Miksi olen inflaatiouskovainen.
Yksi aivan keskeinen syy tälle on se kun tiedän miten paljon valtion verotulot vähenisivät jos inflaatiota ei olisi. Valtiohan verottaa mm. pääomatulon nimikkeellä ihan suoraankin inflaatiosta. Sitten on indeksitarkistukset jotka tehdään aina jälkikäteen toteutuneen inflaation pohjalta, ja jo tästä vaihesiirrosta valtio nettoaa sitä enemmän mitä suurempana inflaatio toteutuu. Lisäksi tämä leikkaa vielä erilaisista valtion maksamista tuista, ja vielä erilaisilla indekseillä voi kikkailla.
Tämä siis näin vaikka vielä tämä itse inflaatiokin on valtion generoimaa, sitä kautta kun julkisia menoja setelipainoilla tai uudella niinikään katteettomalla velkarahalla katetaan.
Miettikääpä kommarit sitä kuinka paljon korkeammat verot meillä olisikaan jos nämä nykyiset politikkojen törsäilyt ja omilleen jakelemiset pitäisi 0-inflaation oloissa kerätä avoimesti veroilla, ja kun nämä budjettivaijeetkin olisivat niissä olissa poissuljettu asia.
Sitten on tietty vielä se että vientiteollisuus tunnetusti tykkää siitä kun valuutan arvo laskee tai devalvoituu kilpailijamaiden valuttoihin nähden. Ja kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
Olisi tästä inflaatiosta muutakin mutta riittäköön nyt tämä.
Se on merkille pantava juttu miten esim. monet pankki-ihmiset eivät tule edes ajatelleeksi inflaation merkitystä sijoittajalle, vaikka se on siis aivan keskeinen parametri. Eivät tule siksi ajatelleeksi koska he lähinnä pelaavat vain muiden rahoilla, tai ainakin niin että tämä inflaatiotappio heiltä ulkoistuu. Heille riittä kun viivan alle saadaan numeroita jäämään, se on kaikki heille todellista voittoa ja tuloa. Vähän sama koskee verottajaa tai veroviranomaisia.
palstan kommarijäärille
9
71
Vastaukset
- +ä33
Inflaatio on verotuksen syytä ja aiheuttaa köyhyyttä ja kurjuutta. Nuoremmilla ei ole varaa velattomaan elämään saatika edes perustarpeisiin, kuten asuntoon, ruokaan ja vaatteisiin.
Ei ole rikkaankaan etu, että yhteiskunta on levoton.- 77789955555555555555
Aivan. Myös tämä syy/seuraamus- suhde on olemassa. Verotus tosiaankin myös aiheuttaa inflaatiota, kun kaikki pyrkivät kirjoittamaan verotuksen kasvattamat laskut ja kustannukset toisten maksettaviksi tai kiristämään itselleen vastaavaasti lisää palkkaa. Tämä vaan korostaa sitä miten tärkeä asia tämä inflaatio valtion tulojen ja verotulojen suhteen on.
- +ä33
77789955555555555555 kirjoitti:
Aivan. Myös tämä syy/seuraamus- suhde on olemassa. Verotus tosiaankin myös aiheuttaa inflaatiota, kun kaikki pyrkivät kirjoittamaan verotuksen kasvattamat laskut ja kustannukset toisten maksettaviksi tai kiristämään itselleen vastaavaasti lisää palkkaa. Tämä vaan korostaa sitä miten tärkeä asia tämä inflaatio valtion tulojen ja verotulojen suhteen on.
Olet siis mainitsemasi kommarijäärä, koska sinusta inflaatio on hyvä juttu:
"Miksi olen inflaatiouskovainen.
Yksi aivan keskeinen syy tälle on se kun tiedän miten paljon valtion verotulot vähenisivät jos inflaatiota ei olisi" - 77888899999955555555
+ä33 kirjoitti:
Olet siis mainitsemasi kommarijäärä, koska sinusta inflaatio on hyvä juttu:
"Miksi olen inflaatiouskovainen.
Yksi aivan keskeinen syy tälle on se kun tiedän miten paljon valtion verotulot vähenisivät jos inflaatiota ei olisi"Minun mielestäni paras olisi arvonsa säilyttävä tasan o-nflaatioinen raha. Ehkä pankkijärjestelmäkin olisi parempi olla sellainen jossa pankit lainaisivat vain niitä rahoja joita heillä talletettuna on. Se yleensä hyvin pieni korko mitä maksettaisiin olisi realikorkoa. Uskon että tällaisen raha/pankki-järjestelmän oloissa rajalliset resiursssitkin tulisivat paremmin optimaalisesti käytetyiksi.
Tämä inflaatiouskovaisuuteni vaan johtuu siis noista jutuista mitä aloituksessanikin kerroin, ja myös siitä että ihmiset ja kaikki tahot ovat niin tottuneet siihen että ei tarvittaessa koskaan jousteta numeroissa alaspäin, ja kun jonkun on tarvittaessa joustettava niin se on sitten rahan arvo joka joustaa.
Sanon sen vielä kerran, että nimenomaan minun mielestäni inflaatio ja se mistä se seuraa ovat huonoja juttuja
- s.v.t.
>Sitten on tietty vielä se että vientiteollisuus tunnetusti tykkää siitä kun
> valuutan arvo laskee tai devalvoituu kilpailijamaiden valuttoihin nähden.
> Ja kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
voi porvarijäärä, miten pihalla olet:
Helsingin pörssin vaihto 654.334 milj. euroa.
Nokian kurssi klo 18:29 | 2.918 € | -3.63%
EUR = 1.3086 USD
( Euribor 12 kk 1.357% )
Kerronko, miten pelasitte meidät liriin, johon pelastusoperaatioon en tule osallistumaan, vai kerrotko sinä?- I-Uskova
Kerropas, niin saadaan taas töissä nauraa kunnolla!
- siinä se
I-Uskova kirjoitti:
Kerropas, niin saadaan taas töissä nauraa kunnolla!
Kerrotaan:
MILJONÄÄRIT luotiin TEITÄ velkakusettamalla.
Siinä se, jos haluat tarkempia tietoja, googlaa em. lause.
Edessä on vähintään 10 vuoden lama, irtisanomisineen
Eipaljoo luulis välittäjäreppanaa naurattavan, kun pankinjohtajat pamauttaa potkut pe rseeseen ! - 44555888888888888888
Mitä noilla pörssikursseilla tässä yhteydessä tarkoitat, sitäkö että ne nyt on romahtamassa ?
Itse asiassa olen vähän katsellut mm. Elisaa ja odottelen sen nyt vähän laskevan, voisin vaikka ostaakkin sitä vähän. Nokiaa minulla ei ole koskaan ollutkaan enkä sitä nytkään lähtisi ostamaan vaikka kuinka alas putoaisi.
Niin se on että jenkkitaalan arvo laskee nyt jopa euroakin enemmän, kun sielläkin ongelmiaan ratkovat taas uutta rahaa tai velkarahaa kehiin talikoimalla. - miten on?
siinä se kirjoitti:
Kerrotaan:
MILJONÄÄRIT luotiin TEITÄ velkakusettamalla.
Siinä se, jos haluat tarkempia tietoja, googlaa em. lause.
Edessä on vähintään 10 vuoden lama, irtisanomisineen
Eipaljoo luulis välittäjäreppanaa naurattavan, kun pankinjohtajat pamauttaa potkut pe rseeseen !Meinaatko haans setä sitä että sinulle olisi pitänyt maksa paljon enemmän sairaseläkettä, vai mitä ihmettä vingut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475515Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612476Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181910Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1481782No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361652- 171643
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5142881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771098Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281089