Kilpparissa sähkäreitä

monta vaivaa

Struuma siis on todettu viime vuonna ja verikokeetkin otettiin. Toinen arvo oli muistaakseni 2,1 ja T4V oli 11. (Laitan noi, jos jotain kiinnostaa :) )
Noo, nyt mulla on joku tauti päällä, kun on ollut karmeaa kurkkukipua ja yskää. Sain antibioottikuurin tähän. Eilen alkoi tuolla kilpparissa tulemaan kummallisia "sähköiskuja". Kipuakin tuntui ja välillä oli tunne, että siellä on rautanauloja pystyssä. Samaan aikaan tuntui oikean puoleisessa korvassa pientä kipua. Tietääkö kukaan mistä nämä tämmöiset oireilut voi johtua ?
Hirvittää vähän, kun tuota mun struumaa ei kontrolloida mitenkään, kun lekurin mielestä ei tarvetta. Oli kyllä tarkoitus pyytää itse uudet verikokeet, mut tää muu sairastelu on vieny voimat. :(

14

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt tähän

Siis millon sulla otettiin ne labrat? Mulle ainakin lääkäri sano kun todettiin kaks struuma kyhmyä, et labra kontr. 6kk päästä.
      Tollasta vastaavanlaista vaivaa mulla ei kyllä ole ollu.
      Määrättiinkö sulle antibiootit, flunssan vuoksi? Ja millon kuuri alko?

• monta vaivaa

Nuo labrat otettiin heti sen jälkeen, kun ultrassa näkyi tuo struuma ja pari vesikystaa. Olen täältä lukenutkin usein, että muilla on kontrolleja, mutta minulle ei puhuttu niistä silloin mitään.

Perjantaina alkoi lääkekuuri, kun epäillään angiinaa. Huomenna vasta saan tuloksen siitä. Itse epäilen nyt keuhkoputkentulehdusta, mutta kävipä mielessä, että jos se onkin tuo struuma joka painaa jotakin tuolla jossakin.
        .

• monta vaivaa

Eipä ollut angiinaa, mutta hoitaja käski kumminkin syödä lääkekuurin loppuun. Ei se kyllä mitään ole auttanut. Pientä kuumetta edelleen koko ajan ja kilpparikin tuntuu aralta. Kurkun seutukin on arka, mutta siinä pahin kipu on onneksi ohi. Mä en jaksa enää tätä. :(

• monta vaivaa

Lekuri epäili kilpparitulehdusta. Huomenna uudet verikokeet.

Tietääkö kukaan, aiheuttaako tuo tulehdus kipuilua ylävartaloon ?

• monta vaivaa täälläk

Samanlaisia oireita täällä ja verikokeisiin menossa. Aiemmin minulla ollut samaa luokkaa nuo tsh ja t4v arvot kuin sinulla, mutta oireet pahentuneet viimeisimmästä mittauksesta.

Kerro toki verikokeidesi tulokset kun saat ne.

• monta vaivaa
        monta vaivaa täälläk kirjoitti:

Samanlaisia oireita täällä ja verikokeisiin menossa. Aiemmin minulla ollut samaa luokkaa nuo tsh ja t4v arvot kuin sinulla, mutta oireet pahentuneet viimeisimmästä mittauksesta.

Kerro toki verikokeidesi tulokset kun saat ne.

Toi TSH meni väärin. Se oli siis viime vuonna 1,2. Saan uudet tulokset vasta ensi viikon loppupuolella. Toivottavasti tämä nyt selviää, sillä olen todella voimaton ja väsynyt. Lääkäri kyllä antoi minulle kortisonilääkekuurin jo valmiiksi ja käski aloittaa sen, vaikkei tuloksia vielä olekkaan.
        Mitä kaikkia oireita sinulla on ? Kiva, jos jaksaisit kertoa.

• monta vaivaa

Tulokset tuli...

T4V 13 (9-19 ) Vähän parantunu..

TSH 1,34 (0,3- 4 )

S-TPOab 63 kU/L ( < 35- )
      Viitearvot/s TPOAb tulos välillä 35-100 KU/l
      En tiiä mitä toi tarkottaa....

T3V 4,0 (3,2-6,5)

• monta vaivaa

Jäi kesken... Lääkäri sanoi, että on ollut varmaankin kilpparitulehdusta ja se aiheutti sen kauhean uupumuksen sun muut oireet. Kortisonikuuri auttoi todellakin kovasti ja nyt olen taas kuin uusi ihminen. En enää palekkaan. !! :)) Toi tulehdus on kuulemma ollut aiemmin päällä ja nyt oli jo ehtinyt tasaannuttaa verikokeen tulokset normaaliks.
      Kontrolli kuukauden päästä.
      Kyllä on ihana olla, kun taas virtaa piisaa. Olin monta kuukautta kuin puolikuollut haamu.

