merkitys koulutuksella on?
Millainen
37
274
Vastaukset
- s....
yleissivistävä- tieto lisää tuskaa tietää lisää ja joskus on hyvä olla tyhmä niin pääsee siitäkin tuskasta. Ja vanhalla koulutuksella ei tee yhtään mitään jos ei koko ajan päivitä tietojaan
- s....
täällä sivuilla nyt ei koulutusta kysellä saa olla vaikka puliukko
- Jotenkin koulutettu
Koulutus lisää itsevarmuutta, mutta ei fiksuutta tai yleissivistystä. Omissa läheisissä molempia, koulutetut yleensä kunnianhimoisempia tai muuten vaan olleet koulussa hyviä. Vähemmän koulutetut niitä, jotka löytäneet oman alan jo varhain tai sitten ei vain löytänyt/ saanut opiskelupaikkaa. Ja muitakin syitä löytyy.
Yksi jännä juttu on, että ihminen on keskimäärin ahneempi rahan suhteen, mitä enemmän sitä hänellä on. Eli ei halua antaa pois sitäkään vähää, minkä köyhempi antaa ilomielin. Materialismi ja itsekkyys on aika paha yhdistelmä. Mutta sitähän tässä ei kysytty.- s....
harkintakykyä siihen mistä oppinsa hakee, tossakin oppii koko ajan ja koulusta saa perustiedot eli ne muuttumattomat aakkoset ja niitä aakkosia vaihtamalla tulee uusia sanoja niitä muuttujia..
- shit life
Onhan koulutuksella nykyään suurikin merkitys,ainakin työn saannissa.Esim.siivoustyötäkään ei nykyään saa,jos ei ole koulutusta,niin,että,jos haluaa työllistyä niin silloin pitää olla jotakin koulutuspohjaa.
Yleissivistystä nyt saa muutenkin,jos lukee paljon lehtiä,kirjallisuutta,seuraa mediaa ja ottaa itse asioista selvää esim.netistä etsimällä. - +055
"merkitys koulutuksella on? "
Olematon. Työ tekijäänsä opettaa. Ne opettavat ketkä eivät osaa. Ei kannettu tieto päässä pysy.- s....
niin ja virheistä oppii myös. Hölmöläisetkin kantoi valoa säkillä tupaan ennen ikkunoiden keksimista. Ja puhelin kun tuli yhdelle niin ihmettelivät miksi naapuri ei vastannut kun eihän muilla ollut vielä puhelinta:)
- joka ei oppinut
Rupea sitte lääkäriksi työssä oppimalla,että ei ole mitään koulutusta mistään sairauksista.Menisitkö itse semmoiselle lääkärille?
- s....
joka ei oppinut kirjoitti:
Rupea sitte lääkäriksi työssä oppimalla,että ei ole mitään koulutusta mistään sairauksista.Menisitkö itse semmoiselle lääkärille?
ei kun tässä tulee juuri ne aakkoset, perus asiat riippuen alasta ja muutenkin vaaditaan alan erikois osaamista ja kirurgiksi esim. Olisin liian hätäinen ja epävakaa
- kirurgiksi
s.... kirjoitti:
ei kun tässä tulee juuri ne aakkoset, perus asiat riippuen alasta ja muutenkin vaaditaan alan erikois osaamista ja kirurgiksi esim. Olisin liian hätäinen ja epävakaa
Niillä sun sormillako :D
- 1+5
Persaukisia ei kannata elättää.
- laiskanlinna
Minua on elätetty monia vuosia,siis töitä en ole tehnyt pahemmin elämäni aikana,mutta ei johdu laiskuudesta,vaan siitä,että työ ei ole kannattavaa,koska palkat niin huonot ja elämä liian kallista kulutettavaksi työn tekoon
- --
Mitä enemmän opiskelee, sitä heikompi on osaaminen yleisissä asioissa, jokapäiväisissä asioissa.
- ei mitään merkitystä
Miehen tehtävä on elättää nainen.
- siinä tilanteessa
miehellä on paree olla isot tulot.
- övkhjfvklzö
Tiedän kyllä päinv.tapauksenkin...
- yksinkertaisuutta
Ammattitaito ja yleisivistys ovat kaksi eri asiaa. Taitava puuseppä, lääkäri, lakimies, siivooja on käynyt koulua saadakseen pätevyyden työhönsä ja osaa työnsä, mutta voi olla täysi tollo ammattinsa ulkopuolella olevista asioista. Koulutus ei takaa mitään ellei ihmisen fiksuus ole muuta kuin kirjoista opittua, mutta hän ei itse osaa ajatella ja päätellä asioita laajemmalti.
Millainen merkitys koulutuksella on? Tuo kysymys riippuu siitä mihin se tieto tahdotaan soveltaa ja kenelle sillä on merkitystä, itselle vai jollekin muulle. - Babylooni
on teidätkin ajaneet harhaan. Free yourself from mentalslavery.:)
T. melkein hippi- Babylooni
Eli siis pitää kouluttaa itsensä puolet elämästään, et pääsee ottaa lainaa näiltä pankkiireilta ja oleen sit lopun elämää melkein velkavankeudessa. En uskalla ottaa tollasta riskiä. Olen pelkuri.
- Pankista otettu
Babylooni kirjoitti:
Eli siis pitää kouluttaa itsensä puolet elämästään, et pääsee ottaa lainaa näiltä pankkiireilta ja oleen sit lopun elämää melkein velkavankeudessa. En uskalla ottaa tollasta riskiä. Olen pelkuri.
laina on vain piilossa olevaa rahaa, mihin jokaisella on oikeus, siinä määrin mikä tuntuu tarpeelliselta. Aina kuulee, että raha se on, joka maailmaa pyörittää, että turha on babyloniaa syyttää. Mikä sitten pyörittää rahaa, ellei ihmisen pohjaton ahneus. Koko maailma on sellainen porttola, että mikä tahansa kouluttautuminen on täyttä roskaa! Ihmiset palvovat epäjumalia, niinkuin Babyloniassa aikoinaan. Kaikki tämä ollut jo hyvin kauan meidän tiedossa ja kerrottu meille. Silti ihmiset ihmettelevät surun määrää maailmassa. Kannattaisiko se kirja jo ottaa käteen!
- Babylooni
Pankista otettu kirjoitti:
laina on vain piilossa olevaa rahaa, mihin jokaisella on oikeus, siinä määrin mikä tuntuu tarpeelliselta. Aina kuulee, että raha se on, joka maailmaa pyörittää, että turha on babyloniaa syyttää. Mikä sitten pyörittää rahaa, ellei ihmisen pohjaton ahneus. Koko maailma on sellainen porttola, että mikä tahansa kouluttautuminen on täyttä roskaa! Ihmiset palvovat epäjumalia, niinkuin Babyloniassa aikoinaan. Kaikki tämä ollut jo hyvin kauan meidän tiedossa ja kerrottu meille. Silti ihmiset ihmettelevät surun määrää maailmassa. Kannattaisiko se kirja jo ottaa käteen!
Mitä sitten alkaa? Runojako alan lukeen? Ei vois vähempää kiinnostaa jotku teennäiset opiskelut. On mulla jo ammatti mutta aivan jotain jota en tule ikinä tekemään. Kävin sen vain pysyäkseni mukana babyllonin rahasysteemissä. :D
- En minä sinua
Babylooni kirjoitti:
Mitä sitten alkaa? Runojako alan lukeen? Ei vois vähempää kiinnostaa jotku teennäiset opiskelut. On mulla jo ammatti mutta aivan jotain jota en tule ikinä tekemään. Kävin sen vain pysyäkseni mukana babyllonin rahasysteemissä. :D
yrittänytkään neuvoa. Kunhan osallistuin keskusteluun. Kirjalla tarkoitin raamattua.
- Babylooni
En minä sinua kirjoitti:
yrittänytkään neuvoa. Kunhan osallistuin keskusteluun. Kirjalla tarkoitin raamattua.
Emmä nyt niin uskovainen ole että raamattua alkaisin lukee, mutta jollain tavalla hengellinen olen ollut aina ja inhonnut pahuutta ja pahoja ihmisiä.
- Eli täysi
Babylooni kirjoitti:
Emmä nyt niin uskovainen ole että raamattua alkaisin lukee, mutta jollain tavalla hengellinen olen ollut aina ja inhonnut pahuutta ja pahoja ihmisiä.
babylonialainen ironisesta nimestäsi huolimatta.
- häpylintu
Olen aikuinen enkä seukkaa koululaisten kansasa.
- kyl se vaan niin on
en haluaisi seurustella pelkän peruskoulun käyneen kanssa
- tiedä sitten.
Mun vanha vaari ei ollut känyt muutakuin elämänkoulun ja oli järkevä ihminen
Koulutus on hyvä olla ,ja varsinkin sellainen työ jossa viihtyy
Ja hyvä on olla myös omavarainen ,en rupeaisi kenenkään elättäjäksi enkä elätiksi.. Tämä on ikäväpalsta ,joten en itse ymmärrä miten kysymys liittyy ikävääsi. - 6352
Koulutus mahdollistaa työn, mikä taas mahdollistaa toimeentulon. Jos rahkeet riittää pyrkiä haaveammattiinsa, saa sen myötä tehdä mieleistä työtä. Järkeviä ja vähemmän järkeviä löytyy sekä koulutetuista että kouluttamattomista eli turhaa kai kumpaakaan ryhmää lähteä arvostelemaan.
- Pakko se on vain
kerta kerran jälkeen todeta, että ihmisten tietoisuus elämästä ja sen tarkoituksesta on vain uskomattoman pieni....
- Babylooni
Pakko se on vain kirjoitti:
kerta kerran jälkeen todeta, että ihmisten tietoisuus elämästä ja sen tarkoituksesta on vain uskomattoman pieni....
Olen kuule babyllonin vihaaman yritin vaikutuksessa ponhtinut niin syvällisiä ihmisyydestä ettei milläään pääse niin syvälle. Babylonin virtasatestit vain pelottava.
- 6582
Pakko se on vain kirjoitti:
Kenen tietoisuus on muita ihmisiä suurempi ja laajempi - sinunko? Viestisi voi tulkita arvostelevaksi, yläpuolelle asettuvaksi... jos jonkun näkökulma asioihin on jokin, onko sitä vaikeaa ottaa vastaan?
- Olisiko
6582 kirjoitti:
Kenen tietoisuus on muita ihmisiä suurempi ja laajempi - sinunko? Viestisi voi tulkita arvostelevaksi, yläpuolelle asettuvaksi... jos jonkun näkökulma asioihin on jokin, onko sitä vaikeaa ottaa vastaan?
ainut oikea tapa suhtautua elämään sama kuin sinulla on?
- En lähde
6582 kirjoitti:
sitä arvioimaan, mutta sen tiedän, että aivojenkin tilavuus voi kasvaa. Eli jollain sellaisella isompi avioisella, se ymmärrys varmaan on jo aika suuri. Suurinta osaa ihmisistä kuitenkin tuntuu kiinnostavan jokin täysin muu, kuin sen tietoisuuden kehittäminen, että on olemassa muutakin, kuin työ ja trendikäs elämä.
- tuuliajolla
Ei pelkkä koulutus tee ihmisestä parempaa tai huonompaa, kiinnostus ja asenne elämään, kotikasvatus, kulttuuri, mm. ne kaikki vaikuttavat ihmiseen ja hänen käytökseensä.
- Babylooni
Joo ja sairaudet myös ja ihmiset ympärillä(kaverit, tutut) !!!!!!!
- no fucking use
Mun kohdalla koulutuksella ei ole mitään merkitystä. Mun koulunkäymiset oli hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa. Todistukset ovat vaan kasa jonkun uunin sytykkeeksi kelpaavia papereita. Ei mun koulutuksista ollut mitään hyötyä. Jos olis ollut nätimpi naama, niin olis päässyt ilman niitä papereitakin töihin. Mutt kun on rumempi lärvi, niin ei pääse töihin vaikka olis millaset paperit tahansa. Huvittavaa on, että mun terveys ei kestä enää tehdä niitä töitä mihin pärstä ja mun vähänen äly riittäis ja muihin töihin sitten en kelpaa, kun on liian vähän älyä ja liian ruma pärstä. Mun koulunkäyntipapereista saa sitten kivan pienen notskin kun musta aika jättää, ei jää muuta kuin tuhkat kaikesta paskasta jäljelle :D . No, enää en mene koulunpenkkiä turhan takia kuluttamaan, kun näin vähä-älysen ja vanhan ei hyödytä. Huvittavaa, että työkkärissä melkein joka kerta kysytään, että olenko ajatellut mennä opiskelemaan. Miks pitäis, kun entinen työkkärineuvoja teki selväks ettei musta ole yhtään mihinkään. Eikä näin vanhan kannata enää mitään opiskella, missä helvetissä mä muka opiskelisin ja mitä, kun mikään ei enää kiinnosta minkään vertaan. Mulla on yhdestä ammattikartoituskurssilta idiootin paperit saatuna, niin miks pitäis uudestaan hankkia samat paperit.
- kelpaan kelle vaan .
Sen verran sillä on merkitystä että osataan kehua sitten kovasti :??
Mutta kenelle ne sitä kehuu ,se taas jää arvoitukseksi??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938