Liian kalliit renkaat ja vaihto

kusetusta naiselle

Hei,olen naisihminen ja tuntuu,että minua kusetettiin.
Puhelimessa kysyin autokorjaamolta paljonko maksaa uudet kesärenkaat vaihtoineen vanhoihin vanteisiin.
Mies sanoi,että vähän yli 200 tai n.230 euroa (viime talvena ostin nastarenkaat samasta korjaamosta vaihtoineen maksoi tuon 230 euroa)

Vein renkaat ja auton sinne,alle tuli kuhmo solis 165/70 ja ottivat hintaa 260 euroa,paikalla oli tuntematon nuorimies ja kehuin hänelle sovitusta summasta,mutta sanoi renkaiden maksavan sen verran enemmän.

Jätänkö seuraavalla kerralla kyseisen korjaamon väliin ja menen muualle??

162

9404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuminpolttaja

      Jos myyjä puhelimessa sanoi noin 230, niin ei tuossa kovin kaukana olla. Rengas-
      liikkeitä kyllä riittää, jos tunnet kärsineesi vääryyttä. Itse antaisin asian olla, eli ei
      Sinua kusetettu enempää kuin meitä muitakaan.

      • dgsdgsgsdgs

        Olet nainen ja näen että sinua on sukupuolesi puolesta kusetettu. Miehet ovat sikoja! Otathan kusetuksen (jota ei ole edes tapahtunut) sukupuolien hyökkäyksenä ja kehität miesvihan!


      • Miehet ovat aarteita
        dgsdgsgsdgs kirjoitti:

        Olet nainen ja näen että sinua on sukupuolesi puolesta kusetettu. Miehet ovat sikoja! Otathan kusetuksen (jota ei ole edes tapahtunut) sukupuolien hyökkäyksenä ja kehität miesvihan!

        Enemmistö miehistä EIVÄT TODELLAKAAN,OLE SIKOJA VAAN TOSIMIEHIÄ: NAISILLAKIN PITÄIS KÄYTTÄÄ JÄRKEÄ,ei miehet kuseta,vaan antavat hyviä neuvoja meille naisille,jotka emme älyä autosta mitään,en ainakaan minä. Olen kiitollinen MIEHILLE kaikesta avusta,jota tyhmänä naisena aina kyselen. Se on vaan niin,että miehet tietää joskus paremmin kuin me naiset..ei kiukutella heille,miehet ovat JEES!


      • KOKOOMUKSELAINEN
        dgsdgsgsdgs kirjoitti:

        Olet nainen ja näen että sinua on sukupuolesi puolesta kusetettu. Miehet ovat sikoja! Otathan kusetuksen (jota ei ole edes tapahtunut) sukupuolien hyökkäyksenä ja kehität miesvihan!

        ei ole kuhmo renkaita ainakaan suomessa.

        kuhmo on eräs kunta kainuussa! on siis iso ero.

        kumho renkaita on kyllä markkinoilla.

        olet tod.näk.lesbo kun vihaat miehiä.

        minäkin vihaan suomalaisia kaikkia suomalaisia naisia!! vaikka en olekaan HOMO!!!!


      • Sorrettu....

        Onko minua huijattu kun kerran menin luontaistuotkauppaan ostamaan vitamiinejä ja siellä oli todella kaunis nuori nainen joka suositteli minulle laihdutuspillereitä ja kertoi hymyilevillä enkelinkasvoillaan miten ne ovat tehokkaita ja laihtuu hetkessä.Nyt on kumminkin pillereihin mennyt 2300€ ja minua rupeaa hiukan epäilyttämään kun olen vain lihonut pillereitä syödessä. Taitavat kaikki naiset olla HUIJAREITA


      • Kuhmo/Kumho
        KOKOOMUKSELAINEN kirjoitti:

        ei ole kuhmo renkaita ainakaan suomessa.

        kuhmo on eräs kunta kainuussa! on siis iso ero.

        kumho renkaita on kyllä markkinoilla.

        olet tod.näk.lesbo kun vihaat miehiä.

        minäkin vihaan suomalaisia kaikkia suomalaisia naisia!! vaikka en olekaan HOMO!!!!

        Tiedätkö mikä sinä olet? Olet typerä pilikun nu***ja, kun alat tuota selvää kirjoitusvirhettä viisastelemaan!!


      • joopa näin
        KOKOOMUKSELAINEN kirjoitti:

        ei ole kuhmo renkaita ainakaan suomessa.

        kuhmo on eräs kunta kainuussa! on siis iso ero.

        kumho renkaita on kyllä markkinoilla.

        olet tod.näk.lesbo kun vihaat miehiä.

        minäkin vihaan suomalaisia kaikkia suomalaisia naisia!! vaikka en olekaan HOMO!!!!

        Kumho = Kuhmo

        Kummatkin ihan ok, toinen rengas toinen paikkakunta. Ei huipentumaa, mutta siedettäviä molemmat.

        Hintakin ok.


      • miehet on roskaa
        Miehet ovat aarteita kirjoitti:

        Enemmistö miehistä EIVÄT TODELLAKAAN,OLE SIKOJA VAAN TOSIMIEHIÄ: NAISILLAKIN PITÄIS KÄYTTÄÄ JÄRKEÄ,ei miehet kuseta,vaan antavat hyviä neuvoja meille naisille,jotka emme älyä autosta mitään,en ainakaan minä. Olen kiitollinen MIEHILLE kaikesta avusta,jota tyhmänä naisena aina kyselen. Se on vaan niin,että miehet tietää joskus paremmin kuin me naiset..ei kiukutella heille,miehet ovat JEES!

        miehet on roskaa. kaikki mitä he sanovat ovat valheita ja ainut asia mitä he yrittävät saada on pillua. sinuna vaihtasin korjaamoon jossa on naistyöntekijöitä vaikka harvassa ovat. Naisena sinun pitäisi tietää että miehet ovat pahan alku ja juuri!


      • järkiohoi
        dgsdgsgsdgs kirjoitti:

        Olet nainen ja näen että sinua on sukupuolesi puolesta kusetettu. Miehet ovat sikoja! Otathan kusetuksen (jota ei ole edes tapahtunut) sukupuolien hyökkäyksenä ja kehität miesvihan!

        Samalla tavoin kuin sinä näköjään olet kehittänyt itsellesi naisvihan. Tämä palsta on täynnä kaltaisiasi miehiä. Surullista..........


      • ....................
        dgsdgsgsdgs kirjoitti:

        Olet nainen ja näen että sinua on sukupuolesi puolesta kusetettu. Miehet ovat sikoja! Otathan kusetuksen (jota ei ole edes tapahtunut) sukupuolien hyökkäyksenä ja kehität miesvihan!

        haista paska


      • vaihtaa itse
        miehet on roskaa kirjoitti:

        miehet on roskaa. kaikki mitä he sanovat ovat valheita ja ainut asia mitä he yrittävät saada on pillua. sinuna vaihtasin korjaamoon jossa on naistyöntekijöitä vaikka harvassa ovat. Naisena sinun pitäisi tietää että miehet ovat pahan alku ja juuri!

        että niputat pillun ja renkaat samaan pakettiin...!


      • duty 1
        miehet on roskaa kirjoitti:

        miehet on roskaa. kaikki mitä he sanovat ovat valheita ja ainut asia mitä he yrittävät saada on pillua. sinuna vaihtasin korjaamoon jossa on naistyöntekijöitä vaikka harvassa ovat. Naisena sinun pitäisi tietää että miehet ovat pahan alku ja juuri!

        taidat kuulua siihen vähemistöön SURULLISTA..


    • takkari

      Mistä renkaista juttelitte puhelimessa, kun kysyit hintoja? Oliko samat kuin laitettiin alle?

    • vcxvxvxvcx

      Mielestäni sait renkaat alle varsin kohtuulliseen hintaan. Eihän tuossa ollut kuin muutaman kympin heitto ja tuo rengas on tuon hintainen ainakin pikaisesti googlettamalla.

      Jos palvelu pelaa niin ei mitään syytä vaihtaa liikettä.

      • Mikseliini

        Tolla hinnalla pitää saada jo oikeat renkaat, ei halpiksia!


      • kaikkeemääkimuistan
        Mikseliini kirjoitti:

        Tolla hinnalla pitää saada jo oikeat renkaat, ei halpiksia!

        Muistan jostain Tekniikan Maailman testistä,, jossa todettiin ettei Kumho ole kovin kestävä rengas.


      • Oli joskus kumhot
        kaikkeemääkimuistan kirjoitti:

        Muistan jostain Tekniikan Maailman testistä,, jossa todettiin ettei Kumho ole kovin kestävä rengas.

        hyvä kun pysyi tiellä jarrutuksissa


    • vtyvitvuyguj

      laitettiinko renkaat auton alle? siitähän tulee heti vähintään 30e lisää

      • ??

        Eikös aloituksessa ollut maininta että VAIHTOINEEN..?


      • !!
        ?? kirjoitti:

        Eikös aloituksessa ollut maininta että VAIHTOINEEN..?

        Ei kun siellä luki että VAIHTOINEEN VANHOIHIN VANTEISIIN mikä ei tarkoita että laitettais auton alle.


      • paketti on paketti
        !! kirjoitti:

        Ei kun siellä luki että VAIHTOINEEN VANHOIHIN VANTEISIIN mikä ei tarkoita että laitettais auton alle.

        Kyllä rengasliikkeessä on tähän asti tarkoittanut.


    • suurin piirtein

      Renkaasi on varmaankin jotain 165/70 R13 , jolloin erimerkkisten renkaiden hintahaitari neljälle renkaalle olisi 200 - 380 euroa. ja työt vielä päälle.
      Ei voi ottaa kantaa vedätykseen kun ei tiedä tarkkaa koko ja renkaan merkkiä.

    • Markus_46

      Mie maksoin mesen renkaista kokoa 205/60-16 600 euroa mutta pitäs olla hyvätkin eli halvalla pääsit

      • manne89

        niin varmaan kun ostit lämpöiset "mannelta " KAUPAN TAKAA.....

        Vai peräti pakun peräkontista ja sit luki viel renkaissa MADE IN north-korea


      • kumiukko1

        Oho, taitaa olla a-mese kun on oikein 16" vanteet


      • AlfMelmac

        Tunkkia ei ole keksitty kotioloihin


      • reikäleipänakit.
        kumiukko1 kirjoitti:

        Oho, taitaa olla a-mese kun on oikein 16" vanteet

        Ei vaan 40 tuuman profiililla.


    • takkari

      Edulliset renkaat olivat kuitenkin!

    • Michelin man.

      Älä suotta jätä. Sait renkaasi aivan kohtuuhinnalla. Ns.merkkirenkaat, Michelin ja Continental olisivat maksaneet hieman yli 400€ alle laitettuna.(ainakin Tampereella) Kuhmosta en merkkinä tiedä, mutta ei taida olla hinnan perusteella aivan noiden luokkaa ajettavuudessaan?

    • rengasÖrkki 45v

      Oletko varma ettet kysynyt kottikärryn renkaita ja sitten liikkeessä halusitkin traktorinrenkaat.....

      Kannattaa mainita puhelimessa mitä renkaita on ostamassa .... että myyjä tietää puhua saman vehkeen renkaista....

      • Runtia

        Sinähänvasta 45 örkkiölet isolla Ö;llä sinäkö haet kottarin kumit rengaskaupasta


      • Yualle
        Runtia kirjoitti:

        Sinähänvasta 45 örkkiölet isolla Ö;llä sinäkö haet kottarin kumit rengaskaupasta

        Kottariin ei kannata ostaa renkaita. Samaan hintaan saa jo uuden kottarin.


      • rengasörkki45
        Runtia kirjoitti:

        Sinähänvasta 45 örkkiölet isolla Ö;llä sinäkö haet kottarin kumit rengaskaupasta

        joo ja haen ne toisetkin "kumit" renkaskaupasta... pittee olla ISO koko


    • Justjoooo

      "Olen nainen ja luulen, että minua huijattiin autokorjaamolla"

      LOL. Sori.

      • jjkkii

        Tuskin huijasivat . Siinä on varmaan kierrätysmaksu ja tasapainojen maksu lisätty.
        Kysy aina tästä lähtien : Mitä maksaa kaikkine lisineen


      • ja varmana

        Kyllä huijataan. Ei ehkä kyseisessä tapauksessa, mutta minua on huijattu hyvin monta kertaa. Viimeisin koski hitsausta. Auton helmassa oli reikä ja kävin kysymässä, että hitsataanko teillä, kyllä sanoivat. Sovittiin aika koska vien auton sinne. Vein ja korjaus kesti kolme päivää, maksoi muutamia satasia. Seuraavassa katsastuksessa kerrottiin, että reikä oli paikattu jollakin " sikakitillä" ja maalattu päälle. Nykyisin menen liikkeisiin aina miehen kanssa jos se auttais asiaa.


      • limiel
        jjkkii kirjoitti:

        Tuskin huijasivat . Siinä on varmaan kierrätysmaksu ja tasapainojen maksu lisätty.
        Kysy aina tästä lähtien : Mitä maksaa kaikkine lisineen

        mietin myöskin että varmana tasapainotus lisänny hintaa.. mutta nyt on tuliterät kumit alla kohtuuhintaan ja hyvä ajella joten aloittajan kannattaa unohtaa huijausepäilykset.


      • isompi
        ja varmana kirjoitti:

        Kyllä huijataan. Ei ehkä kyseisessä tapauksessa, mutta minua on huijattu hyvin monta kertaa. Viimeisin koski hitsausta. Auton helmassa oli reikä ja kävin kysymässä, että hitsataanko teillä, kyllä sanoivat. Sovittiin aika koska vien auton sinne. Vein ja korjaus kesti kolme päivää, maksoi muutamia satasia. Seuraavassa katsastuksessa kerrottiin, että reikä oli paikattu jollakin " sikakitillä" ja maalattu päälle. Nykyisin menen liikkeisiin aina miehen kanssa jos se auttais asiaa.

        Etkö aikunen ihminen osaa puolias pitää!!!! Valitusta korjaamolle menemään. Tarvi aina noihin ukkoihin turvautua. Löytyy sitä munaa meiltä naisiltakin.


      • kumi mekko
        isompi kirjoitti:

        Etkö aikunen ihminen osaa puolias pitää!!!! Valitusta korjaamolle menemään. Tarvi aina noihin ukkoihin turvautua. Löytyy sitä munaa meiltä naisiltakin.

        Eiks ne oo transuja?


      • Jonniimoinen hitsari
        ja varmana kirjoitti:

        Kyllä huijataan. Ei ehkä kyseisessä tapauksessa, mutta minua on huijattu hyvin monta kertaa. Viimeisin koski hitsausta. Auton helmassa oli reikä ja kävin kysymässä, että hitsataanko teillä, kyllä sanoivat. Sovittiin aika koska vien auton sinne. Vein ja korjaus kesti kolme päivää, maksoi muutamia satasia. Seuraavassa katsastuksessa kerrottiin, että reikä oli paikattu jollakin " sikakitillä" ja maalattu päälle. Nykyisin menen liikkeisiin aina miehen kanssa jos se auttais asiaa.

        Paikkaus Sikakitillä eli sikaflex aineella ei riitä katsastajalle.
        Reikä pitää oikeasti hitsata.
        Eihän näitä korjauksia tiedä naiset eikä miehet kun ne päälle maalataan.
        Mene korjaamoon takaisin ja sano että nyt hitsataan eikä kittailla.
        Olethan maksanutkin jo työn!


      • renkaitaasentanut
        isompi kirjoitti:

        Etkö aikunen ihminen osaa puolias pitää!!!! Valitusta korjaamolle menemään. Tarvi aina noihin ukkoihin turvautua. Löytyy sitä munaa meiltä naisiltakin.

        On kyllä saanut renkaat kohtuu hinnalla.. Kannattaako valittaa korjaamolle jos ei ole aihetta??


      • renkaitaasentanut
        ja varmana kirjoitti:

        Kyllä huijataan. Ei ehkä kyseisessä tapauksessa, mutta minua on huijattu hyvin monta kertaa. Viimeisin koski hitsausta. Auton helmassa oli reikä ja kävin kysymässä, että hitsataanko teillä, kyllä sanoivat. Sovittiin aika koska vien auton sinne. Vein ja korjaus kesti kolme päivää, maksoi muutamia satasia. Seuraavassa katsastuksessa kerrottiin, että reikä oli paikattu jollakin " sikakitillä" ja maalattu päälle. Nykyisin menen liikkeisiin aina miehen kanssa jos se auttais asiaa.

        Halpa ei ole aina hyvä! Älä vie autoasi korjattavaksi/huollettavaksi nyrkkipajalle vaan oikeille ammattilaisille!!


      • venakumi
        isompi kirjoitti:

        Etkö aikunen ihminen osaa puolias pitää!!!! Valitusta korjaamolle menemään. Tarvi aina noihin ukkoihin turvautua. Löytyy sitä munaa meiltä naisiltakin.

        Kyllä ne naiset on transventtiileja, joilta munat löytyy,,
        Kumhot oli keskivertohintaiset..


      • 111,141
        renkaitaasentanut kirjoitti:

        Halpa ei ole aina hyvä! Älä vie autoasi korjattavaksi/huollettavaksi nyrkkipajalle vaan oikeille ammattilaisille!!

