On jo vuoden ollut vauvakuumetta ja ei tunnu loppuvan. Täälä palstalla on tullut käytyä paljon. Miehellekkin kerroin asiasta ja vitsaili siitä vain,että sitten vain pullat uuniin :D En tiedä oliko tosissaan, mutta itse olisin valmis. Pillereitä, syön vielä ja olen meinannut,jos niiden käytön lopettaa sitten, kun ne loppuu parin kuukauden päästä. Välillä on tullut kuviteltua kaikenlaisia raskausoireita ja testejä olen muutaman tehnyt, mutta mieli teköö tepposet. Ikää on tosiaan 20 ja parin kuukauden päästä 21. Mies on 14-vuotta vanhempi. Vaikka luulenpa,että siinä menee pari kuukautta tai enemmän,kun raskaaksi tulen pillereiden lopettamisen jälkeen. Sitä odotellessa... :)
Vauvakuume!?
18
156
Vastaukset
- Kantani asiaan
Ei missään nimessä lapsia noin nuorelle.
- Rehellinen kantani
Ei missään nimessä lapsia noin nuorena.
- nuori nainen.
Mun mielestä tämä on hyvä aika. On ihan hyvin ikää ja tiedän kyllä,että olen nuori,mutta aika useimmat täälä ovat saaneet nuorempana eli en usko liian nuori olevani.
- r364758
Hah. No niltähän se parikymppisenä tuntuu, että tietää kaikesta kaiken ja on kaikessa oikeassa vaikka ei ole:)
Tällä palstalla on ne ihmiset joilla ei ole omaa elämää. Ei ne täällä muuten olisi, van kyllä ne puhuisivat asioista ihan kanssaihmisten kanssa fyysisesti. - Nuori nainen.
r364758 kirjoitti:
Hah. No niltähän se parikymppisenä tuntuu, että tietää kaikesta kaiken ja on kaikessa oikeassa vaikka ei ole:)
Tällä palstalla on ne ihmiset joilla ei ole omaa elämää. Ei ne täällä muuten olisi, van kyllä ne puhuisivat asioista ihan kanssaihmisten kanssa fyysisesti.En ole väittänytkään,että tiedän kaikesta kaiken ja olen aina oikeassa. Mulla on kyllä elämää. Töissä olen, kuten mies myös. Turhaa aikaa ei juuri jää. Se aika mitä jää töiden jälkeen vietän mieheni kanssa. Ruoan tietenkin teen joka päivä,kun töistä tulen. Ihan ammattikin mulla on eli suurtalouskokki olen :) Siivoan,pyykkään ja käyn lenkillä sitten,kun ehdin.
- Mikäpä sua estäis
Nuori nainen. kirjoitti:
En ole väittänytkään,että tiedän kaikesta kaiken ja olen aina oikeassa. Mulla on kyllä elämää. Töissä olen, kuten mies myös. Turhaa aikaa ei juuri jää. Se aika mitä jää töiden jälkeen vietän mieheni kanssa. Ruoan tietenkin teen joka päivä,kun töistä tulen. Ihan ammattikin mulla on eli suurtalouskokki olen :) Siivoan,pyykkään ja käyn lenkillä sitten,kun ehdin.
No voi mahdotonta...Eipoä sun päätäs järki käännä...Tee niin ku parhaaksi näet, mutta älä kysele mielipiteitä jos et halua rehellisiä vastauksia.
- jjen
Mielenkiintosta, miten joku voi sanoa toiselle, että on liian nuori saamaan lapsia? Tietysti ymmärrän, jos on joku teini innostunut vauvoista, niin sillon ei... Mutta että 21-vuotias on liian nuori? Mitä se ikä sitäpaitsi edes kertoo? Nyky-yhteiskunnassa lähinnä toimeentulo yms. määrittää milloin "kannattaa" tulla raskaaksi. Kun näyttää olevan vanhempi, jo jonkin aikaa työelämässä ollut mies, niin luulenpa ettei perheen elättämisessä ole ongelmia? Outoa puhetta tuommoinen "ei missään nimessä noin nuorena"... Minun kantani asiaan on, että jos olet itse valmis äitiyteen, niin ei kun yrittämään! :) Lapsi on aina lahja
- Nuori nainen.
Kaikki eivät tunnu ymmärtävän,mutta eipä se mua haittaa :) Lapsi tosiaan on lahja ja pitänee,vielä jonkin aikaa odottaa,ettää saa loput pilleri syötyä ja aloittaa,koska se aika koittaa,kun raskaaksi tulen :) Eipä tässä väkisin yritetä. Tulee, sitten kun sen aika on :)
- Tuleva isukki
Kyllä sun kannattais vaan odottaa, kyllä olet ikävä kyllä liian nuori, vaikka et sitä tajua. Miehesi tosin sitä ikäluokkaa, että tuossa viisi - kuusi vuotta kun eteenpäin katsoo, niin kannattaa jo hankkia hänen lapset, ellette eroa ennen sitä.Sinulla ei ole kiire. Olet sen ikäinen, että eikähän kannattaisi tulla ulos neljän seinän sis'ltä ja tehdä elämällään jotakin mikä on kivaa ja antaa sitä elämänkokemusta jota joskus lapsilleenkin jakaa.
Ei pidä ottaa hernettä nenään kun jotkut kokemuksesta puhuvat. Kyllä se on vaikea itse myöntä virheitään ja neuvoa olemaan lasta hankkimatta liian nuorena, mutta ammattiihmisiltä kun kysyt järkevää lapsenhankitaikää, niin kyllä se naisen kohdalla alkaa kolmosella se luku. Tällä palstalla nyt on jotain patologisia synnytuyskoneita ja sitten perheidylliä etsiviä teinejä, eli kannattaa kysyä niiltä kenellä on järki vielä päässä.
- kaksyks
Itse olen nyt 21v ja mies 23v ja yritystä on nyt melkein 4 kuukautta takana. Kyllä ne lapset voi nuorenakin tehdä! Mä täällä ainakin sua tsemppaan :D
- viinaa ja pillereitä
Mä kans tsemppaan sua. Itse sain kuopukseni ollessani 19 vuotta ja hyvin on mennyt. Nyt syön masennusklääkkeitä ja olen työttömänä odottamassa seitsemättä lastani taas jollekin miehelle. Sillen ollut helppoa lasten lanssa, kun ne on kaikki huostassa.
Kannatti tehdä lapset joo nuorena. Silloin tietää miten asiat on. Ainakin minä tiesin ja olen hemmetin onnellinen aina kun otan lääkkeeni tai olen kännissä.
Olen hyvillä mielill kotiäiti, eikä tässä elämässä muuta ole..
- kaksyks
Ihanaa kun ihmiset on noin kovin positiivisia. Luulen että se oma elämä ei ole ihan kohdillaan ja täytyy tänne tulla purkamaan yleistä v*tutustaan kaikkeen. Mut älä välitä noista. Aina löytyy niitä epäilijöitä joka asiaan. Itse sen oman elämäntilanteensa parhaiten tietää ja jos tuntuu ja tietää että parisuhde kestää niin ei muuta kun yrittämään! Luulen että jos parisuhde on kunnossa, lapsi vaan tiivistää lisää yhteen ja jos taas se on huonossa jamassa jo valmiiksi, lapsi vain etäännyttää.
- Realistique
Vai luulet sinä, että jos totta puhutaan, niin se on vitutuksen purkamista? Ok, sovitaan vaikka nin, jos se sua helpottaa tosiasioita vastaan pullikoida.
Parempi kun teette vain ne lapset vanhemmalla iällä, ihan oman ja lapsen edun takia. Näitä ep'onnistumisia näkee liikaa ja ketkäs muut epäonnisia kuin nuoret.
Tehkää elämällänne jotain järkevää, rakentakaa tulevaa hankkimalla elämänkokemusta ja näkemystä, se on lapsenkin etu sitten aikuisena.
- ...
No mitä sinä täälä palstalle teet,jos sua niin vituttaa,kun ihmiset haluaa lapsia! Voi nuori äiti olla myös hyvä äiti oli se vanhempi tai ei. Siinä sitä myös oppii,kun lapsen saa. On kyllä kokemusta lapsien hoidosta. Olen kyllä nähnyt minkälaista se on,kun lapset on teiniä ja uhmaiässä ja paljon siitä väliltä. Se ei ole helppoa tiedetään kyllä,mutta siinä ei auta,kun jaksaa.
- Maistraaattttti
Hah. Vai että ihmiset:D ihmisen alkuja te olette ja kusta päässä.
- Nuori nainen.
Miehen kanssa päätettiin,että Heinäkuussa voisi aloittaa,kun pillerit loppuu :)
- mmmmm
Voi lapsia tehdä nuorenakin. Itse 23v ja ekaa odotan.:)
- Olipa se vastaus
Voihan epäonnistumiskierteen joo aloittaa nuorenakin, jos ei halua viisastua ensin ja sitten kenties onnistua.
Saahan sitä hypätä kaulakiikkuunkin nuorena -periaatteessa, mutta eri asia kannattaako se ja onko se hyvä veto, kun elämäklään voi tehdä muutakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760