Siskoni on ollut aina kavereistaan ja perheestä pienin. Olen aivan shokissa hänen kuoltuaan pois ja päätin nyt avautua.
Siskoni joutui anoreksian takia osastolle ollessaan 11-vuotta. Tiesin/tiedän että siskoni ei halunnut parantua taudista. Hänelle se oli pakokeino pois arjen ongelmista. Aluksi se oli vain se tavoite saada pari kiloa pois mutta sen sijaan että hän olisi jättänyt asiat sikseen hän halusikin laihtua yhä enemmän ja enemmän ja niin se homma riistäytyi käsistä. Sairaalaan hän joutui mitoissa 149cm ja 31kg. Siskoni kapinoin monia kertoja hoitajia vastaan ja kieltäytyi syömästä. Siskoni paino laski ja välillä nousikin pari kiloa 3-vuoden aikana. Hän sai kolme päivää sitten loman mennä viikonlopuksi kotiinsa (eli meille). Meidän oli tarkoitus lähteä eilen kauppaan klo:19.36 olimmekin jo päässyt ulos kun yhtäkkiä siskoni alkoi valittaa huonoa oloaan ja lähdin sisälle hakemaan hänelle vettä. Kun tulin ulos siskoni oli makaamassa kyyryssä kotimme rampilla sydän pysähtyneenä. En pystynyt tekemään mitään muuta kuin vain katsomaan siskoani pelosta jähmettyneenä. Olen murteen murtama enkä tiedä mitä tehdä. Pahimmillaan siskoni mitat olivat 150cm/19kg hyvä kun hän edes selvisi tähän asti hengissä :(
Rakas siskoni nukkui pois eilen :(
12
1430
Vastaukset
- Kuultu on!
Hmmm...
Viimeksi, olisko se ollut jo viime vuoden puolella, se "sisko kuoli " kodin eteiseen. Muuten tarina sama. - <3
Osanottoni kaikille teille, jotka olette tämän sairauden, tai minkä tahansa syömishäiriön vuoksi menettäneet läheisenne! Ei varmasti ole kenellekään helppoa seurata rakkaan ihmisen taistelua hengestään - pahimmassa tapauksessa sairastuneen edes apua itse tahtomatta.
Itseäni ei häiritse, vaikka aloitus olisi kirjoitettu provokatiivisestikin. Se on kuitenkin tosiasia, että nämä vakavat sairaudet riuduttavat aivan liian nuoria tyttöjä ja poikia, vähän vanhempiakaan sairastuneta yhtään väheksymättä, pahimmassa tapuaksessa jopa kuolemaan asti!
Voimia jokaiselle sairauden kanssa itse tai läheisen kautta kärsivälle, kärsineelle, paranemisprosessia läpi käyvälle, sekä sen jo voittaneena!!
Olet arvokas omana itsenäsi! - minä
teidän ois pitäny kertii että siihen voi kuolla
- hitmusiconly
Ihan järkyttävää, vaikka aloitus ei olisikaan tositarina, se on kuitenkin ihan realistinen ja kertoo että noin voi käydä. Myös eräs ystäväni sairastaa anoreksiaa ja todella tunnistin hänet osittain tästä tarinasta. Toivon vain, että kaikki anoreksiaa sairastavat saavat hyvää hoitoa ajoissa! Voimia kaikille!
- henri12
otan osaa mun ukkiki on kuollut ja olin tosi surullinen en pystynny mennä harjotuksiin kun kuulin aamulla että ukki on kuollut
- Avuton pikkusiko :((
Mun sisko on syömis häiriöinen :( hän söi kaikki joulu piparit ja oksensi ne pois. On ihan hirveetä kattoo vierestä kun sisko leikkii hengellä sisko onnvasta 16vuotta :'( Mä oon 10 ja oon itkenny ettei sisko varmaa pääse ees naimisii :(. Sisko on haaveillu isosta perheestä mutta se ei saa sitä. Hän on ollut osastoilla, on ollut koti käyntei. Haluun et sisko paranee :(( Help me and my sisters
- hoh hoo
Maailman laihin nainen painoi pahimmillaan (todella lähellä kuolemaan) 26kg. Ja sinun siskosi painoi 19kg eikä kuollut siihen? Joopa joo.
- uskamsyynesäj
Jospa se oli eri pitunen? Kenties 20 senttiä pidempi?
älä viitti tulla tänne nussii pilkkuu, vakavasta asiasta kyse kumminki ;-( - tylleriini
Mä oon kyllä lukenut artikkelin naisesta, joka painoi 19kg ennen kuin alkoi parantua.
- upup
Näinkin voi käydä.
- tullebukk
"Näinkin voi käydä. "
Paitsi että kyseessä on provo jota on syötetty tälläkin palstalla ja jokunen vuosi
sitten. Välillä joitain yksityiskohtia vaihdellen vaan.
Joku saa saiasta mielihyvää, syytä hakeutua hoitoon itsekin? - anorexic bunny
Otan osaa, ei sitä kukaan kai osannut odottaa, et se tohon ois johtanut :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse574408Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky953675Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1023292Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681883Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.171869Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801108- 81783
- 44781
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.103780Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä22754