• sama monivaivanen

Se vielä, että nyt pitäis lopettaa viikon kuurin jälkeen toi kortisonin ottaminen. Vähän kyllä pelottaa, että jos noi vaivat tulee taas. :(

• Sairastuin rajuun akuuttiin kilpirauhastulehdukseen vuodenvaihteessa. Mulla oli tulehdusarvot hyvin korkeat. Alussa senkka oli n. 100 ja CRP yli 120. T4 oli 33 ja TSH.oli alussa nollassa.. Ensin oli voimakakasta liikatoimintaa, reilun kahden kuukauden päästä oli vajaatoiminnan puolella. Olen edelleen toipumassa taudista.

Alkuun kuumeilin ja särky oli hirveä leukaperässä, päässä ja kaulalla. Kortisoni alkoi auttaamaan muutamassa päivässä. Jossakin kohtaa kuuria jouduttiin nostamaan ja pitkittämään annosmääriä, kun arvot tuli hitaasti alaspäin. Leukosyytit ovat olleet edelleen koholla. Arvoja on mittailtiin pari kuukautta viikottain ja siitä hieman harventaen. Nyt on parin kuukauden tauko.

Söin kortisonia reilut 13 viikkoa ja nyt olen ollut vajaan kuukauden ilman lääkettä Jokaisen alasajon yhteydessä kivut yltyivät, mutta rauhoittuivat pikku hiljaa. Nyt tuntuu yhä harvemmin kipuja. Pelkona oli kun lääkitys loppuu, että tauti hyökkää uudestaan.

Olo on sairauden aikana ollut todella heikko, ei jaksanut edes kauppaan mennä, Kunto on romahti totaalisesti ja sairaus on vaikuttanut painoonkin ensin alentaen ja sitten paino noussut. Saikulla oli 1½ kuukautta ja lääkäri olisi kirjoittanut pidempääkin, mutta halusin yrittää töissä jo sitten.Edelleenkään en tunne olotilaani terveeksi, vamaan on vielä vajaatoimintaa. Nyt odotetaan tasaantuuko vajaatoiminta vai joudutaanko miettimään jatkossa lääkitystä.

• monta vaivaa

Eikö sulle ole määrätty mitään lääkitystä ?

Toi uumpumus ja väsymys mitä mullakin oli, niin oli todellakin karmaisevaa. Elin ihan niinkuin muussa maailmassa, ku mitä muut ihmiset.

• Dgup

Minulle tuli struuma 2 vuotta sitten. Aika äkkiä. Epäilin itse tuota kilpirauhastulehdusta, mutta en sanonut mitään lääkäreille. Siihen kun kuulema ei ole lääkettä, ja kortisoni vain poistaa oireita. En välitä syödä kortisonia.

Alkuajan oireita minulla oli hirveä kuristuksen tunne. Jopa ihan oksennusta nousi suuhun kun jokin painoi oksennusrefleksikohtaa. Väsymystä on vieläkin. Välillä en vapaapäivinä jaksa nousta edes sängystä ja töihin meno varsinkin talvella oli hirvittävä ponnistus. Sairaslomaa minulle ei ole tarjottu, enkä voisi sitä pitääkään sillä olen yrittäjä. Toisaalta olisiko tuo auttanutkaan, jos ei edellinenkään ole lomallaan parantunut. Vajaatoimintaa ei lääkäreiden mielestä ole, enkä haluaisi alkaa syömäänkään tyroksiinia.

Mitähän muuta, olin tosi sairas silloin alkuun. Oli mm. pientä lämpöilyä koko ajan mikä väsytti.

Olen käynyt kontrollissa kerran, ja lääkäri sanoi että ei tarvitse tulla säännöllisesti enää. Kuulema on iso, mutta sanoin että en halua leikkauttaa, ja sanoivat että ei vielä tarvitse, vasta sitten jos kasvaa vielä.

Kuristuksen tunne palaa välillä, mutta olen saanut oireita kuriin syömällä kelpasania(jodi) ja välttämällä soijaa. Yritän muutenkin syödä hyvin ja tarkistaa että saan esim. seleeniä. Ei ole lääkäreistä ollut apua.

• monta vaivaa

Aika paljon noi lääkärit vähättelee. Mikähän siinä muutes oikein takkuilee noiden lääkäreiden kanssa, että vaikka olis mitä oireita, niin ei haluta aloittaa lääkitystä...

Toivottavasti pärjäilet. :)

• monta vaivaa

Alkaa olemaan taas yhtä vetämätön olo, kuin ennen tuota kortisonikuuria. :( Hitto, että tää on yhtä paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4164
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3587
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3309
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2830
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2309
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2248
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2042
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1554
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1500
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1486
    Aihe