkomaalaisista ja muista kulttuureista, siis taas aivan päinvastaisesti kuin suomalaiset. Minun kokemukseni on, että sivistyneet turkkilaiset kohtelevat ihmisiä yleensä yksilöinä, eli jos joku venäläinen nainen tulee Turkkiin myymään itseään, niin se ei tarkoita, että kaikki venäläiset naiset tekisivät näin.Turkkilaiset yleensä ymmärtää, että jokainen ihminen on oma persoona. Esim.minun appivanhempani ovat aina suhtautuneet minuun erinomaisen hyvin ja tietävät, että olen kunnollinen nainen ja tulen hyvästä perheestä. Jos taas tarinasi on totta, niin voisit vaikka ajatella, miltä ulkomaalaisista tuntuu teidän ihanassa Suomessa, jossa huono kohtelu, yleistykset ja nimittely on ihan arkipäivää Ja nyt en puhu mistään tummaihoisista, vaan ihan naapurimaan kansalaisista.Toivottavasti saatte sen rasismin monikerroin takaisin, miten itse olette kohdelleet ulkomaalaisia.

• goodbye123

Jos sinulla ja turkkilaisella äijälläsi on kauhea asua Suomessa, miksi asutte? Muuttakaa ihmeessä Turkkiin tai Venäjälle. Kummallista porukkaa te olette. Taitaa sossun luukku teitä enempi kiinnostaa :DDDD

• Otatko haasteen?

Ilman muuta noin ahdistavassa tilanteessa, teidän kannattaa muuttaa Venäjälle, jossa varsinkin aasialaisilla on niin mukavat oltavat siellä, hehän eivät koe minkäänlaista rasismia Venäläisiltä, myöskin Turkki on oiva vaihtoehto, jos haluaa maahan, jossa on hyvä olla ja demokratia ja ihmisoikeudet ovat arvossaan. Mielellämme kustanamme menolipun teidän perheelle, jos vain juhlallisesti lupaatte olla palaamatta? Tehdään sopimuspaprut asiasta, ja pistetään kolehti pystyyn.

• 4+8

Se on nyt pikku Aljoshka itse joka siellä provoilee ja varmaankin kihertelee tyytyväisenä kun sai reaktioita. Etkö saa muilla keinoilla tarpeeksi huomiota? Epäkypsää.

• :)))))))))))))))))))

ai ai ai Aljona! Katkeraa.
        Laittoiko suomalainen miehesi sinut ulkoruokintaan, kun ei hyväksynyt seikkailuasi turkin pojan kanssa?
        Nyt sitten kirvelee, kun turkkilaisella ei ole mahdollisuutta tarjota samaa elintasoa kuin oli suomalaisen kanssa.
        Ei suomalainen mies mikään tyhmä ole.

• Aljona
        :))))))))))))))))))) kirjoitti:

ai ai ai Aljona! Katkeraa.
        Laittoiko suomalainen miehesi sinut ulkoruokintaan, kun ei hyväksynyt seikkailuasi turkin pojan kanssa?
        Nyt sitten kirvelee, kun turkkilaisella ei ole mahdollisuutta tarjota samaa elintasoa kuin oli suomalaisen kanssa.
        Ei suomalainen mies mikään tyhmä ole.

Luojan kiitos en ole koskaan olut suomalaisen miehen kanssa, enkä tule koskaan olemaankaan.Sinunkaltaisellesi suomijuntille on varmaan vaikeaa ajatella, että jokainen maailman nainen ei halua " komeaa ja kohteliasta" suomalaista miestä ja että joillekin naisile raha ei ole maailman tärkein asia. Mitä elintasoon tulee, niin tienaan ihan hyvin soitonopettajan työssäni ja en tarvitse miestä elättämään itseni. Suomijuntti on tottunut ajattelemaan materialistisesti kun ei aivotoiminta ja henkinen kapasiteetti riitä oikein muuhun. Onneksi minulla ja miehelläni on muitakin asioita, kuten kulttuuri, musiikki ja toistemme rakkaus.

• Voimia teille...
        Aljona kirjoitti:

Luojan kiitos en ole koskaan olut suomalaisen miehen kanssa, enkä tule koskaan olemaankaan.Sinunkaltaisellesi suomijuntille on varmaan vaikeaa ajatella, että jokainen maailman nainen ei halua " komeaa ja kohteliasta" suomalaista miestä ja että joillekin naisile raha ei ole maailman tärkein asia. Mitä elintasoon tulee, niin tienaan ihan hyvin soitonopettajan työssäni ja en tarvitse miestä elättämään itseni. Suomijuntti on tottunut ajattelemaan materialistisesti kun ei aivotoiminta ja henkinen kapasiteetti riitä oikein muuhun. Onneksi minulla ja miehelläni on muitakin asioita, kuten kulttuuri, musiikki ja toistemme rakkaus.

Mut oikeasti olen miettinyt kuinka ahdistavaa teillä ilmiselvästi on täällä Suomessa, ja haluan omalta osaltani auttaa teitä muuttamaan Venäjälle taikka Turkkiin. Jos haluat voimme pistää kolehdin pystyyn ja avustaa teitä pääsemään paremman elintason ja suvaitsevampaan ympäristöön. Minusta Venäjällä suhtaudutaan varmasti paljon suvaitsevammin Turkkilaisiin, kuin Suomessa, mitä luulet? Toisaalta Turkkilaisilla miehillä ei ole mitään stereotypioita Venäläisiä naisia kohtaan, kuten tästä naiskaupan lonkerot ohjelmastakin saattoi taannoin havaita, joten Turkin suvaitsevainen ilmapiiri varmaan olisi myös mahdollista. Kerro rohkeasti vain jos olette halukkaita muuttaan ahdistavasta Suomesta pois.

• olettekokuullut

Tiesin etta tasta aloituksestani joku nainen kilahtaa. Olen huomannut tata asennetta turkkilaisten kanssa naimisissa olevilla, etenkin heilla jotka asuvat miehineen Suomessa. Turkissa ollaan vaan oltu lomalla, asuttu vain lyhyen aikaa ja silloinhan kaikki on niin ihanaa. Eika ne sukulaisetkaan silloin oleta samoja asioita mita turkkilaiselta odottaisivat, osa on tyytyvaisia kun saa sitten itsekin rahaa Suomeen muuttavan sukulaisen lahettamana. Turkkilaiset ja kaikki Turkkiin liittyva on naiden naisten mielesta parempaa kuin Suomessa, ihmiset niiiin ihania ja kaikki aivan erinomaista. Sitten puhutaan miten olisi niin hienoa asua Turkissa, mutta silti asutaan Suomessa ja samantien naimisiin mentya Suomeen tulossa. Veikkaan etta reilusti yli 90 prosenttia suomi-turkkipareista asuu Suomessa.

Sitten jos yhtaan joku uskaltaa kritisoida, etta on taallakin ongelmia jos jonkinlaisia, ihmiset joskus hyvinkin itsekeskeisia ja rasistisia, Suomessa todella moni asia on paremmin, niin sitten tullaan vaittamaan provoilijaksi tai valehtelijaksi! Mina olen asunut taalla jo monta vuotta ja osaan kielta, olen kohdannut taalla niita ihania ihmisia seka heitakin jotka ovat sellaisia kuin kerroin. En asu missaan Ita-Turkin kylassa, tosin pienempi kaupunki kyseessa ja tiedan kokemuksesta etta esimerkiksi Istanbulissa ja isommissa kaupungeissa on sivistyneempaa.

Koska olen suomalainen nainen, asun Turkissa turkkilaisen mieheni kanssa, niin pitaisiko minun silti ylistaa kaikkea takalaista ja haukkua kaikkea suomalaista? Turkkilainen miehenikin on monesta asiasta kanssani samaa mielta eika loukkaannu naista purkauksistani joita valilla tulee kun menee taalla hermot joihinkin asioihin ja ihmisiin. Tekisi kylla hyvaa teillekin asua useampi vuosi tai vaikka pysyvasti Turkissa, tulisi vahan uutta nakokulmaa asioihin ja taatusti tulisi montaa asiaa Suomessa ikava.

Jos Suomessa on rasismia, niin on sita muuallakin, jopa enemman ja raikeammin. Esimerkiksi Venajalla. Itse en ole koskaan kohdellut ketaan rasistisesti vaan ystavapiirini Suomessa on hyvin kansainvalinen, rasismi on hyvin ikavaa ja on ollut jonkinlainen shokki joutua itse sen kohteeksi. Enka sita todellakaan ansaitse, vain siksi etta joku muu suomalainen on ollut rasisti.

Suomessa on hyva asua. Me olemme taalla silla tama on mieheni kotimaa ja hanen tyonsa taalla eika han todellakaan halua tulla Suomeen sossuilemaan. Mutta olen samaa mielta edellisten kanssa, jos Suomessa on niin kamalaa asua niin ei ole pakko, ihan vapaasti voi muuttaa johonkin muualle. Eika tama ole rasistinen kommentti miksi jotkut sen haluavat kaantaa, vaan ihan tosiasia. Aina on niita jotka vetaa herneen nenaansa kun joku sanoo asian niinkuin se on.

• Aljona
        Voimia teille... kirjoitti:

Mut oikeasti olen miettinyt kuinka ahdistavaa teillä ilmiselvästi on täällä Suomessa, ja haluan omalta osaltani auttaa teitä muuttamaan Venäjälle taikka Turkkiin. Jos haluat voimme pistää kolehdin pystyyn ja avustaa teitä pääsemään paremman elintason ja suvaitsevampaan ympäristöön. Minusta Venäjällä suhtaudutaan varmasti paljon suvaitsevammin Turkkilaisiin, kuin Suomessa, mitä luulet? Toisaalta Turkkilaisilla miehillä ei ole mitään stereotypioita Venäläisiä naisia kohtaan, kuten tästä naiskaupan lonkerot ohjelmastakin saattoi taannoin havaita, joten Turkin suvaitsevainen ilmapiiri varmaan olisi myös mahdollista. Kerro rohkeasti vain jos olette halukkaita muuttaan ahdistavasta Suomesta pois.

Jos suomijuntilla jäi se peruskoulu jostain kumman syystä kesken, niin otetaanpa kertaus. Eli kansallisuudet kirjoitetaan pienillä kirjaimilla, esim. venäläiset, turkkilaiset, saksalaiset. Eihän ollut liian vaikea asia oppia?

• buahahhahahha
        Aljona kirjoitti:

Jos suomijuntilla jäi se peruskoulu jostain kumman syystä kesken, niin otetaanpa kertaus. Eli kansallisuudet kirjoitetaan pienillä kirjaimilla, esim. venäläiset, turkkilaiset, saksalaiset. Eihän ollut liian vaikea asia oppia?

No älä huoli Aljona, et sinäkään ole se joksi täällä tituleeraat itseäsi, vaan ihan aito ja ehta suomalainen sika-amaliamme, jonka taudin kuvaan kuuluu nämä multipersoonat, liekö parempi nimitys skitsofrenia. Mitä ilmeisemmin olet kuitenkin tietoinen näistä persoonistasi, joten tämä tieto menee sitten niille kaikille perille.

Eli lähdetään siittä faktasta, että tienaan todennäköisesti enemmän, kuin sinä.
        Minulla on perhe, sinulla vain mätänen yksinäisyytesi.
        Minä elätän sinua, sinä yrität purra isäntäsi.

• ulkosuomis
        Aljona kirjoitti:

Suomessa on rasisteja, ja maahanmuuttajat saavat varmasti kokea ajoittain todella ala-arvoista kohtelua kantasuomalaisten taholta.

Silti on melko "junttimaista" haukkua sen maan asukkaita jossa on päättänyt asua, varsinkin jos sen tekee yhtä karkeasti ja yksiulotteisesti kuin Aljona kommenteissaan tässä ketjussa.

• 89344843

--> 20 9

Kyllä muslimien hallinnoissa on ollut kristittyjä korkeissakin asemissa kautta historian. Se lähinnä kertoo siitä että harvoin muslimit pystyvät organisoimaan yhtään mitään ilman kristittyjen apua. Islam kun nyt ei vaan satu kannustamaan kriittiseen ajatteluun saatikka ahkeraan työntekoon.

Aljona,

Suomalaiset ovat kyllä usein ennakkoluuloista porukkaa ja avoimen rasististakin mikä tietenkin on ei ole hyväksyttävää. Kuitenkin on omituista kuulla sitä venäläisen suusta kun venäjällä tummaihoisia työnnetään junien ja metrojen alle tai ammutaan yökerhon eteen tai missä on eniten maailmassa neo-natseja. Turkkilaiset ovat aika iso porukka, ja siihen mahtuu varmasti kuvailemiasia ystävällisiä ja ihania lämpimiä ihmisiä ja tietenkin niitä joiden esi-isät murhasivat 2 miljoonaa Armenialaista kristittyä yhdessä kurdien kanssa Ensimmäisen Maailman sodan aikana, ja jotka nyt kieltävät että mitään tällaista ei ole koskaan tapahtunut. Asiat voidaan nähdä niin monelta kantilta.

• Aljona

En oikein usko, että Venäjällä olisi uusnatseja eniten maailmassa. Mistä sinä olet sellaisen tiedon saanut? Esim. Pietarissa, josta minä olen kotoisin, on hyvinkin paljon ulkomaalaisia, niin opiskelijoita kuin myös kaupungissa vakituisesti asuvia Näitä työnväenluokan vihaisia nuoria uusnatseja on kaikkialla maailmassa, ei pelkästään Venäjällä. Minun miestäni ei ole koskaan kohdeltu Venäjällä huonosti, kun me olemme vierailleet niin Pietarissa kuin Moskovassakin. Päinvastoin, ihmiset ovat positiivisesti uteliaita ja ystävällisiä.Venäläiset naiset tykkäävät muutenkin paljon turkkilaisista miehistä, koska he ovat yleensä miehekkäitä ja naista hyvin kohtelevia.
        Se mitä turkkilaiset tekivät armenialaisille on tietenkin kauheaa, mutta mielestäni kaikkia yksilöitä ei voi rangaista heidän esi-isien teoista.

• Huolissaan...
        Aljona kirjoitti:

En oikein usko, että Venäjällä olisi uusnatseja eniten maailmassa. Mistä sinä olet sellaisen tiedon saanut? Esim. Pietarissa, josta minä olen kotoisin, on hyvinkin paljon ulkomaalaisia, niin opiskelijoita kuin myös kaupungissa vakituisesti asuvia Näitä työnväenluokan vihaisia nuoria uusnatseja on kaikkialla maailmassa, ei pelkästään Venäjällä. Minun miestäni ei ole koskaan kohdeltu Venäjällä huonosti, kun me olemme vierailleet niin Pietarissa kuin Moskovassakin. Päinvastoin, ihmiset ovat positiivisesti uteliaita ja ystävällisiä.Venäläiset naiset tykkäävät muutenkin paljon turkkilaisista miehistä, koska he ovat yleensä miehekkäitä ja naista hyvin kohtelevia.
        Se mitä turkkilaiset tekivät armenialaisille on tietenkin kauheaa, mutta mielestäni kaikkia yksilöitä ei voi rangaista heidän esi-isien teoista.

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39775

Ainakin tämän ohjelman perusteella maahanmuuttajila on kova pelko Venäjällä.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/06/venajan_uusnatsit_harjoittelevat_taisteluleireilla_811465.html

Muukalaisvastaiset asenteet Venäjällä saavat yhä enemmän myös väkivaltaisia muotoja. Tänä vuonna jo 30 ihmisen on raportoitu kuolleen rasististen viharikosten uhrina. Ääriryhmät ovat myös aiempaa kurinalaisempia ja järjestäytyneempiä. Ryhmien aktivisteja valmennetaan väkivaltaan muun muassa erityisillä harjoitusleireillä.
        Kovan linjan muukalaisvastaisuus on nostanut rumaa päätään Venäjällä. Ilmiö ei ole tuntematon muuallakaan Euroopassa, jossa vierasvihalla ja suoranaisella rasismilla ratsastavat ääripuolueet ovat menestyneet hyvin vaaleissa. Erityisesti äärioikeistolainen nationalismi on saanut jalansijaa Itä-Euroopan entisissä sosialistimaissa.
        Venäjä eroaa kuitenkin muusta Euroopasta ikävällä tavalla, sillä täällä muukalaisvastaisuus on saanut myös raa'an väkivaltaisia muotoja.
        Moskovalaisen vierasvihaa ja nationalismia seuraavan SOVA-tutkimuskeskuksen mukaan Venäjällä kuoli rasististen viharikosten uhrina viime vuonna kaikkiaan 98 ihmistä. Tänä vuonna on raportoitu jo 30 ihmisen saaneen surmansa ja kymmenien loukkaantuneen.
        Uhrit ovat yleensä olleet muista entisen Neuvostoliiton maista – Kaukasukselta ja Keski-Aasiasta – tulleita siirtotyöläisiä, mutta väkivaltaa ovat joutuneet kohtaamaan myös afrikkalaiset ja aasialaiset.

Venäläiset uusnatsit saivat elinkautisen 27 murhasta
        Maanantai 11.7.2011 klo 20.04
        Viisi venäläistä uusnatsia tuomittiin maanantaina elinkautisiin vankeusrangaistuksiin Moskovaa viime vuosikymmenen lopulla järkyttäneestä murhasarjasta.

Kansallissosialistisen uusnatsijärjestön jäsenet tappoivat 27 nuorta. Murhasarjan jälkeen etnisiin ryhmiin kohdistuvien viharikosten rangaistuksia kiristettiin Venäjällä.

Elinkautisen tuomion saivat sittemmin kielletyn kansallissosialistisen järjestön johtaja ja neljä hänen apuriaan. Seitsemän muuta järjestön jäsentä sai 10-23 vuoden vankeustuomiot. Useille syytetyistä langetettiin rangaistus myös terrorismista.

Järjestön johtaja kiisti syyllisyytensä. Syytetyt huutelivat oikeussalissa juutalaisvastaisia iskulauseita.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011071114042540_ul.shtml

Onkohan tuo nyt kuitenkaan Turkkilaiselle miehellesi se unelmamaa asua?

• Hei, suomalaiset, Come On!

Onhan Aljona oikeassa, han vaan rehellisesti sanoo, mitä hänestä oikeasti tuntuu.

• you get what you giv

Menkää jokainen siihen maahan jossa tunnette olevanne tervetulleita. Miksi olette suomessa jos koette täällä vain pahaa oloa?
        Ihmisen pitää hakeutua sinne missä on hyvä olla. Jos venäjä on sinulle rakkain ja antaa elämällesi eniten, mene sinne. Jos se on jokin aasian maa, menkää tytöt kotiin. Tai turkkilaiset turkkiin. Maailma on vapaa jokaiselle. Menkää kotiin perheidenne ja sukujenne huomaan. Tuttuun omaan kuttuuriinne.
        Itse en ole koskaan kokenut rasismia suomessa, turkissa, venäjälä... en myöskään mene mihinkään maahan haukkuakseni heidän kansalaisiaan, kulttuuriaan, naisiaan, miehiään, tapaa elää.

• minä taasen :-)
        you get what you giv kirjoitti:

Menkää jokainen siihen maahan jossa tunnette olevanne tervetulleita. Miksi olette suomessa jos koette täällä vain pahaa oloa?
        Ihmisen pitää hakeutua sinne missä on hyvä olla. Jos venäjä on sinulle rakkain ja antaa elämällesi eniten, mene sinne. Jos se on jokin aasian maa, menkää tytöt kotiin. Tai turkkilaiset turkkiin. Maailma on vapaa jokaiselle. Menkää kotiin perheidenne ja sukujenne huomaan. Tuttuun omaan kuttuuriinne.
        Itse en ole koskaan kokenut rasismia suomessa, turkissa, venäjälä... en myöskään mene mihinkään maahan haukkuakseni heidän kansalaisiaan, kulttuuriaan, naisiaan, miehiään, tapaa elää.

Olen samaa mieltä.
        En voisi koskaan asua maassa jossa tuntisin olevani syrjitty tai ei toivottu......en edes vaikka kyseisen maan sossu upottaisi minut ilmaiseen rahaan sen takia että olen ulkomaalainen.

Ihmisillä on oikeus lähteä suomesta ja mennä kaikkiin niihin ihaniin unelma maihin jossa pidetään heistä ja heidän uskonnostaan ja kulttuuristaan.

Mutta meitä on moneen junaan..... toiset jäävät johonkin maahan haukkumaan kaikkea mahdollista ja valittamaan.

• He-he!
      Tilastojen mukaan Japanissa asuva määrä suomalaisia mennen-tullen peitää Suomessa asuva japanilaisten määrän.
      Onhan se ymmärettävä kun Japani on kehittyneempi maa ja ihmiset vihtyy sielä missä elin olosuhdet paremmat.

Juu, sunnittelemme palaa takaisin Japanin, no problems.

Mutta, voisittekko ystävällisesti edes yrittä ylipuhua Japanissa asuvien suomalaisten palaman Suomen, pliiiiss ?!
      Tilannehän selkeästi epäedullinen Japanille. Ja onhan euroopalaiset hirmun laiska porukka muutenkin ainakin meidän näkökylmästä....

Kuulostako hyvää diililtä?

• 4+17

Onneksi japanilaiset eivät ole rasisteja (vitsi vitsi). Ehkä siellä pitäisi alkaa hieman enemmän ksenofobiksi ja vaatia vähän enemmän ulkomaalaisia sopeutumaan japanilaiseen kulttuuriin, niin suomalaiset tajuaisivat lähteä muualle. Tai sitten suomalaiset eivät ole sellaisia tyhjänitkijöitä, joilla menisi pala kurkkuun kun ei viranomaisen luona saakaan paikalle tulkkia tai pärjää sujuvasti englanniksi. Tai siis Japanissahan kyllä jokainen viranomainen puhuu englantia ja kaikki hakemukset ja ohjeet löytyvät ilman muuta englanniksi, mutta noin muuten.

• 4+17 kirjoitti:

Onneksi japanilaiset eivät ole rasisteja (vitsi vitsi). Ehkä siellä pitäisi alkaa hieman enemmän ksenofobiksi ja vaatia vähän enemmän ulkomaalaisia sopeutumaan japanilaiseen kulttuuriin, niin suomalaiset tajuaisivat lähteä muualle. Tai sitten suomalaiset eivät ole sellaisia tyhjänitkijöitä, joilla menisi pala kurkkuun kun ei viranomaisen luona saakaan paikalle tulkkia tai pärjää sujuvasti englanniksi. Tai siis Japanissahan kyllä jokainen viranomainen puhuu englantia ja kaikki hakemukset ja ohjeet löytyvät ilman muuta englanniksi, mutta noin muuten.

//Ehkä siellä pitäisi alkaa hieman enemmän ksenofobiksi ja vaatia vähän enemmän ulkomaalaisia sopeutumaan japanilaiseen kulttuuriinniin, suomalaiset tajuaisivat lähteä muualle, //

- eihän nyt voi vaati lapselta aikuismaisen kypsä käytöksen ;))
        Vanhat kansat ovat kärsivällisiä nuoria kansoja kohtan... tai voimehan pääsiäisen kunniaksi kuivahtanet pajun oksia käyttä kuritus mielessä;))))

• ????????????????????

Muistaakseni silloin japanin maanjäristysten ja tsunamin aikoihin uutisoitiin, että suomalaisia oli japanissa n. 500. Paljonko japanilaisia suomessa?

Miksi nimimerkki aasialainen osoitat niin hirveää vihamielisyyttä suomea kohtaan?

• 7+7
        ???????????????????? kirjoitti:

Muistaakseni silloin japanin maanjäristysten ja tsunamin aikoihin uutisoitiin, että suomalaisia oli japanissa n. 500. Paljonko japanilaisia suomessa?

Miksi nimimerkki aasialainen osoitat niin hirveää vihamielisyyttä suomea kohtaan?

Japanilainen matematiikka tuntuu poikkeavan aika paljon suomalaisesta koska Japanissahan asuu noin 500 suomalaista ja vastaavasti Suomessa noin 2000 japanilaista mutta silti nimimerrki aasialaisen mukaan:

"Japanissa asuva määrä suomalaisia mennen-tullen peitää Suomessa asuva japanilaisten määrän"

• hjgh
        7+7 kirjoitti:

Japanilainen matematiikka tuntuu poikkeavan aika paljon suomalaisesta koska Japanissahan asuu noin 500 suomalaista ja vastaavasti Suomessa noin 2000 japanilaista mutta silti nimimerrki aasialaisen mukaan:

"Japanissa asuva määrä suomalaisia mennen-tullen peitää Suomessa asuva japanilaisten määrän"

Joo mut eiks talvisodan aikaan sanottu et yks suomalainen vataa kymmentä ryssää?
        Jospa se on sama asia japanilaisten kanssakii ni sillohan 500 suomalaista vastais vittä tuhatta japanilaista.

• ???????????????????? kirjoitti:

Japanilaisia Suomessa noin 700 ja Suomalaisia Japanissa noin 800 jatkuva jono vaihto opiskelioita yli 1000 eri yliopistoissa.
        Jos otetan huomion japanin ja suomen väkilukumäärän niin vain 5 millionan Suomi yliedustettu japanissa. ,

//Miksi nimimerkki aasialainen osoitat niin hirveää vihamielisyyttä suomea kohtaan? //

-en ole vihamielinen vaan puolustan aasialaisia naisia.

Hmm... huomasitko miten suomalaiset kohdelle aasialaisia naisia täälä palstalla???
        Ja kuvitelet että aasialaisena naisena en lähde puolustaman meidän kunnian???

Kyllä, tiedän että Keski-Itä Aasialaisella on hyvä maine Suomessa.

Mutta, kun Thai ja Filipina naiset eiväti puolusta itsensä (ehkä eivät tiedä tämä roska palstan olemassa olosta) niin pakko puolusta heikomassa asemassa olevia naisia.

• hfghfgfg
        aasialainen kirjoitti:

Japanilaisia Suomessa noin 700 ja Suomalaisia Japanissa noin 800 jatkuva jono vaihto opiskelioita yli 1000 eri yliopistoissa.
        Jos otetan huomion japanin ja suomen väkilukumäärän niin vain 5 millionan Suomi yliedustettu japanissa. ,

//Miksi nimimerkki aasialainen osoitat niin hirveää vihamielisyyttä suomea kohtaan? //

Hmm... huomasitko miten suomalaiset kohdelle aasialaisia naisia täälä palstalla???

Mutta, kun Thai ja Filipina naiset eiväti puolusta itsensä (ehkä eivät tiedä tämä roska palstan olemassa olosta) niin pakko puolusta heikomassa asemassa olevia naisia.

Jos nyt ihan oikeesti kattosit tilastokeskuksen sivulta noi luvut etkä vetäs niitä hatusta!
        Ja jos verrataan maita ja väkilukuja niin Suomessa on japanilaisia 0,02% väestöstä mutta japanissa on suomalaisia vain 0,00006% väestöstä!

• *.*.*
        aasialainen kirjoitti:

//Ehkä siellä pitäisi alkaa hieman enemmän ksenofobiksi ja vaatia vähän enemmän ulkomaalaisia sopeutumaan japanilaiseen kulttuuriinniin, suomalaiset tajuaisivat lähteä muualle, //

- eihän nyt voi vaati lapselta aikuismaisen kypsä käytöksen ;))
        Vanhat kansat ovat kärsivällisiä nuoria kansoja kohtan... tai voimehan pääsiäisen kunniaksi kuivahtanet pajun oksia käyttä kuritus mielessä;))))

"eihän nyt voi vaati lapselta aikuismaisen kypsä käytöksen ;))
        Vanhat kansat ovat kärsivällisiä nuoria kansoja kohtan"

Tämäkö sitten on sitä japanilaista Kypsää käytöstä?

http://www.ts.fi/teemat/sunnuntai/1074324207/Nanjingin veriloyly ei unohdu

Ai niin mutta mistäs sinä tuon edes tietäisit kun japanilaisissa oppikirjoissa koko "mitätön pikkuseikka" on "unohdettu" kertoa :)

aasialainen kirjoitti:

"-en ole vihamielinen vaan puolustan aasialaisia naisia."

siis..öö.. mitä vastaan? ketä vastaan? missä täällä oli jotain millä perusteella joudut nyt puolustamaan nimenomaan aasialaista naista?
        Kun tämä viestiketju ei keskustele aasialaisisita naisista!

Katsoppa nuo luvut uudelleen tilastoista, vai väitätkö, että suomalainen media valehteli.

Saanko lisäksi kysyä, miksi olet suomessa? Tulitko tuomaan suomelle jotain maastasi, antamaan viisautta, opettamaan suomen kansalaisia jollakin tavalla joka japanissa on parempi kuin suomessa?
        Vai tulitko saamaan jotain suomesta, koulutusta, kokemusta, työtä?
        Mitä suomi on saanut sinulta, mitä sinä suomelta?

