Oon kesäl menos riparille ja kiroilen aika paljon. Mitä ne kirkon tyypit sanoo jos kuule et sä kiroilet?.Melkeen kaikki jotka sinne leirile tulee kiroilevat.On vaikeaa olla kiroilematta kun se on olut jo pitkään tapa.
Riparilla kiroilu?
12
454
Vastaukset
- olenkoedesnolo
haha mul kävi pikku faili lasketteluriparil. kuvattii just yhe isosen kans siin _seurakunnan_ videokameral ku toiset lasketteli ni huusin täysii ''saatana'' ku oma kamera ei toiminu :D:D:D::D:D
- fgfdd
No eikai se mitään haittaa, koita kuitenkin välttää aikuisten kuullen :D Ite ne sitten sanovat jos häiritsee.
- isonen -90
eipä meillä ole millään riparilla kielenkäyttöön puututtu sen isommin. Tupakoitsijoita siellä on vahdittu, kun se on kiellettyä nykyisin. ennen sai vielä polttaa vanhempien luvalla siihen tarkoitetulla paikalla.
- mccccccccccc
vanhempien luvalla saa nykyäänkin polttaa kunhan ei ole julkisella/näkyvällä paikalla
- riparipastori
mccccccccccc kirjoitti:
vanhempien luvalla saa nykyäänkin polttaa kunhan ei ole julkisella/näkyvällä paikalla
No ei todellakaan saa. RIparilla on protuleirihin nähden tiukempi ja asiallisempi linja. Leirikeskukset ovat savuttomia ja sillä siisti. Vanhempien "lupa" ei oikeuta lain ja sovittujen menettelytapojen kiertämiseen.
- Jarmo Kokkonen
riparipastori kirjoitti:
No ei todellakaan saa. RIparilla on protuleirihin nähden tiukempi ja asiallisempi linja. Leirikeskukset ovat savuttomia ja sillä siisti. Vanhempien "lupa" ei oikeuta lain ja sovittujen menettelytapojen kiertämiseen.
Linja on kokonaisuudessaan kirkossamme juuri näin. Ja kiroilu ja tupakointi ovat kaksi vallan eri asiaa.
- HEISKUVEISKU
No siis jos sen kiroilun voisi edes minimisoida niin sitten se on hyvä :) Olen itse ollut 2 rippileirillä (omalla ja sitten olin isosena seuraavana kesänä) nii ei siellä ne työntekijät kauheesti välittäny jos vain joskus lipsautti ruman sanan mutta jos kokoajan kuuluu samalta henkilöltä v**** H**** sa** tapaisia sanoja nii kyllä siihen sitten puututaan. Eli siis kiroilua kestetään tiettyyn pisteeseen asti jos näin sanoisin :)
- Riparillakiroaja69
Kiroa pois vaan ja sitte ko ne sannoo että ei saa kirota niin sitte et ennää kiroa niin rajusti niitten pakanoitten kuullen mutta ei mittään riparia kannate ottaa vakavasti! :D
- KeskitysleiriRIPARI
Meiän ripari, vaikuttaa näitte kommenttie rinnalla keskitysleiriltä!
Että avaan nyt silmät muillekkin mahdollisuuksille.
Jos kiroilit, aikuisten kuullen, tuli esseetä.
Ekasta kiroilusta 100 sananen essee jostain jumala- aiheesta tms.
Toisesta 100 sananen essee, miksi kiroilet
kolmannesta ei päässy vapaa ajalle, pariin iltaan, vaan piti olla aikuisten lähettyvillä.
neljännestä sama roundi uudestaan, kyllä kovimmatkin kiroilijat oppi talon tavoille, mutta kun hiljasuus alko, alko huoneissa kunnon v*ttuilu ja huudettii joka kirosana, kun ei ne aikuset nii hyvin tunne, että äänestä tunnistais, ja melkeen jokanen kiroili ainakin kerran.
Itse huusin kerran innoissani, ruokailun jälkee jotain, jossa oli sana perk*le.
Pappi kuuli sen ja anto mulle 20 minuuttia aikaa, raamatun ja (100 sananen) essee paperi, Aiheeks sain kertoa jotain jumalasta...
Pistin papit hiljaseks kun kirjotin: Kiroilu, on yhtälailla jumalan luomaa kommunikointia, kuin keskustelu.
- Jumalan tahto, että kirjoitan esseen, ja kärsin rangaistuksen, mutta Jumala ei kerro, onko p-e-r-k-e-l-* kirjaimista muodostettu sana syntinen, jos en tarkoita ihmistä sillä.
Tätä todistelin monelta kantilta, jotta sain 100 sanaa täytee.
Niitte oli pakko päästää mut läpi, mut kyllä oli pari iltaa papit vähän nyrpeitä :D
Mut nää, ripari rangaistukset riippuu ihan paikasta.
ps. Itä-suomalainen
Äläkä stressaa siitä kiroilusta, ripari meininki on rentoo :) - ]}[\}]{[\[]{]}[
""Oon kesäl menos riparille""
-Idiootti - nomoimoi
Meillä eikukaan niinkään valittanut kiroilusta. Tai oikeastaan ollenkaan. Ei sitä kuitenkaan kaikki kiroillut koko ajan mutta jos sieltä sana kuuluin niin ei tapahtunut mitään.
Meillä oli sellainen sääntö että siinä talossa, jossa ruokailimme ei saa kiroilla. Aina kun oltiin syömässä varoin sanomisia aivan älyttömästi. Kuitenkin jos tuli lipsahdus kukaan ei huomauttanut, jos edes huomasi että sellainen sana pääsi. - ei kiroilla
riparin jälkeen olis hyvä jatke työleiri .
missä oppis siivoamaan ja huolehtimaan tavaroiden järjestyksestä ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099