miksi sairaat hankkii lapsia??

oi miksi

Jos kärsii mielenterveydellisistä häiriöistä niin miksi silloin hankkia lapsia?? Jos äiti on epätasapainossa lapsensa kanssa niin se lapsihan on pilalla. Mulle on käynyt näin. Olen oikeastaan asiasta äidilleni vihainen. Miksi hankki liuta lapsia vaikka on alkoholisti ja mielisairas?? Nyt itse kamppailen oman elämäni kanssa, kun mikään ei ole hyvin. Olen käynyt terapiassa missä on käyty mun historiaa läpi ja sieltähän ne ongelmat tulevat suoraan äidiltä, joka oli hullu kun olin pieni. Mä en pysty tällähetkellä täyspäiseen elämään, olen ihan pihalla mitä mun pitäs edes tehdä. Kauheet odotukset ja paineet siitä kun olen aina ollut kiltti ja lahjakas. Miten tästäkin sitten sanoa että mulla on jo 2 eri diagnoosia ja työelämään en kykene??

7

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ww

Älä siis hanki lapsia, noudata omaa julistustasi.

• eugeniikka

Lääkärit pyrkii tehokkaasti estämään skitsofreenikkojen lisääntymisen.

• Lapseton

Sehän liittyy usein sairauden kuvaan, että lapsia hankitaan omiksi leluiksi, jotka ovat söpöjä, riippuvaisia ja rakastavaisia.

Pikemminkin pitäisi miettiä sitä miksi esimerkiksi alkoholisteja hyssytellään työpaikoilla ja miksi lapsia ei oteta ajoissa huostaan. Ja miksi hoitoa ei ole tarpeeksi.

Biologista vanhemmuuttaa suojellaan kuin alkoholisteja, vaikka lapsen etu vaatisi toimenpiteitä.

• pamsu

Kun saat tarpeeksi kauan hoitoa,terapiaa,lääkitystä niin uskon,että vointisi paranee.Kaikki menneisyyden tapahtumatkin ovat kestäneet vuosikausia ja traumojen purkaminen ja toipuminen vaativat myös aikaa.
      Ymmärrän tuskastumisesi.Olethan erikoislääkärin ja ammattiterapeutin hoidossa?
      Tie parempaan on pitkä,mutkikas ja niin ylä kun alamäkiäkin mahtuu matkalle.Olet rohkea kun olet hakenut apua ja haluat parantua !! Kaikkea hyvää matkallesi !!

• Tuiskutuuli

Huono äiti/isä voi olla myös ilman sairautta tai diagnoosia. Äidilläni ei ollut diagnoosia, silti lapsuuteni oli helvetti. Vääriä asenteita ei luokitella sairaudeksi. Perheen julkisivu oli kadehdittavan hyvä (ammatit, tulotaso, sosiaaliluokka, asuinpaikka, omaisuus jne.).

Jos vain kaikinpuolin terveet ja tasapainoiset ihmiset saisivat lisääntyä, väestön lisääntyminen kääntyisi nopeasti laskuun.

Voi olla hyvä vanhempi siitä huolimatta, että on sairaus. Minulla on bipo-diagnoosi, mutta lapseni ovat onnellisia ja tasapainoisia nuoria aikuisia.

Toivon, ettei sairausgeeni ole periytynyt. En ollut sairas ennen lasten syntymiä.

Elämä ei ole niin mustavalkoista. Mennyttä et voi muuttaa, tulevaisuuteen sensijaan voit vaikuttaa. Tee kaikkesi, jotta pääset yli katkeruudestasi. Valinta on kuitenkin viime kädessä sinun. Käytä kaikki mahdollinen apu, mitä saat.

Lopuksi: jos vain terveet saisivat lisääntyä, kenellä olisi valta määritellä terveys/sairaus?

• Lapseton

"uono äiti/isä voi olla myös ilman sairautta tai diagnoosia. Äidilläni ei ollut diagnoosia, silti lapsuuteni oli ********. Vääriä asenteita ei luokitella sairaudeksi. Perheen julkisivu oli kadehdittavan hyvä (ammatit, tulotaso, sosiaaliluokka, asuinpaikka, omaisuus jne.). "

Välttämättä vanhempasi eivät olleet terveitä, vaikka diagnoosia ei ollut. Pahan asennnevanmma on myös vahingollista lapselle, vaikkei sitä sairaukdeksi voi luokitella.

Minulla on samanmoinen tausta: ulkonaisesti hyvä koti, ei virallisia diagnooseja. Siti voin arvioida jälkikäteen, että äitini oli masentunut paniikkihäirilöinen ja isäni asperger, joten siinä on ollut ihan riittävästi huonoa koti-ilmapiiriä.

Ja on aivan eri asia, jos psyyken ongelma on hallinnassa/hoidossa kuin että se on hoitamaton tai niin krooninen, ettei sille oikein voi enää mitään. Lisäksi on tärkeää. että on tukiverkosto kunnossa eli puoliso, ystävät, sukulaiset voivat pitää huolta lapsesta.

Tuttavapiirissäni on skitsofreninen äiti, jonka lapsen pelasti täti, joka asui lähellä ja piti huolta lapsesta varaäitinä. Ilman sitä lapsi olisi todennäköisesti joutunut hunningolle /psykiatriseen sairaalaan.

Kyllä minä peräänkuulutan esimerkiksi kroonisesti/toistuvasti masentuneiden vastuutaa. Ihan hirvittää, kun hankitaan lapsia, kun ollaan masennuksen takia jo kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä eli ollaan jo niin sairaita.

• antipsykiatri

Jos vain terveet lisääntyisi niin ei tarvitsisi määritellä mielensairauksia koska narsisteja ei olisi olemassa eikä niitä kukaan muu määrittele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe