Pystyykö testamentilla eriarvoistamaan rintaperilliset. Eli voiko testamentilla asettaa toisen rintaperillisen saamaan koko omaisuuden ja toisen vain lakiosan?
Rintaperillisten eriarvoistaminen
13
353
Vastaukset
- 4+5
voi, paitsi, että jos toinen saa lakiosan, ei toiselle silloin jää koko omaisuutta.
- jotain tähän
Jos sinulla on kaksi lasta, voit testamentissa määrätä että toinen saa kolme neljäsosaa ja toinen yhden neljäsosan omaisuudestasi. Voit toki testamenya omaisuudesi ainoastaan yhtelle lapselle, mutta perinnöttä jäävä voi vaatia lakiosaansa.
- frääkätty tytär
Eikö testamentin tekeminen toiselle lapselle ole,lapset ovat vanhemmille eri arvoisia
Minulle äitini teki näin. Koen sen miten äiti hylkää lapsensa. Toinen lapsi nostetaan arvoon arvaamattomaan. Minulle eivät ole kummatkaan tämän tempun jälkeen enää mitään..sukua pois pyyhittyä elämää joskus.
Vanhemmat kylvävät lastensa välille synkkiä riitoja elämän loppupäiviksi.
Minulle äiti teki tämän.Tuollaiselle voi olla ihan perustellut syyt. Jos toinen lapsi on joku juoppo tai narkomaani, joka vain tuhlaisi omaisuutensa, niin miksi hänen tulisi saada puolet etenkin jos toinen on perheellinen?
- Rahat kavereille
okaro kirjoitti:
Tuollaiselle voi olla ihan perustellut syyt. Jos toinen lapsi on joku juoppo tai narkomaani, joka vain tuhlaisi omaisuutensa, niin miksi hänen tulisi saada puolet etenkin jos toinen on perheellinen?
Tämä juoppo usein juo itsensä hengiltä kun rahaa tulee. Suurin osa rahoista mitä tämä juoppo saa menee sen juopon kavereille. Eikö olisi parempi käyttää itse tai jakaa jo eläissään rahat sille toiselle.
Rahat kavereille kirjoitti:
Tämä juoppo usein juo itsensä hengiltä kun rahaa tulee. Suurin osa rahoista mitä tämä juoppo saa menee sen juopon kavereille. Eikö olisi parempi käyttää itse tai jakaa jo eläissään rahat sille toiselle.
Ehkä, mutta mitä sillä on asian kanssa tekemistä?
- räkäsen
Ei se testamentti mutta piilorahat ja muu jatkuva rahan anto toiselle, niin kiva niitä on heh heh laskea .
- frääkätty tytär
räkäse sinä vain mutta et räkäse kun on kohdallesi osunut
- röääks
Just kerroin et jatkuvia osumia tullu,
katto ny sitten .
Mites sull, vaanko testamentti eriarvostaa,
Joku syy täytyy tohonki olla. - frääkätty tytär
Tämä testamentin saaja on äitinsä suosiolapsi jonka hän on sanonut lähisukulaisilleen.Välistä on vedetty rahoja,luultu etten tiedä,koska jokapäiväinen ateriointi on sujunut yksin perittävän vanhan äidin toimesta.Tullaan monien ruokapaikkojen ohi,rahasta kiinni tietenkin.
Mitä alkoholiin tulee,minuun ei kohdistu tämä,vaikka surette juo itsensä hengiltä.
Minun taloudessani alkoholi on vieras nautintoaine.
Saatte kaikki miettiä muita syitä, räkäsette sitten toiseen suuntaan.
Vanhat ihmiset sanovat: löi veittensä lujasti kiveen.pitääpä vielä paikkansa testamentin saajaan myöhempään vaiheeseen tässä elämässä- frääkätty tytär
Testamentilla eriarvoistaminen:
Äitini ei ole koskaan huolehtinut minusta,eikä ole kirjoittanut nimeään adoptoitavaksi,
mutta olen äitini TÄYDELlinen rintaperillinen siitä huolimatta.Olen ollut hänen kanssaan kanssakäymisissä paljonkin viime aikoina.Te kirjoittajat kirjoitatte tällaisia ilkeyksiä tänne. Minä kirjoittaisin asiaa miten tällaisia tapauksia on,mutta tänne ei voi.
Asia on ihan päälaellaan teidän räkäsijöitten ajatusmaailmasta ja toisin-ajattelijoista
Olen liika hyvin toimeen tuleva, kun sosiaalinen asema perhesuhteet vaikuttaa heidän mielestään testamenttiin,ei kenenkään toisen mielestä ei tuomarinkaan.
Yllä mainittu toteamuus toiseen kertaan. Kirjailija Nina Banerjee-Louhija sanoo äiti ei uskaltanut rakastaa minua.
- miekkakivessä
Onko äiti siis jo kuollut.
Keskustelumahdollisuus?
Lakiosa on laissa just vaan lakiosa. Lainsäädäntö.
Eikä perittävä ole vastuussa mitä testamentissa on.- frääkätty tytär
Äiti on jo kuollut.
Asia salattiin minulta sanotaan 20vuotta,silloin ei ollut keskustelumahdollisuutta enää
Tiedän jo tästä asiasta paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837