Miltä se tuntuu teistä, jotka olette muuttaneet.
Me muutimme pellon toiselta laidalta toiselle , ja kauheeta touhua oli.
Ellei lapset olisi olleet muutostöissä täysillä niin enhän minä olisi selvinnyt millään.
Sota-aikana muinoin jouduimme muuttamaan paikasta toiseen, mutta eihän se lapsesta miltään pahalta ja raskaalta tuntunut kun äiti ja isä hoitivat kaiken.
Muistelen niin kuin en olisi edes muuttamista huomannutkaan.
Eihän meillä tosin paljoa ollut tavaraakaan kun ne jäivät sinne minne jäivät.
Nyt on kertynyt 60v:den aikana turhaa krääsää vaikka millä mitoin ja tuntuu että niitä kaikkia tarvitaan.
Tuskinpa tarvitaan, mutta kuitenkin mukaan oli suurin osa otettava.
Nyt on jonkin aikaa jo kulunut , olen kotiunut kohtalaisesti, mutta toinen tekee vähän vaikeaksi asettumisen onnistumisen.
Katellaan kuin käy kun "avasin suuni"
Asunnon muutos.
7
87
Vastaukset
- he
Minä olen muuttanut tosi monta kertaa 22vaikana helsingissä 12kertaa,nyt jo tääl-
lä pohjoiskarjalassa 30v aikana 9kertaa. Syy milloin mikäkin,useimmin kuitenkin verissä on kaupan teko voitto.Nyt muutimme senioritaloon ,joten on viimeinen,
ehkä kuitenkin jos huonosti sattuu niin laitoshoito/.liikenainen heta. - Tepposet
Paikkakunnan vaihtoja riittävän usein niin hyvin menee.
Paikalleen jäsähtämisen seuraukset olivat tuhoisat.
26-vuotta 163m2:n rinnetalossa menetteli niin kauan kuin lapset olivat kotona mutta kahdestaan se kävi tuskalliseksi ja kaiken lisäksi, pitempien poissaolojen aikana, aiheutti ylimääräisiä toimenpiteitä.
Muutto 73m2:n kolmioon oli tavan revohka.
Lapset tullaisvat ensin tavarat.
Sitten naapurit ja tuttavat.
Seuraavana oli vuorossa punainen risti.
Lopuista tuli korkeareunainen kuormurin lava melko täyteen.
Nytkin, karsituista kamoista on täyttynyt, paisi asunto, niin ullakkohäkki ja pienen auton lisäksi 21m2:n talli. Muutto on työläs, mutta tavallaan selkeyttävä ja pääsee eroon kertyneistä ylimääräisistä tavaroista. Kun on saanut paikalleen järjestettyä kaiken, seuraa tavallisesti mukava uusi vaihe elämässä.
Saattaa muuten olla miehille vaikeampaa tuo sopeutuminen, naisella kun on kodin hommat hanskassa useimmiten.
Eroja siinäkin on, muistan isäni kun eleli yksin 10 v. äidin poismenon jälkeen, niin kyllä oli siistinä sentään paikat. Pyyheliinatkin ja lakanat niin hyvin manglattuja, että ihailla täytyi:D
Onnea vaan uudelle asunnolle!- *fiiuliin*
Näin vain kävi.
Hassuhan minä olen kun täällä kirjoittelen, mutta "jotain tarsttis tehä"
sanoi muinoin Mauno Koivistokin.
En osaa enää kovin kiinnostavasti kirjoitella,,, huomaan,
Jos olen koskaankaan osannut.
Pitäisi siirtyä tuonne ikäisteni palstallekin, mutta muutto kuin muutto, kaikissa on omat vaikeutensa.
Ei me minnekään loistohotelliin muutettu, vaikka onkin komea talo ulkopuolelta , eikä sisäpuolellakaan ole vikaa, loistokunnossa on.
Onhan täällä asujia muitakin, kiva on seurailla heidän tapojaan.
Vähän hiljaista kuitenkin on lukuunottamatta sisukasta pientä miestä joka huutaa äitiä tuomaan ruokaa, tai isää viemään häntä pois.
Oli niinkuin pieni pakkomuutto meillä kun mies sairastui sen verran pahasti ettei pääsyt liikkeelle juuri lainkaan.
Nyt vain odotellaan josko pääsis sairaalaan että saisi sairauden laadun selville.
Niin ettei paljon onnittelut oikein sovi tapaukseen, mutta kiitos kuitenkin.
Sainhan sanottua ainakin miksi tänne kirjoittelen vaikkei ketään kiinnostaisikaan. Toivottavasti selviää puolisosi sairastelu ja mahdollisuus voida olla kotona vielä.
Mitä kirjoittamiseesi tulee, on hyvä olla kanava jossa voi purkaa ajatuksiaan. Turhaan olet epävarma, runoilijana olet suorastaan loistava minusta!
Olen aina ihaillut sanataituruuttasi sen herkkää kauneutta, siinä olet minusta parhaimmillasi!
Sellaista me tarvitaan elämän arjessa *fiuliin*Jatkan vielä
Olin niin pahoillani, että sanoin jotakin joka loukkasi sinua, en enää tiedä mikä silloin ärsytti, mutta totuus on, että olen pitänyt tavastasi kirjoittaa.
Ehkä tuo epävarmuus, jonka tuot ilmi ärsytti silloin, mutta toivon sinunkin unohtavan turhanpäiväiset ärtymykset:)
terveisin texsanell
Niinpä niin, epävarmahan minä olen.
Olen ollut lapsesta asti arka ja pelokas, pahoitan mieleni pikkuseikoista.
Olen normaalisti iloinen, mutta pahat asiat saavat kaiken toiselle tolalleen.
Onko se epävarmuus sen pahempi kuin itsevarmuus ?
Minua taas kiusaa toisesta ihmisestä huokuva itsevarmuus ja olenkin monasti kauhuissani sellaisten ihmisten seurassa ollessani.
Meitä on monenlaista luonnetta kovaa, pehmeää, rohkeaa , iloista menakolista jne.
Parhaiten pärjään sellaisten tasaisten ihmisten joukossa jotka, vaikka olisivatkin itsevarmoja , osaisivat hyvin sen piiloittaa hillitysti ja varmasti, siis käyttäytyen niin että heikommatkaan eivät vaivautuisi epävarmuudessaan.
Täällä on ollut aiemmin molempia "luonnevikaisia" mutta kirjoittamalla olen pärjännyt hienosti jokaisen kanssa. Nykyisin vain
Kun on tullut noita "säännöksiä" kuten pysyminen aloituksen aiheessa ja muita sen kaltaisia määräyksiä, tunnen etten saa minkäänlaista otetta mihinkään.
Mutta mitäpä minusta , olen vieras vanha muija jokaiselle, oudoksun jokaisen käsitystä ja huomaan että kaikki toisetkin ovat outoja ja kummallisia.
En minä kanna sinulle mitään kaunaa, enkä kenellekään toisellekaan... miksi harmittelisin. Sanottu mikä sanottu ja kirjoitettu mikä kirjoitettu, luokaamme vain omia käsityksiä toinen toisistamme ja hyväksytään ilkeydet sekä luonteet jokaisen itsensä kannettavaksi.
Mutta eipä tämä kuulunut asunnon muuttoon mitenkään ... että silleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096826Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M984486L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453789TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133190Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6281788- 661208
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2021175Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551173- 91169
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j481130