        Nyrkkipajoilla yleensä enemmän ammattitaitoa löytyy, kuin "oikeilta ammattilaisilta". Nyrkkipajoilla ei myöskään ole joka työtä sekuntikellon kanssa ajoitettu, jotan ei asentaja parka joudu pää punaisena yrittämään pysyä aikataulussa.


      • Fantasiaaaa

        Pantiinko sitä naista halvalla kumilla?


      • Urkkukusetus
        111,141 kirjoitti:

        Nyrkkipajoilla yleensä enemmän ammattitaitoa löytyy, kuin "oikeilta ammattilaisilta". Nyrkkipajoilla ei myöskään ole joka työtä sekuntikellon kanssa ajoitettu, jotan ei asentaja parka joudu pää punaisena yrittämään pysyä aikataulussa.

        Asentaja kuleksii ympäri merkkikorjaamoo valkoset hanskat käsissä ja oottaa että sais ajan kulumaan. Urkkuhinnat on niin suolasia että ei mitään tolkkua!


    • Mitsu L200

      Itse ostin picuppiin 215 maasto karkealla kuviolla R16 ja merkki Bridgestone. Hintaa 530e ja itse laitan alle. Mielestäni kohtuu edulliset kuten sinullakin. Tuo merkki kuten myös BF Goodrich toimii merkki renkaina hyvin. Ei kulu pinta parissa kolmessa kesässäkään. Neljää kesää keskimäärin ajanu ja kilometriä kesään kertyy se 20 000.

      • rengasörkki35

        Joo ja voihon niillä ajaella vaikka 20 kesää , jos ei ole mitsus jo ruostunnu ja lahonna kätteen, mitä se todennäköisesti on.... ei millä pahalla

        kaveri ajeli samoilla kuhmo renkahilla 18 kessää ja sitte alko jo mesekin sannoo ihensä irti , mut aikos hyvvin kun kilometrejä ketyi alun 500.000 samoilla
        kuhmoilla


      • Mitsu L200
        rengasörkki35 kirjoitti:

        Joo ja voihon niillä ajaella vaikka 20 kesää , jos ei ole mitsus jo ruostunnu ja lahonna kätteen, mitä se todennäköisesti on.... ei millä pahalla

        kaveri ajeli samoilla kuhmo renkahilla 18 kessää ja sitte alko jo mesekin sannoo ihensä irti , mut aikos hyvvin kun kilometrejä ketyi alun 500.000 samoilla
        kuhmoilla

        Valitettavasti mitsu ei ole lahonna kätteen. Vuosimallistahan ei ollu puhetta ja tässäkin osiossa puhutaan vaan renkaista. Ei pahhalla mut millään renkailla ei ajella 18 kesää sori vaan.


    • Olen mies ja luulen, että minua huijattiin kangaskaupassa......kun kävin kysymässä kankaan hintaa, oli tiskin takana tosi nätti myyjä. Kun sitten seuraavana päivänä menin ostamaan kangasta, tiskin takana lymysikin varsinainen sotanorsu.
      Vaihdanko liikettä?

      • ihan ok

        Miekin laitan aina mieheni asioimaan kangaskauppaan. Kiva kun muutkin miehet käy kangaskaupassa.


      • myös kusetettu naine

        Pikkasen eri asia toi sun juttus!!


      • mirimani

        te mitäs tykkäät


      • Jopelo Koppelo

        Ihan Hillitöntä Kuppikuntaa! Thumps up! Vaiha elefantti, elä liikettä.


      • muhahhaa

        Profiilikuvas perusteella oot niin ruma, et tuskin kelpaisit ees millekkään kangaskaupan sotanorsulle...muhahhaa xD


      • suutarit ja lestit
        ihan ok kirjoitti:

        Miekin laitan aina mieheni asioimaan kangaskauppaan. Kiva kun muutkin miehet käy kangaskaupassa.

        Älkää ikinä laittako vanhempaa miestä ostamaan mitään tekstiileihin liittyvää. Äidit on ne aikanaan opettaneet hyville tavoille. Puhdas setti on aseteltu määrättyyn paikkaan. Eikä ne varmaan tiedä missä päin taloa on pesukone ja miten se toimii.
        Ja sellainen mies itse ostamaan vaatetta.
        Asutaan syrjäkylillä ja meillä käy joskus vaatteidenmyyjiä, romaneja. No, en ollut kotona ja ukko meni ostamaan paidan. En ole koskaan pidellyt käsissäni niin huonoa kangasta ja karmeaa väriä.


    • venttilitappi

      kyllä tuntuu että jotkut naiset ovat aika avuttomia näissä rengas asioissa

      • ei avuton

        Onneks ei ole autoakaan.


    • ei kusetettu.

      Sait halvalla.Ajele hyvillä mielin.

    • Runtia

      Eihän tommosta rengaskokoo käytä kun iigorit panssarivaunu urilla

      • sotanorsu7

        mullahan on sikon tytön kolimipyäresesä sammaalaiset


    • taivahanvallat

      Suullisesti sovittu on ihan yhtä pätevä sopimus kuin kirjallisestikkin. En olisi maksanut yhtään enempää kuin mitä puhelimessa oli sovittu. Olisit ottanut sopijan kiinni paikanpäältä ja laittanut vastuuseen lupauksestaan. Ei voi jälkeenpäin kuin ittiään syyttää.

      • just is life

        joo vai?

        Korjaamoilla on ihan laillisesti oikeus muuttaa hintoja "kohtuullisessa määrin"(n.30%)
        joten aloittajan 30e on kyllä kohtuuden rajoissa
        ja jos ei miellytä kannattaa ottaa yhteys kuluttajanneuvojaan
        hän kyllä kertoo onko järkeä vaiko ei


      • joo joo...
        just is life kirjoitti:

        joo vai?

        Korjaamoilla on ihan laillisesti oikeus muuttaa hintoja "kohtuullisessa määrin"(n.30%)
        joten aloittajan 30e on kyllä kohtuuden rajoissa
        ja jos ei miellytä kannattaa ottaa yhteys kuluttajanneuvojaan
        hän kyllä kertoo onko järkeä vaiko ei

        Onko myös rengasliikkeellä oikeus veloittaa muuta, kuin mitä on sovittu?
        Veikkaan kyllä, että tässä on kysymys kommunikointi ongelmasta.
        Siinä se pitää maksaessa sanoa, että toisin sovittiin, eikä valittaa jälkeenpäin.


      • Jopelo Koppelo

        Korjaamo ehtojen mukaan annettu korjausarvio ei saa heittää yli 15% ilman erillistä lisäsopimusta esim.puhelimella.

        Eli tuo naisen kumien vaihto mennyt aivan oikein.Latex rules!


      • pussijussi6

        hyppöö voltti poika. milläs todistat , taidat äänitellä kaiket puhelusi...


    • tytär89

      Kandeehan aina tehä hintavertailuja vaikka nuo ei kalliilta kuullosta.. Pinnoitetut renkaat olisi varmaan edullisemmat kun pakasta vedetyt.. Ja aina edullisin ei välttämättä ole se paras vaihtoehto..

      • pesselivesa

        Joo ja kutka muut ajeloo pinnootetuilla kuin alle 10v lapsukaiset pihamaalla jossa nopeusrajoitus 10km / h

        elä hyvä immeinen suosittele muuta kuin 3-pyöräisiin pinnoitettuja, ne ovat kakkoja kaikki tyynni. pahempia ku ihe kuhmot


    • koollamerkitys

      Renkaitten vaihto toisille vanteille maksaa myös tasapainotus Liian paljon kumminkin maksanut kato minne viet renkaat vaihdettavaksi

    • A.Asiakas

      Jos vanteet ovat aluvanteet,hintaa tulee lisää ehkä tuon 30 euron verran verrattuna peltivanteisiin...Itsekään en älynnyt mainita puhelimessa että tuon aluvanteet,asentaja kyllä sanoi ennen töitten aloittamista että hinta on vähän korkeampi ja niillä eväillä rengastyöt tehtiin...
      Mitä tulee tuohon tapaukseesi että asentaja olikin sitten toinen ja puhelimessa oleva toinen,olisit vaatinut alkuperäisen myyjän vähintäänkin puhelimen päähän ja kysynyt perusteita kalliimmalle hinnalle...

    • iufrpghoig

      on kusetettu kun on myyty paskat renkaat - halvalla sait tosin....

    • miesmies78

      Mulla maksoi 2400 euroa renkaat, neljä rengasta, ei vanteita.

      Nopeusluokka tietysti nosti hinnan hurjaksi

      • mari autoilija

        joo sitten heräsit pysty*** uusin tuulilasi kädessä jossa rengastesti....


    • oma autotalli

      Mä pyysin 70 egee yheltä naiselta samasta hommasta kuin aloittaja. Ja sain sit puhelin numeron kanssa ja treffit on jo sovittuna.

