Narsismipalstalla aihetta sivutaan toistuvasti. Kuitenkaan se ei ole herättänyt paljolti keskustelua. Tutkimusmatkailijana haluaisin pohtia aihetta enemmän.
Ihmisen käyttäytyminen on mielestäni mielenkiintoinen ilmiö tutkittavaksi. Eräs piilotetuimpia, salatuimpia, kätketyimpiä ja toisessa ääripäässä räikeänä aggressiivisuutena ilmenevää tilaa kutsutaan mustasukkaisuudeksi.
Mustasukkaisuudesta keskusteleminen on useimmille tabu. Sitä ei saa ilmentää. Siitä keskusteleminen tekee pahaa. Asiaan viittaaminen herättää kipeitä tunteita ja muistoja.
Me olemme täällä siksi että keskustelemme vaikeista asioista.
*nostetaanpa kissa pöydälle*
Aloituksen tueksi lainaan yxexän kommenttia toisesta ketjusta:
" Oikeassa olet Kettu-muru, mustasukkaisuus kuuluu henkiseen vahvuuteen.
Mustasukkaisuus on oikein, mustasukkaiseksi tekeminen väärin. :) "
Osan kommentista ymmärrän, osassa olen samaa mieltä ja osassa en ole samaa mieltä. Mitä ajatuksia teille herää tässä?
Mustasukkaisuus
40
532
Vastaukset
- 15+3=18
"Mustasukkaisuudesta keskusteleminen on useimmille tabu."
No ensiksi tästä tulee mieleeni narsisti suhteeni alussa...kumppanini kertoi eronneensa, syystä, että vaimo oli pettänyt häntä, joka myöhemmin ilmeisesti paljastui valheeksi...
Sitä en tiedä...oliko itse pettänyt vaimoaan...mutta sen tiedän, että hänellä oli muitakin naisia minun lisäkseni...ja pettänyt pitkäaikaista kumppaniaan...useiden naisten kanssa...vuosien ajan...
Tuohon eronsa syy asiaan liittyen...kertoi käyneensä aviolliitonsa aikana "psykologilla"...jolta oli saanut ns. terveen paperit, että oli hän oli ns. normaali terveellä tavalla mustasukkainen mies...
näin jälkeenpäin mietin, tuotakin ristiriitaisuutta...jota en silloin huomannut...käynyt psykologilla...mustasukkaisuudenko takia?
Kun kuitenkin kertoi olleensa hyvin mustasukkainen...mutta kuulemma parantunut siitä...parantunut mistä?..normaalista terveestä mustasukkaisuudestako?...pettämälllä itse...Äärimmäistä tai haittaa aiheuttavasta (itselle tai toiselle) mustasukkaisuudesta kärsivälle on syytäkin käydä asaintuntijajuttusilla. On se mahdollista. Hoitoon saaminen (useimmiten kumppanin toimesta tai painostamana) tapahtuu vain harvemmin kuin mitä syytä olisi. Mustasukkaisuus on yksi suurimpia perhetragedioiden taustatekijöitä.
Kaikki mustasukkaisuus ei tietenkään ole terapian tai hoidon tarveasteista, vain pieni osa.
Mitä on normaali terve mustasukkaisuus?- LK
elisakettu kirjoitti:
Äärimmäistä tai haittaa aiheuttavasta (itselle tai toiselle) mustasukkaisuudesta kärsivälle on syytäkin käydä asaintuntijajuttusilla. On se mahdollista. Hoitoon saaminen (useimmiten kumppanin toimesta tai painostamana) tapahtuu vain harvemmin kuin mitä syytä olisi. Mustasukkaisuus on yksi suurimpia perhetragedioiden taustatekijöitä.
Kaikki mustasukkaisuus ei tietenkään ole terapian tai hoidon tarveasteista, vain pieni osa.
Mitä on normaali terve mustasukkaisuus?"Mitä on normaali terve mustasukkaisuus?"
Varmaan semmoista mikä ei aiheuta kohtuutonta haittaa. Eikä sillein synny ihan tyhjästä. Kyllä nyt minusta on ihan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos vaikka vaimo flirttailisi tai viettäisi kauhesti aikaa jonkun toisen vetävän näköisen miehen kanssa (siis ei minulla ole vaimoa, mutta esimerkki). Mutta sitten jos sen takia alkaisi vakoilemaan vaimon tekstiviestejä niin se ylittäisi sen rajan. Mutta ei kai siihen mitään virallisia määritteitä ole.
Mielipide vaan. - 1+5=6
LK kirjoitti:
"Mitä on normaali terve mustasukkaisuus?"
Varmaan semmoista mikä ei aiheuta kohtuutonta haittaa. Eikä sillein synny ihan tyhjästä. Kyllä nyt minusta on ihan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos vaikka vaimo flirttailisi tai viettäisi kauhesti aikaa jonkun toisen vetävän näköisen miehen kanssa (siis ei minulla ole vaimoa, mutta esimerkki). Mutta sitten jos sen takia alkaisi vakoilemaan vaimon tekstiviestejä niin se ylittäisi sen rajan. Mutta ei kai siihen mitään virallisia määritteitä ole.
Mielipide vaan."minusta on ihan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos vaikka vaimo flirttailisi"
noh...minä olen kyllä sitä mieltä että pieni satunnainen flirtti piristää kenen tahansa päivää...niin miehen kuin naisenkin...
Tyyliin talonmies kysyy töissä...oliko vielä jotain...johon taannoin heitin, että ei nyt, mutta jos jotain tulee mieleen...soitan sulle illalla...ja naurua päälle...
Sellaista julkista...ilman mitään salakähmäistä...
minä naisena olen sitä mieltä...että kaikki naiset on kehunsa ansainneet...joskus flirtinkin muodossa...
esim. eksäni heitti minulle kun tapasimme poikani vihkiäisissä monen vuoden jälkeen ja riisuin takkiani eteisessä...että näytän hyvältä...ja tuon hameen alle olis kiva vielä päästä...
nauraen kiitin kohteliaisuudesta, eikä siitä sen enempää...mutta se kertoi, että kaunaa ja katkeruutta ei enää ollut...voimme suhtautua toisiimme hyväntahtoisesti/leikkimielisesti ns. vanhoina kavereina...
seuraavaksi tapasimmekin parin vuoden päästä "anoppini" /lasteni mummon/eksän äidin hautajaisissa...laskimme seppeleen yhdessä...
Ennemminkin jos olisin mustis...miettisin mitä tapahtuu salassa...kuin julkisesti...minun nähteni... - LK
1+5=6 kirjoitti:
"minusta on ihan normaalia tuntea mustasukkaisuutta jos vaikka vaimo flirttailisi"
noh...minä olen kyllä sitä mieltä että pieni satunnainen flirtti piristää kenen tahansa päivää...niin miehen kuin naisenkin...
Tyyliin talonmies kysyy töissä...oliko vielä jotain...johon taannoin heitin, että ei nyt, mutta jos jotain tulee mieleen...soitan sulle illalla...ja naurua päälle...
Sellaista julkista...ilman mitään salakähmäistä...
minä naisena olen sitä mieltä...että kaikki naiset on kehunsa ansainneet...joskus flirtinkin muodossa...
esim. eksäni heitti minulle kun tapasimme poikani vihkiäisissä monen vuoden jälkeen ja riisuin takkiani eteisessä...että näytän hyvältä...ja tuon hameen alle olis kiva vielä päästä...
nauraen kiitin kohteliaisuudesta, eikä siitä sen enempää...mutta se kertoi, että kaunaa ja katkeruutta ei enää ollut...voimme suhtautua toisiimme hyväntahtoisesti/leikkimielisesti ns. vanhoina kavereina...
seuraavaksi tapasimmekin parin vuoden päästä "anoppini" /lasteni mummon/eksän äidin hautajaisissa...laskimme seppeleen yhdessä...
Ennemminkin jos olisin mustis...miettisin mitä tapahtuu salassa...kuin julkisesti...minun nähteni..."noh...minä olen kyllä sitä mieltä että pieni satunnainen flirtti piristää kenen tahansa päivää...niin miehen kuin naisenkin..."
Miksei, itse en ole ilmeisesti hirmu altis flirttailulle (tai siis en kai yleensä edes huomaa) joten vähän paha sanoa mutta miksipä ei.
Mutta ei se kyllä silti ole mitenkään outoa toisen tuntea siitä mustasukkaisuutta. - 20+15=35
LK kirjoitti:
"noh...minä olen kyllä sitä mieltä että pieni satunnainen flirtti piristää kenen tahansa päivää...niin miehen kuin naisenkin..."
Miksei, itse en ole ilmeisesti hirmu altis flirttailulle (tai siis en kai yleensä edes huomaa) joten vähän paha sanoa mutta miksipä ei.
Mutta ei se kyllä silti ole mitenkään outoa toisen tuntea siitä mustasukkaisuutta."Mutta ei se kyllä silti ole mitenkään outoa toisen tuntea siitä mustasukkaisuutta"
Niin no...kukin suhtautuu asiaan tyylilleen ominaisella tavalla...
Jos joku kehuu kumppaniasi tyyliin, olet kaunis/mukava/ihana tms. mies tai nainen...
Niin toinen voi ajatella, että kiva kun muutkin huomaavat...miten ihana kumppani minulla on...tuntee ylpeyttä kumppanistaan...
Toinen taas alkaa mustiksena syyttelemään kumppaniaan(kehujen vastaanottajaa) petturuudesta...
vaikka hän ei ole syyllistynyt mihinkään muuhun kuin hymyillen ottanut kohtelaisuuden vastaan... - LK
20+15=35 kirjoitti:
"Mutta ei se kyllä silti ole mitenkään outoa toisen tuntea siitä mustasukkaisuutta"
Niin no...kukin suhtautuu asiaan tyylilleen ominaisella tavalla...
Jos joku kehuu kumppaniasi tyyliin, olet kaunis/mukava/ihana tms. mies tai nainen...
Niin toinen voi ajatella, että kiva kun muutkin huomaavat...miten ihana kumppani minulla on...tuntee ylpeyttä kumppanistaan...
Toinen taas alkaa mustiksena syyttelemään kumppaniaan(kehujen vastaanottajaa) petturuudesta...
vaikka hän ei ole syyllistynyt mihinkään muuhun kuin hymyillen ottanut kohtelaisuuden vastaan...Ei tuossa esimerkissä ollut kyse siitä että minun kumppanini flirttailisi toiselle.
Mutta siis mustasukkaisuus, kuten muutkaan tunteet niin eihän ne toimi sillein rationaalisesti ja järkiperustein. Jos tuntee tavallaan asemansa uhatuksi niin voi kokea sitä mustasukkaisuutta ja se on ihan normaalia.
Jos ihmiset saisivat valita että milloin mitäkin tunnetta kokevat niin mustasukkaisuutta ei varmaan juuri edes esiintyisi.
Se sitten taas että jos mustasukkaisuus aiheuttaa ongelmallista käytöstä niin on minusta eri ongelma, silloin ollaan jo vähän ylitetty se raja. Syyttelyhän ei ole kovin kannattava ratkaisukeino tuossa. Mutta kyllä itse ehkä voisin hyvinkin kertoa että tulin mustasukkaiseksi. - 17+8=25
LK kirjoitti:
Ei tuossa esimerkissä ollut kyse siitä että minun kumppanini flirttailisi toiselle.
Mutta siis mustasukkaisuus, kuten muutkaan tunteet niin eihän ne toimi sillein rationaalisesti ja järkiperustein. Jos tuntee tavallaan asemansa uhatuksi niin voi kokea sitä mustasukkaisuutta ja se on ihan normaalia.
Jos ihmiset saisivat valita että milloin mitäkin tunnetta kokevat niin mustasukkaisuutta ei varmaan juuri edes esiintyisi.
Se sitten taas että jos mustasukkaisuus aiheuttaa ongelmallista käytöstä niin on minusta eri ongelma, silloin ollaan jo vähän ylitetty se raja. Syyttelyhän ei ole kovin kannattava ratkaisukeino tuossa. Mutta kyllä itse ehkä voisin hyvinkin kertoa että tulin mustasukkaiseksi."Mutta kyllä itse ehkä voisin hyvinkin kertoa että tulin mustasukkaiseksi"
no, hyvä ratkaisukeino tuokin torjua ongelmaa...
varsinkin jos tiedostaa mistä syystä tuli mustikseksi...pelkistä kohteliaista sanoistako...joilla tarkoitus ilahduttaa kanssaihmisiä... - LK
17+8=25 kirjoitti:
"Mutta kyllä itse ehkä voisin hyvinkin kertoa että tulin mustasukkaiseksi"
no, hyvä ratkaisukeino tuokin torjua ongelmaa...
varsinkin jos tiedostaa mistä syystä tuli mustikseksi...pelkistä kohteliaista sanoistako...joilla tarkoitus ilahduttaa kanssaihmisiä...Minä ajattelen niin että olisi parempi että se kumppani tietää että tuollainen aiheuttaa minussa mustasukkaisuutta. Voihan se silti sitten tehdä niin, mutta ainakin se tietää niinkun faktat.
Eikä niin että 'no enhän minä nyt voinut tietää että sinusta tuntuu ikävältä!' - nisse..
LK kirjoitti:
Minä ajattelen niin että olisi parempi että se kumppani tietää että tuollainen aiheuttaa minussa mustasukkaisuutta. Voihan se silti sitten tehdä niin, mutta ainakin se tietää niinkun faktat.
Eikä niin että 'no enhän minä nyt voinut tietää että sinusta tuntuu ikävältä!'Entä jos tietää että toisesta tuntuu ikävältä mutta silti jatkaa toimintaansa samaan malliin? Mistä tuollaisessa voisi olla kyse muuta kuin tahallisesta loukkaamisesta?
- LK
nisse.. kirjoitti:
Entä jos tietää että toisesta tuntuu ikävältä mutta silti jatkaa toimintaansa samaan malliin? Mistä tuollaisessa voisi olla kyse muuta kuin tahallisesta loukkaamisesta?
No siis jos minä nyt jatkan tuota omaa (fiktiivistä) esimerkkiäni niin tietenkään minä en oleta että jos joku tyttöystäväni teko tekee minut mustasukkaiseksi niin hänen olisi pakko heti se lopettaa.
Ei siitä tulee mitään jos tekee kaiken siltä pohjalta ettei toiselle tule paha mieli, on siinä mietittävä muitakin juttuja jos meinaa onnellista elämää elää. Niinkun sitä mikä tekee itsen onnelliseksi. Sitten suhteessa se on aina vähän semmoista tasapainoilua.
Että siis se ei välttämättä ole tahallista loukkaamista tarkoituksella, vaan se voi olla myös hyväksytty sivuvaikutus.
- 5+13=18
"Mitä on normaali terve mustasukkaisuus?"
Minä en tiedä...
Mutta ajattelisin, että mustasukkaisuus on enemmänkin sitä tuntevan/kokevan ongelma...puhun nyt ns. aiheettomasta mustasukkaisuudesta...
Jonka taustalla on oma huonommuuden tunne...muut ovat parempia...ja kumppani löytää/haluaa koska tahansa paremman kumppanin...
Itse en koe olevani kovin mustis...avioliitostani tulee mieleen kokemus...kun kuulin hyvää tarkoittavalta ystävältäni, että puolisoani "yrittää vikitellä" muuan nainen...
puolisoni kävi jo siihen aikaan usein baarissa...ryyppäämässä...
Noh...ratkaisin asiaa...olemalla itse jonkin aikaa jos mahdollista entistäkin ihanampi nainen...kiinnitin enemmän huomiota ulkonäkööni, yritin olla mukavampi ja hauskempi...mutta en kertonut "tietäväni" asiasta...
tapasimme illanvietossa kaikki kolme...ja minä...noh...flirttailin häpeämättömästi omalle miehelleni...kun tiesin naisen katselevan...ja uskoisin, että minä "voitin" sen kisan...
nainen tuli jopa sanomaan, ettei ole koskaan nähnyt miestäni niin "kuumana"...
mutta joo...avioliittoni loopupuolella sitten jo jopa toivoin...että puolisoni löytäisi jonkun toisen naisen...ikäänkuin se olisi ollut helppo ratkaisu avioliittoni päättymiseen...ei olis itse tarvinnut ns. tehdä/ratkaista mitään...ts. kantaa vastuuta...olla inhottava jättäjä...perheen rikkoja...Omat tunteet ovat aina omalla vastuulla mutta on olemassa (?) myös tervettä mustasukkaisuutta.
Eilen oltiin liikenteessä ja tuli tilanne jossa hänen kaverinsa alkoi aivan suoraan vokottelemaan ja lähe hei mun kanssa tonne ja lähe nyt ja joo joo... ja onks toi sun äijäs nyt noin ällee ja mitä vielä.
Noh... ne sitten "selvitteli" sitä asiaa siinä ja mä kysyin että eikö mulla ole mitään sananvaltaa tässä, että ihanko oisin jotain markkinatavaraa jossa voittanut mies saa mut palkinnoksi...että enkö itse osaa muka valita heidän mielipiteistään huolimatta.
"Tää ei sulle kuulu" ja homma jatkui.
Mikä sen sitten ratkaisi ?
No se, että kävelin sinne myöhemmin ja otin toista kannikoista kiinni ja muiskautin mojovat suutelot. Hymy tuli kasvoille ja se loppui siihen. Tiäks "bööb bööb" =)
Eli ukko oli jäämässä pelkoon että kyllä se nyt sitten varmaan lähtee eikä puhe auttanut mutta näin pienellä eleellä homma oli hoidettu =)- 20+14=34
lynett kirjoitti:
Omat tunteet ovat aina omalla vastuulla mutta on olemassa (?) myös tervettä mustasukkaisuutta.
Eilen oltiin liikenteessä ja tuli tilanne jossa hänen kaverinsa alkoi aivan suoraan vokottelemaan ja lähe hei mun kanssa tonne ja lähe nyt ja joo joo... ja onks toi sun äijäs nyt noin ällee ja mitä vielä.
Noh... ne sitten "selvitteli" sitä asiaa siinä ja mä kysyin että eikö mulla ole mitään sananvaltaa tässä, että ihanko oisin jotain markkinatavaraa jossa voittanut mies saa mut palkinnoksi...että enkö itse osaa muka valita heidän mielipiteistään huolimatta.
"Tää ei sulle kuulu" ja homma jatkui.
Mikä sen sitten ratkaisi ?
No se, että kävelin sinne myöhemmin ja otin toista kannikoista kiinni ja muiskautin mojovat suutelot. Hymy tuli kasvoille ja se loppui siihen. Tiäks "bööb bööb" =)
Eli ukko oli jäämässä pelkoon että kyllä se nyt sitten varmaan lähtee eikä puhe auttanut mutta näin pienellä eleellä homma oli hoidettu =)"Eli ukko oli jäämässä pelkoon että kyllä se nyt sitten varmaan lähtee eikä puhe auttanut mutta näin pienellä eleellä homma oli hoidettu =)"
No sinun konstisi oli kuitenkin hyvin samankaltainen...kuin minunkin..."omistusoikeus" osoitettiin positiiviseksi tulkittavalla tavalla...vaikka omassa esimerkissäni...minä olin mustis...kun sinä taas torjuit toisen mustista....
Että voisko sitä pitää ns. terveenä mustasukkaisuutena..."vaaran uhatessa " toimitaan...osoitetaan omistusoikeus ja/tai välittäminen...
Kun taas sairasta on jatkuva aiheeton epäily/toisen rajoittaminen...
N-suhteestani tulee mieleen...kun lähdettiin kerran ravintolasta...hän sai melkoiset hepulit, kun hymyilin porstsarille kiittäessäni liikaa, kun auttoi takkia päälleni...
oli taas yksi osoitus, että olin "sellainen" nainen...kaikkia miehiä yritin...vaikka joo portsari teki työtään, oli kohtelias asiakkaalle, minuun nähden "liian" nuori mies...
ja siihen asti...hyväntuulisuuteni johtui...vain pelkästään siitä, kun mielestäni ilta oli ollut mukava...hymyä riittti narikkaankin asti...sen kummemmin laskelmoimatta kelle hymyilin...
Mutta niinhän se olikin ettei kukaan mies minuun katsonutkaan/jutellutkaan kanssani muuten kuin "sillä silmällä"...suora yhteys alapäähäni...että kai minäkin sitte vaan...portsarin jalkojen välille hymyilin... 20+14=34 kirjoitti:
"Eli ukko oli jäämässä pelkoon että kyllä se nyt sitten varmaan lähtee eikä puhe auttanut mutta näin pienellä eleellä homma oli hoidettu =)"
No sinun konstisi oli kuitenkin hyvin samankaltainen...kuin minunkin..."omistusoikeus" osoitettiin positiiviseksi tulkittavalla tavalla...vaikka omassa esimerkissäni...minä olin mustis...kun sinä taas torjuit toisen mustista....
Että voisko sitä pitää ns. terveenä mustasukkaisuutena..."vaaran uhatessa " toimitaan...osoitetaan omistusoikeus ja/tai välittäminen...
N-suhteestani tulee mieleen...kun lähdettiin kerran ravintolasta...hän sai melkoiset hepulit, kun hymyilin porstsarille kiittäessäni liikaa, kun auttoi takkia päälleni...
oli taas yksi osoitus, että olin "sellainen" nainen...kaikkia miehiä yritin...vaikka joo portsari teki työtään, oli kohtelias asiakkaalle, minuun nähden "liian" nuori mies...
ja siihen asti...hyväntuulisuuteni johtui...vain pelkästään siitä, kun mielestäni ilta oli ollut mukava...hymyä riittti narikkaankin asti...sen kummemmin laskelmoimatta kelle hymyilin...
Mutta niinhän se olikin ettei kukaan mies minuun katsonutkaan/jutellutkaan kanssani muuten kuin "sillä silmällä"...suora yhteys alapäähäni...että kai minäkin sitte vaan...portsarin jalkojen välille hymyilin...Khylli.
En tiedä kuinka pysyvä ratkaisu tuollainen toimivuuden kannalta pitkässä juoksussa oli mutta ensimmäinen reaktio meikältä oli ärsyyntyminen. Että taasko alkaa se "lähe H...a sitten" - juttu mutta kun tein sen minkän tein, ihan spontaanisti kylläkin, oli kuin aurinko ois valaissut kasvot.
Mun tehtävähän nyt ei ole toista kannatella koko ajan jos kyse on asioista joihin en itse voi vaikuttaa (mut ohitettiin ikään kuin kivikautisesti miehet ottais mittaa kuka sen saa ja multa mitään kysytä...heh...) mutta kokeilla kantsii =)
"Tollahan" on tapana kuvitella ja vainoilla kaikkea ja sen takia meinasin siis ärsyyntyä että TAASKO kele...
Kyllähän toikin kimpoilee välillä mistä lie ja silloin kun tuo kertomani tapaus vloppuna oli, näin kuinka hän ensin oikein "kutistui" ja äksyyntyi ja siellä takana on toooodella pieni mies kaikesta rehvakkuudestaan huolimatta. Kai tää ikäerokin tekee sen että kuvittelee mun jahtaavan parikymppisiä adoniksia ihan työkseni;)
Mutta sepä onkin hänen ongelmansa...josta voi koettaa tehdä munkin ongelman mutta mää en millään enää sitä jaksais =)
Kiehuuhan toi välillä mullakin mutta mä en sitä samalla tavalla näytäkään.
Ja hyi hyi sua kun hymyilit. Hymy pyllyyn ja äkkiä =) !- 12+12
20+14=34 kirjoitti:
"Eli ukko oli jäämässä pelkoon että kyllä se nyt sitten varmaan lähtee eikä puhe auttanut mutta näin pienellä eleellä homma oli hoidettu =)"
Mutta niinhän se olikin ettei kukaan mies minuun katsonutkaan/jutellutkaan kanssani muuten kuin "sillä silmällä"...suora yhteys alapäähäni...että kai minäkin sitte vaan...portsarin jalkojen välille hymyilin..."Mutta niinhän se olikin ettei kukaan mies minuun katsonutkaan/jutellutkaan kanssani muuten kuin "sillä silmällä"..."
Toi on just niin naurettavaa narskun toiminnassa. Itse hän saa tehdä mitä huvittaa ja saattaa pettää puolisoaan minkä kerkee. Jos puoliso edes hymyilee toiselle, niin heti ollaan syyttämässä pukiksi/horoksi.
Omasta mielestään narsku ei ole mustasukkainen, vaan puoliso on kevytkenkäinen. - 1+10=11
12+12 kirjoitti:
"Mutta niinhän se olikin ettei kukaan mies minuun katsonutkaan/jutellutkaan kanssani muuten kuin "sillä silmällä"..."
Toi on just niin naurettavaa narskun toiminnassa. Itse hän saa tehdä mitä huvittaa ja saattaa pettää puolisoaan minkä kerkee. Jos puoliso edes hymyilee toiselle, niin heti ollaan syyttämässä pukiksi/horoksi.
Omasta mielestään narsku ei ole mustasukkainen, vaan puoliso on kevytkenkäinen."Omasta mielestään narsku ei ole mustasukkainen, vaan puoliso on kevytkenkäinen."
Tiedä sitten mitä se oli...mustasukkaisuuttako...vaiko enempi luuloa, että kaikki tekee samaa kuin hän...käy paneskelemassa useampaakin naista...ainakin kuvitelmissaan...
Enimmäkseen otin sen...kaikki katsovat minua "sillä silmällä"...yritykseksi todistella, että kaikki naiset on sellaisia, sitä munaa vaan haluavat...ihan kaiken aikaa, kaikilta miehiltä...
Jonkinlaista oikeutusta omille teoilleen ja naisten halveksuntaa...
Mä en usko että mustasukkaisuus on mikään yksittäinen tunne vaan siihen sisältyy monia erilaisia pelkoja ja tunteita.
Sillä on alkujaan ja nykyäänkin ollut paikkansa ja vaikka se onkin ääripäissä nykyään sairaalloistettu, myös sen täydellinen puuttuminen on vähän outoa vaikka olinkin jo niin alkanut ajatella... että sen puute on normaalia.
Olen ollut kahdessa suhteessa jossa en kokenut mustasukkaisuutta ja jotkut ovat sitä mieltä että se merkitsee sitä ettei välitä tarpeeksi. Vain yksi ihminen on täysin saanut meikäläisenkin nupolin heittämään kuperkeikkaa mutta mulla onneksi (ainakin vielä) pysyy kontrolli.
"Hallintaa" saa sillä kun lopulta ymmärtää ettei toisiin ihmisiin voi vaikuttaa. Kiehuu ja porisee mutta hyväksyy sen. Näillä mennään.
Mustasukkaisuus ja hylätyksitulemisen pelko... onko ne samaa kauraa vai täysin eri asioita vai sopiva sekoitus ? Siis esim.
Täydellinen mustasukkaisuuden puute voi kyllä lähennellä välinpitämättömyyttä (?). Kö ? Pitäisi muistaa kuten narsisminkin kanssa puhua terveestä ja epäterveestä narsismista/mustasukkaisuudesta.
Vaikka mä seilaankin tän mustasukkaisuusasian kanssa eri tavoin eri ihmisten kanssa niin kaikkea ihmiselle kuitenkin luonnollista ei ole syytä pistää diagnoosin alle. Sairaalloisuus ja ääripäät ovat aina sitä itteään missä muodossa tahansa.Mustasukkaiseksi toisen tekeminen on vallankäyttöä, narsistinen hyökkäyskeino ja väärinteko kumppania kohtaan. Vaikkakin tämä monelta saattaa unohtua kun toiselle halutaan kostaa (oikeutuksen tunnelukko) jokin asia niin että varmasti tuntuu.
Mustasukkaisuus tunteena on aito ja oikea ja se pitäisi kaikkien hyväksyä negatiivisesta sävystään huolimatta. Kaikkien tunteiden tunteminen on eduksi. Tunteiden skippaaminen johtaa 'false self'.iin.
Ihminen ei halua menettää mitään tärkeää, saati sitten rakkaintaan. Jos rakastaa, kykenee myös mustasukkaisuuteen. Aihepiiri on monelle tabu, kuten kettu totesi.
Huolimatta mustasukkaisuuden demonisoinnista, itseasiassa moni tyttö on huokaissut mustasukkaisesta poikaystävästään; 'oih, hän siis sittenkin välittää minusta' ;)
Näin nähtynä mustasukkaisuus voi jollekin olla tervetullut osoitus rakkaudesta.
Mutta, suosittelen, jos joku on teistä mustasukkainen, liennyttäkää hänen pelkonsa, sillä koettuna tuo tunne on aika epämukava. Siksi sitä aseena käytetäänkin.- 2+7=9
"Mustasukkaiseksi toisen tekeminen on vallankäyttöä, narsistinen hyökkäyskeino ja väärinteko kumppania kohtaan."
noh, jotenkaan en osannut ajatella N-suhteessani, että kun kumppanini kertoi muista naisistaan, että varsinaisen tarkoitus oli saada minut mustikseksi...
ennemmänkin ajattelin sitä mitätöintinä...tyyliin, minulla on ollut/on /tai on ainakin mahdollisuus saada parempiakin naisia kuin sinä...
Muutenkin mustis jutut on mulle pikkusen oudompia...sellaisina, kuin moni niistä puhuu, ei saa katsella/puhua/tanssia/laskea leikkiä vieraiden naisten/miesten kanssa.
Avioliitossanikin tuo kaikki oli sallittua, jos menimme ravintolaan, saatoimme osan aikaa olla "erillämme", omien ystäviemme seurassa...välillä hakeuduimme toistemme seuraan...viimeiset tanssit tanssittiin yhdessä ja kotiin lähdettiin yhtä matkaa...
Itseäni pidän sellaisena "yhden miehen naisena" parisuhteessa...jotenkin ajattelisin, että jos tulis tarve mennä vieraisiin....niin viisain sitte päättää suhde kokonaan...
Ehkä minä sitten ajattelen...noin kumppanistanikin...etten siten ole niin mustis...vaikka hän toisten naisten kanssa puhuisikin...kun ny kuitenkin me ihmiset tapaamme niin miehiä kuin naisia...joka päivä...ja leikkiäkin lasketaan...
"jos joku on teistä mustasukkainen, liennyttäkää hänen pelkonsa,"
Tuosta ajattelen, että siihen pitäisi riittää se normaali tykkäämisen/rakastamisen ja välittämisen osoittaminen...ilman sen kummempia vannomisia, etten petä/jätä sinua koskaan... 2+7=9 kirjoitti:
"Mustasukkaiseksi toisen tekeminen on vallankäyttöä, narsistinen hyökkäyskeino ja väärinteko kumppania kohtaan."
noh, jotenkaan en osannut ajatella N-suhteessani, että kun kumppanini kertoi muista naisistaan, että varsinaisen tarkoitus oli saada minut mustikseksi...
ennemmänkin ajattelin sitä mitätöintinä...tyyliin, minulla on ollut/on /tai on ainakin mahdollisuus saada parempiakin naisia kuin sinä...
Muutenkin mustis jutut on mulle pikkusen oudompia...sellaisina, kuin moni niistä puhuu, ei saa katsella/puhua/tanssia/laskea leikkiä vieraiden naisten/miesten kanssa.
Avioliitossanikin tuo kaikki oli sallittua, jos menimme ravintolaan, saatoimme osan aikaa olla "erillämme", omien ystäviemme seurassa...välillä hakeuduimme toistemme seuraan...viimeiset tanssit tanssittiin yhdessä ja kotiin lähdettiin yhtä matkaa...
Itseäni pidän sellaisena "yhden miehen naisena" parisuhteessa...jotenkin ajattelisin, että jos tulis tarve mennä vieraisiin....niin viisain sitte päättää suhde kokonaan...
Ehkä minä sitten ajattelen...noin kumppanistanikin...etten siten ole niin mustis...vaikka hän toisten naisten kanssa puhuisikin...kun ny kuitenkin me ihmiset tapaamme niin miehiä kuin naisia...joka päivä...ja leikkiäkin lasketaan...
"jos joku on teistä mustasukkainen, liennyttäkää hänen pelkonsa,"
Tuosta ajattelen, että siihen pitäisi riittää se normaali tykkäämisen/rakastamisen ja välittämisen osoittaminen...ilman sen kummempia vannomisia, etten petä/jätä sinua koskaan...Ihan terveeltä normimeiningiltä elämäsi mustasukkaisuuspuoli minusta kuulostaa.
Luottamushan ei rikkoudu, jos ei sitä kumpikaan osapuoli riko. Sitoutuminen toisiinsa antaa pariskunnalle tilaa erillisyydelle,
"saatoimme osan aikaa olla "erillämme", omien ystäviemme seurassa.",
kun taas sitominen sitoo myös sitojan, usein hylkäämisen pelkoon tai sairaalloiseen mustasukkaisuuteen (josta seuraa hankaluuksia, vaikkapa itseään toteuttava ennuste tms, tai epäilty saattaa lopulta pettää, 'koska kumminkin aina epäillään' ).
- 1+1
"noh, jotenkaan en osannut ajatella N-suhteessani, että kun kumppanini kertoi muista naisistaan, että varsinaisen tarkoitus oli saada minut mustikseksi"
Se ainakin on varmaa, että narskun on pakko ylpeillä ja hakea huomiota omilla tekemisillään. Tuntemani N on suorastaan leuhkii kaatamistaan naisista tai no hänen juttujen mukaan naiset yrittävät häntä iskeä, mutta aviopuolisolleen uskollisena hän melkein aina onnistuu välttämään naisten iskuyritykset. Jälkikäteen hän aina löytää naisista jotain vastenmielistä ja halveksii naisia jotka ovat hänet "väkisin" selättäneet :-) Egoistinen mustasukkaisuus lienee lähinpänä narsismia(?)
Sen kokijahan huomioi kumppaninsa tarpeita huonosti/ei lainkaan, vaan pitää omia tapojaan ainoina oikeina.- jk
ei mitään
- järkyttynytlukemastaan
Mustasukkaisuus. Millainen ihminen on mustasukkainen? Itse olen kerran ollut mustasukkainen, siis sairaaloisella tavalla mustasukkainen. Se oli minulle aivan uusi kokemus ja onneksi heräsin siihen tunteeseen ajoissa. Aika järkyttyneenä luin koko ketjun lävitse, koska nyt ymmärrän, että sekin kokemus oli aivan turhaa. Entistä vakuuttuneempi olen, että erityisesti kaikista ikävistä tunteista olisi vain kyettävä puhumaan, ettei mene ihan leikkimiseksi toisten ihmisten tunteilla. Se voi nimittäin satuttaa tosi pahasti.
- ikävä.ihminen
Mitä narsistisempi ihminen, sitä normaalinpana hän pitää mustasukkaisuutta sekä muiden tunteilla huvittelua.
- Hlxlhxlg
Empaattinen ihminen ei lietso turhaa mustasukkaisuutta kumppanissaan aivan tahallaan, vaan pyrkii rauhoittamaan sitä, jos sitä joskus toisessa havaitsee. Eiköhän jokainen tiedä, mitä mustasukkaisuus on, miltä se tuntuu itsestä ja miten se ilmenee toisissa.
Narsistinen lietsoo tahallaan ja tarkoituksella kumppanin mustasukkaisuutta vedelläkseen naruista ja tehdäkseen iloisia ihmiskokeita. - 9404440
Hlxlhxlg kirjoitti:
Empaattinen ihminen ei lietso turhaa mustasukkaisuutta kumppanissaan aivan tahallaan, vaan pyrkii rauhoittamaan sitä, jos sitä joskus toisessa havaitsee. Eiköhän jokainen tiedä, mitä mustasukkaisuus on, miltä se tuntuu itsestä ja miten se ilmenee toisissa.
Narsistinen lietsoo tahallaan ja tarkoituksella kumppanin mustasukkaisuutta vedelläkseen naruista ja tehdäkseen iloisia ihmiskokeita.Narsistinen toinen nainen on mustasukkaisuudessaan jotakin aivan huippua. Hän omistaa jo niin sen toisen miehen kuin kaikki muutkin miehet, joita samaan aikaan tapailee. Pyörittää peliään, ettei edes nuo kohdemiehet tiedä toisistaan mitään. Todellisuudessa se toinen nainen onkin paljon enemmän mustasukkaisempi, koska hän varmasti tietää, että miehellä on toinen nainen eli se vaimo. Vaimo ei taas välttämättä tiedä toisesta naisesta tai useasti ei välitä miehensä touhuista, koska parisuhteen yksi kulmakivi on kuitenkin luottamus. Tuonkaltainen ihmiskoe tuli nyt vain mieleen.
Mustasukkaisuuden puolesta puhuu jopa sekin, että pitää viestiä lähettää ihan siimana ja mustasukkainen ei tajua, että aina ei vaan voi sekunnin sadasosassa vastata. Mustasukkainen alkaa pommittaa viesteillä, jos vastausta ei kuulu ja viesti viestiltä sisältö muuttuu veemäisemmäksi. Seurasin tilannetta, jossa jopa kohdemies hankki narsistista toista naistaan varten oman prepaidliittymän, johon tämä sai viestitellä ja soitella, niin ei tullut häirityksi kesken töidensä. Todellista tarvetta viestittelyyn ei edes ollut, kunhan vain keksimällä keksi viestejä. - Minusta_
9404440 kirjoitti:
Narsistinen toinen nainen on mustasukkaisuudessaan jotakin aivan huippua. Hän omistaa jo niin sen toisen miehen kuin kaikki muutkin miehet, joita samaan aikaan tapailee. Pyörittää peliään, ettei edes nuo kohdemiehet tiedä toisistaan mitään. Todellisuudessa se toinen nainen onkin paljon enemmän mustasukkaisempi, koska hän varmasti tietää, että miehellä on toinen nainen eli se vaimo. Vaimo ei taas välttämättä tiedä toisesta naisesta tai useasti ei välitä miehensä touhuista, koska parisuhteen yksi kulmakivi on kuitenkin luottamus. Tuonkaltainen ihmiskoe tuli nyt vain mieleen.
Mustasukkaisuuden puolesta puhuu jopa sekin, että pitää viestiä lähettää ihan siimana ja mustasukkainen ei tajua, että aina ei vaan voi sekunnin sadasosassa vastata. Mustasukkainen alkaa pommittaa viesteillä, jos vastausta ei kuulu ja viesti viestiltä sisältö muuttuu veemäisemmäksi. Seurasin tilannetta, jossa jopa kohdemies hankki narsistista toista naistaan varten oman prepaidliittymän, johon tämä sai viestitellä ja soitella, niin ei tullut häirityksi kesken töidensä. Todellista tarvetta viestittelyyn ei edes ollut, kunhan vain keksimällä keksi viestejä."Narsistinen toinen nainen on mustasukkaisuudessaan jotakin aivan huippua."
Minusta narsisti on sellainen, että se pyörittää uutta uhriaan kuin tornado... Uusi uhri kuvittelee ilman muuta että se on "vain" mustasukkainen... Sehän olisi luonnollinen selitys. Noinhan me kaikki ajattelisimme..
Tosiasiassa narsistin toiminta on järjestelmällistä ja se tosiaankin organisoi joukkojaan, ohjailee näitä salassa pohtien strategiaansa näiden päiden menoksi. Uhri pitää narsistin toimintaa ehkä vähän "hupsuna" ja herttaisenakin... Saa tuntemaan uhrin itsevarmaksi ja luottamaan siihen, että se hupsu siinä pysyy... Ei tule mieleenkään että kaiken takana julma ja kylmä laskelmointi.
Kun uhri sitten aikanaan kaiken jälkeen on loukussa, seuraavat tyypilliset narsistin temput, jos uhri ei osoittaudu niin hyödyttäväksi kuin narsisti on toivonut.
Sinulla 940 vielä tekemistä ja syventymistä asiaan jos tahdot narsismin saloihin enemmä perehtyä. >Ennenkaikkea empatiakyvyn puute on se jota et näy oikein hiffaavan. Narsisti ei ole aitomustasukkainen, kaikki on teatteria. Narsisti on toki huolissaan temppunsa onnistumisesta ja se näyttää erehdyttävästi mustasukkaisuudelta. - Lisään
Lisään vielä, että tapauksessa jossa uhri osoittautuu riittävän hyödyttäväksi, seuraa myös temput, mutta erilaiset.
"Kun uhri sitten aikanaan kaiken jälkeen on loukussa, seuraavat tyypilliset narsistin temput, jos uhri ei osoittaudu niin hyödyttäväksi kuin narsisti on toivonut."
Eli narsisti yleisimmin kait kuppaa uhrinsa tyhjiin tai ainakin niin paljon kuin voi. Omaisuuden hivuttaminen narsistin taskuun voi kestää kauvankin ja tiedän jopa oman narsisti-psykopaattini käyttäneen todella pitkiä aikoja (10v) uhrien hyväksikäyttämiseen... Oli se hyväksikäyttö minkä mallista tahansa. Yleensä jokin josta hyötyy runsaasti taloudellisesti ja sosiaalisesti. - y15
Lisään kirjoitti:
Lisään vielä, että tapauksessa jossa uhri osoittautuu riittävän hyödyttäväksi, seuraa myös temput, mutta erilaiset.
"Kun uhri sitten aikanaan kaiken jälkeen on loukussa, seuraavat tyypilliset narsistin temput, jos uhri ei osoittaudu niin hyödyttäväksi kuin narsisti on toivonut."
Eli narsisti yleisimmin kait kuppaa uhrinsa tyhjiin tai ainakin niin paljon kuin voi. Omaisuuden hivuttaminen narsistin taskuun voi kestää kauvankin ja tiedän jopa oman narsisti-psykopaattini käyttäneen todella pitkiä aikoja (10v) uhrien hyväksikäyttämiseen... Oli se hyväksikäyttö minkä mallista tahansa. Yleensä jokin josta hyötyy runsaasti taloudellisesti ja sosiaalisesti.Järkyttävää, en ole tämän kaltaisesta koskaan elävässä elämässä tavannut, enkä ole edes kuullut että ympäristössä olisi käynyt näin. Itsekkäitä ihmisiä on paljonkin ja toimivatkin hiukan samalla tavalla.
- onkotässäpelinainen
Minusta_ kirjoitti:
"Narsistinen toinen nainen on mustasukkaisuudessaan jotakin aivan huippua."
Minusta narsisti on sellainen, että se pyörittää uutta uhriaan kuin tornado... Uusi uhri kuvittelee ilman muuta että se on "vain" mustasukkainen... Sehän olisi luonnollinen selitys. Noinhan me kaikki ajattelisimme..
Tosiasiassa narsistin toiminta on järjestelmällistä ja se tosiaankin organisoi joukkojaan, ohjailee näitä salassa pohtien strategiaansa näiden päiden menoksi. Uhri pitää narsistin toimintaa ehkä vähän "hupsuna" ja herttaisenakin... Saa tuntemaan uhrin itsevarmaksi ja luottamaan siihen, että se hupsu siinä pysyy... Ei tule mieleenkään että kaiken takana julma ja kylmä laskelmointi.
Kun uhri sitten aikanaan kaiken jälkeen on loukussa, seuraavat tyypilliset narsistin temput, jos uhri ei osoittaudu niin hyödyttäväksi kuin narsisti on toivonut.
Sinulla 940 vielä tekemistä ja syventymistä asiaan jos tahdot narsismin saloihin enemmä perehtyä. >Ennenkaikkea empatiakyvyn puute on se jota et näy oikein hiffaavan. Narsisti ei ole aitomustasukkainen, kaikki on teatteria. Narsisti on toki huolissaan temppunsa onnistumisesta ja se näyttää erehdyttävästi mustasukkaisuudelta." Narsisti ei ole aitomustasukkainen, kaikki on teatteria. Narsisti on toki huolissaan temppunsa onnistumisesta ja se näyttää erehdyttävästi mustasukkaisuudelta."
Eli vähän niinkuin seuraavassa, jonka tästä keskusteluketjusta löysin, tällaista teatteriako:
"Itse en koe olevani kovin mustis...avioliitostani tulee mieleen kokemus...kun kuulin hyvää tarkoittavalta ystävältäni, että puolisoani "yrittää vikitellä" muuan nainen...
Noh...ratkaisin asiaa...olemalla itse jonkin aikaa jos mahdollista entistäkin ihanampi nainen...kiinnitin enemmän huomiota ulkonäkööni, yritin olla mukavampi ja hauskempi...mutta en kertonut "tietäväni" asiasta...
tapasimme illanvietossa kaikki kolme...ja minä...noh...flirttailin häpeämättömästi omalle miehelleni...kun tiesin naisen katselevan...ja uskoisin, että minä "voitin" sen kisan..." - Niin_mikä
onkotässäpelinainen kirjoitti:
" Narsisti ei ole aitomustasukkainen, kaikki on teatteria. Narsisti on toki huolissaan temppunsa onnistumisesta ja se näyttää erehdyttävästi mustasukkaisuudelta."
Eli vähän niinkuin seuraavassa, jonka tästä keskusteluketjusta löysin, tällaista teatteriako:
"Itse en koe olevani kovin mustis...avioliitostani tulee mieleen kokemus...kun kuulin hyvää tarkoittavalta ystävältäni, että puolisoani "yrittää vikitellä" muuan nainen...
tapasimme illanvietossa kaikki kolme...ja minä...noh...flirttailin häpeämättömästi omalle miehelleni...kun tiesin naisen katselevan...ja uskoisin, että minä "voitin" sen kisan..."Niin, mikä sitten on pelinainen...?
Mielestäni on hyvä syy pitää erillään käsitteet pelinainen ja narsisti...
Mielestäni pelinainen on avoin käsite, joka nyt voi pitää sisällään niinkin viatonta ajanvietettä hakevan kuin seikkailuja etsivän. Narsisti piiloutuu toisaalta hyvin seikkailijankin kaapuun, tahtoi tai ei, niin hänet sellaiseen sekoitetaan varmaan helposti.
Myös joku huonoitsetuntoinen voi saada jotain väliaikaista kohennusta iskupuuhista. Narsisti kärsii kuitenkin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ja on melkoisen tuhovoimainen, tunteeton, eikä tule kääntymään synkältä tieltään... - onkotäsäpelinainensiisei
Niin_mikä kirjoitti:
Niin, mikä sitten on pelinainen...?
Mielestäni on hyvä syy pitää erillään käsitteet pelinainen ja narsisti...
Mielestäni pelinainen on avoin käsite, joka nyt voi pitää sisällään niinkin viatonta ajanvietettä hakevan kuin seikkailuja etsivän. Narsisti piiloutuu toisaalta hyvin seikkailijankin kaapuun, tahtoi tai ei, niin hänet sellaiseen sekoitetaan varmaan helposti.
Myös joku huonoitsetuntoinen voi saada jotain väliaikaista kohennusta iskupuuhista. Narsisti kärsii kuitenkin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ja on melkoisen tuhovoimainen, tunteeton, eikä tule kääntymään synkältä tieltään...Onko tuo sitten narsisti, jos ei pelinainen, mitä tuumit? Vai mistä tuonkaltainen käytös kertoo?
- Kuvaus
onkotäsäpelinainensiisei kirjoitti:
Onko tuo sitten narsisti, jos ei pelinainen, mitä tuumit? Vai mistä tuonkaltainen käytös kertoo?
Kuvaus on kovasti kapoinen...
Viitteeksi sinulle, että usein sanotaan että narsistin voi tunnistaa vain jos elää narsistin kanssa 24/7h... Ja silloinkin voi mennä vaikka puoli vuotta-yksi vuosi ennekuin narsisti näyttää todelliset karvansa. Elää tarinoita siitä että on mennyt vieläkin kauvemmin aikaa...
Narsisteilla on sellainen piirre muiden oireiden seassa että he eivät kykene tuntemaan empatiaa... empatia ei siis ole edes kaivettavissa esiin... ei mitenkään.
Empatian puuttuminen voi olla kuitenkin hyvin kätketty. Heikäläiset kykenevät näyttelemään empatiaa.
- musmusmus
Näinkin voi käydä
Mustasukkaisuudesta syyttävä oli itse mustasukkainen. Kokeiln kaikkea mutta mikään ei toiminut, jos olin työnpuolesta jossain, kerroin missä olimme ja kenen kanssa ei se toiminut, myös kun en kertonut mitään tarkempaa se kään ei riittänyt. Itse hän toimi miten sattui, jopa lapset kyselivät miksi äiti tirkistelee, kun miehet käy suihkussa¨ leiriolosuhteissa¨. Jouduin rajoittamaan mihin tapahtumiin otin exän mukaan, ettei lapset joutuisi hankaliin tilanteisiin. Otin asian esiin muutaman kerran, mutta hän kiisti jyrkästi toimineensa väärin. Meni vuosia ja lopetin suhteen ja nyt exä kertoo julkisesti että hän lopetti suhteen kun olin niin mustasukkainen.
Meidän liitto kaatui ihan muihin syihin, mutta mustasukkaisuus sanaa käytetään väärin, tällä saa ilmeisesti myötätuntoa kavereilta ja se koetaan vastenmieliseksi. Mustasukkaisuuden uhrin asema on todella inhottava, teit mitä tahansa aina syyteltiin jostain. - raitasukat
Mulle itselle mustasukkaisuus on jotenkin kuvottava ja vastenmielinen tunne, jota ei tosiaan haluaisi kokea, mutta joka saattaa kuitenkin iskeä voimakkaana siitä huolimattta, että jo varhain yritin omaksua sellaisen asenteen etten halua olla ihmisen kanssa , joka haluaakin olla jonkun toisen kanssa eikä minun kanssani. Narsisti kuitenkin saa helposti uskomaan itseensä ja sitten myöhemmin alkaakin tulla juttua muista ja kun ei olla sitoutuneita saa aikaan, tai ainakin yrittää kilpailua uhriensa välillä ja palvelu sen kuin paranee ja narsisti porskuttaa! Minä nimenomaan päätin että minkäänlaiseen kilpailuun en ryhdy ja siitä huolimatta huomasin yrittäväni jossain määrin kuitenkin jollain tavoin. Kyllä narsistin tunnistaa, etenkin jos on kehittynyt tutka, vaikka sen kanssa ei 24/ 7 eläisikään. vietinhän ex pomoni kanssa vain 8h/vrk ja mietin useinkin millaista mahtaa heillä kotielämässä olla ja onko rooli siellä erilainen.
- raitasukat
En siis suhteillut pomon kanssa, vaan toisen narsistin. Tämä nyt vaan selvennykseksi, kun täällä helposti ymmärretään väärin, ei ymmärretä ollenkaan tai tahallaan väärin ja tehdään tosi outoja johtopäätelmiä.
- pahanpanema
Isälläni oli tapana suudella kielareita, aina oli kauhea kieli pienessä suussani. Neuvoi pitämään silmiä kiinni ja hengittämään nenän kautta, vaikka en osannut. "suudelmat" oli pitkiä, raivoisia ja mustasukkaisia.
Tuo limakasa oli äärettömän mustasukkainen ja raivoissaan kun aloin itsenäistyä. Ja äiti vihasi minua lapsesta asti myös. He olivat keskenäänkin mustasukkaisia. Eli tervettä mustasukkaisuutta ei ole.- Tapauks
"Eli tervettä mustasukkaisuutta ei ole. "
Tapauksesi on poikkeuksellinen tai harvinainen, käsittämättömän brutaalia ja sairasta toimintaa sinua kohtaan. Tuosta ei voi vetää mitään yleistä johtopäätöstä.
Keskustelua käydään lähinnä aikuisista toimijoista ja kohteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174346
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251280Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 113918
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä75894Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830