Ja tämän kysymyksen esitän ilman pienintäkään vihamielisyyttä japanilaisia tai yleensäkään minkään maan kansalaisia kohtaan.

Jos itse menen työhön ulkomaille, tai opiskelemaan ulkomaalaiseen yliopistoon. Olenko saamassa vai antamassa?

Totta sinulla on jokin syy suomeen tuloon, ja olen ymmärtänyt, ettei se ole suomalainen mies.

Meilläpäin sanotaan, ettei koira pure kättä joka tarjoaa ruokaa.
        Ja loppujen lopuksi, maailmassa on vapaus valita paikkansa.

• voivoi voi voooii
        hfghfgfg kirjoitti:

Jos nyt ihan oikeesti kattosit tilastokeskuksen sivulta noi luvut etkä vetäs niitä hatusta!
        Ja jos verrataan maita ja väkilukuja niin Suomessa on japanilaisia 0,02% väestöstä mutta japanissa on suomalaisia vain 0,00006% väestöstä!

Hehehehhe no jopa oli sinultakin taidon näyte, paljonkas on Japanin väkiluku ja sitten Suomen väkiluku? Laskeppas nyt näin päin, eli kuinka paljon suhteessa japanin väkimäärään nähden on japanilaisia muuttanut Suomeen ja kuinka paljon suhteessa suomalaisten väkimäärään on suomalaisia muuttanut Japaniin.

• fhjfdjfdfh
        ******************** kirjoitti:

siis..öö.. mitä vastaan? ketä vastaan? missä täällä oli jotain millä perusteella joudut nyt puolustamaan nimenomaan aasialaista naista?

Katsoppa nuo luvut uudelleen tilastoista, vai väitätkö, että suomalainen media valehteli.

Saanko lisäksi kysyä, miksi olet suomessa? Tulitko tuomaan suomelle jotain maastasi, antamaan viisautta, opettamaan suomen kansalaisia jollakin tavalla joka japanissa on parempi kuin suomessa?

Ja tämän kysymyksen esitän ilman pienintäkään vihamielisyyttä japanilaisia tai yleensäkään minkään maan kansalaisia kohtaan.

Jos itse menen työhön ulkomaille, tai opiskelemaan ulkomaalaiseen yliopistoon. Olenko saamassa vai antamassa?

Totta sinulla on jokin syy suomeen tuloon, ja olen ymmärtänyt, ettei se ole suomalainen mies.

No niin toien suun pieksijä, opetetaanpas taas joitain pikku faktoja, jotta osaat pitää nassua hitusen pienemmällä ensi kerralla.

http://areena.yle.fi/video/1300302200464
        Japanin kriisillä on suora yhteys suomalaisten kuntien rahoitukseen. Japani on kunnille lainaavan Suomen Kuntarahoituksen tärkein lainoittaja - viime vuonna kuntien investointilainoista jopa puolet tuli Japanista. Kuntarahoituksen mukaan Japanin kriisi ei kuitenkaan vaaranna kuntien tulevien vuosien rahoitusta.

Eli toisinsanoen sinunkin sosiaalietuuksista on aimoannos rahoitettu lainaamalla karvalakki kourassa Jipponin kansalta.

Suomessa toimii aimo määrä tutkijoita, liikemiehiä ja opettajia esimerkiksi Japanista, on se vaan karvahatuille aivan käsittämätöntä käsittää, et ei se kaikki tieto ja taito olekkaan sinilippuavaimella tuoettua nyt kuitenkaan.

• Historia tutuksi?
        *.*.* kirjoitti:

Ai niin mutta mistäs sinä tuon edes tietäisit kun japanilaisissa oppikirjoissa koko "mitätön pikkuseikka" on "unohdettu" kertoa :)

No ei meidänkään oppikirjoissa tästä kerrota:

Pääartikkeli: Suomalaiset keskitysleirit toisen maailmansodan aikana

Galina Sankon ottama valokuva venäläisistä lapsista suomalaisella siirtoleirillä sen jälkeen kun suomalaiset olivat vetäytyneet alueelta. Kyltissä lukee: "Siirtoleiri. Pääsy leirille ja seurustelu aidan läpi ampumisen uhalla kielletty", ja sen jälkeen sama venäjäksi.
        Toisen kerran keskitysleirejä perustettiin jatkosodan aikana, pääasiassa Itä-Karjalan suomalaisen sotilashallinnon alaisuudessa. Tällöin noin 40 % alueen ei-suomensukuisista siviileistä (venäläisiä, ukrainalaisia, jne.), eli vajaat 24 000, internoitiin leireihin. Koska työikäinen väestö oli joko kutsuttu aseisiin tai evakuoitu idemmäs teollisuuden työvoimaksi, olivat leiriläiset pääasiallisesti vanhuksia ja alaikäisiä lapsia. Venäläisen väestön sodanaikaisen valvonnan ohella näiden niin sanottujen siirtoleirien tavoitteena oli mahdollisesti myös alueiden väestön suomalaistaminen sodan voittamisen jälkeen. Leireille suljettiin venäläistä ja muuta "epäheimolaista" väestöä: naisia, lapsia ja vanhuksia oli vankeina enimmillään lähes 24 000. Heistä menehtyi noin 4 500–8 000 henkeä. Muun muassa professori Jalmari Jaakkola suunnitteli jatkosodan aikana Itä-Karjalan venäläisen väestön lähettämistä näiltä siirtoleireiltä sodan jälkeen itään.
        Myös suomalaisia äärivasemmistolaisia aktivisteja ja kommunisteja sijoitettiin toisen maailmansodan aikana keskitysleirimäisiin olosuhteisiin mm. Karvian varavankilan Rihkaan siirtolaan ja Itä-Karjalan

• pro gradu
        fhjfdjfdfh kirjoitti:

No niin toien suun pieksijä, opetetaanpas taas joitain pikku faktoja, jotta osaat pitää nassua hitusen pienemmällä ensi kerralla.

http://areena.yle.fi/video/1300302200464
        Japanin kriisillä on suora yhteys suomalaisten kuntien rahoitukseen. Japani on kunnille lainaavan Suomen Kuntarahoituksen tärkein lainoittaja - viime vuonna kuntien investointilainoista jopa puolet tuli Japanista. Kuntarahoituksen mukaan Japanin kriisi ei kuitenkaan vaaranna kuntien tulevien vuosien rahoitusta.

Eli toisinsanoen sinunkin sosiaalietuuksista on aimoannos rahoitettu lainaamalla karvalakki kourassa Jipponin kansalta.

Suomessa toimii aimo määrä tutkijoita, liikemiehiä ja opettajia esimerkiksi Japanista, on se vaan karvahatuille aivan käsittämätöntä käsittää, et ei se kaikki tieto ja taito olekkaan sinilippuavaimella tuoettua nyt kuitenkaan.

Ystäväiseni, voisitko puhua yksilöistä.

Katsos, jos ihminen muuttaa johonkin maahan ja jättää oman synnyinmaansa, siihen on yleensä jokin syy. Joko hakeutuminen opiskelemaan, töihin, opettamaan, avioliittoon.. harvoin ihminen pelkästä seikkailunhalusta muuttaa toiseen maahan.

Mutta kun on itse lähtenyt, itse muuttanut ja asuinpaikkansa valinnut, pitää sopeutua. Ei voi muuttaa kokonaista kansaa omien mielihalujen mukaiseksi.

Itselläni on japanilainen ystävä, ja hän ei varmasti ikinä päästäisi suustaan mitään epäkunnioittavaa. Sen lisäksi hän ei varmastikaan koe olevansa alistettu tai huonosti kohdeltu maassamme. Ei, vaan hän on erittäin kohteliaasti ja hienostuneesti käyttäytyvä nuori nainen.
        Mutta varmastikin myös japanissa on eroja koulutustason ja kotikasvatuksen välillä, niin kuin kaikissa kulttuureissa.

• *.*.*
        Historia tutuksi? kirjoitti:

Galina Sankon ottama valokuva venäläisistä lapsista suomalaisella siirtoleirillä sen jälkeen kun suomalaiset olivat vetäytyneet alueelta. Kyltissä lukee: "Siirtoleiri. Pääsy leirille ja seurustelu aidan läpi ampumisen uhalla kielletty", ja sen jälkeen sama venäjäksi.
        Toisen kerran keskitysleirejä perustettiin jatkosodan aikana, pääasiassa Itä-Karjalan suomalaisen sotilashallinnon alaisuudessa. Tällöin noin 40 % alueen ei-suomensukuisista siviileistä (venäläisiä, ukrainalaisia, jne.), eli vajaat 24 000, internoitiin leireihin. Koska työikäinen väestö oli joko kutsuttu aseisiin tai evakuoitu idemmäs teollisuuden työvoimaksi, olivat leiriläiset pääasiallisesti vanhuksia ja alaikäisiä lapsia. Venäläisen väestön sodanaikaisen valvonnan ohella näiden niin sanottujen siirtoleirien tavoitteena oli mahdollisesti myös alueiden väestön suomalaistaminen sodan voittamisen jälkeen. Leireille suljettiin venäläistä ja muuta "epäheimolaista" väestöä: naisia, lapsia ja vanhuksia oli vankeina enimmillään lähes 24 000. Heistä menehtyi noin 4 500–8 000 henkeä. Muun muassa professori Jalmari Jaakkola suunnitteli jatkosodan aikana Itä-Karjalan venäläisen väestön lähettämistä näiltä siirtoleireiltä sodan jälkeen itään.
        Myös suomalaisia äärivasemmistolaisia aktivisteja ja kommunisteja sijoitettiin toisen maailmansodan aikana keskitysleirimäisiin olosuhteisiin mm. Karvian varavankilan Rihkaan siirtolaan ja Itä-Karjalan

Hieman suhteellisuuden tajua sentään!
        Sinä vertaat ruokapulasta kärsiviä vankileirejä silmittömään siviilien tappamiseen mitä brutaaleimmilla keinoilla:

"Japanilaiset sotilaat aloittivat kaupunkiin päästyään kuusi viikkoa kestäneen joukkomurhan jossa kuoli 300 000 kiinalaista
        Kaupungissa julmuuksien kohteeksi joutuivat suurelta osin siviilit. Mielettömyyksiin kuului ampumisen ja puukottamisen lisäksi kaulojen katkaisu, vatsan avaaminen, sydämen repiminen, mestaus, hukuttaminen, elävältä hautaaminen, elävältä polttaminen, naskalilla pisteleminen sekä jopa kastraatio ja emättimen kautta miekalla tai puuseipäällä hengiltä survominen. Arviolta 20 000 kiinalaista naista joutui japanilaisten sotilaiden raiskaamaksi ennen näiden tappamista. Joukossa oli alle 10-vuotiaita lapsia, vanhuksia, nunnia ja raskaana olevia naisia."

Netistä löytyy paljonkin kuvia noista julmuuksista mutta en suosittele heikkohermoisten niitä katsomaan.

• lädfkvnlkädn än
        Historia tutuksi? kirjoitti:

Kyllä mun historiankirjassa ainakin kerrottiin jo silloin 1980- ja 1990-luvun taitteessa. Eihän tuo koskaan ole mikään salaisuus ollut. Päinvastoin stallarit aikoinaan loivat oikean rinnakkaistodellisuuden mm. tuon asian varaan. Tosin historiankirjoitus tietää kertoa, että nälänhädän olosuhteissa suomalaisten leireillä kuoli vähemmän ihmisiä kuin olisi tilastollisesti pitänyt, eli heille jaettiin omaa jako-osaansa enemmän ruokaa.

• lfnlknvlkndf
        voivoi voi voooii kirjoitti:

Hehehehhe no jopa oli sinultakin taidon näyte, paljonkas on Japanin väkiluku ja sitten Suomen väkiluku? Laskeppas nyt näin päin, eli kuinka paljon suhteessa japanin väkimäärään nähden on japanilaisia muuttanut Suomeen ja kuinka paljon suhteessa suomalaisten väkimäärään on suomalaisia muuttanut Japaniin.

Tuo sun kommenttisi on kyllä tyhmin ikinä. Ei logiikan häivääkään. Siisi sun mielestä johonkin Naurun saarelle voisi heti muuttaa vaikka 100 000 kiinalaista koska, hei, mitä on 100 000 Kiinan koko väestöön verrattuna? Naurulaisia sun logiikkas ei varmaan hirveästi naurattaisi...

• *.*.* kirjoitti:

Mistä lähtien Kiina tipahti nuorien kansoen joukuen???

Kiinalaiset ovat erittäin vanha ja viisas kanssa.
        Anahan naapurit sotinut keskenä. Mitä erikoista siina mahta olla?

• ******************** kirjoitti:

//siis..öö.. mitä vastaan? ketä vastaan? missä täällä oli jotain millä perusteella joudut nyt puolustamaan nimenomaan aasialaista naista?//

- epäasialiset viestit tullut enemäksen muutamalta suomalaiselta naiselta.
        Suomalaisten miesten puolelta suhdautuminen oli hyin positiivinen.

//Saanko lisäksi kysyä, miksi olet suomessa? Tulitko tuomaan suomelle jotain maastasi, antamaan viisautta, opettamaan suomen kansalaisia jollakin tavalla joka japanissa on parempi kuin suomessa?
        Mitä suomi on saanut sinulta, mitä sinä suomelta?//

- luepa vielä kerran viestisi niin ymmärät (jos ymmärät), että ventuvieraille EI ESITETÄN henkilökohtaiset kysymykset niin törkeälä tavalla.

//Ja tämän kysymyksen esitän ilman pienintäkään vihamielisyyttä japanilaisia tai yleensäkään minkään maan kansalaisia kohtaan.//

- sitten hilitä yteliaisuudesi, koska EN ole tilivelvollinen sinulle.

//Jos itse menen työhön ulkomaille, tai opiskelemaan ulkomaalaiseen yliopistoon. Olenko saamassa vai antamassa?//

- älä viisastele.

- miksi ei???

//Meilläpäin sanotaan, ettei koira pure kättä joka tarjoaa ruokaa..//

- nimenomaan, varsinkin jos kuvitelet olevasi koira.
        Mina ajattelen olevani Nainen.

1.Milloin suomalaiset tarjonut ruoka japanilaisille???
        2.Missa vaiheessa Suomi oli kehitynempi maa kuin Japani???

//Ja loppujen lopuksi, maailmassa on vapaus valita paikkansa.//

- niin, me valittin Japanin.

//Ja loppujen lopuksi, maailmassa on vapaus valita paikkansa.

• voi voooi voi
        lfnlknvlkndf kirjoitti:

Tuo sun kommenttisi on kyllä tyhmin ikinä. Ei logiikan häivääkään. Siisi sun mielestä johonkin Naurun saarelle voisi heti muuttaa vaikka 100 000 kiinalaista koska, hei, mitä on 100 000 Kiinan koko väestöön verrattuna? Naurulaisia sun logiikkas ei varmaan hirveästi naurattaisi...

Ei suinkaan, eihän kyse ollut onko jossain liikaa jonkin tietyn maan edustajia, vaan kyse oli keitä on suhteessa enemmän, mutta sinä kun aloit päteen tilastokeskuksen tiedoilla, vaikket edes tuon vertaa ymmärtänyt et kyseessä on väkilukuun sisältyvä määrä ei, jolloin ne eivät ole kahden maan välillä millään muotoa vertailukelpoisia.

Toisekseen ymmärrän ahdistuksesi, onhan se aivan kauhea tilanne, jos Suomessa on muutama sata Japanilaista enemmän, ai hitsi vieköön ne vie ja valloittaa meidän maat nyyh niish niish. Homma töitä ja nainen itselles ja lopeta toi v.itun pillitys.

• meni överiksi
        lädfkvnlkädn än kirjoitti:

Kyllä mun historiankirjassa ainakin kerrottiin jo silloin 1980- ja 1990-luvun taitteessa. Eihän tuo koskaan ole mikään salaisuus ollut. Päinvastoin stallarit aikoinaan loivat oikean rinnakkaistodellisuuden mm. tuon asian varaan. Tosin historiankirjoitus tietää kertoa, että nälänhädän olosuhteissa suomalaisten leireillä kuoli vähemmän ihmisiä kuin olisi tilastollisesti pitänyt, eli heille jaettiin omaa jako-osaansa enemmän ruokaa.

No eipä kerrottu, älä puhu paskaa.

• brown eyes
        aasialainen kirjoitti:

//siis..öö.. mitä vastaan? ketä vastaan? missä täällä oli jotain millä perusteella joudut nyt puolustamaan nimenomaan aasialaista naista?//

- epäasialiset viestit tullut enemäksen muutamalta suomalaiselta naiselta.
        Suomalaisten miesten puolelta suhdautuminen oli hyin positiivinen.

//Saanko lisäksi kysyä, miksi olet suomessa? Tulitko tuomaan suomelle jotain maastasi, antamaan viisautta, opettamaan suomen kansalaisia jollakin tavalla joka japanissa on parempi kuin suomessa?
        Mitä suomi on saanut sinulta, mitä sinä suomelta?//

- luepa vielä kerran viestisi niin ymmärät (jos ymmärät), että ventuvieraille EI ESITETÄN henkilökohtaiset kysymykset niin törkeälä tavalla.

//Ja tämän kysymyksen esitän ilman pienintäkään vihamielisyyttä japanilaisia tai yleensäkään minkään maan kansalaisia kohtaan.//

- sitten hilitä yteliaisuudesi, koska EN ole tilivelvollinen sinulle.

//Jos itse menen työhön ulkomaille, tai opiskelemaan ulkomaalaiseen yliopistoon. Olenko saamassa vai antamassa?//

- älä viisastele.

- miksi ei???

//Meilläpäin sanotaan, ettei koira pure kättä joka tarjoaa ruokaa..//

- nimenomaan, varsinkin jos kuvitelet olevasi koira.
        Mina ajattelen olevani Nainen.

1.Milloin suomalaiset tarjonut ruoka japanilaisille???
        2.Missa vaiheessa Suomi oli kehitynempi maa kuin Japani???

//Ja loppujen lopuksi, maailmassa on vapaus valita paikkansa.//

- niin, me valittin Japanin.

//Ja loppujen lopuksi, maailmassa on vapaus valita paikkansa.

Näin vastaa ihminen joka väittää ettei ole vihamielinen...

Mielestäni kysymykset eivät olleet törkeitä. Vastauksesi sensijaan oli.

Katso itseäsi ja ympärillesi. Loppujenlopuksi vain pientä osaa suomalaisista kiinnostaa mitä tai miten ulkomaalaiset elävät suomessa.
        Mutta kun olet saanut päähäsi, ettei sinua hyväksytä (ehkä lähipiirissäsi on negatiivista suhtautumista) niin ajattelet että kukaan ei hyväksy sinua. Mieti, kuinka pieni osa suomalaisista on sinun elinpiirissäsi.
        Ehkä se naapurin rouva ei hyväksy ulkomaalaisuuttasi, mutta se ei tarkoita, että kaikki naiset inarista hankoon ajattelisivat samalla tavalla.

Pls, lopeta tuo hyökkääminen, emme me kaikki naiset ole samanlaisia. Ei suomalaiset kokemasi kaltaisia eikä aasialaiset sinun kaltaisiasi.

• ,,,,,,,,,,,,,,
        *.*.* kirjoitti:

Hieman suhteellisuuden tajua sentään!
        Sinä vertaat ruokapulasta kärsiviä vankileirejä silmittömään siviilien tappamiseen mitä brutaaleimmilla keinoilla:

"Japanilaiset sotilaat aloittivat kaupunkiin päästyään kuusi viikkoa kestäneen joukkomurhan jossa kuoli 300 000 kiinalaista
        Kaupungissa julmuuksien kohteeksi joutuivat suurelta osin siviilit. Mielettömyyksiin kuului ampumisen ja puukottamisen lisäksi kaulojen katkaisu, vatsan avaaminen, sydämen repiminen, mestaus, hukuttaminen, elävältä hautaaminen, elävältä polttaminen, naskalilla pisteleminen sekä jopa kastraatio ja emättimen kautta miekalla tai puuseipäällä hengiltä survominen. Arviolta 20 000 kiinalaista naista joutui japanilaisten sotilaiden raiskaamaksi ennen näiden tappamista. Joukossa oli alle 10-vuotiaita lapsia, vanhuksia, nunnia ja raskaana olevia naisia."

Netistä löytyy paljonkin kuvia noista julmuuksista mutta en suosittele heikkohermoisten niitä katsomaan.

Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen, minä nään ne molemmat vain erinlaisina tappamisen muotoina, ja vaikken lääkäri olekkaan, niin uskoisin hiljalleen nälkään kuolemisen olevan tuskallisempaa, kuin luoti päähän, mitäpä itse luulet?

Jos taas veritöiden julmuuksista pitäisi jutella, niin esimerkiksi valkoisen terrorin tuotokset vuonna 1918 on oikein ravisuttavaa muotoa, aiheesta löytyy paljon kirjoituksia, kuinka perheet naulattiin kielistä ruokapöytään ja keskelle laitettiin leipä palanen, taikka, kun karahka työnettiin sinne jonnekkin naiselle. Onhan näitä täälläkin tapahtunut ja puhumattakaan mihin julmuuksiin hakkapeliitat syylistyivät 30 saksan maalla aikoinaan. Kehoittaisin lukeen Ylikankaan kirjan Tie Tampereelle, siellä on ihan samat julmuudet moninkerroin kerrottu mitä sinä Japanilaisista väkersit tänne, niissä vain tekijöinä oli suomalaiset itse.

Tässäpä sinulle luettavaa:
        Gunnar Erik Melin ja Läpväärtiläisistä sekä Korsnäsläisistä muodostunut kärkijoukko tappoi asein ja käsikranaatein Näsilinnan sisälle ahtautuneista siviileistä reilut 30. Joukossa lapsia ja naisia. Kysymyksessä ei siis ollut mikään taistelu joksi elokuva haluaa tilanteen rakentaa vaan brutaali massamurha.

Melin jätti omiansa haavoittuneita paikalle paetessaan Näsijärvelle; punaiset hoitivat heidät kuitenkin kuntoon eivätkä surmanneet heitä. Tässä yhteydessä kaukainen sukulaiseni, joka kävi tuolloin tutkimassa tapettuja, totesi joukosa olleen pahoin häpäistyjä (silvottuja) naisia. Tämä tapaus on vaiettu suomen virallisessa historiassa täysin.
        Todellisuudessa pihalla olevat henkilöt ovat Näsilinnasta pakoon yrittäneitä (kengät ja muu tarpeellinen otettuina talteen, punaisten seuraavana yönä peitteleminä) siviilejä jotka olivat jätetty ulos ruumiskasaan siirrettäväksi.
        Ruumisrivissä, joka näkyy alemmassa kuvassa samasta paikasta, on elävänä löydettyjen ja 3.4 aamupäivän aikana varsinaisesti teloitettujen siviilien ruumiit. Niitä on enemmän kuin 27. Näsilinnan lopullisessa valtauksessa ei siis ole olemassa mitään sellaista loppukohtausta, kliimaksia, jossa punaisia ja valkoisia olisi maannut sikin sokin keskenään Näsilinnan sisällä.
        http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/n-silinna-peittelyn-ja-salailun-viimeinen-linnoitus-totuus

Tämän olen myös itse lukenut ja pahempiakin kertomuksia osallisilta Ylikankaan kirjasta Tie Tampereelle.

Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?

• *.*.*
        ,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen, minä nään ne molemmat vain erinlaisina tappamisen muotoina, ja vaikken lääkäri olekkaan, niin uskoisin hiljalleen nälkään kuolemisen olevan tuskallisempaa, kuin luoti päähän, mitäpä itse luulet?

Jos taas veritöiden julmuuksista pitäisi jutella, niin esimerkiksi valkoisen terrorin tuotokset vuonna 1918 on oikein ravisuttavaa muotoa, aiheesta löytyy paljon kirjoituksia, kuinka perheet naulattiin kielistä ruokapöytään ja keskelle laitettiin leipä palanen, taikka, kun karahka työnettiin sinne jonnekkin naiselle. Onhan näitä täälläkin tapahtunut ja puhumattakaan mihin julmuuksiin hakkapeliitat syylistyivät 30 saksan maalla aikoinaan. Kehoittaisin lukeen Ylikankaan kirjan Tie Tampereelle, siellä on ihan samat julmuudet moninkerroin kerrottu mitä sinä Japanilaisista väkersit tänne, niissä vain tekijöinä oli suomalaiset itse.

Tässäpä sinulle luettavaa:
        Gunnar Erik Melin ja Läpväärtiläisistä sekä Korsnäsläisistä muodostunut kärkijoukko tappoi asein ja käsikranaatein Näsilinnan sisälle ahtautuneista siviileistä reilut 30. Joukossa lapsia ja naisia. Kysymyksessä ei siis ollut mikään taistelu joksi elokuva haluaa tilanteen rakentaa vaan brutaali massamurha.

Melin jätti omiansa haavoittuneita paikalle paetessaan Näsijärvelle; punaiset hoitivat heidät kuitenkin kuntoon eivätkä surmanneet heitä. Tässä yhteydessä kaukainen sukulaiseni, joka kävi tuolloin tutkimassa tapettuja, totesi joukosa olleen pahoin häpäistyjä (silvottuja) naisia. Tämä tapaus on vaiettu suomen virallisessa historiassa täysin.
        Todellisuudessa pihalla olevat henkilöt ovat Näsilinnasta pakoon yrittäneitä (kengät ja muu tarpeellinen otettuina talteen, punaisten seuraavana yönä peitteleminä) siviilejä jotka olivat jätetty ulos ruumiskasaan siirrettäväksi.
        Ruumisrivissä, joka näkyy alemmassa kuvassa samasta paikasta, on elävänä löydettyjen ja 3.4 aamupäivän aikana varsinaisesti teloitettujen siviilien ruumiit. Niitä on enemmän kuin 27. Näsilinnan lopullisessa valtauksessa ei siis ole olemassa mitään sellaista loppukohtausta, kliimaksia, jossa punaisia ja valkoisia olisi maannut sikin sokin keskenään Näsilinnan sisällä.
        http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/n-silinna-peittelyn-ja-salailun-viimeinen-linnoitus-totuus

Tämän olen myös itse lukenut ja pahempiakin kertomuksia osallisilta Ylikankaan kirjasta Tie Tampereelle.

Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?

"Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen
        Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?"

Ensinnäkin - Suomalaisilla vankileireillä tuskin kukaan kuoli varsinaisesti nälkään!
        Sen sijaan sota-aikana siviilejä kuolee aina puutteellisen ravinnon ja siitä seuraavan vastustuskyvyn romahtamisen takia aina suuri määrä erilaisiin tauteihin riippumatta siitä elävätkö he vapaasti vai ovatko he suljettuna vankileireihin. Tietysti suljetussa tilassa olevien ihmisten kesken taudit pääsevät erittäin helposti leviämään jolloin myös kuolleisuus on huomattavasti suurempi.

Kuitenkin tuo arvio 4500 - 8000 henkilön kuolemasta suomalaisilla vankileireillä viiden vuoden aikana on hyttysen ininää japanilaisten samaan aikaan suorittamien massamurhien rinnalla.
        Tappoivathan japanilaiset pelkästään Nanjingissa erittäin brutaalilla tavalla joka päivä enemmän siviilejä kuin mitä suomalaisilla vankileireillä kuoli koko sodan aikana!

Yleisestihän tuomitaan natsisaksan hirmuteot toisen maailmansodan aikana mutta kai kuitenkin tiesit sen, että itseasiassa jopa natsisaksan teot tuona aikana kalpenevat japanilaisten vastaavien hirmutekojen rinnalla vastaavana ajanjaksona?

Saksalaisethan surmasivat 1935 -1945 noin 25 miljoonaa siviiliä (etupäässä juutalaisia ja venäläisiä), kun taas japanilaiset surmasivat vastaavana aikana yli 30 miljoonaa siviiliä joista vähintäin 23 mijoonaa oli kiinalaisia ja loput etupäässä filippiiniläisiä, malesialaisia, vietnamilaisia jne..

Molemmat maat tekivät myös raakoja ihmiskokeita miehitettyjen alueiden siviileille, mutta erityisesti japanilaiset "kunnostautuivat" saksalaisia useammin erittäin brutaaleihin tekoihin.

Eli jos vähättelet japanilaisten tekoja tuona ajanjaksona, sittenhän kai sinun mielestäsi Hitlerin natsisaksa oli lähes laupeuden perikuva.

• 1+1
        *.*.* kirjoitti:

"Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen
        Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?"

Ensinnäkin - Suomalaisilla vankileireillä tuskin kukaan kuoli varsinaisesti nälkään!
        Sen sijaan sota-aikana siviilejä kuolee aina puutteellisen ravinnon ja siitä seuraavan vastustuskyvyn romahtamisen takia aina suuri määrä erilaisiin tauteihin riippumatta siitä elävätkö he vapaasti vai ovatko he suljettuna vankileireihin. Tietysti suljetussa tilassa olevien ihmisten kesken taudit pääsevät erittäin helposti leviämään jolloin myös kuolleisuus on huomattavasti suurempi.

Kuitenkin tuo arvio 4500 - 8000 henkilön kuolemasta suomalaisilla vankileireillä viiden vuoden aikana on hyttysen ininää japanilaisten samaan aikaan suorittamien massamurhien rinnalla.
        Tappoivathan japanilaiset pelkästään Nanjingissa erittäin brutaalilla tavalla joka päivä enemmän siviilejä kuin mitä suomalaisilla vankileireillä kuoli koko sodan aikana!

Yleisestihän tuomitaan natsisaksan hirmuteot toisen maailmansodan aikana mutta kai kuitenkin tiesit sen, että itseasiassa jopa natsisaksan teot tuona aikana kalpenevat japanilaisten vastaavien hirmutekojen rinnalla vastaavana ajanjaksona?

Saksalaisethan surmasivat 1935 -1945 noin 25 miljoonaa siviiliä (etupäässä juutalaisia ja venäläisiä), kun taas japanilaiset surmasivat vastaavana aikana yli 30 miljoonaa siviiliä joista vähintäin 23 mijoonaa oli kiinalaisia ja loput etupäässä filippiiniläisiä, malesialaisia, vietnamilaisia jne..

Molemmat maat tekivät myös raakoja ihmiskokeita miehitettyjen alueiden siviileille, mutta erityisesti japanilaiset "kunnostautuivat" saksalaisia useammin erittäin brutaaleihin tekoihin.

Eli jos vähättelet japanilaisten tekoja tuona ajanjaksona, sittenhän kai sinun mielestäsi Hitlerin natsisaksa oli lähes laupeuden perikuva.

Same history, different responsibility - Germany and Japan

http://www.youtube.com/watch?v=IorB5o5n53I

• 5+5
        voi voooi voi kirjoitti:

Ei suinkaan, eihän kyse ollut onko jossain liikaa jonkin tietyn maan edustajia, vaan kyse oli keitä on suhteessa enemmän, mutta sinä kun aloit päteen tilastokeskuksen tiedoilla, vaikket edes tuon vertaa ymmärtänyt et kyseessä on väkilukuun sisältyvä määrä ei, jolloin ne eivät ole kahden maan välillä millään muotoa vertailukelpoisia.

Toisekseen ymmärrän ahdistuksesi, onhan se aivan kauhea tilanne, jos Suomessa on muutama sata Japanilaista enemmän, ai hitsi vieköön ne vie ja valloittaa meidän maat nyyh niish niish. Homma töitä ja nainen itselles ja lopeta toi v.itun pillitys.

Etkö oikeasti ymmärrä vai provoatko vain? Kysyn ihan vakavissani koska olen huomannut, että toisilla ihmisillä jopa kaikkein simppeleimmät tilastolliset käsitteet tuottavat suunnattomia ongelmia.

• ghghghfghfg
        aasialainen kirjoitti:

Mistä lähtien Kiina tipahti nuorien kansoen joukuen???

Kiinalaiset ovat erittäin vanha ja viisas kanssa.
        Anahan naapurit sotinut keskenä. Mitä erikoista siina mahta olla?

"Anahan naapurit sotinut keskenä. Mitä erikoista siina mahta olla?"

Mut sota ja silmitön siviilien tappaminen on kuiteskin ihan eri asioita.

• pienempää vaahtoamis
        *.*.* kirjoitti:

Kirjoitit aiemmin:

"Hieman suhteellisuuden tajua sentään!
        Sinä vertaat ruokapulasta kärsiviä vankileirejä silmittömään siviilien tappamiseen mitä brutaaleimmilla keinoilla:"

Vastasin: ""Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen
        Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?""

(tosin tuo lainauksesi ei ollut suinkaan suora, vaan yhdistit kaksi eri kohtaa toisiinsa, tsot tsot ei saa huijata;))

Vastasit: "Ensinnäkin - Suomalaisilla vankileireillä tuskin kukaan kuoli varsinaisesti nälkään! "

Huomaatko omassa kirjoituksissasi mitään ristiriitaa. Ja mitä tulee nälkään kuolemisiin, niin juuri aliravitsemustilaan ja sairauksiin kuollaan pääsääntöisesti vankileireillä, näin kävi 1918 valkoisten perustamilla leireillä ja myöskin näin kävi jatkosodassa Karjalan alueilla sijanneilla leireillä.
        Tosiaan voinen lyödä vetoa, että vapaana ja vangittujen kuoleisuuseroissa aliravitsemukseen on suunnaton ero, joka toisin väittää on jo totaallisen tietämätön asioista ja historiasta :D

"Kuitenkin tuo arvio 4500 - 8000 henkilön kuolemasta suomalaisilla vankileireillä viiden vuoden aikana on hyttysen ininää japanilaisten samaan aikaan suorittamien massamurhien rinnalla. "

Niin onko 8000 ihmisen kuolema jotenkin vähemmän tuomittavaa ja näin ollen ymmärrettävää, entä 10000- 20000 suomalaisuhria valkoisten terrorin uhria? Onko se vain pikkujuttu, jota ei tarvitse tuomita ja välittää, koska ei mennyt miljoonia, vaan kuinka paljon oli suhteessa väestöstämme 20000 tuolloin? Laskutehtävä, ja vain muutaman kuukauden aikana.

"Yleisestihän tuomitaan natsisaksan hirmuteot toisen maailmansodan aikana mutta kai kuitenkin tiesit sen, että itseasiassa jopa natsisaksan teot tuona aikana kalpenevat japanilaisten vastaavien hirmutekojen rinnalla vastaavana ajanjaksona?"

Käsittääkseni tuomioita jaettiin sotarikollisille Japanissa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tokion_kansainvälinen_sotarikostuomioistuin

" 30 miljoonaa siviiliä joista vähintäin 23 mijoonaa oli kiinalaisia ja loput etupäässä filippiiniläisiä, malesialaisia, vietnamilaisia jne.."

Filippiiniläinen vaimoni ja tuntemani Filippiiniläiset ovat päässeet Japanin hirmutöistä yli, olisiko sinunkin aika päästä?

"Eli jos vähättelet japanilaisten tekoja tuona ajanjaksona, sittenhän kai sinun mielestäsi Hitlerin natsisaksa oli lähes laupeuden perikuva"

Enpäs olekkaan vähätellyt, sinä sitävastoin vähättelet suomalaisten tekemiä sotarikoksia sisällissodassa ja toisen maailmansodan aikaan. Minähän olenkin lähinnä tuonut sinulle esiin seikkoja, ettei suomalaiset voi alkaa rinta rottinkilla tuomitsemaan toisia kansoja, jos ei ole omia tilejä tehty selviksi omista puuhista sotien aikana.

• ................
        pienempää vaahtoamis kirjoitti:

Kirjoitit aiemmin:

Sinä vertaat ruokapulasta kärsiviä vankileirejä silmittömään siviilien tappamiseen mitä brutaaleimmilla keinoilla:"

Vastasin: ""Suhteellisuuden tajua minkä suhteen, onko nälkään kuoleminen jotenkin armeliaampaa, kuin brutaali joukko teloittaminen
        Et heittele sinä vain pikkukivillä sinne Japanin suuntaan, kun on se oma pesä puhdas?""

(tosin tuo lainauksesi ei ollut suinkaan suora, vaan yhdistit kaksi eri kohtaa toisiinsa, tsot tsot ei saa huijata;))

Vastasit: "Ensinnäkin - Suomalaisilla vankileireillä tuskin kukaan kuoli varsinaisesti nälkään! "

Huomaatko omassa kirjoituksissasi mitään ristiriitaa. Ja mitä tulee nälkään kuolemisiin, niin juuri aliravitsemustilaan ja sairauksiin kuollaan pääsääntöisesti vankileireillä, näin kävi 1918 valkoisten perustamilla leireillä ja myöskin näin kävi jatkosodassa Karjalan alueilla sijanneilla leireillä.
        Tosiaan voinen lyödä vetoa, että vapaana ja vangittujen kuoleisuuseroissa aliravitsemukseen on suunnaton ero, joka toisin väittää on jo totaallisen tietämätön asioista ja historiasta :D

"Kuitenkin tuo arvio 4500 - 8000 henkilön kuolemasta suomalaisilla vankileireillä viiden vuoden aikana on hyttysen ininää japanilaisten samaan aikaan suorittamien massamurhien rinnalla. "

Niin onko 8000 ihmisen kuolema jotenkin vähemmän tuomittavaa ja näin ollen ymmärrettävää, entä 10000- 20000 suomalaisuhria valkoisten terrorin uhria? Onko se vain pikkujuttu, jota ei tarvitse tuomita ja välittää, koska ei mennyt miljoonia, vaan kuinka paljon oli suhteessa väestöstämme 20000 tuolloin? Laskutehtävä, ja vain muutaman kuukauden aikana.

"Yleisestihän tuomitaan natsisaksan hirmuteot toisen maailmansodan aikana mutta kai kuitenkin tiesit sen, että itseasiassa jopa natsisaksan teot tuona aikana kalpenevat japanilaisten vastaavien hirmutekojen rinnalla vastaavana ajanjaksona?"

" 30 miljoonaa siviiliä joista vähintäin 23 mijoonaa oli kiinalaisia ja loput etupäässä filippiiniläisiä, malesialaisia, vietnamilaisia jne.."

Filippiiniläinen vaimoni ja tuntemani Filippiiniläiset ovat päässeet Japanin hirmutöistä yli, olisiko sinunkin aika päästä?

"Eli jos vähättelet japanilaisten tekoja tuona ajanjaksona, sittenhän kai sinun mielestäsi Hitlerin natsisaksa oli lähes laupeuden perikuva"

Enpäs olekkaan vähätellyt, sinä sitävastoin vähättelet suomalaisten tekemiä sotarikoksia sisällissodassa ja toisen maailmansodan aikaan. Minähän olenkin lähinnä tuonut sinulle esiin seikkoja, ettei suomalaiset voi alkaa rinta rottinkilla tuomitsemaan toisia kansoja, jos ei ole omia tilejä tehty selviksi omista puuhista sotien aikana.

Miinuksista päätellen muutamille oli kova paikka pieni totuuden tuokio historiasta.

• niiiish
        5+5 kirjoitti:

Etkö oikeasti ymmärrä vai provoatko vain? Kysyn ihan vakavissani koska olen huomannut, että toisilla ihmisillä jopa kaikkein simppeleimmät tilastolliset käsitteet tuottavat suunnattomia ongelmia.

Ei jaksa lässyttää sun kanssas enempää, tilastokeskuksen sivuilta selviää, että Japanin kansalaisia Suomessa oli vuonna 2011 yhteensä 1047 kpl eli ei siis 5000!

Voi vitsi, rajat kiinni.

• *.*.*
        pienempää vaahtoamis kirjoitti:

Kirjoitit aiemmin:

"Niin onko 8000 ihmisen kuolema jotenkin vähemmän tuomittavaa ja näin ollen ymmärrettävää, entä 10000- 20000 suomalaisuhria valkoisten terrorin uhria? Onko se vain pikkujuttu, jota ei tarvitse tuomita ja välittää, koska ei mennyt miljoonia, vaan kuinka paljon oli suhteessa väestöstämme 20000 tuolloin? Laskutehtävä, ja vain muutaman kuukauden aikana."

Tappaminen, ja erityisesti siviilien raaka tappaminen sodassa on aina tuomittavaa ja rikos ihmisyyttä vastaan, mutta nuo 4500 - 8000 suomalaisella vankileirillä kuollutta kuolivat etupäässä kulkutauteihin eivätkä sen kummemmin nälkään kuin brutaaleihin joukkoteloituksiinkaan.

Jos taas mennään tuohon sinun esille tuomaan 1918 sisällissotaan, niin sehän oli koko Suomen historian raain ajanjakso.

Suomen väkiluku vuonna 1917 oli 3,1 miljoonaa, eli siviiliuhreja tuli tuolloin 0,3 - 0,6 % väestöstä jos sinun lukusi siviiliuhreista pitää paikkansa.

Vastaavasti Japanin hyökätessä nanjingiin brutaaleissa teloituksissa kuoli kuudessa viikossa 300 000 kaupunkilaista, eli 30% kaupungin silloisesta väestöstä (1 miljoona).

Vaikka Japani miehittikin vain pientä osaa Kiinasta, koko kiinan väestöönkin verrattuna tuo japanilaisten surmaamien 23 miljoonan kiinalaisen siviiliuhrin määrä edustaa noin nejää prosenttia koko Kiinan sen aikaisesta asukasmäärästä.
        Eli mittasuhteet olivat aivan eri luokkaa verrattinpa niitä kuolleiden henkilöiden lukumäärällä tai prosenttiosuuksina väestöstä.

"Minähän olenkin lähinnä tuonut sinulle esiin seikkoja, ettei suomalaiset voi alkaa rinta rottinkilla tuomitsemaan toisia kansoja, jos ei ole omia tilejä tehty selviksi omista puuhista sotien aikana."

Nyt osuit asian ytimeen!
        Suomi, samoin kuin esimerkiksi Saksa on kaikin puolin pyrkinyt selvittämään historiaansa noilta ajoilta kun taas Japani on määrätietoisesti pyrkinyt väheksymään ja jopa täysin kieltämään oman lähihistoriansa hirmutekoja.
        Vaikka kansainvälinen sotarikostuomioistuin tuomitsikin osan sotarikoksiin syyllistyneistä, Japani ei ole tunnustanut tuomittuja rikollisiksi vaikka se tunnustikin vaatimukset tuomioista.
        Päinvastoin Japani on jopa monen sotarikoksiin tuomitun osalta puhdistanut jälkikäteen heidän maineensa.

Viime vuosina monet maat ovat myös protestoineet japanilaiskoulujen uusia historian oppikirjoja, koska ne eivät edelleenkään mainitse japanilaisten tekemiä sotarikoksia, sekä tapaa vierailla sodassa menehtyneiden muistomerkillä jossa on haudattuna yli tuhat sotarikollista.

• 234567890
        niiiish kirjoitti:

Ei jaksa lässyttää sun kanssas enempää, tilastokeskuksen sivuilta selviää, että Japanin kansalaisia Suomessa oli vuonna 2011 yhteensä 1047 kpl eli ei siis 5000!

Voi vitsi, rajat kiinni.

Mistä sä ton 5000 tempasit? mä en ainaskaan tollasta lukuu löytäny täst ketjust. Onha se tietyst vähä eri asia et puhutaaks Suomessa asuvist japanin kansalaisist vai Japanissa syntyneist mut Suomessa asuvist kansalaisist mut eiks tosta sun 1047 luvust just tuu toi aikasemmi mainittu 0,02%?

• 5483788
        234567890 kirjoitti:

Mistä sä ton 5000 tempasit? mä en ainaskaan tollasta lukuu löytäny täst ketjust. Onha se tietyst vähä eri asia et puhutaaks Suomessa asuvist japanin kansalaisist vai Japanissa syntyneist mut Suomessa asuvist kansalaisist mut eiks tosta sun 1047 luvust just tuu toi aikasemmi mainittu 0,02%?

0,0197% Onko tuo ongelma, veikkaan et Suomalaisia asuu Japanissa enemmän, kuin 400 - 500, todellinen luku varmasti päältä tuhannen, suomalaisilla on oma kirkko Japanissa, koulu jne..Suomessa oleskelevat Japanilaiset taitaa olla pääsääntöisesti opiskelijoita, ja loput ilmeisesti avioliiton kautta.

• *.*.*
        5483788 kirjoitti:

0,0197% Onko tuo ongelma, veikkaan et Suomalaisia asuu Japanissa enemmän, kuin 400 - 500, todellinen luku varmasti päältä tuhannen, suomalaisilla on oma kirkko Japanissa, koulu jne..Suomessa oleskelevat Japanilaiset taitaa olla pääsääntöisesti opiskelijoita, ja loput ilmeisesti avioliiton kautta.

Ei kai kukaan ole tässä ketjussa väittänytkään että tuo olisi mikään ongelma mutta keskustelu on herännyt siitä kun nimimerkki "aasialainen" väitti:

"Tilastojen mukaan Japanissa asuva määrä suomalaisia mennen-tullen peitää Suomessa asuva japanilaisten määrän."

Koko juttuhan on melkoista hiusten halkomista mutta koska sinulle ei kelvannut tuo luku 0.02% Suomen väestöstä niin:

Tilastokeskus Suomessa vakinaisesti asuvat henkilöt syntymävaltion mukaan vuosi 2011:
        Japani 1196 (eli ei 0,0197% eikä 0.02% vaan 0,0221%) :).

Suomessa vakinaisesti asuvaan väestöön kuuluvat ne ulkomaiden kansalaiset jotka asuvat vakituisesti Suomessa.
        Turvapaikanhakija tilastoidaan väestöön vasta, kun Ulkomaalaisvirasto on myöntänyt hänelle pysyvän oleskeluluvan.
        Suomessa asuvat vieraan valtion lähetystön, kaupalliseen edustustoon tai lähetetyn konsulin virastoon kuuluvat henkilöt sekä näiden perheenjäsenet ja henkilökohtainen palveluskunta eivät kuulu maassa asuvaan väestöön.
        Pelkällä opiskelija-statuksella maassa olevat henkilöt eivät kuulu maassa asuvaan väestöön.

Eli Suomessa olevat japanilaiset opiskelijat eivät ole mukana tuossa luvussa kuten ei myöskään Suomessa syntyneet japanilaisperheen lapset koska tilasto on syntymämaan mukaan. Toisaalta luvussa on mukana henkilöt joiden syntymämaa on japani mutta ovat saaneet suomen kansalaisuuden.

Eli edes tuo 0,0221% ei vielää sisällä edellä mainittuja japanilaistaustaisia henkilöstöryhmiä

entäs Suomi - Japani avioliitot?
        Tilastokeskus - Avioliitot puolison syntymämaan mukaan 2011:
        Suomessa syntynyt mies / Japanissa syntynyt puoliso 286
        Suomessa syntynyt nainen / Japanissa syntynyt puoliso 114
        Eli tasaluku 400 avioparia.

• suomithai

Miksi ei suomalainen muka voisi kohdata rasismia ulkomailla. Et ole kuitenkaan mennyt appivanhempiesi kanssa naimisiin ja kaikeksi onneksi he asuvat toisessa maassa, joten anna heidän pitää omat mielipiteensä ihan ominaan. Suosittelisin tässä tapauksessa valitsemaan Suomen asuinmaaksi tai ainakin muuttamaan mahdollisimman kauas miehesi perheestä.

Kinkkisimpiinkin pulmiin on usein olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      418
      6067
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      85
      5406
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4414
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3961
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      60
      3818
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      182
      3492
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      119
      3244
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      64
      3220
    9. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3046
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2289
    Aihe