Paniikki murskaa kyvyn opiskella kirjoituksia varten!!

poipoipoipiop

Moi. Mulla menee lukio 5 vuoteen vaikea murrosiän takia, joka on nyt selätetty. Kunnon oppimismallia en ole tämän vuoksi omaksunut.

Kysymykseni koskee sitä, että onko mun mahdollista (varmasti subj. kysymys, mutta olkoon, olen epätoivoinen ja pienikin kannustus tekisi ihmeitä..) kirjoittaa nyt syksyllä keskipitkä ruotsi ja yh E tasolle jos yh on tällä hetkellä aika hepreaa, mutta kiinnostus kova.? Mietin tätä ajankäyttöä ja oppimisen kriteereitä:
Jos alan heinäkuussa noihin lukemaan ja lukisin 5 päivänä viikossa (yhteensä n. 25-35h/vko, en pysty enempää ku on harrastus ja duuni) niin onko mahdollista että saavutan tavoitteeni?

Toinen tilanne on tulossa sitten kevään kirjoituksia koskien. Siel mulla olisi äikkä, englanti ja psykologia. Tuun käymään ensi lukuvuoden kakkos- ja kolmosjaksoissa kaikki loput kurssit koskien kirjoitettavia aineita. Ja niitä on aika paljon (n.5 kurssia per. jakso). Jääköhän mulle tarpeeksi aikaa tsempata niin ,että psyka hioutuisi tarkaksi ja etenkin englannin taso exponentiaalisesti räjähtäisi!

Surettaa, miksen ole aiemmin pystynyt keskittymään, voisin olla sata kertaa fiksumpi ja ei olisi tällaista taakkaa kun olisi pikku paloissa opiskellut. (Vai valitanko ihan turhia.)

1

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yo 2000

Kuulostaa aika rankalta aikataululta. Relaa vähän. Ei kannata polttaa itseään piippuun yksien kirjoitusten takia (sanon omasta kokemuksesta). Elä elämääsi ja ota rennosti. Miksi pitäisi saada arvosanoiksi E:n tasoa? Onko itsetunto numeroista kiinni? Ainakaan ylppäreillä ei ole vaikutusta tulevaisuuteesi, sen voin sanoa. Yliopistoon harva pääsee pelkillä ylppäreillä. Itsekään en päässyt, vaikka oli keskimäärin E:n paperit. Silti piti lukea pääsykokeisiin. Tietty on hyvä käyttää aikaa sellaisten aineiden lukemiseen, jotka todella kiinnostavat, ja joita aiot pyrkiä opiskelemaan yliopistossakin tai minne ikinä pyritkään.

Itse olen ottanut aina hirveät paineet opiskelusta, myös yliopistossa. Sosiaalinen elämä on kärsinyt, kun koko ajan on pitänyt olla lukemassa tenttiin tai tehdä kurssitehtäviä sekä töitä siinä ohella. Nyt valmistumisen kynnyksellä olen siinä tilanteessa, että tuntuu kuin nuoruus olisi mennyt hukkaan. Jälkiviisaana voin todeta, että työelämässä on enemmän hyötyä sosiaalisista suhteista kuin hyvistä numeroista. Pääasia, että pääsee tenteistä läpi. Itse olen nyt työttömyysuhan alla kaikesta vaivannäöstä huolimatta. Olen niin uupunut, että pelkään, etten pärjää työelämässä. Olisi vain pitänyt nauttia elämästä. Älä tee samaa virhettä kuin minä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      15
      1730
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1712
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      304
      1352
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1086
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      132
      984
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      935
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      915
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      77