Kokoushotelli pääkaupunkiseudulta

Työmyyrien 10v juhla

Minulla on etsinnässä hyvä kokoushotelli pääkaupunkiseudulta pk-yritykseni 10-vuotisjuhlia varten. Osa porukastamme tulee Imatran suunnalta, ja muutama vieras ulkomailta Isosta-britanniasta, jolloin itä-suomen akseli olisi varmaankin oikea suunta. Haluaisin esitellä ulkomaisille vieraillemme Suomen kaunista maalaismais- tai järvimaisemaa. Osaisiko kukaan neuvoa, missä olisi tunnelmallinen kartano tai kokoushotelli, joka olisi kuitenkin lähellä Helsinkiä? Hintojenkin pitäisi olla edullisia.

5

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maisa N.

Miten olisi vaikkapa Sannäsin Kartano, joka on kokoushotelli Porvoossa? Vierailin siellä itse juuri työporukkani kanssa vähän ennen pääsiäistä ja olemme buukanneet jo kesälle illallistuokionkin. Hoksasin paikan aikoinaan serkkuni häiden kautta. Paikka sijaitsee 1800-luvulla peräisin olevassa Engelin suunnittelemassa kartanossa. Matkaa Helsinkiin on vain noin 45 minuuttia. Palvelu oli todella ystävällistä ja ruoka hyvää - eteenkin buffet pöydästä. Vilkaise vaikka kuvat osoitteessa http://www.sannaskartano.fi
      Tässä kokouspaikassa ei ollut kovin paljoa ruuhkaa. Hinnat ihan kilpailukykyisiä.

Haluat selkeästikin esitellä jotakin ainutlaatuisen Suomalaista. Hyvä tapa etsiä kokouspaikkoja voisi olla vaikkapa vanha kunnon wikipedia sanalla kartano tai linna.

• ösjlls

Jos ne tyypit tulee Imatran suunnalta niin ehkä ne on harvemmin nähneet länsisuomea ja kenties mieluummin kurkkaisivatkin lännen puolelle.

• ReijaRoija

Joidenkin mielestä Porvoo on jo länttä ;) Se voi vaan olla aika kallista touhua kuljettaa paljon porukkaa niinkun ihan länsirannikolle asti (esim Naantali), jos on isompi porukka (pk-yrityksillä osallistuu ehkä sukulaisiakin). Turkusen suunnalla tosin on aika hienot villat ja kokouskartanot. Itse olen käynyt Villa Störsvikissä (Helsinki noin max 30km) ja pidin aika paljon. Ihan halpaa touhua ei kyllä toden totta firmalle ollut!

Itselleni ei ole vielä tuo Kokoushotelli Sannäsin Kartano ole tuttu paikka, vaikka aika paljon olen kyllä eri paikoissa käyty tiimipalavereissa ja pikkujoulujuhlissa. Mun duunipaikka käyttää aika paljon ulkopuolisia kokoustiloja, koska niissä porukka ei vaan pääse samalla tavalla karkuun kun itse toimistolla.

Olitko Työmyyrä kaivamassa esiin kokoustiloja vai juhlatiloja? Vai vähän molempia?

• Työmyyrien 10v juhla

Itse asiassa meidän on tarkoitus etsiä kokoushotelli, jossa olisi sekä kivat juhlatilat että sopivan kokoiset kokoustilat. Kartano voisi olla aika ideaali kokouspaikka nimenomaan ulkomailta tulevien vieraittemme kannalta. Päivällä tarvitsisimme siis kokoustilat noin 45 hengelle ja illalla ravintolatilat hieman suuremmalle ryhmälle noin 55 henkeä. Toimivat saunatilat on kyllä ihan ehdoton. Tuleekohan niiden vuokra sitten kaiken muun päälle melko kalliiksi?

Aika kiva itse asiassa tuo Sannäsin kartanohotelli. Ylipäätään kartanot porvoossa ovat todella hienoja ja. Majoitustiloja Sannäsista löytyy ilmeisesti todella runsaasti, mikä on hyvä koska monet kokoushotellit ovat sanoneet, että luento- ja ravintolatilat kyllä löytyy, mutta heillä ei ole tarpeeksi yhden hengen huoneita. Onneksi 10-v juhla on siis vasta ENSI kesänä niin, että tässä on vuosi aikaa venttiloida edestakaisin ;)

Löytyisiköhän Sannäsin Kartanosta enemmän kuvia kuin tuo etusivun dia show?

• Assaritäti

Minusta monet kokouspaikat Helsinki, Vantaa, Espoo -akselila ovat aika lattea tunnelmaisia. Itse julistautuneena assistenttikonkarina voin sanoa, että onnistunut kokouspaikka pitää olla jollakin tavalla ainutlaatuinen. Itse lähtisin myös tosiaan etsimään kartano-, linna- tai villa -tyyppistä kokouspaikkaa. Oheisohjelma on oikeastaan ollut meillä aina lähes yhtä tärkeä kuin itse sijainti tai kokoustilat.

Joo, kannattaa kyllä olla varuillaan hintojen kanssa. Monet kokoushotellit yrittävät laskuttaa tolkuttomia hintoja kaikista sauna ja illanviettotiloista. Härskein on joidenkin käyttämä ns "huoneeseentarjoilumaksu", joka antaa sellaisen stereotyyppisen fiiliksen, että kädenpuristuksestakin kilisee kolikot. Tasokkaat kokoushotellit eivät pelleile.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4568
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3803
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      152
      3546
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      44
      2004
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1078
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1014
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      862
    Aihe