Olen saanut Propralia 10mg lähinnä punasteluun, mutta mietityttää tuo lääkkeen toimivuus. Usein on käynyt niin, että kasvoilla on ollut samanlainen kuumotus kuin aiemmin punastuessa, mutta voiko silti tosiaan olla ettei punastuminen näy ulospäin kuumotuksesta huolimatta? Aina kun ei ole peiliä juuri siinä lähettyvillä että voisi tarkistaa. Fyysinen tunne on siis aivan sama kuin punastuessa, onko aivan normaalia vai pitäisikö propralin poistaa nuo kuumottamisetkin? Olen yleensä ottanut kaksi tablettia, koska tuo 10mg kuulostaa niin vähältä...
Propralin todellinen toimivuus?
14
3033
Vastaukset
- Punainen on pääväri
Propralia kai pitäs sosiaalisen jännittämiseen ottaa aika isoja annoksia, jotta tehoaisi. Se, että pulssi ja verenpaine laskee ei sinänsä välttämättä poista punastumisrefleksiä - itsellä ei anakaan ole tehonnut ikävä kyllä.
- punaposkinen ihminen
ei toiminut mulla..punoitin entiseen malliin..:) Hirveän isoja annoksia ei edes voi ottaaa kun verenpaine ja pulssi laskee liiaksi.Sitten kun pyörtyy niin onkin kalpea:)
- r3grgrh34hntr34yhet
Jos punastuu helposti niin ehkä jotkut voiteet tai rasvat auttaisi siihen paremmin. Itselläni menee pää punaiseksi jos ei ole syönyt/juonut tarpeeksi ja on samaan aikaan kuiva iho.
Propralin annostus määrät on yksilöllisiä. Se on verenpaine lääke kuitenkin jotka vaihtelee ihmisillä joten toisen normi annos saattaa toisella tiputtaa verenpaineen liian alhaiseksi. Itsellä toi ainakin auttoi jännitykseen mutta punastumiseen en usko sen auttavan. - hyhhmmu
Alat syömään mustikoita tai mustikka keittoo useasti , kokeile :)
- dasdasdasdada
ihan sama syöt lääkkeitä tai oot syömättä, ei ne koskaan todellisuudes oireita poista kokonaan, vituttaa tämmöne eläm,ä
- jukka...
Hyvin auttaa mulla! Otan 40 mg noin tuntia ennen esimerkiksi esitelmää tms.
- hapuilu
Itse nappaan joka aamu 40mg propralin jännitysoireita ja verenpainetta lieventämään. Olen kyllä huomannut, että lääke pistää väsyttämään siinä iltapäivällä aivan sairaasti ja unirytmi menee aivan sekaisin. En tiedä aiheuttaako lääke kalpeutta, mutta olen huomannut olevani hemmetin kalpea.
- kvmmoolt
Siis beetasalpaaja tehoaa kait parhaiten käsien tai äänen tärinään ja vapinaan esiintymistilanteessa, ei se mullakaan toiminut sosiaaliseen punasteluun ollenkaan. Ainakin mg:t pitää olla jotain ihan muuta kuin 10mg jos haluaa Propraleista apua..
- ahdistaaa
Miten te olette onnistuneet saamaan noita Propraleja? Itse tajusin tänään, etten millään tule selviytymään tulevasta kevätlukukaudesta koulussa, ellen viimein aio hankkia jotain apua jännitykseeni. Isoja esitelmiä olisi ehkä jo lähiviikkoina tiedossa, enkä niitä kaikkia voisi oikein lintsaamallakaan paeta. Sitä paitsi en haluaisi enää lintsatakaan, koska ihan liikaa olen ollut jo tämän lukuvuoden aikana poissa. Koko koulunkäyntini tuntuukin olevan nyt ihan solmussa vain ja ainoastaan tämän takia.
Mutta sitä minä vain mietin, mikä olisi paras tapa saada tähän apua. Pelkään, etteivät vanhemmat ymmärtäisi, myöskään mihinkään terapiaan, tms. en todellakaan tahtoisi. Lisäksi minua hävettääkin tämä koko ongelma. Tätäkin keskustelua lukiessa tuntuu siltä, kuin kyseinen lääke olisi jokin itsestäänselvyys. Onko reseptiä helppo saada?- Ei haittaa
On helppo saada, menet tavallisen yleislääkärin vastaanotolle reippaasti omana itsenäsi ja kerrot että jännitysoireisiin tarvitset apua. Turha tämmöistä lopultakin pikkujuttua on häpeillä.Kaikkia jännittää, toisilla se vaan näkyy herkemmin ulospäin.Propral auttaa mm. käsien tärinään, hyvä lääke. Ei ole psyykelääke, monilla suurmiehillä mm. Sibeliuksella oli sama käsien tärinä ominaisuus.
- ahdistaaa
Okei, kiitos neuvosta. :) Ehkä minä sitten kerään rohkeuteni ja lähden jossain vaiheessa lääkärin puheille. Vaikka helppoa tuskin siitäkään tulee... Silti kyseessä lienee kuitenkin pienempi paha, kuin tämän asian kanssa kärvistely enää hetkeäkään. Oma opiskelumotivaationi on ollut jo pitkään hukassa jännittämisen takia.
- Tavallinen ihminen
Juu, ilman muuta yleislääkärille ja kerrot asiat niin kuin ne on.
Itse olen käyttänyt Propralia, kun minua haasateltiin televisiin erääseen pitkään ohjelmaan. Jännitin ihan pirusti ja pientä puhevikaakin on. Kokeilin ennen tuota esiintymistä, miten Propral minulla toimii eli otin tavallisena viikonloppuna sellaisen reilun annoksen. Näin tein koska tiesin, ettei pieni annos rriittäisi ja halusin testata, ettei verenpaineet vaan laske kovasti tai ala pyörryttämään. Toimi oikein hyvin eli en huomannut mitään sivuoireita tuossa kokeilussa.
Sitten menin nauhoitukseen. Otin Propralia sen annoksen, jota ajattelin tilanteen jännittävyyteen nähden tarvitsevani. Kädet ei vapiseet ollenkaan, ääni ei värissyt enkä takerrelut yhtään. Toimi oikein hyvin ja olin oma itseni ilman jännitystä ja jännityksen pelkoa. Se ei siis turruta eikä väsyttänytkään.
Suosittelen sinullekin. Sain lääkkeen yleislääkäriltä, joka oli ihan asiallinen ja fiksusti suhtutui. Toivon, että tämän lääkkeen avulla sinäkin voit keskittyä paremmin opiskeluun ja tulee varmuutta esiintymisiin.
- santeri
Minulla tuo propanol toimii ihan hyvin,(minulla oli pieni esitelmä, ei mikään suuri eilen ja vei pois sydämen tykytyksen) mutta olen huomannu, et olo saattaa olla aika huono neljän tunnin jälkeen lääkkeen ottamisesta, verenpaine laskee varmaan liikaa. Pitäisikö minun pyytää jotain toista lääkettä? minulla on myös määrätty rauhoittavaa jännitykseen, mutta se on kolmio lääke.
- jutta.
hyvin on propral auttanut esitelmiä pitäessä! ei kuumota/punota naama, eikä kädet tärise tai ääni värise...nappaan 40mg reilu tunti ennen tilannetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3345708- 765189
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484256- 523901
- 453567
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1523318Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv943123Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky272860- 432249
- 492175