muuhun, kuin johonkin hyödylliseen? Eikö tämä hyödyllisyyden tavoittelu ole mennyt jo vähän liian pitkälle nyky-yhteiskunnassa? Onhan näitä poikkeuksiakin tietysti vielä onneksi olemassa, mutta trend tuntuu olevan se, että ketään ei hyväksytä ystäväksi, ellei hänestä ole jotain hyötyä. Elämänkumppanin hakeminen tuntuu olevan vähän samanlaista "katsellaan", "tsiigaillaan", "tunnustellaan asiaa".
Mitä enemmän ehtoja on, sitä harvemmin ne täyttyvät. Moni on niin kärsimätön, ettei edes anna toiselle koskaan uutta mahdollisuutta. Parasta kai tässä on totutella siihen, ettei koskaan, millään ilveellä löydä ketään elämänkumppaniksi sopivaa tai kelpavaa :(
Tarvitsevatko ihmiset nykyään
26
822
Vastaukset
- 56576576556
Tuo on yleinen ongelma ja epäilemättä suurin syy yksinäisyyteen monilla.
Tosin ymmärrän kyllä että ihmiset ovat mieluummin usein jopa yksin kuin ns. "huonossa seurassa".
Monet vain näkevät parissa sekunnissa sen että haluavatko olla toisen kanssa tekemisissä (jos ei ulkonäöstä niin sitten rahallisesta omaisuudesta yms. jutuista). - Sumpfpflanze
Olet oikeassa. Omat "ystäväni" lähtivät tuossa 2008 perustamaan omaa animetapahtumaansa ja minut unohdettiin siinä hötäkässä kuin nalli kalliolle kun en mitään erityistaitoja satu omaamaan mistä siellä olisi hyötyä. Yhteydenpito loppui kuin seinään, keskenään kuitenkin jatkoivat "ystävyyttään" entiseen malliin. Että tällaista tosiaan tämä 2000-luvun "ystävyys".
Ei edes tee mieli enää hakea seuraa korkeakoulutetuista ihmisistä kun automaattisesti ajattelee että ne ovat kaikki tällaisia jotka tuijottavat sinussa vain ansioluetteloasi ja osaamistasi joka voi auttaa heitä omansa kasvattamisessa. - kaikkea sitä näkee
Onko tosiaan niin että yleisesti ottaen halveksittu ja hyljitty animeväkikin hylkii sisäisessä hierarkiassaan toisiaan?
- Sumpfpflanze
Aivan taatusti se on ongelma piireissä kuin piireissä...
- Yadowing
Sumpfpflanze kirjoitti:
Aivan taatusti se on ongelma piireissä kuin piireissä...
Sumppi: jaksaa jaksaa!
- Sumpfpflanze
Yadowing kirjoitti:
Sumppi: jaksaa jaksaa!
The hell?
Jakoavain trollaa Hatan nimimerkillä? - nixusumppi
Sumpfpflanze kirjoitti:
The hell?
Jakoavain trollaa Hatan nimimerkillä?Juu ei kyllä minä olen Hata ihan itse. :p aamuja, missä mennään.
- sumpfpflanze
nixusumppi kirjoitti:
Juu ei kyllä minä olen Hata ihan itse. :p aamuja, missä mennään.
No mitäs tällä palstalla teet, tai miten tämän ketjun löysit?
- 6457548456346
nixusumppi kirjoitti:
Juu ei kyllä minä olen Hata ihan itse. :p aamuja, missä mennään.
Miksi ette #desuconin kanssa tehneet minusta aikoinaan kunnon archivea Encyclopedia Dramatica tyyliin. I AM DISSAPOINT
- Anime mies
Itse olen hieman Animestä yms. Japaniin liittyvästä jutuista kiinostunut jo parisen vuotta, ja on totta, että anime väkeä hyljeksitään ja halveksitaan paljonkin, mutta voin sanoa sen, että vaikka osa (ehkä noin 10%) on hieman "sekompaa" nörttiä, niin voin lähes sadan prosentin varmuudella sanoa että he ovat todella mukavaa porukkaa, ja ennenkaikkea mielenkiintoisia,
paljon mukavampaa kuin "normaalit" ihmiset.
Riippuu tietenkin siitä haluaako kokeilla päästä juttusille, ja uskaltaa tutustua ilman ennakkoluuloja. Jos uskaltaa, niin varmasti tulee toimeen. Vaikka olenkin Anime nörtti, minua ei ole silti syrjitty tai halveksittu harrastukseni takia.
Syitä miksi näin on varmaan se, että olen sosiaalisempi kuin he, koska he liikkuvat yleensä omissa pienemmissä porukoissa enemmän? Tai se, että pidän huolta ulkönäöstäni, ja että olen sen suhteen varmasti 7-8 tasoa, ja tiedän että nämä nörtit eivät suurin osa pidä ulkönäöstään huoli, niin siksi heitä ei haluta kenties lähestyä?- tarinamme
Omalla kokemuksella voin kertoa, että joskus tuo itsestään huolehtiminen ei vaan auta vaikka kuinka yrittäisi... :( Ulkonäkö johtuu niistä geeneistäkin ja sairauksista myös paikoittain, mitkä näkyy ulospäin.
Myös pukeutumistyyli voi johtaa harhaan ihmisiä, jos animefaneista puhutaan. Riippuen ihmisestä tietenkin. Muuten kaikki animefanit mitä olen itse tunteneet ovat olleet maailman ihanimpia hörhöjä maailmassa! Rakastan sitä vapaamielisyyttä ja hyväksyntää mikä Osassa heissä on! - anime vittuun täältä
tarinamme kirjoitti:
Omalla kokemuksella voin kertoa, että joskus tuo itsestään huolehtiminen ei vaan auta vaikka kuinka yrittäisi... :( Ulkonäkö johtuu niistä geeneistäkin ja sairauksista myös paikoittain, mitkä näkyy ulospäin.
Myös pukeutumistyyli voi johtaa harhaan ihmisiä, jos animefaneista puhutaan. Riippuen ihmisestä tietenkin. Muuten kaikki animefanit mitä olen itse tunteneet ovat olleet maailman ihanimpia hörhöjä maailmassa! Rakastan sitä vapaamielisyyttä ja hyväksyntää mikä Osassa heissä on!V*tun pelleanimet v*ttuun, s**tana. V*tun naurettavan näköisiä p*skafriikkejä koko sakki.
- 58293859
tarinamme kirjoitti:
Myös pukeutumistyyli voi johtaa harhaan ihmisiä, jos animefaneista puhutaan. Riippuen ihmisestä tietenkin. Muuten kaikki animefanit mitä olen itse tunteneet ovat olleet maailman ihanimpia hörhöjä maailmassa! Rakastan sitä vapaamielisyyttä ja hyväksyntää mikä Osassa heissä on!Animefaneissa on yhtä paljon idootteja ja vihaajia kuin muissakin ihmisissä.
- ts65
tarinamme kirjoitti:
Myös pukeutumistyyli voi johtaa harhaan ihmisiä, jos animefaneista puhutaan. Riippuen ihmisestä tietenkin. Muuten kaikki animefanit mitä olen itse tunteneet ovat olleet maailman ihanimpia hörhöjä maailmassa! Rakastan sitä vapaamielisyyttä ja hyväksyntää mikä Osassa heissä on!Mun on suoraan sanoen tosi vaikea kuvitella että animefanius ja avoinmielisyys kulkisivat yhdessä. Animessahan nimenomaan esim. sukupuoliroolit ovat keskimäärin korostuneempia kuin länsimaisessa viihteessä, etenkin nuorille suunnatuissa sarjoissa. Animefanin siis olettaisi olevan enemmän jumissa perinteisissä sukupuolirooleissa kuin kaikenlaiset vähemmistöt avosylin vastaanottava. Ja kyllähän jos yhtään kansainvälisiä palstoja lukee siellä tuleekin vastaan kommentteja tyyliin "this anime has gays in it? ewww.." Ei värikkyys tarkoita aina sateenkaarta.
- Yksi ihminen
Samaa olen itsekin pohtinut. Ihmissuhteistakin on tullut vain yksi mitattava asia jonka hyödyllisyyttä ihmisen tulisi pohtia. Itsekeskeisessä kulttuurissa muut ihmiset nähdään pelkkinä omien halujen kohteena ja "resursseina". Ei ole kyse siitä että ihmiset pitävät toisistaan, on kyse siitä että miten he hyötyvät toisistaan.
Ja todellisesta rakkaudesta ja intohimosta ei kukaan viitsi edes puhuakaan. Niitä pidetään yleensä lapsellisina heikkouden merkkeinä, joista jokaisen tulee kasvaa pois. Parisuhteen valtavirtakulttuuri näyttää käsittävän myöskin vain hyötysuhteena ja sopimuksensa siitä ettei harrasta seksiä kenenkään muun kanssa. Käsitteeseen "rakastuminen" törmää vain vanhoissa kirjoissa ja elokuvissa. Se ei mahdu nykyaikaiseen, tehokkaaseen tieteisajattelun valtaamaan yhteiskuntaan, jossa kaikki pitää voida laskea.
Todella usein sitä kuulee että kuinka parisuhteet ovat päättyneet juuri sen vuoksi että toisella osapuolella on "ollut muita suunnitelmia". Siis onko romantiikasta ja rakkaudesta vain tullut samanlainen osa elämää kuin vaikka rahastosäästäminen?! Kykenevätkö ne ihmiset edes rakastamaan? Alkaa epäilyttää. Ja avioerojakin tulee jatkuvasti ja harva pysyy yhdessä pitkään. Varmaankin syynä on se ettei parisuhde "sovi" tehokkaaseen ja rationaaliseen arkeen...
Vuosituhansien kuluessa on tehty niin monta upeaa kertomusta rakkaudesta ja ystävyydestä, että uskon vahvasti että ne ovat aivan todellinenkin asia. Ei ihminen ole mikään hiton kone! Ihmisellä on tunteet, mutta nähtävästi elämme nyt ajanjaksoa, milloin tunteiden kieltäminen on välttämätöntä. Ja jos alkaa tunteita liikaa näyttää, niin saa aika nopeasti jonkin persoonallisuushäiriö-diagnoosin ja psyykelääkkeet turruttamaan ja kylmettämään mielen.
Mutta itse en aio mennä mukaan tuohon paskaan! Minä tunnen, minä rakastan, minä haluan kokea ystävyyttä! Minä en ole mikään tunteeton mutteri koneistossa, vaan olen IHMINEN! Näyttäkkäämme yhdessä häpeilemättä inhimillisyytemme maailmalle!- nykyaika...
"Käsitteeseen "rakastuminen" törmää vain vanhoissa kirjoissa ja elokuvissa. Se ei mahdu nykyaikaiseen, tehokkaaseen tieteisajattelun valtaamaan yhteiskuntaan, jossa kaikki pitää voida laskea."
Ja silti jatkuvasti tulee uusia elokuvia, jotka käsittelevät rakastumista ja rakkautta.. Romantiikkaa ja tunteita löytyy jotakuinkin aivan kaikkialta.
Kirjoituksesta päätellen et selvästikään edes tiedä mitä "tiede" tarkoittaa. Eikä tämä yhteiskunta ole tehokasta nähnytkään. Toki, yksi jos toinenkin puhuu "tehostamisesta", valitettavasti useimmiten sen käyttäjät kuvittelevat sitä "kululeikkausten" synonyymiksi.. Jos yhteiskuntaa ohjaisikin tieteisajattelu ja toiminta olisi lähelläkään tehokasta, ihmisten ei todellakaan tarvitsisi tuntea itseään koneiston osiksi. Se kun ei ole oikein millään mittarilla tehokasta, järkevää tai perusteltua. - miten jutut on
nykyaika... kirjoitti:
"Käsitteeseen "rakastuminen" törmää vain vanhoissa kirjoissa ja elokuvissa. Se ei mahdu nykyaikaiseen, tehokkaaseen tieteisajattelun valtaamaan yhteiskuntaan, jossa kaikki pitää voida laskea."
Ja silti jatkuvasti tulee uusia elokuvia, jotka käsittelevät rakastumista ja rakkautta.. Romantiikkaa ja tunteita löytyy jotakuinkin aivan kaikkialta.