    • autoasentaja

      Olen koulutukseltani autoasentaja ja et ole kärsinyt vääryyttä. Hinta on aika edullinen ja puhelimessa on vaikea sanoa tarkkaa hintaa kun työtä ei ole vielä edes tehty. Hinnat muuttuu ajan kuluessa niinkuin tuotteetkin tiedä se.

      • joo joo...

        Kyllä renkaille on helppo sanoa tarkka hinta. Sehän on usein mainoksessakin.


      • Jopelo Koppelo
        joo joo... kirjoitti:

        Kyllä renkaille on helppo sanoa tarkka hinta. Sehän on usein mainoksessakin.

        Aivan, mutta jos pyydetään vaihtamaan ne vanhoille vanteille niin kukaan ei voi ennalta tietää, minkälaisen työmäärän se teettää. Lue: vanteiden pesut,tarkastukset ja mahdolliset pienet oikaisut yms.

        Hitto että on taas tikusta asiaa....


      • vai oikaisu...
        Jopelo Koppelo kirjoitti:

        Aivan, mutta jos pyydetään vaihtamaan ne vanhoille vanteille niin kukaan ei voi ennalta tietää, minkälaisen työmäärän se teettää. Lue: vanteiden pesut,tarkastukset ja mahdolliset pienet oikaisut yms.

        Hitto että on taas tikusta asiaa....

        Kyllä rengasliikkeessä on tähän asti tiedetty.


    • molp

      Mitään kusetettu. Renkaat ovat aika halvat vielä elikkä about yhden kesän renkaat. Mikähän lie merkki? Naisihminen minäkin

    • mua ei kusetata enää

      Kyllä on kusetuksen makua ja kun tuota kusetusta tapahtuu lähes kaikissa autokorjaamoissa.

      Minua on kyllä kusetettu niin taidokkaasti kuin olla ja voi.korjauksen yhteydessä aina kuulema vaihdettiin muitakin osia kun kuulema on justiinsa hajoamassa mutta sitäs sitten kun mukamas juuri vaihdettu osa hajosikin.....kyllä pojat selitteli ja kierteli ja kaarteli....

      ikinä ei selvinyt kyseisestä autokorjaamosta alle 1000 euron veloituksella ja sitten kun minun autooni vaihdettiin lokasuojat ( kuulema) ja maalattiin niin maksoi 600 euroa ja puolenvuoden päästä tuli ruosteet läpi.

      vaihdoin autokorjaamoa ja se kannatti

    • Kusetettu Nainen

      Samalla tavalla kävi kerran minullekin. Hinnaksi juuri tietyillä renkailla luvattiin alle vaihdettuna täysin valmiina 460 ja sitten kun työ oli valmis, yritti äijä laskuttaa siitä kuitenkin 490 e. Paikalle sattui onneksi yksi entinen työkaveri, joka olikin töissä tuossa rengasliikkeessä, joten hän heti piti puoliani (yritti vielä oikein kaikessa hiljaisuudessa tämän hoitaa) ja maksoin vain sen minulle puhelimessa luvatun 460e. Tuli sellainen tunne, että tuo firma ihan järjestäen tekee tuota sen kun kehtaa, naisilta ainakin. Rengasliikkeitä kun vertailee niin niissä on juuri tuollainen ero ja se pienempi hinta tietysti vetää asiakkaat ja jos tyyppi tietää että kilpailija on 30e kalliimpi niin se on juuri sen verran että moni huijattu jättää asian sikseen. 30e tuossa hintaluokassa on ainakin itselläni helpostikin jo summa, jonka pyrin säästämään, varsinkin jos liikkeet on yhtä kätevän lähellä. Itse en enää ikinä koskaan mene tuohon liikkeeseen ja puskaradio toimii toivottavasti tehokkaasti: tuttuni tietävät mitä liikettä kannattaa välttää.

      Toisella kertaa kävi niin, että jarrut olivat hieman vingahdelleet joten vein auton merkkikorjaamolle. Luvattiin putsata jarrut, "herkistellä" ne ja vaihtaa jarrupalat jos tarve. Näistä sitten maksoin laskun ja sain auton takaisin, kuten normaalisti tapahtuu. No ei mennyt kuin vajaa viikkoa ja kävi niin että jarrut olivat jotenkin jumissa niin että juuri ja juuri pääsin samaiselle korjaamolle. Siellä korjaaja soitti puhelun liikkeensä sisällä ja satuin kuulemaan hänen kertovan esimiehelleen että "joo nämä oli muka huollettu täällä vajaa viikko sitten mutta ei näihin kukaan ole koskenutkaan ja nyt on sitten jarrusatula palanut täysin, tarvii vaihtaa uusi, mitäs teen?". Korjaaja sai esimieheltä ohjeen korjata jarrupalat ja jarrusatulan... MINUN LASKUUNI! Ihan käsittämätön tilanne, josta jouduin miesystäväni avulla asioimaan merkkikorjaamon ylemmän esimiehen luona, jolloin vasta asia korjattiin ja merkkikorjaamo lopulta maksoi myös satulan vaihdon. Alkuperäisen huollon vaadin hyvitettäväksi myös, koska autohan oli käynyt heillä vain siinä kuuluisassa "valohoidossa".

      Kyllä naisia kusetetaan! Ainakin yritetään. Ja minäkään en kuitenkaan ole ihan blondi...

      • Yualle

        Kannattaa viimeiseen asti välttää "sinistä".

        Eipä mikään ihme, että siellä vaihtuu työn vastaanottaja päivittäin. Näin kaiketi yrittävät välttää asiakkaiden "avautumisia", joita sattuu kulkupelejä pois haettaessa, kun tulee se maksun aika....=)


      • jepjepjepuje

        kuulostaa merkkikorjaamon "työltä".
        ketä sitä nyt paskalla liksalla jaksas välittää, eikä ammattimies ees lähe paskalla liksalla orjaks. kyllä auto korjaajalla tässä maassa töitä riittää vaikka omin nimin.

        ja minne muualle kesätöihin/työharjotteluun hakis amiksesta ku niihin isoihin missä on paljon työntekijöitä ja vaihtuvuutta.


    • Kaikki_mahdollista

      Luulisi hinnan kertojalla olevan nimikin joten menet saman ihmisen puheille
      kuka puhelimessa antoi hinnan.
      Tiedän vastaavan tapauksen. Asiakas soitti toiseen liikkeeseen ja meni vahingossa toiseen (väärään) liikkeeseen asioimaan.
      Eihän se hinta pätenyt

      • Hilarius survo

        Hmm.Olen ammatiltani hortonomi ja ole aivan huoleti.Kysymyksessä on mitä ilmeisemmin aivan tavallisesta Betula Alpasta eikä sille ole mitään haittaa vaikka koira sen päälle tarpeensa laskisi.Hmm,joten jatka koirasi ulkoiluttamista aivan samoin kuin tähänkin asti.


    • Asiakaspalvelija

      Kukaan ei oikeasti uskalla kusettaa naista autokorjaamolla tai rengasfirmoissa.
      On ihan varma, että jos jossain on euron heitto, niin nainen nostaa aina hirvittävän mekkalan.
      Naiset pitävät ilmeisen tarkoitushakuisesti yllä juttua siitä, että heitä pyritään pettämään. Sitten sitä käytetään lyömä-aseena kaikissa tilanteissa, jopa silloinkin kun palveluun on annettu kaikki mahdollinen ja hinta on mahdollisimman halpa.
      Kaikissa autoalan firmoissa kuljetaan varpaillaan ja puhutaan kuiskaten, kun pelätään naisten reaktioita.
      Nainen on pelottava asiakas tekniikan alan liikkeissä. Kiitosta ei tule koskaan, moitteita kyllä riittävästi.
      Toisaalta naista pitää ymmärtää, kun he kuitenkin tietävät maitopurkin hinnatkin sentilleen.

    • GrandEspace

      Noin halvalla renkaat, ei kannata muutamasta kympistä kovin välittää:-) Minulla on vakiorenkaina 225/55-17 ja esim. auton mukana tulleet Nokian R kitkarenkaat RunFlat -versiona maksavat 1200 €! (4kpl ilman rengastöitä).

      Mutta, kun katsotaan hintahaitaria tuossa kokoluokassa, niin 1. halvat kiinalaiset paskat maksavat (4kpl) 360 euroa, kohtuulliset Hankook VentusPrimet (TM:n testivoitaja) 600 euroa ja perinteiset "merkkirenkaat", kuten Michelin, Contsu, Nokian 850-900 euroa!

      Viime viikolla vein kesärenkaat vanhoilla vanteilla tavaratilassa rengasliikkeeseen, jossa vaihtoivat uudet vanteet, laittoivat ne sitten auton alle ja pesivät ja pakkasivat talvirenkaat muovipusseihin ja nostivat kyytiin, työn hinta = 60 € ( tietysti vanteet sen lisäksi).

    • hillokeisari

      voihan toi köyhälle olla paljon.

    • Hintapiikki

      Sinua ei kusetettu että olet NAINEN vaan sama kusetus koskee kaikkia ja on hyvin yleistä kaikilla aloilla.

      NAiset kusettaa aivan valtavasti esim parturit ym sillä heidän käsityksensä on hyvin kin erikoinen monesta tehdystä työstä ja "koskeettisestia" rahastamisesta.

      10 min hiusten siistiminen maksaa 20-30 € joten kusestusta riittää. Renkaiden todellinen hinta on 30-45 € per rengas jos uusitaan ja vanteelle laitto 10-20 € KPL ka alle laittaminen 20 € yht:

      Joten 260 € pitäisi saada jo uudet renkaat alle laitettuna.

    • njiokm

      Taidetaan naisia korjaamoilla huijata. Paras jonka kuulin kun nainen vei auton korjattavaksi ja kysyi arviota työn kestosta, vastattiin pari tuntia. Koska naisella ei ollut tarvetta mennä mihinkään jäi hän autoon odottelemaan ja lukemaan kirjaa. Parin tunnin kuluttua korjaamolta soitettiin auton olevan valmis, johon nainen totesi odottelevansa yhä autossa ja ettei sille ole tehty yhtään mitään, että sillee.

      • niin varmaan...

        Ja tämä tarina on tosi?


    • * * *

      Se rengasmerkki on Kumho. Mikä oli vanteiden koko ? Halvalla oot silti saanu.

      • Hilman

        Naisia kohdellaan korjaamolla yleensä paremmin kuin muita asiakkaita.
        Nuo autonkorjaukset ovat usein sellaisia, ettei puhelimessa voi sanoa hintaa
        justiinsa, koska merkkejä ja malleja on monenlaisia.
        Vikojen ja korjauskohteiden laatu ja laajuus selviää vasta, kun aletaan korjaamaan.
        Palkkahan korjaajankin pitää saada, ilmaista palvelua ei ole missään.
        Huollot ja korjaukset ovat käsityötä ja siksi hintaa kertyy väkisellä, kun korjaukset
        ovat monivaiheisia.


      • Turboliisa
        Hilman kirjoitti:

        Naisia kohdellaan korjaamolla yleensä paremmin kuin muita asiakkaita.
        Nuo autonkorjaukset ovat usein sellaisia, ettei puhelimessa voi sanoa hintaa
        justiinsa, koska merkkejä ja malleja on monenlaisia.
        Vikojen ja korjauskohteiden laatu ja laajuus selviää vasta, kun aletaan korjaamaan.
        Palkkahan korjaajankin pitää saada, ilmaista palvelua ei ole missään.
        Huollot ja korjaukset ovat käsityötä ja siksi hintaa kertyy väkisellä, kun korjaukset
        ovat monivaiheisia.

        Tosiaan! Ilmaista palvelua ei oo missään. Onko huollot ja korjaukset KÄSITYÖTÄ? Mitäs työtä se on kun asentaja nojailee varaosatiskiin ja kertoilee naisjuttujaan? Onko se sitä naistyötä?
        Taijat sinäkin väkisellä vikitellä vaan kaiken päivää, jotta saat päivän kulumaan. Vai on korjaukset monivaiheisia. Vaihe yks. alkuistuminen. Vaihe kaks vian aattelu. Vaihe kolme purku . Vaihe neljä osan haku varaosista. Vaihe neljä kasaus. Vaihe viis ei korjaantunu, viritelmän purku. Vaihe kuus ruokatunti. Vaihe seittemän mietintää.....Näin jatkuu koko päivän, jos vaikka ois ilmamassanmittaimen vaihdosta kyse.


    • haloo.

      "Olen nainen ja luulen, että minua huijattiin autokorjaamolla"
      Just joo. Olet nainen ja TÄYSHULLU PALSTAPELLE !!!

      • .

        Joo ja jos sulla ei ole varaa vaihtaa renkaita..........Hävitä koko auto.


    • renkaanvaihtajakin

      Olen nainen, eikä minua ole koskaan kusetettu millään korjaamolla. Johtunee ehkä siitä että tiedän mistä puhun, minua ei hämätä puhumalla epämääräisiä. Otan aina selvää mitä esim. vian korjaamiseen mahdollisesti tarvitaan, ja toimin sen mukaan. Jos jarrupalat vaativat vaihtoa, en piip maksa korjaamolle yli 50e tunti vaan vaihdan itse. Kysyn hintoja eri paikoista ja tutuilta, samalla saan tietoja paikan luotettavuudesta ja maineesta ym.
      Olen asioinut samassa rengasliikkeessä useita vuosia, paikan omistaja tuntee minut ja tietää jo että minulle on turha myydä halvinta rengasta, vaan olen vamis maksamaan kestävyydestä hieman enemmän. Olen menossa ensiviikolla hakemaan uudet samasta liikkeestä.
      Menen samaan liikkeeseen hyvän palvelun takia, ja sen takia että minua ei ole siellä pidetty tyhmänä naisena vaan asiakkaana.

    • KaikkiTietäväKyrpä

      Maksoit 260e renkaiden vaihdosta? Wtf? Olisit naapurin setälle levittäny jalkoja, niin setä olisi vaihtanut renkaat pesän toivossa.

      • ...

        Antanut uudet kumit ja vaihtanut ne vanteille? Aika setä!


      • eigummeja
        ... kirjoitti:

        Antanut uudet kumit ja vaihtanut ne vanteille? Aika setä!

        mitä sitä kumilla, paljaalla vaan ni tulee halvemmaks.


    • hintatietoinen mies

      seuraavan kerran kysy myös pieniltä kumikorjaamoilta,ja huoltoasmilta,joissa on vaihtotyöt.epäilen että lähes 200 euroa,on pissitty silmään.itse ostin kaksi uutta talvirengasta 110 euroa yhteensä nastoilla vanteelta vanhat pois ja uudet alle tasapainoitettuna.eli auton alta vanteet ja renkaat pois renkaat vanteelta pois,ja uusien vanteelle laitto ja tasapainoitus,110 euroa.autoliikkeessä ei huoltamolla.mutta jos sulle annettiin renkaat ja asennus samasta liikeestä isommat kuin 13 tuumaset hintaan 260 euroa olet saanut naisena olemisesta halvalla.miehet maksaa enemmän.

    • insinööri10

      Elekää hyvät ihmiset vaihelko vanhoja renkaita uusille vanteille. Aina kun revitään ja laitetaan paikoilleen kumiin jää jälkiä ja se myös venyy epämääräisesti. Ei tule pitämään ilmaa kovinkaan hyvin. Ja ketjun aloittajan kummit oli kyllä halvat. Extra hinta voi johtua siitä, että vanhat vanteet ovat olleet niin kierot et ovat tarvinneet paljon painoja ja työminuutteja.

    • hinta sitoo

      Kyllä hinnan pitäisi olla täysin tarkka ja sitova, jos kerran rengas kaikki tarvittavat työt on etukäteen sovittu. Eri asia on korjaukset, joissa voi vaikkapa ilmetä lisäkorjauksen tarvetta työn aikana...

    • 3624643734743

      Hintaarvioon ei sisälly allelaittoa joten se selittää korkeamman hinnan kun ilmeisesti laitettiin alle uudet renkaat, monet laittavat renkaat itse alle joten sen takia rengasliikkeet ei sisällytä allelaittoa hintoihin. Kuten aloitusviestistä huomaakin, allelaitosta veloitetaan usein yli 30 euroa vaikka ostais liikkeestä uudet renkaat. Itsellenikin olis tullut 30e lisää jos olisin halunnut renkaat auton alle kun ostin tässä pari viikkoa sitten renkaat.

    • Toyota avensis man

      Oletpa saanut edullisesti renkaat autoosi tosin hinta on tuumakoon mukaan erilainen kun juuri omaani ostin erikoisvanteet ja uudet kesärenkaat rahaa paloi töineen 880€ renkaiden osuus siitä n.420€ kallista lystiä on suomessa renkaiden ym.auton osien hinnat...hinta arvion antaminen puhelimessa on eri asia kuin tarjouksen tekeminen...joten ei sinua ole huijattu pätkääkään...voit olla hyvillä mielin :)

    • insinööri10

      Kakka puhetta. Kyllä allelaitto nykyään kuuluu aina hintaan ja sitä ei edes usein kysytä etukäteen.

      • kaikkea voi sattua

        Eipä ole kerran nähnyt laskuerittelyn jossa oli joka pultille irroitus kiinnitysveloitus ja irrotus oli hiukan halvempi.
        Osaa ne tämäkin lasku oli yritykselle kaikessa hiljaisuudessa lähetetty ja parasta vielä olivat löytäneet 5 vuotta vanhat renkaat alle jotka olivat vieläpä käyttämättömät.


