Onko joku tutustunut tai vertaillut Valloxin Digit2 SE ja ilmeisesti aika tuoretta Vallox 110 SE mallia?
Itse en nähnyt eroina kuin muutaman litran siirtokyvyn ero ja LTO:n hyötysuhde 60% vs. 80% tuon uudemman eduksi.
Saneeraus kohteeseen pitäisi valita laite ja nuo ovat olleet "finaalissa" valintaa tehdessä.
LTO:ksi Vallox Digit2 SE vai 110 SE?
7
2668
Vastaukset
- Yönsä nukkuva
Heh. Toinen on ristivirta- ja toinen vastavirta. Eli ensin valitsit merkin ja sitten yrität päätellä mikä kone noista olisi hyvä.
Valitse mitä valitset, mutta älä valitse pätkivää vaihtoehtoa.
Valintaan vaikuttaa mm.
- Lämmitysmuoto
- Lämmityksen hinta
- Jälkilämmitys
- Etulämmitys
- Takka
- Herkkäunisuus
- Kärsiikö kuivasta ilmasta
- Melu ja olemassa olevat vaimentimet
- .....
Luulen, että kaikille muille aivan sama mitä valitset.Mitä tarkoitat pätkivällä vaihtoehdolla? Ainakaan itse en ole vielä tähän päivään mennessä havainnut Digi2 se:n pätkivän missään (voi sitä tehdä, en kiellä, en vain ole havainnnut).
Uudempi voi olla parempi. Vanhakin on hyvä, joskin siinä on valmistusvika. Kesäpelti hajoaa käytössä itsekseen. Takuuseen tulee uusi pelti, joka kestää.- Yönsä nukkuva
The_Rat kirjoitti:
Mitä tarkoitat pätkivällä vaihtoehdolla? Ainakaan itse en ole vielä tähän päivään mennessä havainnut Digi2 se:n pätkivän missään (voi sitä tehdä, en kiellä, en vain ole havainnnut).
Uudempi voi olla parempi. Vanhakin on hyvä, joskin siinä on valmistusvika. Kesäpelti hajoaa käytössä itsekseen. Takuuseen tulee uusi pelti, joka kestää.Olen aivan varma, että sinun laitteesi ei pätki, mutta näille muille tiedoksi pätkä ohjekirjasta.
"Huurtumisen esto toteutetaan tehdasasetuksen mukaan, koneissa joissa on sähköinen etulämmityspatteri,
pysäyttämällä tuloilmapuhallinta. Pysäytystoimintaa ohjataan lämmöntalteenottokennon
jälkeisen jäteilman lämpötila-anturin mittaustiedon perusteella.
• Tuloilmapuhallin pysähtyy kun jäteilman lämpötila laskee asetusarvoon (tehdasasetus 4°C)
ja käynnistyy kun jäteilma on lämmennyt asetettuun arvoon (hystereesin verran,tehdasasetus
3°C)."
Toistetaan
Valitse mitä valitset, mutta älä valitse pätkivää vaihtoehtoa. Yönsä nukkuva kirjoitti:
Olen aivan varma, että sinun laitteesi ei pätki, mutta näille muille tiedoksi pätkä ohjekirjasta.
"Huurtumisen esto toteutetaan tehdasasetuksen mukaan, koneissa joissa on sähköinen etulämmityspatteri,
pysäyttämällä tuloilmapuhallinta. Pysäytystoimintaa ohjataan lämmöntalteenottokennon
jälkeisen jäteilman lämpötila-anturin mittaustiedon perusteella.
• Tuloilmapuhallin pysähtyy kun jäteilman lämpötila laskee asetusarvoon (tehdasasetus 4°C)
ja käynnistyy kun jäteilma on lämmennyt asetettuun arvoon (hystereesin verran,tehdasasetus
3°C)."
Toistetaan
Valitse mitä valitset, mutta älä valitse pätkivää vaihtoehtoa.Katsos vaan, minulla on juurikin tuo sähköisellä etulämmityspatterilla varustettu versio.
Ei varmaan sitten laske tuo jäteilman lämpötila noin alas.- matkov
The_Rat kirjoitti:
Katsos vaan, minulla on juurikin tuo sähköisellä etulämmityspatterilla varustettu versio.
Ei varmaan sitten laske tuo jäteilman lämpötila noin alas.Itse pähkäillyt pari viikoa samaa. Vanhoille päiville teimme omakotitalovarustuksilla lomasunnon rannalle. Kastelli omilla pohjilla. Toki vain 90 m2. Lämmitysvalmiusvaiheeseen. siitä jatkellaan paikallisen timpurin kanssa. suorasähkö lattialämmitys. varaava takka ja puuliesi 70 cm, pieni. perinteinen tiilipiippu. 110 se valloksia iv asiantuntijat ovat yhteistuumin ehdottaneet jos valloxin koneita valitset. kaksikoneinen tasvirtakone, säästää puolet virrankulutusessa digitiin verrattaessa. myös uusimpaa tekniikkaa. maaliskuussa lanseerattu. 90 se olisi riittänyt, hintaero kuitenkin pieni, ei kannata.vaihtovirtakoneet valloksillakin poistuu pikkuhiljaa. siksi digit 2:n olisin saanut 1450 euroon,nyt maksan 110:stä 400 e enempi. Mennee 5 vuotta että kuittautuu. 160 kanavilla. reilu mitoitus tuohon 90 m2:seen mutta eipähän tarvii viguttaa konetta eikä jäätymispelkoa kun ajaa kevyesti konetta.
- matkov
matkov kirjoitti:
Itse pähkäillyt pari viikoa samaa. Vanhoille päiville teimme omakotitalovarustuksilla lomasunnon rannalle. Kastelli omilla pohjilla. Toki vain 90 m2. Lämmitysvalmiusvaiheeseen. siitä jatkellaan paikallisen timpurin kanssa. suorasähkö lattialämmitys. varaava takka ja puuliesi 70 cm, pieni. perinteinen tiilipiippu. 110 se valloksia iv asiantuntijat ovat yhteistuumin ehdottaneet jos valloxin koneita valitset. kaksikoneinen tasvirtakone, säästää puolet virrankulutusessa digitiin verrattaessa. myös uusimpaa tekniikkaa. maaliskuussa lanseerattu. 90 se olisi riittänyt, hintaero kuitenkin pieni, ei kannata.vaihtovirtakoneet valloksillakin poistuu pikkuhiljaa. siksi digit 2:n olisin saanut 1450 euroon,nyt maksan 110:stä 400 e enempi. Mennee 5 vuotta että kuittautuu. 160 kanavilla. reilu mitoitus tuohon 90 m2:seen mutta eipähän tarvii viguttaa konetta eikä jäätymispelkoa kun ajaa kevyesti konetta.
lisään vielä, että valitse 110 se. Vallox ei ole koskaan päästänyt markkinoille raakileita. Mulle kastellitukku tarjosi swegon 85:ttä, pyöriväkennoinen, mutta neljää iv firmaa puolueettomasti kuunneltuani päädyin 110:seen. 95 silentin saisi kyllä 1000 halvemmalla mutta, mutta. Sekään ei kyllä lapsuksia sisällä, pätkii ehkä ja vanhempaa teknikkaa. Mutta varmaan ilman vaihtaa. H2O tai kosteusantureita en ottanut. jos sitten joskus rikastuu, niin sitten.
Mulla oli siis vaihtoehtoina valloxsilta 90 se , digi2 se ja 110 se. Siinäpä se ja perkele kallinpaan päädyin. Kyllä rakentaminen on kallista, joka tippava laskukun tahtoo alkaa 000 jne.
Jyppi jyräää....Yes. - Anteeksi vain
matkov kirjoitti:
lisään vielä, että valitse 110 se. Vallox ei ole koskaan päästänyt markkinoille raakileita. Mulle kastellitukku tarjosi swegon 85:ttä, pyöriväkennoinen, mutta neljää iv firmaa puolueettomasti kuunneltuani päädyin 110:seen. 95 silentin saisi kyllä 1000 halvemmalla mutta, mutta. Sekään ei kyllä lapsuksia sisällä, pätkii ehkä ja vanhempaa teknikkaa. Mutta varmaan ilman vaihtaa. H2O tai kosteusantureita en ottanut. jos sitten joskus rikastuu, niin sitten.
Mulla oli siis vaihtoehtoina valloxsilta 90 se , digi2 se ja 110 se. Siinäpä se ja perkele kallinpaan päädyin. Kyllä rakentaminen on kallista, joka tippava laskukun tahtoo alkaa 000 jne.
Jyppi jyräää....Yes.Anteeksi, mutta kirjoitustaitosi on alakoulaisen tasoa.
Mitä ilmanvaihtoon tulee, niin jutussasi ei ollut oikeasti mitään tolkkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837