Olen suunnitellut kaivinkoneen ostoa, ja pohdinkin tässä, että onko luotettavaa konemyyjää olemassakaan? Kirjoitelkaa millaisia kokemuksia on ollut. Lähinnä siis käytettyä konetta etsimässä. Kaikkihan yleensä sujuu hyvin, varsinkin jos kone toimii, mutta mitäs jos tulee ongelmia? Loppuuko takuu koneliikkeen portille?
Luotettavaa konemyyjää etsimässä...
8
2701
Vastaukset
- Huomioi tämä
Käytetyille koneille ei koneliike myönnä minkäänlaista takuuta. Koneen kunnon selvittäminen on ostajan itsensä tehtävä ennen kaupantekoa.
Jos kone lopettaa toiminnan kotipihaan tuonnin jälkeen, niin sitten vaan huoltomiestä paikalle jos ei omat taidot riitä. Juurikin niinhän se on käytettyjen koneiden kanssa että ostaja tarkastaa koneen ja tekee kaupat jos miellyttää. Taitaapa yleisin tapa olla merkitä kauppakirjaan jotain sen suuntaista että myydään siinä kunnossa missä on, elikkäs ei mitään takuuta.
Käytetty on käytetty, mutta ei ole uuden hintainenkaan. Aina kannattaa ottaa kaveri mukaan. Etenkin jos ei itsellä ei ole kokemusta sellaisesta koneesta mitä katsomaan menee. Paree jos saa mukaan sellaisen kaverin jolla sitä kokemusta on, mutta aina kaksi paria silmiä näkee enemmän kuin yksi.
Kaivinkoneen kanssa ei ny mitään aivan ihmeitä jos katsoo vaikkapa onko telaholkit puhki, väljää etenkin käännössä, pitääkö kääntä tai pumput ihmeääniä millään kierroksilla, huohottaako moottori, lähteekö sitte viä lämpösenäkin nätisti käyntiin, toimiiko kaikki liikeet tökkimättä ja kuinka nopeesti puomi laskee kun jättää kauhan ilmaan ja sammuttaa koneen... Siinä jotain millä vois niitä kalliimpia paikkoja yrittää kattella.
Kauppakirja kannattaa aina tehdä ja yrittää tehdä siitä mahdollisimman aukoton. Jos suinkin mahdollista niin maksaa kauppasumma siten että voidaan merkitä kauppakirjaan vaikkapa siten että: Kauppasumma kuitataan maksetuksi tämän kauppakirjan allekirjoituksin ja kaupankohde siirtyy ostajan omaisuudeksi kauppakirjan allekirjoituksin.
Mitä nopeammin hakee omat romunsa pois toisten nurkista niin sen paree. Eipähän tule myyjä osapuolelle kiusausta vaikkapa vaihtaa jokin hyvä osa huonompaan.- takuu täytyy olla
Kyllä kai koneella jonkinlainen takuu täytyy olla, eihän autokaupassakaan autoja ilman takuuta myydä? Suurin osahan autoistakin myydään käytettyinä ja myyjällä on aina vastuu myymästään tuotteesta, senhän sanoo jo kuluttajansuojalaki tai yrityksen tapauksessa kauppalaki.
- Älä huutele puskista
Kerro mistä kohdasta mainitsemiasi lakeja löytyy kohta jossa kerrotaan että käytetyllä tuotteella täytyy olla takuu.
- mä vaan
Älä huutele puskista kirjoitti:
Kerro mistä kohdasta mainitsemiasi lakeja löytyy kohta jossa kerrotaan että käytetyllä tuotteella täytyy olla takuu.
Kaikki luotettavat henkilöt jotka ovat myyntialalla ovat lopettaneet myyntityönsä ja joutuneet taloudellisten syiden takia muihin töihin.
Ei pahaa sanottavaa Ojala Machinesta. Ostin komatsuni Ojalan veljeksiltä Sievistä joskus 6v sitten
Kone toiminut hyvin.
Aika paljon on pojilla valikoimaa saada mieleisensä kone.Soita Petrille Tarufin.Oy:sta...on luotettava konemyyjä ja lisäksi on kokemusta alalta!
- kokeillut
Vai Ojala.Raahenrenkaan kanssa samaa tasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203