Kirjoituksesta päätellen et selvästikään edes tiedä mitä "tiede" tarkoittaa. Eikä tämä yhteiskunta ole tehokasta nähnytkään. Toki, yksi jos toinenkin puhuu "tehostamisesta", valitettavasti useimmiten sen käyttäjät kuvittelevat sitä "kululeikkausten" synonyymiksi.. Jos yhteiskuntaa ohjaisikin tieteisajattelu ja toiminta olisi lähelläkään tehokasta, ihmisten ei todellakaan tarvitsisi tuntea itseään koneiston osiksi. Se kun ei ole oikein millään mittarilla tehokasta, järkevää tai perusteltua."Ja silti jatkuvasti tulee uusia elokuvia, jotka käsittelevät rakastumista ja rakkautta.. Romantiikkaa ja tunteita löytyy jotakuinkin aivan kaikkialta."
No useimpien elokuvien käsitys "rakkaudesta" on hyvin epärealistinen ja kiiltokuvamainen. Ja niissä on aina se oletus ettei tapahtunut ole muuta kuin satua. Satujahan ei pidä uskoa. Voidaan sanoa että monessa mielessä romanttiset elokuvat opettavat ihmisiä pitämään rakkautta pelkkänä satuna. Rakkaus ulkoistetaan fiktioon ja tuhkahdutetaan muuten elämässä. Ihmisten romanttisille elämille tekisi ehkä hyvää jos rakkauselokuvia ei tehtäisi niin paljoa.
"Eikä tämä yhteiskunta ole tehokasta nähnytkään. Toki, yksi jos toinenkin puhuu "tehostamisesta", valitettavasti useimmiten sen käyttäjät kuvittelevat sitä "kululeikkausten" synonyymiksi.. Jos yhteiskuntaa ohjaisikin tieteisajattelu ja toiminta olisi lähelläkään tehokasta, ihmisten ei todellakaan tarvitsisi tuntea itseään koneiston osiksi. Se kun ei ole oikein millään mittarilla tehokasta, järkevää tai perusteltua."
Luulen että useimmin "tehokkuudella" viitataan yhä kiihtyvään työtahtiin ja kasvavaan tulosten vaatimiseen, mikä on realismia useilla aloilla. Onhan se totta että sellainen "tehostaminen" on täysin huuhaata. On todisteita sen puolesta että itse asiassa 6 tuntia pitkä työpäivä toisi parempia tuloksia kuin 8 tuntia pitkä. 8 tunnin työpäivä on jäänne vanhoilta ajoilta ja järjellisesti ajateltuna se tulisi muuttaa. Ja kovan stressin alla ei ihminen saa aikaan hyviä tuloksia eikä ole siis tehokas.
Tiedehän on itsessään neutraali asia tai väline maailman selittämiseen. Mutta taas kerran on syytä huomata että mitä termillä "tieteisajattelu" yleensä tarkoitetaan. Usein sillä viitataan näkemykseen jonka mukaan ihmisen tunteilla ei ole merkitystä ja jonka mukaan ihminen on vain "biologinen kone". Tieteisajattelusta on tullut synonyymi tunnekylmälle materialismille, joka itse asiassa oli 1800-luvun juttuja. Nykyään tiedemiehet tunnistavat kyllä laajalti, psykologian kehityksen ansiosta, ihmisen tunne-elämän merkityksen, eikä sitä väheksytä lainkaan tiedeyhteisöissä. - nykyaika...
miten jutut on kirjoitti:
"Ja silti jatkuvasti tulee uusia elokuvia, jotka käsittelevät rakastumista ja rakkautta.. Romantiikkaa ja tunteita löytyy jotakuinkin aivan kaikkialta."
No useimpien elokuvien käsitys "rakkaudesta" on hyvin epärealistinen ja kiiltokuvamainen. Ja niissä on aina se oletus ettei tapahtunut ole muuta kuin satua. Satujahan ei pidä uskoa. Voidaan sanoa että monessa mielessä romanttiset elokuvat opettavat ihmisiä pitämään rakkautta pelkkänä satuna. Rakkaus ulkoistetaan fiktioon ja tuhkahdutetaan muuten elämässä. Ihmisten romanttisille elämille tekisi ehkä hyvää jos rakkauselokuvia ei tehtäisi niin paljoa.
"Eikä tämä yhteiskunta ole tehokasta nähnytkään. Toki, yksi jos toinenkin puhuu "tehostamisesta", valitettavasti useimmiten sen käyttäjät kuvittelevat sitä "kululeikkausten" synonyymiksi.. Jos yhteiskuntaa ohjaisikin tieteisajattelu ja toiminta olisi lähelläkään tehokasta, ihmisten ei todellakaan tarvitsisi tuntea itseään koneiston osiksi. Se kun ei ole oikein millään mittarilla tehokasta, järkevää tai perusteltua."
Luulen että useimmin "tehokkuudella" viitataan yhä kiihtyvään työtahtiin ja kasvavaan tulosten vaatimiseen, mikä on realismia useilla aloilla. Onhan se totta että sellainen "tehostaminen" on täysin huuhaata. On todisteita sen puolesta että itse asiassa 6 tuntia pitkä työpäivä toisi parempia tuloksia kuin 8 tuntia pitkä. 8 tunnin työpäivä on jäänne vanhoilta ajoilta ja järjellisesti ajateltuna se tulisi muuttaa. Ja kovan stressin alla ei ihminen saa aikaan hyviä tuloksia eikä ole siis tehokas.
Tiedehän on itsessään neutraali asia tai väline maailman selittämiseen. Mutta taas kerran on syytä huomata että mitä termillä "tieteisajattelu" yleensä tarkoitetaan. Usein sillä viitataan näkemykseen jonka mukaan ihmisen tunteilla ei ole merkitystä ja jonka mukaan ihminen on vain "biologinen kone". Tieteisajattelusta on tullut synonyymi tunnekylmälle materialismille, joka itse asiassa oli 1800-luvun juttuja. Nykyään tiedemiehet tunnistavat kyllä laajalti, psykologian kehityksen ansiosta, ihmisen tunne-elämän merkityksen, eikä sitä väheksytä lainkaan tiedeyhteisöissä."No useimpien elokuvien käsitys "rakkaudesta" on hyvin epärealistinen ja kiiltokuvamainen. Ja niissä on aina se oletus ettei tapahtunut ole muuta kuin satua. Satujahan ei pidä uskoa. Voidaan sanoa että monessa mielessä romanttiset elokuvat opettavat ihmisiä pitämään rakkautta pelkkänä satuna. Rakkaus ulkoistetaan fiktioon ja tuhkahdutetaan muuten elämässä. Ihmisten romanttisille elämille tekisi ehkä hyvää jos rakkauselokuvia ei tehtäisi niin paljoa"
Vielä hetki sitten romantiikkaa ei ollut missään, ja nyt sitä onkin liikaa?
Tottakai on olemassa romanttisia elokuvia, joita ei voisi parhaalla tahdollakaan pitää kovin realistisina.. Mutta eihän se ole koko totuus edes fiktiosta, ei edes pienestä osasta fiktiota.
"Luulen että useimmin "tehokkuudella" viitataan yhä kiihtyvään työtahtiin ja kasvavaan tulosten vaatimiseen, mikä on realismia useilla aloilla."
Luulet? Käsittääkseni lähinnä julkisella puolella on varaa sellaiseen tehottomuuteen ja vielä pahentaa sitä kulujen leikkaamisilla. Useimmiten muualla tehokkuutta haetaan nimenomaan pikemminkin uusilla ideoilla ja investoinneilla, ei niinkään suoranaisilla leikkauksilla. No, varmaan joskus, mutta se on kyllä aikalailla se viimeinen työkalu siinä pakissa.
"Mutta taas kerran on syytä huomata että mitä termillä "tieteisajattelu" yleensä tarkoitetaan."
Yleensä? Minä en ole kuullut kenenkään käyttävän tuota sanaa tuollaisessa merkityksessä.
"Tieteisajattelusta on tullut synonyymi tunnekylmälle materialismille, joka itse asiassa oli 1800-luvun juttuja."
Aa.. Eli tarkoitatkin nyt jotain lähinnä victoriaanisen ajan englantilaisen eliitin hassuja ajatuksia? Tuskinpa nuo edustivat suuren yleisön valtavirta-ajattelua edes omana aikanaan. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä elokuvissa näkee. - miten jutut on
nykyaika... kirjoitti:
"No useimpien elokuvien käsitys "rakkaudesta" on hyvin epärealistinen ja kiiltokuvamainen. Ja niissä on aina se oletus ettei tapahtunut ole muuta kuin satua. Satujahan ei pidä uskoa. Voidaan sanoa että monessa mielessä romanttiset elokuvat opettavat ihmisiä pitämään rakkautta pelkkänä satuna. Rakkaus ulkoistetaan fiktioon ja tuhkahdutetaan muuten elämässä. Ihmisten romanttisille elämille tekisi ehkä hyvää jos rakkauselokuvia ei tehtäisi niin paljoa"
Tottakai on olemassa romanttisia elokuvia, joita ei voisi parhaalla tahdollakaan pitää kovin realistisina.. Mutta eihän se ole koko totuus edes fiktiosta, ei edes pienestä osasta fiktiota.
"Luulen että useimmin "tehokkuudella" viitataan yhä kiihtyvään työtahtiin ja kasvavaan tulosten vaatimiseen, mikä on realismia useilla aloilla."
Luulet? Käsittääkseni lähinnä julkisella puolella on varaa sellaiseen tehottomuuteen ja vielä pahentaa sitä kulujen leikkaamisilla. Useimmiten muualla tehokkuutta haetaan nimenomaan pikemminkin uusilla ideoilla ja investoinneilla, ei niinkään suoranaisilla leikkauksilla. No, varmaan joskus, mutta se on kyllä aikalailla se viimeinen työkalu siinä pakissa.
"Mutta taas kerran on syytä huomata että mitä termillä "tieteisajattelu" yleensä tarkoitetaan."
Yleensä? Minä en ole kuullut kenenkään käyttävän tuota sanaa tuollaisessa merkityksessä.
"Tieteisajattelusta on tullut synonyymi tunnekylmälle materialismille, joka itse asiassa oli 1800-luvun juttuja."
Aa.. Eli tarkoitatkin nyt jotain lähinnä victoriaanisen ajan englantilaisen eliitin hassuja ajatuksia? Tuskinpa nuo edustivat suuren yleisön valtavirta-ajattelua edes omana aikanaan. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä elokuvissa näkee.En minä väittänyt olevani jotenkin kaikkitietävä ja tuskinpa olet sinäkään! Ja ensiksikään minä en ole nimimerkki "Yksi ihminen". Jos olisin hän, niin miksi sitten kirjoittelisin eri nimimerkillä väittäen eri asioita?
"Luulet? Käsittääkseni lähinnä julkisella puolella on varaa sellaiseen tehottomuuteen ja vielä pahentaa sitä kulujen leikkaamisilla. Useimmiten muualla tehokkuutta haetaan nimenomaan pikemminkin uusilla ideoilla ja investoinneilla, ei niinkään suoranaisilla leikkauksilla. No, varmaan joskus, mutta se on kyllä aikalailla se viimeinen työkalu siinä pakissa."
Puhuinko leikkauksista? En. Luepa uudestaan se mitä kirjoitin!
"Yleensä? Minä en ole kuullut kenenkään käyttävän tuota sanaa tuollaisessa merkityksessä."
No se on sinun kokemuksesi, oma kokemukseni on päinvastainen. Meillä kummallakin on omat subjektiiviset kokemuksemme, joista on turha lähteä väittelemään. Olemme kummatkin yhtä oikeassa ja väärässä.
"Aa.. Eli tarkoitatkin nyt jotain lähinnä victoriaanisen ajan englantilaisen eliitin hassuja ajatuksia? Tuskinpa nuo edustivat suuren yleisön valtavirta-ajattelua edes omana aikanaan. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä elokuvissa näkee."
Noihin aikoihin tiedeyhteisö oli hyvin pieni. Ns. suuri yleisö ei tietääkseni niihin aikoihin tiennyt tuon taivaallistakaan tieteestä. Mutta puhuinkin siitä mitä mieltä tieteentekijät olivat. Jos olisin puhunut kansan enemmistöstä, olisin kyllä sanonut sen. Itse asiassa koko väitteeni keskeinen idea oli se, että sanaa "tieteisajattelu" käytetään usein virheellisesti. Eli olemme suurinpiirtein samaa mieltä, mutta sinulla on kuitenkin jokin tarve väittää vastaan?
PS. älä tee niin paljoa omia johtopäätöksiä toisten kirjoituksista! Se ei anna kovin fiksua kuvaa sinusta. - miten jutut on
nykyaika... kirjoitti:
"No useimpien elokuvien käsitys "rakkaudesta" on hyvin epärealistinen ja kiiltokuvamainen. Ja niissä on aina se oletus ettei tapahtunut ole muuta kuin satua. Satujahan ei pidä uskoa. Voidaan sanoa että monessa mielessä romanttiset elokuvat opettavat ihmisiä pitämään rakkautta pelkkänä satuna. Rakkaus ulkoistetaan fiktioon ja tuhkahdutetaan muuten elämässä. Ihmisten romanttisille elämille tekisi ehkä hyvää jos rakkauselokuvia ei tehtäisi niin paljoa"
Aa.. Eli tarkoitatkin nyt jotain lähinnä victoriaanisen ajan englantilaisen eliitin hassuja ajatuksia? Tuskinpa nuo edustivat suuren yleisön valtavirta-ajattelua edes omana aikanaan. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä elokuvissa näkee.Ja voisitko kertoa että mihin elokuviin minä muka uskon?
- nykyaika...
miten jutut on kirjoitti:
En minä väittänyt olevani jotenkin kaikkitietävä ja tuskinpa olet sinäkään! Ja ensiksikään minä en ole nimimerkki "Yksi ihminen". Jos olisin hän, niin miksi sitten kirjoittelisin eri nimimerkillä väittäen eri asioita?
"Luulet? Käsittääkseni lähinnä julkisella puolella on varaa sellaiseen tehottomuuteen ja vielä pahentaa sitä kulujen leikkaamisilla. Useimmiten muualla tehokkuutta haetaan nimenomaan pikemminkin uusilla ideoilla ja investoinneilla, ei niinkään suoranaisilla leikkauksilla. No, varmaan joskus, mutta se on kyllä aikalailla se viimeinen työkalu siinä pakissa."
Puhuinko leikkauksista? En. Luepa uudestaan se mitä kirjoitin!
"Yleensä? Minä en ole kuullut kenenkään käyttävän tuota sanaa tuollaisessa merkityksessä."
No se on sinun kokemuksesi, oma kokemukseni on päinvastainen. Meillä kummallakin on omat subjektiiviset kokemuksemme, joista on turha lähteä väittelemään. Olemme kummatkin yhtä oikeassa ja väärässä.
"Aa.. Eli tarkoitatkin nyt jotain lähinnä victoriaanisen ajan englantilaisen eliitin hassuja ajatuksia? Tuskinpa nuo edustivat suuren yleisön valtavirta-ajattelua edes omana aikanaan. Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä elokuvissa näkee."
Noihin aikoihin tiedeyhteisö oli hyvin pieni. Ns. suuri yleisö ei tietääkseni niihin aikoihin tiennyt tuon taivaallistakaan tieteestä. Mutta puhuinkin siitä mitä mieltä tieteentekijät olivat. Jos olisin puhunut kansan enemmistöstä, olisin kyllä sanonut sen. Itse asiassa koko väitteeni keskeinen idea oli se, että sanaa "tieteisajattelu" käytetään usein virheellisesti. Eli olemme suurinpiirtein samaa mieltä, mutta sinulla on kuitenkin jokin tarve väittää vastaan?
PS. älä tee niin paljoa omia johtopäätöksiä toisten kirjoituksista! Se ei anna kovin fiksua kuvaa sinusta."En minä väittänyt olevani jotenkin kaikkitietävä ja tuskinpa olet sinäkään! Ja ensiksikään minä en ole nimimerkki "Yksi ihminen". Jos olisin hän, niin miksi sitten kirjoittelisin eri nimimerkillä väittäen eri asioita?"
Pahoittelen erehdystä, joskus satunnaisella nimimerkillä kirjoittelevat saattavat vaihtaa sitä lennossa. Kirjoitustyylisi oli vähän samankaltainen, ja puhuit suurinpiirtein samasta asiasta. Myös minulle vastaaminen tuntui vähän siltä, että otat kantaa siihen mitä sanoin, tämän keskustelun asettamassa kontekstissa.
Kaikkitietävyydestä en ole puhunut mitään, eikä käsittääkseni kukaan muukaan. En oikein ymmärrä miksi nostat sen esille?
"Puhuinko leikkauksista? En. Luepa uudestaan se mitä kirjoitin!"
Siinä tapauksessa sinun kannattaisi lukea uudestaan mitä minä kirjoitin. Koska minä sanoin useimpien tahojen hakevan tehokkuutta ensisijaisesti uusilla ideoilla ja investoinneilla. Työn järkiperäistäminen tuskin tekee kenenkään työstä entistä kuormittavampaa, itseasiassa se tuntuisi epäloogiselta koska työn järkiperäistämisen on nimenomaan tarkoitus tehdä työn tekemisestä helpompaa ja sitä kautta tuloksellisempaa. Yleensä ihmiset myös kokevat työn tuloksellisuuden myös mielekkääksi. Ainakin minusta on paljon mukavampi tehdä jotain hyödyllistä kuin taistella toimimattomien työskentelytapojen kanssa.
"Noihin aikoihin tiedeyhteisö oli hyvin pieni. Ns. suuri yleisö ei tietääkseni niihin aikoihin tiennyt tuon taivaallistakaan tieteestä. Mutta puhuinkin siitä mitä mieltä tieteentekijät olivat. Jos olisin puhunut kansan enemmistöstä, olisin kyllä sanonut sen. Itse asiassa koko väitteeni keskeinen idea oli se, että sanaa "tieteisajattelu" käytetään usein virheellisesti. Eli olemme suurinpiirtein samaa mieltä, mutta sinulla on kuitenkin jokin tarve väittää vastaan?"
Minä vain kritisoin tieteen käyttöä kirosanana. En ihan ymmärrä miksi ryhdyit väittämään vastaan, jos kerran itsekin olet sitä mieltä että se on väärin?
- tarvitsen ihmisen!
pillua olisi kiva saada
- tarkennus!
valitettavasti pillua ei saa irrallisena vaan siinä on aina se naisihminen ympärillä
- yksinäinen.
NAiset tarvii miehen rahoja elämiseen ja muihin huvituksiin. Ei nainen ole kiinnostunut miehestä joka tulee vain omillaan toimeen.
- 12+13
Kun et sinä kiltti mies tule edes omillasi toimeen vaan olet yhteiskunnan elätti.
- yrittäjä
12+13 kirjoitti:
Kun et sinä kiltti mies tule edes omillasi toimeen vaan olet yhteiskunnan elätti.
Ja mistäs sinä sen tiedät?
En minä ainakaan voi sanoa, ettei nimimerkki yksinäinen työskentele jollain kohtuullisen heikosti palkatulla alalla ja pärjäile tuloillaan jotenkuten.
Itse olen yrittäjä.. Eikä palkassa ole ollut kehumista. Tosin en valita, en niinkauan kuin firma tuottaa hyvin ja minun vaurauteni kasvaa siinä samalla. Vaikka eihän sitä varallisuutta voi syödä. Ainoa keino saada se itselle olisi myydä, ja sitten minulla ei olisi enää työtä. Onneksi sentään pidän työstäni, ja uskon että tulevaisuudessa se taloudellinenkin puoli voi helpottua. Ei minusta varmaan sikarikasta tule ikinä, mutta toisaalta, tähänkin mennessä on pärjätty aina jotenkin.
Minun yksinäisyyteni lasken hieman itseaiheutetuksi.. Keskityin ehkä liikaakin työhöni. Tuskin se firma olisi nurinkaan mennyt jos olisin välillä tehnyt muutakin.. No, niin kauan kuin on elämää, on toivoakin.. kuten tavataan sanoa. Uskon että vielä tulee se päivä kun yksinäisyyteni on menneisyyttä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse644431Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky973678Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1083321Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.181879Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.871129- 82819
- 44803
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.105797Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä23764