Miksi Syyrian tarkkailuoperaatio on itsemurhatehtävä

Pois Lähi-idästä

Perustarkkailuoperaatio hoituisi ihan vanhaan rataan, mutta Lähi-itä on nyt poikkeuksellisen vaarallinen paikka.

Ne harvat upseerit, jotka olette uskossa ja tiedätte ajan merkkejä, niin tänä vuonna mitä todennäköisimmin käydään Googin sota.

Silloin Damaskos tuhoutuu täysin maan tasalle, kuten Raamattuun on kirjoitettu. Tuolloin rauhanturvaajia kuolee paljon sekä Libanonissa että Syyriassa. Googin sodassa käytetään ydinaseita ja se on laaja Lähi-idän sota.

Mitä todennököisimme Afganistanissa olevat suomalaiset rauhanturvaajat jäävät loukkuun ja moni sattaa kuolla sinne.

Suomalaiset rauhantuvaajat - ÄLKÄÄ menkö Lähi-idän operaatioihin.

2

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParempiOlisJäädäPois

Ahtisaari: Syyria-operaatio erittäin vaarallinen

Presidentti ja rauhannobelisti Martti Ahtisaari luonnehtii Syyriassa alkamassa olevaa tarkkailuoperaatiota erittäin vaaralliseksi.

"Se on tavattoman vaarallinen missio, yksi vaarallisimmista mitä minä olen pitkään aikaan nähnyt. Turvallisuustilanne on tarkkailijoiden kannalta sellainen, että täytyy vain toivoa, ettei kuolonuhreja tule", Ahtisaari sanoi STT:lle.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Ahtisaari Syyria-operaatio erittäin vaarallinen/a1305560658192

• asdfasas

Tänään Hesarissa Majuri Pölönen:

"Olen presidentti Martti Ahtisaaren kanssa samaa mieltä. Tämä operaatio on erittäin vaarallinen."

Suomalaismajuri Raine Pölönen kuuluu viidentoista aseettoman YK-tarkkailijan joukkoon, joka on lähetetty valvomaan Syyrian tulitauon toteutumista isomman ryhmän etujoukkona.

Joukko on todella pieni, kun valvottavana on 22 miljoonan asukkaan kuohuva valtio.

"Alue on todella laaja", Pölönen sanoi perjantaina puhelimitse syyrialaisesta Daraan kaupungista.

"Tilanne on hyvin herkkä ja saattaa muuttua hetkessä. Ensin on rauhallista, mutta kolmenkymmenen sekunnin päästä ei olekaan."

Pölönen on ollut tarkkailuryhmässä tiistaista, mutta Syyriassa hän on ollut jo tammikuusta pitempiaikaisissa YK-tehtävissä.

Syyriassa on talven ja kevään aikana kuollut päivittäin kymmeniä ihmisiä.

Nyt presidentti Bashar al-Assadin hallinto sekä oppositio ovat muodollisesti tarttuneet tulitaukoon, mutta rauhallista ei ole vieläkään.

"Tulitauko ei tunnu pitävän. Se tästä tekeekin vaarallista." ..

...Pölönen ja hänen kollegansa jututtivat torstaina isoa ihmisjoukkoa Daraassa, mutta joutuivat poistumaan pian.

"Aluksi ihmiset olivat hyvin iloisia, kun saavuimme. Sitten jokin sai heidän mielensä muuttumaan. Epätoivo ja jonkinlainen mielenosoitus alkoi nousta. Silloin oli vaikea olla väkijoukon keskellä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      74
      4016
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3545
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3368
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      38
      2769
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1673
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1154
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1061
    Aihe