    • joh

      Kaikkia kusetetaan.

    • timotee

      Oiskos renkaat kuitenkin olleet KUMHO-merkkiset?

      • armiSuperAutoilija

        kyllä sellaiset renkaat olen todistettavasti ostanut rengasliikkeestä jossa luki " KUHMO"



        p.s olen nainen ja blondi 22v


    • huijattu

      Ei epäilystäkään, etteikö huijata, ja mikä pahinta niille huijaalille, heiltä se on poissa, kyllä se huono kello kauas kuuluu. Niin että terveisiä vaan kaikille huoltamoille ja maalaamoille, koittakaa antaa myöten sille tunteelle, että kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, ja jokaisella samaa rahaa.

    • On on

      Huijaus alkaa jo tehtaalta,vuosi vuodelta on uusissa renkaissa matalampi ura,nyt ehkä 7 mm,jos suosituksia noudattaa ja vaihtaa renkaat kun urasyvyyttä on jäljellä 4 mm niin joutuu ostamaan parit kumit vuodessa...

    • timotee

      Kuhmo on paikkakunta, rengasmerkki on KUMHO!

    • Aikamies1963

      Huomaa että olet nainen..

    • perus pekka

      Halvat kumit kyllä on ollu,kun koko sarja(4kpl) työt on ollu 260€.
      Tietenkin jos puhelimessa on puhuttu 230€ niin silloin pitäisi sovitusta pitää kiinni.
      Mut halpa rengas sarja :) ja ei tuomerkkikään mikään huonoin ole.

    • mooses2

      Tervehdys Sinä hyväuskoinen. Tulit huijatuksi pahemman kerran.
      Samaa tapahtuu kyllä meille miehillekin. Huijaus on monen korjaamon tapa tehdä "pisnestä". Et ole asian kanssa yksin. Vaihda kuitenkin korjaamoa.

    • Puuttumatta

      korjaamon hinnoitteluun luulen, että tuo viimeisen lauseesi kysymys sinun pitäisi kyetä ratkaisemaan ihan itseksesi. Muuten sinua saatetaan pissiä silmään.

    • Liian kalliit??

      Puoli-ilmaisethan nuo ovat töineen olleet!
      700 olisi sulle oikea hinta:)

    • pesusieni

      No toi summasi on aika halvimmasta päästä.

      http://www.rengasmaailma.fi/kesarenkaat/

      Mutta kyllä pitää paikkansa, että autokorjaamoissa välillä huijataan, mutta ei pelkästään naisia vaan sekä miehiä. Mut tietenkin jos hinta epäilyttää, niin hintaa kannattaa tietenkin vertailla ihan soittamalla eri autokorjaamoihin. Eikä jälkikäteen niitä surra.

    • merkkihuolto

      Tuskin aloittajaa huijattiin,ainakaan paljoa.
      Kokemusta lähipiirissä tavarapakun merkkihuollosta ja lisälaiteasennuksesta,rouva kävi kysymässä aika ja hintaa ja hinta oli tuhansia euroja ja selityksiä juinka hankalasta hommasta oli kyse.
      Perheen mies meni kyselemään mikä siinä niin paljon maksaa ja kävi ilmi,että oli vähän yliarvioitu kustannuksia,enemmän kun 500 euroa !!! Lopulta pariskunta päätti tilata työn suoraan paikasta jossa merkiiliike olisi teetättänyt asennuksen alihankintana.Kävivät vielä merkkiliikkeessä ,josta auto ostettu,kysymässä onko merkin jokaisessa toimipisteessä erikseen naisten ja miesten hinnasto ja onko tämä rehellistä autokaupan toimintaa ?! ? ! Kertoivat vielä työaikaa menneen vajaan tunnin liikkeen arvoimasta 4-5h ajasta.No,toimaria myöten soittelivat asiakkaille ja pahottelivat moista kömmähdystä...oli viimeinen auto kyseisestä firmasta ja huollot tehdään jatkossa myös toisaalla.

    • LaHot

      Kannattaa oppia tuntemaan automekaanikot. Olen nykyään hyvä ystävä parin mekaanikon kanssa ja he auttavat aina, oli mikä tahansa, mihin aikaan päivästä ja siitähän voi jopa saada alennustakin välillä. & kaiken lisäksi ihania ystäviä ja ihania muistoja :)

      • a.autoasentaja-kohel

        joo varsinkin sen pubin "peran" kanssa ku valmistu "automekaanikoksi " vuonna 1932.
        niiltä saa parhaat vinkit nykyautoihin , ja mahdollisesti myös hevoskärryjen huoltoon...


    • tiuku111

      kyllä oihan varmasti .. Minunkin autolleni annettiin valohoitoa!!! Elipellit auki ja ruuvimeisseliä oli käytetty sen verran että joku mutteri jäi sutoon aiheuttamaan inhottavaa hyttysen pirinää ajettaessa.. Maksoin korjauksista itseni kipeäksi ja kun loppua korjaustarpeille ei näkynyt myin alihintaan kärryni pois..Onnellinen miesomistaja osti pojalleen "kalliin" menopelin,, mukaan annoin nipun maksamiani laskuja korjauksista ,, sain hymyn palkakseni

    • kello10

      Eivät kuseteta autohuolloissa, mutta autokaupoissa varmasti mahdollisuuden tullen! Tosin automyyjät kusettavat sellaisia miehiäkin, jotka eivät autoista niinkään ymmärrä..

    • Tarkka poika

      Täytyy hinta sopia tarkasti, eikä mitään noin arvoa. Jos sitten hinta muuttuu, niin tarkka syy siihen.
      ps. olis syytä vaatia omalla nimellä esiintymissä näissä keskusteluissa, on nämä osalla niin ala-arvosta.

    • meitä kaikkia

      meitä kaikki huijataan. Tämä on yksi suuri huijaus koko homma

    • sitroen.

      Kyllä naisia kusetetaan ja vielä surkeilematta!

      Sain exältä vanhan auton halvalla. Olin huoltanut sen viimeisen päälle vielä aviossa ollessamme.
      Autoon oli eron jälkeen mm:
      - Vaihdettu kansitiiviste. Kyseisen auton kansitiivisteestä tihkuu suunnitteluvirheen takia hivenen voiteluöljyä jäähdytyspuolelle. Minun samanlaisessa autossani on tihkunut 23 vuotta ja 445 000 km eikä haittaa.
      - Uusittu starttimoottori. Hiilet olisi maksaneet tarvikeliikkeessä 9 euros ja aikaa olisi mennyt korkeintaan vartin enemmän kuin koko startin vaihtoon.
      - Vaihdettu kesärenkaat alle niin, että yhden pyörän venttiilitappi oli jäänyt pölykapselin alle. Kapselin irrottaminen vaatii kaikkien pyöränpulttien irrotuksen. Esimerkiksi ilmanpaineen tarkastus ei onnistu...
      - Käsijarruvaijerit halvinta Italian laatua. Ei toiminut kiinnitys: toiselta puolelta roikkui keskeltä irti, toiselta puolelta oli pantu rautalangalla bensaputkeen löysästi kiinni.
      - Kaikki etupään pallonivelet uusittu. Käytetty halvimpia Italian roskavaraosia; kaikki tiivistekumit hapristuivat rikki alle vuodessa.
      - Jarrulevyjen kiinnitysruuvit väännetty tahallaan poikki (kaikki 4). Niiden ei tarvitse olla edes tiukalla koska pyöränpultit kiristävät jarrulevytkin paikalleen.
      - Uusittu sytytyspuola ja -moduuli turhan takia. Vika oli löysässä pikaliittimessä.
      - Autossa oli 2 eri ET-luvulla olevaa vanneparia. Pantu liian leveät kesärenkaat ja vielä niin, että toiselle puolelle aina samanlaiset. Veti kaasuttaessa yhteen suuntaan ja jarruttaessa toiseen. Toinen takapuyörä sisäreunallaan hankasi lokariin ja kulutti sen puhki.
      - Auto oli pesty koneessa irrottamatta kattoantennia joka tietysti särkyi. Tukittu antennin reikä silikonilla. Ex luuli, että radiossa on vikaa ja osti kalliilla uuden radion...

      Paljon muutakin ilmeni, mutta tulee liian pitkä lista. .
      Kaikki "korjaukset" yhtä lukuunottamatta tehty Tuusniemen jommallakummalla huoltoasemalla, joka jo aiemmin oli kunnostautunut vastaavalla "remontilla".
      Se turha sytytyspuolan ja -moduulin vaihto oli tehty Varkauden Nesteen huoltoasemalla.
      Nämä pajat vain tiedoksi muille mahdollisille asiakkaille, että osaatte välttää näitä murskaamoja. Laskutus lienee ollut ainut, minkä osasivat.

      • Mekanik Mään

        Ei kyse ole korjaamon ammattitaidottomuudesta.
        Vaan siitä, että ajoneuvosi on Citroen, eli kaiken harmin alku ja loppu.

        Jos haluatte päästä rahoistanne eroon niin ostakaa vanha Renault tai Citroen. Kyllä sen jälkeen korjauslaskuja tulee enemmän, kuin tuloja paitsi, jos on tee se itse mies?
        Sen jälkeen voikin ottaa työnantajalta lopputilin, kun ei enää kerkeä töihin, kun pitää kokoajan korjata Renua tai Citikkaa.

        Hyvä Suomen valtio atakkee armoa ja maksakaa kunnon kansalaispalkkaa kaikille Renu ja Citikka kuskeille. Sillä heidän elämänsä muodostuu yritysluontoiseksi, kun, joutuu kokopäivätoimisesti korjaamaan omaa rakasta Citikkaa tai Romu-Renua.

        Minulla on ollut kaikilla mantereilla valmistettuja autoja myös useita Ranskalaisia niissä on se hyväpuoli, että niitä saa halavalla ja niissä on pehmeät hyvät penkit ja pehmeä kyyti, joka miellyttää. Mutta kun aina ei pääse eteenpäin, kun niissä on mitä typerimpiä vikoja. Olen ajellut myös Mersuilla ja Audeilla, mutta nyt ajelen Japsi Toyotalla niin, että täältä tullaan ja hei vaan taas mennään.


      • Huoh...
        Mekanik Mään kirjoitti:

        Ei kyse ole korjaamon ammattitaidottomuudesta.
        Vaan siitä, että ajoneuvosi on Citroen, eli kaiken harmin alku ja loppu.

        Jos haluatte päästä rahoistanne eroon niin ostakaa vanha Renault tai Citroen. Kyllä sen jälkeen korjauslaskuja tulee enemmän, kuin tuloja paitsi, jos on tee se itse mies?
        Sen jälkeen voikin ottaa työnantajalta lopputilin, kun ei enää kerkeä töihin, kun pitää kokoajan korjata Renua tai Citikkaa.

        Hyvä Suomen valtio atakkee armoa ja maksakaa kunnon kansalaispalkkaa kaikille Renu ja Citikka kuskeille. Sillä heidän elämänsä muodostuu yritysluontoiseksi, kun, joutuu kokopäivätoimisesti korjaamaan omaa rakasta Citikkaa tai Romu-Renua.

        Minulla on ollut kaikilla mantereilla valmistettuja autoja myös useita Ranskalaisia niissä on se hyväpuoli, että niitä saa halavalla ja niissä on pehmeät hyvät penkit ja pehmeä kyyti, joka miellyttää. Mutta kun aina ei pääse eteenpäin, kun niissä on mitä typerimpiä vikoja. Olen ajellut myös Mersuilla ja Audeilla, mutta nyt ajelen Japsi Toyotalla niin, että täältä tullaan ja hei vaan taas mennään.

        Tyypillinen kateellisen Tojoköllin purkaus. Vaan onhan tähän jo totuttu.
        Menisit sinäkin töihin ja ostaisit auton.


    • kiskureita tavannut

      kannattaa aina maksaa etukäteen ostos jos vaan mahdollista niin hinta ei muutu kun työ on tehty. niin minä toimin:)

    • Rengas Rauta

      Halvalla sait 165*13 kumit.

      Itse ostin viimeviikolla kesäkumit. Puhelimessa myyjä lupasi 175/70*13 kumit 219 €, mutta kumiliikkeeseen tullessana sen merkkiset renkaat, jotka olisivat vaihto, tasapainotus ja allelaittotöineen maksaneet tuon 219 € olivat päässeet loppumaan, joten ostin sitten hieman kalliimmat, joita oli vielä varastossa.

      Ne olivat Sincera merkkiset 175/70*13 uudet, jossain Kiinan tai Korean suunnassa valmistetut ja maksoin niistä sitten 21 € enemmän, eli 240 € vaihto, tasapainotus ja allelaitto töineen.
      Ne olivat halvat kumit niin, että ei aina pidä alkaa inisemään parinkympin takia, jos on myyntihetkellä epävarmuutta asiasta niin kannattaa kysyä myyjältä suoraan, että mistä hinta ero johtuu.

      Olen ajellut noilla renkailla nyt noin 1 000 km ja tuntuvat olevan laatukumit. eivät ravista, rullaavat kevyesti ja ovat hiljaiset niin että kyllä ne siellä Itämailla osaavat ihan hyviä renkaita tehdä.

      Michelinit ja Nokialaiset, kun olisivat maksaneet yli 300 €.

      Minulle hinta/laatusuhde ratkaisee ei typerä nimi.

    • hip hei

      Kyllä naisia kusetetaan huoltamolla jos ei ole tarkkana...mulla oli auto huollossa. Mieheni soitti kyseisestä huollosta ja sai hinnaksi 1600e, minä soitin myöhemmin ja hinta oli 1640e--> lähtien....... sanoin maksuhetkellä asiasta ja sain tuohon 1600e huollon. eli ainakin 40e olisivat ottaneet minulta nais lisää, vittu mitä nihilistei..

    • uudeltamaalta

      jokainen autokorjaamolla asioiva tuntee tulevansa kusetetuksi.itsekkään en luota liikkeiden hinnotteluun joten teen mahdollisimman paljon auton korjauksista ja huolloista itse. tosin kaikki keljuimmat hommat kuten mmpakoputken korjaus työt teetän muilla. mutta toi renkaiden hinta tuntuu mielestäni kohtuulliselta,eli sinua ei kusetettu.

    • minimirmeli

      Oikea summa on.

      Ei kusetettu

    • Välistävetäjät

      Ei tämä ongelma koske vain naisasiakkaita.

      Autoliikkeillä on tapana arvioida korjauskustannukset alakanttiin, ja laskuttaa sitten enemmän ties mihin lisätöihin vedoton (esim. ruosteisten pulttien avauksiin xx euroa).

      Lähes poikkeuksetta autoliikkeet tuntuvat vedättävän asiakkaitaan.

    • senna .joh

      Miks yleensä soittaa?....Paikan päälle ja menoksi. Ja jos ei aika ei käy,
      niin sovitaan aika.

    • SMAILEY

      Kohtuu hintaiset.tilasin itselleni tehtaalta kun ei oota mulle myytiin maksoin Goodyeareista 334 euroo koko195/65-15-95H.XL.

    • kuhmut vanteilla

      Mua ja kusetettu monasti just noilla kulmilla. Ens kerralla otan miehen mukaan tai ainakin koiran ni saavat kusettaa senkin. Viimeeks mullaki oli noi komhot mieles ei ku pieles. Suoristettiin ja tapitettiin oikeilla välyksillä ja uusilla kumeilla tiivistettiin kaikki nakit muistaakseni suki suki tai jotain nyt ei kuki enää kummatkaan kyljet. Uudet vanteet vedettiin päälle vähän kirpas mut nyt pyörii ihan eri tavalla, jannut meiän kulmilla tsiikaa nyt ihan eri lailla viellä perään kyylaavat kuin vuokot konsanaan sillo kun minihameen sain rippilahjaks. Kevättä hattuun kaikil kivoil menkkaajille p.s. kun noi jakopään tiivisteet viimeks voideltiin narinat lakkas kerta heitolla eikä vuotojakaan ole ilmennyt sen koommin. Ens keralla voitais toi pakoputki viellä rassata jos löytyy sopivia kokoja suosin nykyään vähän karkeempia kuvioita ajetaan niillä ukon kaa kesät talvet eikä oo tarvinnuu valittaa sen jälkeen turhia ulinoita ei oo kuulunut muuta kuin naapureilta.

    • Kusetettu Nainen

      Noiden kahden kertomani episodin vastapainoksi on onneksi myös kaksi hyvää kerrottavaa. Mainitsemani merkkiliikkeen toisessa merkkikorjauspisteessä korjattiin kerran auton pohjan outo äkilline räminä pikahuollossa ystävällisesti ja niin että lasku oli 15e!!! Olisin arvellut jotain isompaa rikkoutuneen, joten lasku oli todella iloinen yllätys.

      Toisella kertaa oli joku puola hajonnut ja auton oma merkkikorjaamo olisi tehnyt jonkun ison rempaan jossa oliisi vaihdettu kokonaan se joku laite jonka hinta oli 6500e. Muuta vaihtoehtoa ei kuulemma ollut. Kyselin korjaushinta-arviota onneksi myös muualta ja yleensä arviot olivat yhtä mittavia. Lopulta koin iloisen yllätyksen kun oman kotikyläni pieni korjaamo ehdotti tekevänsä työn korjaamalla laitteen purkamalla sen ja vaihtamalla rikkoutuneen puolan uuteen. Lasku oli 673 euroa ja minä asiakas tosi onnellinen, sitä korjaamoa tietysti käytin myöhemminkin.

      Eli onneksi on myös hyviä kokemuksia. Ja siitä tietysti kiitokset taitaville osaajille! Mutta kaikenkaikkiaan kannattaa tietysti olla hoksottimet sopivasti hereillä...

    • böbi

      Jos olet sopinu hinnaksi 230 ja maksat 260, ni onhan sinua kusetettu.

    • anna kumin palaa

      Itse mennyt noin arvion varassa vaihdattamaan ja sama homma. Ei siinä mitään jos tilanne on siellä että ei olekkaan juuri sitä halpaa merikkiä. Ole saanut kumit alle,työllistettyä joitakin. Laittanut rahan kiertämään,palveluahan ei ole vielä viety KIINAAN. Onhan meissä miehissä niitäkin jotka eivät aina totuutta palvele,mutta he ns.kusettavat meitä miehiäkin jos siihen on taipumusta.
      No kumit on alla ja eikun menoksi ja hyvää kesää monien kilometrien kanssa.

    • ...

      Sellaiset ne miehet on. Kiusaavat naisia- M-m-m.

    • halvathan ne oli

      Sanoikotosiaan että vähän yli 200 tai n. 230€?

      Vai sanoiko vain että vähän yli 200€ ja oletit että se on silloin 230€, kuten talvirenkaat viimeksi.

      Oletko löytänyt jostain samaa rengasta halvemmalla, tai edes eri rengasta?

      Oikeasti 260€ on halpa rengassarja, ei sua ole ainakaan paljoa kusetettu.

      Itse maksoin viimeksi rengassarjasta 800€ ja nuokin renkaat olisi väärästä paikasta ostamalla saanut vielä kallimmaalla.

    • ölkjarfykjhn

      Tuskin poika sinua tahallaan kusetti. Tod. näk. oletti, että sinä yritit samaa tointa hänelle. Kun seuraaavan kerran sovit jotain myyjän kanssa, kysy vaikka sukunimi. Sovittiin Jaatisen kanssa, että rengastus maksaa 230 euroa, jos poika ei muuten usko niin pyydä soittamaan Jaatiselle. Se nyt valitettavasti maksoi sinulle 30 euroa tällä kertaa, mutta erehtymällä oppii, eikä kysyvä tieltä eksy.

    • iuytrew

      Halvalla pääsit. Vanteiden keskitys ja suoristus maksaa naiselle helposti 800 Euroa.

    • ölkjarfykjhn

      Jouduit nut valitettavasti maksamaan listahinnan, etkä sitä sovittua et kyllä voi oikein syyttää kuin isteäsi. pahoittleuni!!!

    • halvat oli usko pois

      "Mies sanoi,että vähän yli 200 tai n.230 euroa"

      Etkö tiedä mitä se sanoi, vai sanoiko se juuri noin?!?

      Ja mitä tekimistä viimetalvisten talvirenakaiden hinnalla on tämän asian kanssa?!?

      260€ renkaista vanteille ja alle laitettuna sesonkiaikana on halpa hinta.

    • 76gv

      Kusetusta on minusta se,että jostain renkaiden vaihdosta joutuu pulittaan 200 euroa..huhhuh tätä raha-ahnetta maailmaa!..

    • voiraasuja

      miehet hoi....äly hoi.... tajuutteko edes mitä tää viestiketju tarkottaa xD

    • Jaakko1979

      No, nyt vastaa mies vaikka en autoista niin paljon ymmärräkään.. :) Mua *ituttaa se et kun mies vituttaa miestä autokorjaamoilla ja näin kyl tapahtuu aika usein.. Mut joo ihmeellisiä vastauksia täälä kyllä..

      Asiaan.. 165/70 viitannee 13 tai 14 tuuman renkaaseen..? On tuo hinta sitten 13 tai 14 tuuman niin allelaiton kanssa vaikuttaa edukkaalta.. tuo 30 euron ero voi tulla jo siitä että kun soitit rengasliikkeeseen, myyjä katsoi 13 tuuman kohdalta hinnan. eli 165/70 13" mutta jos rengaskokosi on 165/70 14" hinta on vähän enemmän.

      Toinen joka tulee mieleen on se että sesonkiaikana rengasliikkeen työntekijä unohti tosiaan kiireessään lisätä siihen sen 30 euroa "allelaittolisää" eli rengasliikkeessä on hinnat listalla ilman allelaittoa eikä vaan sitä kiireessään muistanut.

      Itse ostin viime kaksi vuotta sitten goodyear 196/65/15 350 euroa.. tuo kokoluokka on kesärenkaissa nyt 400 molemmin puolen allelaiton kanssa. Mielestäsi sun hinta on hyvä ei ole naislisää.. :)

    • tghjk,

      Sellaista se on naisten kanssa. Itsellä on aina hinta pitänyt, kun olen kysynyt oikean kokoisia renkaita (rekisteriote mukaan). Ei kannata vaihtaa renkaita korjaamolla. Sehän ei ole varsinaisesti korjattava vika. Laskutus on kyllä ihan "normaali".

    • shacraw

      Voi naiset (ja miksei miehetkin), miksette sitten opettele itse vaihtamaan renkaitanne jos autokorjaamoilla vedätetään asiakkaita? Säästätte mukavan summan, sille rahalle tulis varmasti järkevämpääkin käyttöä.

    • kumipuhki

      Jukolaut, yli sata vastausta ja lukukertoja jo monta tuhatta - tää vie voiton FB:stäkin. Jos seuraavaksi laittaisit otsikon "Auttaako minihame renkaanvaihdossa" niin suomi24:n palvelin tukkeutuisi heti kun kaikki niilot kömpis esiin...tää oli loistava trolli=).

      • Auto Ilkkuja 8:\

        Kun kyseessä on riittävän yksinkertainen ja ei ammattitaitoa vaativa asia, niin kaikki teinipojatkin tuntevat olevansa vähintään ammattimiehen veroisia ja pyrkivät loistamaan osaamisellaan (jota siin oikeasti ei ole).


    • kalle

      Kysy useammasta liikeestä ja kilpailuta

    • aikuinen mies

      kuhmo solis on ihan ok rengas perusautoiluun! ei kauhealta hinnalta vaikuta!

    • Rengas asentaja

      Tees näin:ota renkaan merkki/malli,koko x/x/x ylös paperille,pyydä ystävääsi soittamaan samaan rengasliikkeeseen ja kysymään hinta,vanha pois,uudet vanteille ja auton alle laitettuna..näin selviää mikä on homman nimi,luulen että kyse ei ole 30e,vaan periaatteesta,itsellä ainakin on..ja yks on tietty myös et jos kysyt tarjousta ota nimi ylös ja hänen luokse seuraavan kerran..ei mielestäni syytä vaihtaa liikettä,asentaja voi olla ns.kesä hessu ja hinnan sanonut omistaja,siinä syy.. :)

    • DasiPasiReemus

      Voi LOL voi LOL voi LOL voi LOL ei oo paha maksaa renkaista 260e
      ja se sanoi noin 230e ei se väittänyt että ne sais 230e

    • Mustan auton rengas

      Useimmat (naiset) ja jotkut miehetkin kysyvät soittaessaan mitä renkaat maksaa? Siinnä sitten aletaan arvuuttelemaan rengaskokoa. Mikä auto.? Punainen. Mikä vuosimalli? Muutaman vuoden vanha. Muistatko rengaskokoa? En, mitä se sinulle kuuluu, kun nyt vaan sanoisit sen hinnan. Tällä perusteella puhelimessa tulee sitten niitä hintavirheitä ja naisihminen ottaa nokkiinsa, etä taas häntä on kusetettu.

    • skodaman

      Toinen ihan asiallisesti kysyy asiaa, jota ei itse oikein ymmärrä, niin täällä on viisaita kusipäitä pilvin pimein kertomassa paskajuttuja.
      Eikö olisi kaikille mukavampi, kun näillä palstoilla asiallisiin kysymyksin saisi asiallisia vastauksia.
      Ai että minä taas niin pahoitin mieleni.
      Paskanjauhajat painukaa vit***uun ja pysykää siellä ikiajoiksi näiltä palstoilta.

    • aloittajana ollut

      Sorry vain,osasin kyllä sanoa auton merkin,rengas koon ym.tarvittavat tiedot ja rengas merkinkin.
      Ootte te jotkut miehet :(

    • Anonyymi

      Korjaamon hinta-arvio saa lain mukaan ylittyä maksimissaan 25% ellei erikseen olla sovittu maksimihinnasta mikä ei saa ylittyä. Eli tonnin remontti voi maksaa 1250€ lain puitteissa. Kannattaa kysyä aina tarkka hinta eikä noin hintaa jos haluaa saada varmasti sen mitä sovitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe