Lentoyhtiö pyytää hyväksymään muutoksen

Fly Baby

Lentoyhtiö aikaisti paluulentoa yli 2 tuntia, kun matkaan oli yli 2 viikkoa aikaa. Lentoyhtiö on lähettänyt s-postilla tiedon aikataulumuutoksesta ja pyytää painamaan linkkiä, josta pääsee hyväksymään muutoksen. Viestissä kerrotaan myös mahdollisuudesta saada rahat takaisin tai sumplia toinen lento. Koska minulla on suora lento, uudelleen järjestelylle ei ole tarvetta.

Mutta kysymys kuuluu: onko siitä seurauksia minulle, jos jätän hyväksymättä lentoaikataulumuutoksen? S-postissa ei ole mitään päivämäärää, mihin mennessä hyväksyminen pitäisi tehdä tai uhkailla, että menettäisin paikkani, jos en hyväksy. Eikö minun siis kannata jättää aikataulu hyväksymättä siltä varalta, jos jotain odottamatonta sattuisi, minkä vuoksi joutuisin peruuttamaan lentoni? Jos teen lähtöselvityksen edellisenä päivänä netin kautta, eiväthän he voi minua koneesta poiskaan jättää?

Toivon asiallisia vastauksia, kiitos.

2

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+20

Tuskin kokonaan rannalle jättävät, mutta saattavat kyllästyvät odottamaan ja myyvät sen kaksi tuntia aikaisemman lennon täyteen. Järkkäävät sitten jonkun yhteyden mihinkä mahtuu, mutta se voi olla jo paljon hitaampi ja myöhäisempi. Ylimääräisiä korvauksia siitä eivät ainakaan helpolla maksa, koska alkuperäinen muutos oli yli kahta viikkoa etukäteen.

Eli ihan odottamattomien tapausten varalta ei kannata pelleillä jos perille pääsy ajoissa on tärkeää. Ja minulle ainakin on muutaman kerran myös soitettu, jopa silloin kun olen netin kautta hyväksynyt muutoksen. Puhelimessa viimeistään pitänee antaa joku järkevä vastaus.

• 2h

Onko kaksi tuntia sitten niin pitkä aika, että sen vuoksi kannattaa ottaa riski, että joudut odottamaan kentällä monta tuntia, seuraavaa lentoa odotellen? Ihan mielenkiinnosta siis kysyn, en sarkastisesti. Onhan matkalta ärsyttävää parikin tuntia aikaisemmin lähteä, mutta ei mielestäni tuossa parissa tunnissa ehdi kuitenkaan mitään järkevää tehdä ennen kuin kentälle olisi lähdettävä kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe