Huumenarkomaani

Kertokaapas sellaiset jonnet, joilla on kaman käyttöhistoriaa vuosia takana ja esim. Dormicumien ja muiden lääkkeiden rännitys on hienoa. Oma taustani on 18 vuotta huumeiden käyttöä, josta 14v. kovia huumeita. Nyt olen korvaushoidossa ja lopettanut kovat huumeet. Olen ollut korvaushoidossa reilun 6v. ja sinä aikana retkahtanut koviin(heroiini,amfetamiini)huumeisiin aika harvoin. Voin kertoa näin, että alkuaika korvaushoidossa ja elämä muutenkin oli minulle eräistä syistä erittäin rankkaa. Käytin amfetamiinia silloin aika usein, mutten enää vetänyt putkia, enkä myynyt huumeita jne... Viimeiset kolme vuotta on mennyt niin, että käyttö on ollut tosi vähäistä. Kaksi viimeistä vuotta mennyt jo tosi hyvin. Piriä pari kertaa, herskaa ei kertaakaan ja pilveä silloin tällöin. Pilvee olen ollut yhtäjaksoisesti olluy käyttämättä yli vuoden. Sitten muutamat savut ja taas kuukausia ilman. Saan metadonia 200mg/vrk ja bentsot olen tiputtanut tosi minimiin ja lyricaa saan 600mg/vrk. Minulla on kotilupia 6vrk peräkkäin. Nyt varsinaiseen asiaan. Olen kiitollinen k-hoidolle ja sille että olen saanut asioitani järjestykseen vuosien aikana ja jättänyt kovat huumeet. Opiskelut aloitan jne... Olen oppinut ymmärtämään h-hoidon tarkoituksen kunnolla ja sisäistän sen, mutta mitä mieltä olette ,kun olen alkanut kasvattaa sieniä ja syön niitä silloin tällöin. n.1-2krt/kk. Muuta en käytä enää. Onko se niin väärin, jos joskus haluan rentoutua ja fiilistellä noin. En käytä alkoholia enää lainkaan. Monet käyttää sitä. Mielestäni moraalisesti en tee väärin, kun silloin tällöin oloilen sienien vaikutuksesta. Mitä mieltä olette??? kertokaas mielipiteitä ja omia tarinoitanne aiheeseen liittyen, eli kuinka hoito on on onnistunut ja miten on oheiskäyttöä???

Kiittäen Huumenarkomaani

6

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eijoomies

miten sait Lyrican hoitolääkkeisiin mukaan?? ite oon käyttäny 18 vuotta opiaatteja bentsoja ja pirit yms paskat nuorempana ja oon nyt k-hoidossa metiksessä enkä saa lyricaa lääkitykseen enkä bentsoja vaikka sanoin etten pärjää ilman niitä.. varsinkaan lyricaa koska olen pyörätuolissa ja on kovia hermokipuja mihin lyrica auttaa kuten myös ahdistukseeni.. kaikki nää kerroin lekurille mut ei kirjota muuta ku mirtzazapiinii ja neurontiinii.. pelottaa bentsoreflat nii pahasti et yksityiselt hakenu pamit ja lyricat

• insomnia

Kummallista että ei saa lyydejä vaikka noin paha tilanne!!! Itellä vaikea unettomuus ja paniikkihäiriö/ahdistusta ja selän välilevyissä kulumia mistä tulee hermo särkyä...ennen oli tramali 2x100mg pv mutta halusin pois opiaatit ja sain 2x300mg pv lyricoita samantien ku kysyin lääkäriltä...1mgx4 xanoreita päivälle myös ja zopiklonitkin tuli vielä ku kysäs onnistusko...ja 6mg ja 4mg titsanidiinit lihas relaxantiks päivällee myös. Jotkun lääkärit on kyllä persereikiä ku ei voi vielä kun asiakas on tuommosessa tilassa ni oikeesti määrätä kunnon lääkkeitä!!!Mitä se on niiltä pois! Tuntuu että tuo on jo kiusaamista!Lääkäri vaihtoon!!! Missä päin Suomessa on tuommosia vittumaisia epäpäteviä lääkäreitä????

• Hephoij

Polta sitä pilveä herranjestas sentään! itelläni ainakin sienet pistävät pään sekaisin ja saatan olla aivan tokkurassa muutamankin päivää... Kukka ei tee kenellekkään pahaa.

• ju,kkyt

Mä jos olisin sun tilantees niin voisin hyvinki kuvitella syöväni sieniä,ei ne oo mitään vakavaa. Auttaa monilla masennukseen ja ahdistukseen vähäisellä käytöllä,liiallinen käyttö taas saattaa aiheuttaa masennusta.

Hephoij: Lopeta tollanen lässytys,jokaisella toimii eritavalla eli jos sulla rupee flippaa nii ei tarkota sitä että toisella alkais.

• Tuskin olet pollea..

nähnytkään. Et sinä ( aloittaja ) täällä kirjoittelisi typeriä juttujasi jos olisit 20 vuotta käyttänyt kovia huumeita, tuskin!

• pyupprrp

Hmm..sulla on siis oheiskäyttöä ja mieli käyttömaailman arvoissa ( sieniä ja mielellään muutakin päihdyttävää lääkärinmääräämien lisäksi)-ei hyvä ennuste ellet rehellisesti nyt mene itseesi ja sitoudut siihen mihin olet luvannut hoitoon mennessäsi ! Miten koet kuntoutuneesi, miten käsittelet tunne-elämän vaikeuksia nyt eri tavalla ku kentällä, miten suhtaudut valehtelemiseen , miten avoimesti puhut työntekijälle, jos olet nyt pimittämäs mielitekojasi niin miten luulet hyötyväsi hoidosta, miten sua voi auttaa jos et kerro totuutta ja tavoittele uutta tapaa ??????? Kysypä nuo itseltasi hyvä ihminen !Oli muuten Aamusydämellä-vankila parantaa jaksos hyvät tyypit äänes, oli muutosta. Katso areenalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe