Itsellä reilu puolivuotias vauva, jota edelleen imettelen n. 6-8 krt päivässä, öisin kertoja max. 1, joskus ei yhtään. Menkkoja ei näy eikä kuulu ja aloin mietiskelemään, että voiko hormoonitoimintaa startata lääkkeellisesti, vai pitääkö vaan kärsivällisesti odotella ehkä koko imetyksen lopettamiseen saakka? Toinen vauva kun saisi tulla nyt samantien, jos on tullakseen ihan lääkärinkin mukaan.
Ovulaation starttaus lääkkeillä imetyksen aikana?
3
166
Vastaukset
- äiti1973
"Toinen vauva kun saisi tulla nyt samantien, jos on tullakseen ihan lääkärinkin mukaan. "
Kysäsepä sitten asiaa lääkäriltäsi. :)
Itse sanoisin että nauti nyt vauvastasi... Jos tulet samantien raskaaksi, alkaa väsymys- ja stressitaso nousta... juuri parahiksi siihen kun nykyinen vauvasi alkaisi kävellä ja tutkia maailmaa ja vaatii kaiken huomiosi jatkuvasti.
Siksi en itse suosittelisi lapsia alle 2v ikäerolla, kokemusta on. Itselläni neljä lasta, vanhimmat 15 ja 14 (ikäeroa 1v 6kk) ja nuorimmat 7 ja 4 vuotiaat. Nuorena sitä kyllä jaksoi (esikoiseni synnytin 24-vuotiaana), mutta ilmeisesti sinun kohdallaasi kysymys on biologisesta tikittäjästä, kun kerran heti perään täytyisi toinen lapsi saada? Vanhempana ei yhtä hyvin jaksa noiden taaperoiden perässä, joten suosittelen mahdollisimman suurta ikäeroa.
Niin ja omat kuukautiseni alkoi ensimmäisen lapsen kohdalla 3kk synnytyksen jälkeen, toisen lapsen kohdalla 4kk synnytyksen jälkeen ja molempien nuorimmaisten kohdalla siinä n. 6-7kk synnytyksen jälkeen.- äiti1973
lisäys: Esikoista imetin täysipainotteisesti n. 3kk asti, jonka jälkeen ei enää maito riittänyt vaan piti täydentää korvikkeella.. Sen sortin neiti oli kyseessä, että pian jätti tisun oma-aloitteisesti kokonaan pois, kun kerta pullosta sai enemmän. ;)
Kolmea jälkimmäistä olen imettänyt puolivuotiaaksi asti jonka jälkeen hiljaksiin vaihtanu muihin ruokiin.
- en lähtisi...
No mun mielestä tuo kertoo, että kehosi ei ole vielä valmis uuteen raskauteen, jos se ei ovuloi. En siis itse ainakaan lähtisi lääkkeellisesti sotkemaan asioita, vaan odottelisin, että kroppa lähtee toimimaan itsestään. Mutta kannattaa tietysti kysyä asiaa lääkäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813137
- 751281
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1631181Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103961Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43839
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78825Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124815- 92794