monta akkua menee NIKON MB-D11 Multi Power Battery Pack leittees

elikkä kysyisin vaan et monta akkua menee tuohon akku kahvaan kun kuvien ja videoiden perusteella näyttäisi siltä että menisi vain yksi akku

vastauksia kiitos

19

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bluesmaan
    • niin siis minne se toinen akku laitetaan vai voiko sen jättää kameran sisälle et siinä olis se toinen akku

      • bluesmaan

        Hassu juttu mutta näyttää sille että akkukahvaan menee yksi en-el15-akku, tai vastaavasti kahdeksan lr6- paristoa. Kameraan ei saisi jättää akkua silloin kun akkukahva on kiinnitettynä.


    • ok kitti tiedosta

      • bluesmaan

        Korjaus etelliseen. Koska asia alkoi uteloittamaan itseänikin, ja koska olen hankkimassa D7000 kameraa otin asoista selvää. Selvisi että kameran omaa akkua ei tarvitse poistaa kun kiinnittää mb-d11 akkukahvan. Toisaalta sen voi poistaa, ja käyttää akkua vain akkukahvassa, tai sitten yksinomaan kamerassa ja jättää akkukahva tyhjilleen. Myös molempia pesiä voi lämmittää saman aikaisesti jolloin akkuteho luonnollisesti tuplaantuu. Kameran valikosta voi määrätä käyttääkö ensin kahvan vai kameran akun loppuun. Akkukahvaan voi mättää myös 6 AA- paristoa akun sijaan.


    • juu hyvä kiitti tiedosta eli kannattaa ostaa lisä akku jos ostaa akkukahvan vai meinaatko itse

      • bluesmaan

        Ilman muuta, tosin tuon D7000 akku on niin vahva että ei se mikään välttämättömyys ole. Pystkuvaukahva on kumminkin hyvä olla olemassa hyvän otteenkin saamiseksi.


    • juups niin ne siis yks akku kestää aika kauan mulla vielä nikonD3000 ja siinä akku ketää noin viikon vaik kävisin joka päivä kuvaamassa noin 2h per päivä mut siin D7tonnisessa taas voi mennä nopeemmin koska siinä on paljon enemmän virtaa vieviä ominaisuuksia ja ostan samalla siihen mikrofonin niin ääni kuuluu hyvin videoissa mut se vie taas sitä akkua

    • SimplyErkki

      Jos ostat mb-d11 osta batteryupgradesta tuo noin 2200mA iso akku, eipä loppu virta ihan kohta kesken, => D7000 oma akku tämä järeä akkupaketti, kyllä toimii, ja toimii myös suomen pakkasessa.

      • SimplyErkki

        ja korjaan itseäni, kyllä se akun kapasiteetti on 3.2A eikä 2.2A. eli vielä "jytkympi"


      • bluesmaan
        SimplyErkki kirjoitti:

        ja korjaan itseäni, kyllä se akun kapasiteetti on 3.2A eikä 2.2A. eli vielä "jytkympi"

        Kerroppa muuten erkki, että kumpi on kannattavampi ostos, D7000 vai D700? Tarkoitan nimenomaan kuvanteknistä laatua,ja dynamiikkaa. Mikä on henkilökohtainen arviosi asiasta?


      • bluesmaan kirjoitti:

        Kerroppa muuten erkki, että kumpi on kannattavampi ostos, D7000 vai D700? Tarkoitan nimenomaan kuvanteknistä laatua,ja dynamiikkaa. Mikä on henkilökohtainen arviosi asiasta?

        no siis entiedäoikein tuosta nikonD7satasesta mutta villi veikkaus runkojen välillä on että tuo nikon D7satanen on kait parempi.

        katsoin uusinta kamera lehteä ja siinä on kameroiden tietoja niin D7tonnisessa on enemmän megapixseleitä mutta kyllä tuolla D7satasenkin megapixeleillä pärjää ihan hyvin


      • Minulla vain APS-C
        m.hoppanen kirjoitti:

        no siis entiedäoikein tuosta nikonD7satasesta mutta villi veikkaus runkojen välillä on että tuo nikon D7satanen on kait parempi.

        katsoin uusinta kamera lehteä ja siinä on kameroiden tietoja niin D7tonnisessa on enemmän megapixseleitä mutta kyllä tuolla D7satasenkin megapixeleillä pärjää ihan hyvin

        Onko mitään mieltä verrata toisiinsa alle tonnin maksavaa pikkukennoista kuluttajaluokan kameraa tuplahintaiseen, täyskennoiseen semipro-kameraan? Johan nuo vaativat käytännössä oman objektiiviarsenaalinsa kumpainenkin.


    • onko ne laadukkaita esim tuo akku ja pitäisikö ostaa samalla se akku kahva sieltä kun se maksaa vain 87 euroo vai onko ne laadukkaita kestääkö tuleeko vikoja

      • ja mitkä on toimitus ja maksutavat


    • 200% Akkutehoa

      ´Kahvaan menee yksi ja sisällä saa olla toinen se näkyy jo pystyperän muottoilusta olisikin aika "hassua " valmistaa akku/pystyperä jossa ei
      saisi lissää akkutehoa ikävää vaan et ylimääräinen akku ei
      sisälly toimitukseen ja on hankittava erikseen.
      Suosittelen laadukasta cover akkua Nikonin omat on turhan kalliita.
      Nikonilla on muuten aika fiksu akunhallinta systeemi se osaa jakaa akkujen
      virtaa optimaalisesti kahdenkin akun kesken eikä tyhjää aina ekaa ennen toista. jos niin valikoista valitaan.

    • Ent. nikotinisti

      >Suosittelen laadukasta cover akkua Nikonin omat on turhan kalliita.

      Kannattaa tarkistaa, hyväksyykö oma runko villejä tarvikeakkuja!

      Nikon haluaa myydä akkuja omalla brändillään ja on järjestänyt ainakin joihinkin malleihin jipon: runko ei hyväksy vieraita akkuja vaikka ne olisikin tehty nimellisesti yhteensopiviksi kokonsa, nastojensa, jännitteensä ja kapasiteettinsa osalta. Jokin sähköisen koodin tunnistuskikka varmaankin.

      Ainakin omaan D3100 -runkooni jouduin ostamaan kakkosakuksi aidon Nikon-akun, maksoi mitä maksoi (taisipa maksaa 59 € TopShotissa).

    • juu kiitos vastausista muistattehan käydä mun youtubessa seuraamassa mun videoita. Jos kiinostaa tilatkaa. tulevaisuudessa tulee parempia videoita kun saan sen nikon D7000 rungon ja tarvikkeet

      niin ja se youtube on nikonphotographing

    • Johnnymale

      D700 vs. D7000, ei isoa eroa dynamiikassa. kummastakin saa kaivettua sävyjä taivalla LR4 näennäisesti puhkipalaneesta taivaasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe