Struuma ja masennus

Misteli27

Hei. Minulla on useita kyhmyjä ja kystia kilpirauhasessa, tarkemmin sanottuna oikea puoli kaulastani on täynnä niitä samoin etuosassa on yksi iso joka näkyy ulospäin. Lääkäri sanoi että kyseessä on monikyhmystruuma, eli hyvälaatuinen kasvain. Siinäpä ne tiedot lähinnä olivatkin. Tällä hetkellä vain odotan ja odotan koska se leikkaus on.
Paineen patin tuntu on jatkuvaa, ahistaa koko ajan ja aina kun nielaisen niin minua ihan oksettaa. Palan tunne kurkussa on niin kamalaa jo.

Lisäksi minusta tuntuu että olen masentunut. Tämä ilmeisesti voi johtua kilpparista? Olen miettinyt että se voisi olla myös stressiä. Olen todella väsynyt, ollut nyt viikon verran. En halua nousta aamuisin enkä tehdä mitään. Voisin vain olla. Itkettää koko ajan ja joka asia. Ei kiinnosta mikään, voisin vain syödä koko ajan. Töihin pitäisi mennä taas kun arki koittaa mutta ei kiinnosta, pakko se silti on mennä. Olen eristäytynyt ihmisistä, tajusin eilen etten ole käynyt missään muualla kuin töissä ja kaupassa moneen viikkoon. En halua nähdä ketään.

Voisiko tämä johtua stressistä vai onko tämä jotain muuta? Auttakaa minua.
Olen 27-vuotias nainen. Lisäksi minulla on hieman ylipainoa. Olen laihtunut noin 12kg vähässä ajassa, tällä hetkellä painan 75kg, pituutta minulla on 172cm.

Pahoittelen, että kirjotukseni on sekava. En saa asiaa kirjoitettua kuten haluaisin, tuntuu todella toivottomalta.

1

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsynyt tähän

Hei!
      Kyllähän noi sun oireetkin on jo sellaset, ettei mikään ihme et masentaa ja stressaa!
      Itse kilpirahas sairaudetkin aiheuttavat masennusta, mutta sun tilanteessa on aika ymmärrettävää et ahistaa.
      Moni lääkärihän saattaa hoitaa potilasta masennus potilaana, ennen kun hoksaa että vaiva onkin kilpirauhasessa.
      Sitä en ole tutkinut koskaan, että mahtaako masennuslääkkeet auttaa, jos kyse kilpirauhasen aiheuttamasta masiksesta.
      Itsellä ainakin (kaksi struuma kyhmyä) mieliala vaihtelee paljonkin, ärtymyksen, väsymyksen, ja masennuksen, sekä sitten yliaktiivisuuden välillä. Koskaan ei tiedä millanen olo seuraavana päivänä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe