psykiatrilta sairaslomaa

what i do

eli mulla on masennus ja olen sen takia aivan loppu. mulla olis huomenna aika psykiatrille ensimmäsitä kertaa. haluan sairaslomalle sillä en jaksa tehdä mitään. mitä mun kannattaa sille sit sanoa ettei se patista mua keskiviikkona töihin??

5

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latvainvalidi

Kerrot vaan kuinka huonosti asiat on ja kuinka paha olotila, ihan asiallisesti ei liioitellen aikä vähätellen. Lekurit ei kauheasti tykkää jos haluaa itse päästä saikulle, niiden pitää sen tarve ns. havaita.

• wd

Pyydä BDI-testiä, kerro oireesi tosiaan ninkuin ne ovat. Mua taas ei kela päästä saikulle tai eläkkeelle, sairastan työmarkkinatuella.

• laiskuutta

Masennuksen toinen nimi LAISKUUS.Se muuten ei ole tauti.Noin 90% masentuneista ei ole kuin luusereita jotka haluaa lomaa.Olen käräytänyt jo monta sillä kas kummaa,kun lomaa saa masennuksen jälkeen niin on tunnin päästä bailaamassa ja nauramassa tyhmille lääkäreille.Nykyisin seurataan muuten työnantajan taholtakin noita asioita ja vakuutksilla sairastavilla on vakuutus tarkastajat perässä.

• what i do

On ikävää kun toiset käyttää sitä hyväkseen. Mutta itsellä kun ei ole vain alakuloinen olo vaan on kaikkia muitakin oireita. Ei pysty syömään, nukkumaan, tekemään oikeastaan mitään, sillä ei ole voimita tai ei vain pysty keskittymään, tulee paniikki kohtauksia jne.

• Latvainvalidi

On se hienoa, kun täällä on näitä asiantuntijoita....

Esimerkiksi minulle ehdotettiin useampaan otteeseen sairauslomaa, mutta en mennyt, koska piti saada projekti hoidettua loppuun.

Sitten olinkin ihan loppu.

Tiedätkö muuten millä diagnoosilla entiten huijataan? Selkäsairauksilla yms. ja sitten mennään rakentamaan omakotitaloa tai katsellaan Olympialaisia. Jopa vahingoitetaan omaa jalkaa siksi, että saadaan urheilunkatsomislomaa.

Tiedän ihmisiä, jotka ovat olleet huijareina kuntoutustuella/määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä selkäsairauksian vuoksi, mutta en ainoatakaan joka olisi ollut valemasentuneena kuntoutustuella. sen sijaan tunnen aika monta kliinisesti masentunutta, joka ei pääse kuntoutustuelle ja lisäksi vakavasti masentuneita jotka häpeän vuoksi ovat mieluummin työttömyyskortistossa kuin pyrkivät eläkkeelle. OSa oikeasti TUle-sairaistakaan ei pääse eläkkeelle. Kertoo vaan järjestelmästä, jossa ei kyetä erottamaan oikeasti sairaita valesairaista. Toinen syy on eläkerahojen säästäminen.

Tutkimuksien mukaan huono työilmapiiri lisää masennusta. JOten siinä mielessä kyse ei ole sairaudesta vaan sairaasta työyhteisöstä. Ja narsistis psykopaattistyyppisten ihmisten (a la Nalle) kaikki sairasta ilmapiiristä sairastuvat ovat laiskoja. Nämä psykopaatithan sairastuttavat muut ihan niin kuin alkoholisti sairastuttaa lähipiirinsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen