Pystyykö testamentilla eriarvoistamaan rintaperilliset. Eli voiko testamentilla asettaa toisen rintaperillisen saamaan koko omaisuuden ja toisen vain lakiosan?
Rintaperillisten eriarvoistaminen
13
356
Vastaukset
- 4+5
voi, paitsi, että jos toinen saa lakiosan, ei toiselle silloin jää koko omaisuutta.
- jotain tähän
Jos sinulla on kaksi lasta, voit testamentissa määrätä että toinen saa kolme neljäsosaa ja toinen yhden neljäsosan omaisuudestasi. Voit toki testamenya omaisuudesi ainoastaan yhtelle lapselle, mutta perinnöttä jäävä voi vaatia lakiosaansa.
- frääkätty tytär
Eikö testamentin tekeminen toiselle lapselle ole,lapset ovat vanhemmille eri arvoisia
Minulle äitini teki näin. Koen sen miten äiti hylkää lapsensa. Toinen lapsi nostetaan arvoon arvaamattomaan. Minulle eivät ole kummatkaan tämän tempun jälkeen enää mitään..sukua pois pyyhittyä elämää joskus.
Vanhemmat kylvävät lastensa välille synkkiä riitoja elämän loppupäiviksi.
Minulle äiti teki tämän.Tuollaiselle voi olla ihan perustellut syyt. Jos toinen lapsi on joku juoppo tai narkomaani, joka vain tuhlaisi omaisuutensa, niin miksi hänen tulisi saada puolet etenkin jos toinen on perheellinen?
- Rahat kavereille
okaro kirjoitti:
Tuollaiselle voi olla ihan perustellut syyt. Jos toinen lapsi on joku juoppo tai narkomaani, joka vain tuhlaisi omaisuutensa, niin miksi hänen tulisi saada puolet etenkin jos toinen on perheellinen?
Tämä juoppo usein juo itsensä hengiltä kun rahaa tulee. Suurin osa rahoista mitä tämä juoppo saa menee sen juopon kavereille. Eikö olisi parempi käyttää itse tai jakaa jo eläissään rahat sille toiselle.
Rahat kavereille kirjoitti:
Tämä juoppo usein juo itsensä hengiltä kun rahaa tulee. Suurin osa rahoista mitä tämä juoppo saa menee sen juopon kavereille. Eikö olisi parempi käyttää itse tai jakaa jo eläissään rahat sille toiselle.
Ehkä, mutta mitä sillä on asian kanssa tekemistä?
- räkäsen
Ei se testamentti mutta piilorahat ja muu jatkuva rahan anto toiselle, niin kiva niitä on heh heh laskea .
- frääkätty tytär
räkäse sinä vain mutta et räkäse kun on kohdallesi osunut
- röääks
Just kerroin et jatkuvia osumia tullu,
katto ny sitten .
Mites sull, vaanko testamentti eriarvostaa,
Joku syy täytyy tohonki olla. - frääkätty tytär
Tämä testamentin saaja on äitinsä suosiolapsi jonka hän on sanonut lähisukulaisilleen.Välistä on vedetty rahoja,luultu etten tiedä,koska jokapäiväinen ateriointi on sujunut yksin perittävän vanhan äidin toimesta.Tullaan monien ruokapaikkojen ohi,rahasta kiinni tietenkin.
Mitä alkoholiin tulee,minuun ei kohdistu tämä,vaikka surette juo itsensä hengiltä.
Minun taloudessani alkoholi on vieras nautintoaine.
Saatte kaikki miettiä muita syitä, räkäsette sitten toiseen suuntaan.
Vanhat ihmiset sanovat: löi veittensä lujasti kiveen.pitääpä vielä paikkansa testamentin saajaan myöhempään vaiheeseen tässä elämässä- frääkätty tytär
Testamentilla eriarvoistaminen:
Äitini ei ole koskaan huolehtinut minusta,eikä ole kirjoittanut nimeään adoptoitavaksi,
mutta olen äitini TÄYDELlinen rintaperillinen siitä huolimatta.Olen ollut hänen kanssaan kanssakäymisissä paljonkin viime aikoina.Te kirjoittajat kirjoitatte tällaisia ilkeyksiä tänne. Minä kirjoittaisin asiaa miten tällaisia tapauksia on,mutta tänne ei voi.
Asia on ihan päälaellaan teidän räkäsijöitten ajatusmaailmasta ja toisin-ajattelijoista
Olen liika hyvin toimeen tuleva, kun sosiaalinen asema perhesuhteet vaikuttaa heidän mielestään testamenttiin,ei kenenkään toisen mielestä ei tuomarinkaan.
Yllä mainittu toteamuus toiseen kertaan. Kirjailija Nina Banerjee-Louhija sanoo äiti ei uskaltanut rakastaa minua.
- miekkakivessä
Onko äiti siis jo kuollut.
Keskustelumahdollisuus?
Lakiosa on laissa just vaan lakiosa. Lainsäädäntö.
Eikä perittävä ole vastuussa mitä testamentissa on.- frääkätty tytär
Äiti on jo kuollut.
Asia salattiin minulta sanotaan 20vuotta,silloin ei ollut keskustelumahdollisuutta enää
Tiedän jo tästä asiasta paljon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1642579Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18727Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22668