Kuka ei kestänyt tätäkään?

Viesti on poistettu

UGH OLEN PUHUNUT
11.2.2012 19:53

Ankkuri lehti kertoi lukijoille kuinka arvokkaasti ja kuntalaki hallussa PS popparit kotkalaisten asioita hoitavat.
Kun ei enemmistön mielipiteet miellytä, korotetaan ääntä ja otetaan kirosanat käyttöön. Valtuusto istuntoja yleisölehtereiltä seuraavalle on muodostnut selvä kuva herroista Merivirta ja Hirvonen, onks tukka hyvin näkyyks kello, hei me ollaan täällä.

Ja sitten Almgreenin hyvä kirjoitus Ankkurissa;

Valtuutettu Jorma-Kalevi Merivirran kirjoitus Ankkurissa 4.2. antaa oikeutuksen eräisiin huomautuksiin. Kun kaupunginvaltuusto käsitteli Ruonalanrannan asemakaavaa, valtuutettu Merivirta kiihdytti sanottavansa kiroiluun.
Olen toiminut valtuutettuna yli 40 vuotta. Merivirran kirosanat, joista valtuuston puheenjohtaja Kotiniemi asiallisesti huomautti, ovat ainutlaatuinen likaisuus Kotkan kaupunginvaltuuston historiassa.

Eräitä huomautuksia Merivirran harkitsemattomuudesta ja osaamattomuudesta. Avasin kaupunginvaltuuston järjestäytymiskokouksen
26.1. 2009 siten kuin kuntalaki ja valtuuston työjärjestys edellyttävät. Valittaessa valtuuston puheenjohtajia Merivirta ehdotti, että valtuuston neljänneksi varapuheen johtajaksi valittaisiin valtuutettu Juho Eerola.
Vastasin ehdotukseen, että en voi ottaa Merivirran ehdotusta käsiteltäväksi, koska se on valtuuston työjärjestyksen l§:n vastainen. Valtuuston työjärjestyksen mukaan "valtuustossa on ensimmäinen, toinen ja kolmas varapuheenjohtaja."

Mikä oli seuraus? Valtuutettu Merivirta, joka oli toiminut neljä vuotta valtuutettuna ja kaksi vuotta kaupunginhallituksen jäsenenä, jätti valtuuston pöytäkirjaan liitettäväksi eriävän mielipiteen, jossa kirjoittaa: "Valtuuston kunniapuh.joht., valtuutettu Esko Almgren ei huolinut ryhmämme esitystä työ/johtosäännön vastaisuuden vuoksi.
Toisaalta kuntalaki antaa poliittiseen esitykseemme mahdollisuuden. Näen, että ryhmämme on toiminut voimassa olevan kuntalain puitteissa oikein."

Tämän suurempaa virhettä ei voi tehdä. Kuntalain 12. pykälä määrää, että valtuustossa on puheenjohtaja ja tarpeellinen määrä varapuheenjohtajia.
Kotkan kaupunginvaltuusto oli päättänyt 19.1. 2005, että valtuustossa on kolme varapuheenjohtajaa.
Merivirran väite, että hän ja perussuomalaisten ryhmä olisivat toimineet kuntalain puitteissa oikein, on totaalisesti väärä.

Olen vähän imarreltu tittelistä "kunniapuheenjohtaja". Sellaista ei laki eikä valtuuston työjärjestys tunne.

Esko Almgren

3

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täältä löytyy
    • UghOlenPuhunutJne

Aloite Suomi24Kotka foorumille sekä Karhulan kaupunginhallitukselle 01.03.2016

Esitän aloitteessani että Toteutummamattomien Esitysten Ennätysten kirjaan pyrkivästä maalataan 5X3 m näköistaulu joka sijoitetaan Karhulan Torin esiintymislavalle sekä varataan toripäivinä puheoikeus lavalla, 3 tuntia.

Kuljetus saaresta tai Karhuvuoresta ja takaisin toripäivinä tulee liittää Kotkan kaupungin työttömistä maksettaviin Kela korvauksiin, mikäli tämä on lainsäädännöllisesti mahdollista.

Esitykseni tueksi sitoudun maksamaan em tarkoitukseen vuositasolla kokouksissa tarjottujen kahvikupillisten hinnan kyseisen valtuutetun osalta.

• TavastilanVesiposti

Kannatetaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen