Ristiriidat?

entinenmuslimityttö

Heippa.

Olin ennen muslimi monta vuotta, mutta sitten minua alkoi epäilyttää islam ja islamin opetukset..
Mietin, miksi Koraanin tiede on ristiriidassa nykytieteen kanssa? Nykytiede on kuitenkin hyvin todennäköisesti oikeassa, kun sitä on testattu niin paljon. Koraani väittää taivaan olevan "katto"... eihän se näin ole oikeasti. Jos tämä on vain "vertauskuva" niin mistä tietää mikä on Koraanissa vertauskuvaa ja mikä ei.. mitä jos paratiisi onkin vertauskuva tai helvetti? Muitakin ristiriitoja on esim. sikiönkehitysvaiheet...nämä ovat täsmälleen samat kuin antiikin ajan kreikassa. Kopiointia?
Teitä varmaan mietityttää miksi jätin islamin... yksinkertaisesti sen takia kun paine kasvoi liian suureksi sisällä ja kukaan ei antanut oikeita ja loogisia vastauksia minulle islamista.

48

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sqfa
      • tiirismaa

a.yahyalle

Olen antanut sinulle pohdittavaksi Koraanin perinnönjakoa (4:11-12) koskevan ristiriidan. Et ole toistaiseksi vastannut mitään. Ehkä olet jo tähän ikään mennessä havainnut sen seikan, että joskus ainoa looginen selitys on valehtelu. Minun mielestäni entinen muslimityttö kirjoittaa asiaa, vaikka esimerkit eivät tieteellisesti ole kovin ihmeellisiä. Hänen kysymyksensä paratiisista herätti huomiotani. Minäkään en ole koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta, että paratiisi on vain vertauskuva. Aavikollahan ihminen näkee joskus kangastuksen. Olisiko tosiaan kangastus synnyttänyt ihmisen mielikuvan paratiisista? Tämä selitys paratiisin mielikuvan synnystä olisi ainakin looginen. Paratiisissa Koraanin kuvauksen mukaan on ainakin vettä ja sitähän ihminen aavikolla toivoo löytävänsä.

• ex-muslimityttö

Luit oikein yahya, Koraanin tiede on ristiriidassa nykytieteen kanssa.

Mikä on taivaan "katto"? Taivaalla ei ole kattoa. Katto-ajattelu perustuu vanhanaikaseen ajatteluun.. Koraanissa väitetään, että maa luotiin ensin ja sitten vasta taivas... Minä taas luulen, että taivas oli ensin sitten tuli maa. Maapallo ei ole kananmunan muotoinen kuten Koraani väittää, vaan enemmänkin pallo..

• exmuslimityttö
        tiirismaa kirjoitti:

a.yahyalle

Olen antanut sinulle pohdittavaksi Koraanin perinnönjakoa (4:11-12) koskevan ristiriidan. Et ole toistaiseksi vastannut mitään. Ehkä olet jo tähän ikään mennessä havainnut sen seikan, että joskus ainoa looginen selitys on valehtelu. Minun mielestäni entinen muslimityttö kirjoittaa asiaa, vaikka esimerkit eivät tieteellisesti ole kovin ihmeellisiä. Hänen kysymyksensä paratiisista herätti huomiotani. Minäkään en ole koskaan ajatellut sitä mahdollisuutta, että paratiisi on vain vertauskuva. Aavikollahan ihminen näkee joskus kangastuksen. Olisiko tosiaan kangastus synnyttänyt ihmisen mielikuvan paratiisista? Tämä selitys paratiisin mielikuvan synnystä olisi ainakin looginen. Paratiisissa Koraanin kuvauksen mukaan on ainakin vettä ja sitähän ihminen aavikolla toivoo löytävänsä.

Mua kans mietityttää toi perinnönjako.. Miksi se ei oo matemaattisesti oikein... Eikö Jumala muka osaisi laskea oikein :O ????

JA kysymys: Miksi islamista luopuneet TAPETAAN?? aika rajua..... jos islam on totuus, ei tarvitse pelotella tappamiselle tai muullakaan.. ihminen itse kääntyy takaisin jos huomaa sen olevan oikeassa.. Mä oon taas kiinnostunut nyt Jeesuksen teoista ja opetuksista; "käännä toinenkin poski.. rakastakaa vihamiehiänne", mutta mun mielestä Jeesus ei ole Jumala..

• ex-muslimityttö kirjoitti:

Luit oikein yahya, Koraanin tiede on ristiriidassa nykytieteen kanssa.

Mikä on taivaan "katto"? Taivaalla ei ole kattoa. Katto-ajattelu perustuu vanhanaikaseen ajatteluun.. Koraanissa väitetään, että maa luotiin ensin ja sitten vasta taivas... Minä taas luulen, että taivas oli ensin sitten tuli maa. Maapallo ei ole kananmunan muotoinen kuten Koraani väittää, vaan enemmänkin pallo..

Koraani on yksinkertaista kieltä, jotta se olisi ymmärrettävä tietyille ryhmille.

"Teimme taivaasta suojaavan katon, mutta silti he kääntyvät pois merkeistämme." (21:32) --> sfäärit?

Taivas ja maa erotettiin toisistaan (21:30), joten toinen ei ollut ennen toista.

Munia on eri muotoisia ja arabiaksi on käytetty sanaa, joka viittaa pyöreään. Toisin oli eurooppalaisten ajatus pannukakkumaisesta "maapallosta".

• .............
        a.yahya kirjoitti:

Koraani on yksinkertaista kieltä, jotta se olisi ymmärrettävä tietyille ryhmille.

"Teimme taivaasta suojaavan katon, mutta silti he kääntyvät pois merkeistämme." (21:32) --> sfäärit?

Taivas ja maa erotettiin toisistaan (21:30), joten toinen ei ollut ennen toista.

Munia on eri muotoisia ja arabiaksi on käytetty sanaa, joka viittaa pyöreään. Toisin oli eurooppalaisten ajatus pannukakkumaisesta "maapallosta".

http://wikiislam.net/wiki/Flat_Earth_and_the_Qur'an

• ............. kirjoitti:

http://wikiislam.net/wiki/Flat_Earth_and_the_Qur'an

Ibn Taymiyyah'n teoksen "Majmu al-fataawa" sekä ijma'n (islamilaisen konsensuksen) mukaan maapallo on pallo Koraanin, sunnan ja niitä tukevan tieteen perusteella.

Yhdessäkään Koraanin jakeessa ei väitetä, että maapallo on lättänä; "laajentaminen" ja "matto" eivät tarkoita sitä. Laajentaminen viittaa vain maapallon ... laajuuteen. Matto viittaa maapallon kerroksiin ja viimeisimpänä maankuori suojelee meitä ytimen kuumuudelta.

Toisin kuin antamasi lähde ilmoittaa, "daha" kyllä viittaa "levittämisen" lisäksi johonkin munan muotoiseen (strutsi), ja maa on oblaatti sferoidi.

"Hän on kahden auringonnousun ja kahden auringonlaskun Herra." (55:17)

Jos maa olisi lättänä, miten olisi mahdollista, että aurinko nousisi ja laskisi kahdesti, idässä ja lännessä? Tai miten selitettäisiin (maasta tarkasteltuna) auringonliikkeet?

• Taas...
        a.yahya kirjoitti:

Ibn Taymiyyah'n teoksen "Majmu al-fataawa" sekä ijma'n (islamilaisen konsensuksen) mukaan maapallo on pallo Koraanin, sunnan ja niitä tukevan tieteen perusteella.

Yhdessäkään Koraanin jakeessa ei väitetä, että maapallo on lättänä; "laajentaminen" ja "matto" eivät tarkoita sitä. Laajentaminen viittaa vain maapallon ... laajuuteen. Matto viittaa maapallon kerroksiin ja viimeisimpänä maankuori suojelee meitä ytimen kuumuudelta.

Toisin kuin antamasi lähde ilmoittaa, "daha" kyllä viittaa "levittämisen" lisäksi johonkin munan muotoiseen (strutsi), ja maa on oblaatti sferoidi.

"Hän on kahden auringonnousun ja kahden auringonlaskun Herra." (55:17)

Jos maa olisi lättänä, miten olisi mahdollista, että aurinko nousisi ja laskisi kahdesti, idässä ja lännessä? Tai miten selitettäisiin (maasta tarkasteltuna) auringonliikkeet?

...a.yahya yrittää valehdella ei-muslimeille.

Tässä totuus:

"As devout Muslims, they have good reason to conclude the Earth is flat; the Qur'anic verses 15:19, 20:53, 43:10, 50:7, 51:48, 71:19, 78:6, 79:30, 88:20 and 91:6 all clearly state this and not a single verse in the Qur'an hint to a spherical earth."

• Taas... kirjoitti:

...a.yahya yrittää valehdella ei-muslimeille.

Tässä totuus:

"As devout Muslims, they have good reason to conclude the Earth is flat; the Qur'anic verses 15:19, 20:53, 43:10, 50:7, 51:48, 71:19, 78:6, 79:30, 88:20 and 91:6 all clearly state this and not a single verse in the Qur'an hint to a spherical earth."

"As devout Muslims, they have good reason to conclude the Earth is flat"? Miksi?

Missä on maininta siitä, että maapallo on pannukakku?

• Klikkaa...
        a.yahya kirjoitti:

"As devout Muslims, they have good reason to conclude the Earth is flat"? Miksi?

Missä on maininta siitä, että maapallo on pannukakku?

...ylempänä olevaa linkkiä.

• Klikkaa... kirjoitti:

...ylempänä olevaa linkkiä.

Ei todista.

• Todistaa...
        a.yahya kirjoitti:

Ei todista.

...sinun valehtelevan tapasi mukaan.

• Pitkämuistinen

Saamansa opetuksen vuoksi muslimit eivät pysty ymmärtämään että Koraani
      sisällöltään täytyisi ymmärtää syntyhetkeensä aikasidonnaiseksi ja silloiseen
      kulttuuriin liittyväksi.

Tavalliselle muslimille kun on kiellettyä Koraanin ja yleensä koko islamin kritisointi,
      hänen on vain uskottava ja alistuttava.

Sen vuoksi Koraani on kaikkine ristiriitaisine tulkintoineen säilyttänyt keskeisen
      asemansa muslimien keskuudessa

Koraanin monien valheiden ja satujen kyseenalaistus islamilaisten keskuudessa
      kun on hengen päälle käypää puuhaa

• Najis Kafir

Hyvä juttu, että jätit islamin. Yksi asia minua kuitenkin huolestuttaa. Et maininnut ollenkaan Muhammadin julmuutta. Eikö sinua haitannut se?

• exmuslimityttö

Haittasi... Olin järkyttynyt, kun luin shahi hadithin missä Muhammed katkoi miesten raajat ja poltti silmät.. sitten ne miehet heitettiin kuoppaan.. Miten voi tehdä tälläistä? Ainakin minusta aivan kauhean raakaa. Kivitystuomiot ja raipaniskutkin on tosi kovia tuomioita ja julmaa.
        Muslimin on pakko hyväksyä kaikki islamiin kuuluva, jos ei hyväksy.. ei kuulemma voi oikein olla muslimi=Jumalan orja, Jumalalle alistuva. Mitä jos jotkut islamin opetukset on julmia, miten niitä voi noudattaa? Pakko vaan hyväksyä mukisematta ja jättää oma järki/moraali piiloon?

• sqfa

uskovainen ei harrasta politiikkaa, politiikot eivät harrasta uskontoa. Onko Allah,jumala menneisyyden vai nykyajan kuva?

• ex-muslimi

Meitä islamin jättäneitä alkaa olemaan aika monia. Meitä kaikkia yhdistää se, että tulimme järkiimme.

• exmuslimityttö
        ex-muslimi kirjoitti:

Meitä islamin jättäneitä alkaa olemaan aika monia. Meitä kaikkia yhdistää se, että tulimme järkiimme.

:) Kannattaa aina kuunnella omaa sydäntään! Esim. vaikka kivitykset ja kiduttamiset(?) yms olis kuinka islamia, niin mun on hyvin vaikea hyväksyä niitä.. Elin tavallaan koko ajan ristiriidassa itseni ja omien moraaliperiaatteiden kanssa.. Se oli aika rankkaa.

• ex-muslimi
        exmuslimityttö kirjoitti:

:) Kannattaa aina kuunnella omaa sydäntään! Esim. vaikka kivitykset ja kiduttamiset(?) yms olis kuinka islamia, niin mun on hyvin vaikea hyväksyä niitä.. Elin tavallaan koko ajan ristiriidassa itseni ja omien moraaliperiaatteiden kanssa.. Se oli aika rankkaa.

Tiedän mistä puhut exmuslimityttö. Olen kokenut saman ja se on järkyttävää.
        Oli kauheaa joutua jatkuvasti toisten muslimien syytösten kohteeksi kun ei halunnut hyväksyä islamin kaikkia julmia sääntöjä ja lakeja. Onneksi pääsimme eroon islamista!!!
        Kristinuskossa on muuten paljon erilaisia suuntauksia ja kaikissa ei korosteta Jeesuksen jumaluutta. :)
        Vaikka jättää islamin, ei ole pakko jättää JUMALAAN uskomista. :)

• Pitkämuistinen

Eräs pakistanilainen ydininsinööri, tietysti muslimi, sai vuoskymmeniä sitten idean
      Koraanin suurasta 55:14-15 : "Hän on luonut ihmisen savesta kuin saviruukun
      ja dzinnit kirkkaana loistavasta tulesta". Tämän suuran innoittamana hän uskoi
      Pakistanin energiaongelmat ratkaistavan käyttämällä paikallisista pikkupaholaisista,
      dzinneistä vapautuvaa energiaa.Hän ehdotti että dzinnit vangittaisiin ja heidän "energiansa otettaisiin talteen"

Koraani voi näinkin olla innoittajana "islamilaisessa TIETEESSÄ"

• Mikko Koivuvvv

Mä en nyt tajunnut, mitä ristiriitoja Koraanin ja tieteen välillä on.
      Miten Koraanin kertomus sikiön kehityksestä on ristiriidassa tieteen kanssa?

Ja mikset haluu kertoa, missä kohtaa Koraania sanotaan, että Taivas on katto tai kuin katto?

• tiirismaa

Mikko Koivuvvv:lle

Sikiön kehitystä kuvataan Koraanin kohdassa 23:14. Se on vastoin nykyistä tietoa. Tästä asiasta keskusteltiin kiivaasti tällä sivustolla kesäkuussa 2010. Minäkin osallistuin keskusteluun. Olen kirjoittanut tällä sivustolla muistakin Koraanin epätieteellisyyksistä, viimeksi perinnönjaosta. Ehkäpä ne auttavat sinua tajuamaan, mistä on kysymys. Koraanista on olemassa lukuisia lähdekirjoja, joissa on aakkosellinen hakemisto. Kun käyt läpi tarpeeksi monta lähdekirjaa, löydät luultavasti taivaan ja katonkin. Toinen tapa on lukea Koraani itse läpi useita kertoja ja tehdä Koraanista oma hakemisto. Tähän hakemistoon voit tietenkin liittää ne tieteelliset kirjoitukset, jotka ovat ristiriidassa Koraanin kanssa.

• tiirismaa

Mikko Koivuvvv:lle

Siltä varalta, että et ole itse vaivautunut etsimääan taivasta ja kattoa Koraanista, etsin tämän kohdan Koraanista. Hämeen-Anttilan käännöksessä lausutaan kohdassa 21:32:

Taivaan me teimme varjelluksi katoksi, mutta tästä kaikesta huolimatta he kääntyvät pois merkeistämme.

Koraani toistaa usein itseään ja sama asia saattaa esiintyä muuallakin Koraanissa. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä itse ajattelet taivaasta kattona. Kosmonauteilla ja astronauteilla olisi ehkä omia kokemuksia kerrottavina sinulle siitä, onko taivaassa todella katto. Hehän ovat liikkuneet avaruusaluksen ulkopuolellakin köyden varassa.

• onnimanni

Minä iloitsen, että havahduit ja jätit islamin, se oli elämäsi paras ratkaisu. Islam ei kehity, koska koraani kieltää arvostelun, kieltää kritiikin. Se on jämähtänyt keskiaikaiseen arabian koston kulttuuriin ja menttaliteettiin. Siihen menttaliteettiin sopii hyvin muhammedin hirmuteot ja muutkin koraanin ja hadith määrykset teloituksista ja raakuuksista. Koraani on lähtökohtaisesti kuvitelma, jossa sekoitetaan kristityiltä kuultu enkeli Gabriel ja häneksi tekeytynyt paholainen, joka vahvisti muhammedin unet ja omat halunsa ja haaveensa, naristisessa vallantavoittelussa.

Jeesuksen syntymästä ilmoittanut enkeli Gabriel ei myöhemmässä vaiheessa elävän Jumalan lähettiläänä voi itse mitätöidä varhaisempaa todistusta ja tehdä muhammedista muka suurempaa profeettaa. Ja muhammed itse valitsi yhden arabien epäjumalista Allilah omaksi jumalakseen, jonka kunnioittamista vaaditaan, kuu-jumala hän on, ei muuta.

• Mites onnimanni

tuon ongelmansa ratkaisisi, jos olisi täysi päätös- ja toimeenpanovalta?
      Mikä olisi "hyvä" ratkaisumalli, tai vaihtoehto?

• funzailija

Viisaasti tehty sulta. Kandee ajatella myös kuinka juutalaisia on n. 0.2% maailman väestöstä ja he ovat saaneet yli 20% Nobel-palkinnoista. Samoin länsimaat ja itä-aasian maat vastaavat käytännössä kaikesta tieteellisestä kehityksestä mitä nykymaailmassa tapahtuu. Muslimimaat - varsinkin arabimaat - tuovat tarpeellisen teknologiansa täysin ulkoapäin, mitään ei osata itse tehdä. Suuri osa kansasta on lukutaidotonta ja takapajuista. Arabimaissa yhteensä julkaistaan uutta kirjallisuutta vähemmän kuin Espanjassa yksistään. Listaa voi jatka loputtomiin.

Mistä tämä kaikki johtuu? Eikö Koraani annakaan tiedon valoa muslimeille?

Mä vähän luulen että muslimit ovat länsimaiden kanssa sotajalalla siitä syystä että he kertakaikkiaan tajuavat pudonneensa kehityksen kärryiltä tyystin. Heistä ei ole mitään vastusta kehittyneille maille. Ainoaksi epätoivoiseksi keinoksi jää hillittömän sikiämisen avulla tavoiteltava väestöylivoima ja puhdas väkivalta.

• ei kait

Nobel-palkinto määrittele ihmisarvoa,
      tai "paremmuutta",
      tai kirjojen, höpönovellien lukeminen.

Mitä "vastusta" ns. kehittyneille maille pitäisi mielestäsi antaa?
      Miksi?
      Mihin suuntaan kehittyneet maat ovat kehittyneet ?
      Onko suunta hyvä?
      Minne se tie vie?

Koraani antaa tiedon valon Jumalan yhteyteen.
      Ainakin minun mielestäni se on tärkeintä
      ja muut asiat toisarvoiia.

• Afterlife78

Ei arabimaatkaan mihinkään hyvään suuntaan ole kehittyneet, vaikka olisi mikä jumalan valo. Meillä on edes ihmisoikeudet.

• funzailija

Kyllä se nobel-palkintojen vyöry kertoo juutalaiskansan kehittyneisyydestä, muussakin mielessä kuin tieteellisessä. Tiede ei voi kukoistaa dogmaattisen, väkivallalla valvotun oikeaoppisuuden ilmapiirissä.

Mihin suuntaan kehittyneet maat ovat kehittyneet? Noh, esim. niinkin humaaniin suuntaan että täällä saa mielipiteensä sanoa, ammattinsa, elämänkatsomuksensa ja puolisonsa vapaasti valita, turvaa viranomaisten mielivallalta. Mahdollisuutta rakentaa elämäänsä niin paljon kuin omat kyvyt riittävät. Niin - yleisesti ottaen rakkauden kultainen kaksoissääntö on parhaiten toteutunut täälläpäin maapalloa, vai kuinka?

On meissä länsimaissa sekin ominaisuus että muualta maailmasta, sodan ja muun väkivallan keskeltä (mitä muslimimaissa on erityisen paljon) paenneet ihmiset haluavat tänne tulla ja täältä turvapaikan saavat. Ehkä liiankin moni saa, siis liian moni kiittämätön jumipää saa.

Hmm.. Jos Allah on kaikkitietävä ja armelias ja maailmojen kohtalot säätävä niin miksiköhän hän on antanut länsimaiden kukoistaa näin ja muslimimaat rypevät ikiaikaisessa paskassaan? Siinäpä kysymys.

• Klaraus

Mitä tarkoitat "entisellä"? Oletko käännynnäinen ja huomannut erehtyneesi? Vai oletko synytnyt muslimiperheeseen?

Suomessa on ympärileikkaukset kielletty naisilta. Koska kuitenkin niin monissa maissa perinne vaatii leikkaukset, jopa niin rajusti, että Suomessa elävät ja suomalaistuneet tyttäret saatetaan lähettää vanhempien kotimaahan operoitaviksi, niin miten suhtautuvat suomalaiset käännynnäiset tähän omalta osaltaan? Miten muslimi voi avioitua leikkaamattoman ei-musliminaisen kanssa? Eikö siinä tapahdu rikkomusta sääntöjä kohtaan?

Kuka on avioitunut Egyptiin? Tämän päivän uutisen mukaan Egyptissä naiset on leikattu 90 %:sti.
      Miten mahtavat asiat muuttua uusien vallanpitäjien myötä? Muuttuuko naisten asema?

• Somalialainen tapa menee liian pitkälle. Naisten ympärileikkaus sunnan mukaisesti on hyvin pieni operaatio, joka helpottaa naisen tyydyttymistä yhdynnässä ja se on korkeintaan suositeltavaa naisille, ei mikään pakko missään nimessä.

Toivottavasti nyt islam (ei islamistit tai korruptoituneet lännelle kumartelevat diktaattorit) pääsee valtaan Egyptissä (ja muissa maissa), jotta naisten asema paranee merkittävästi.

• Kyseinen...
        a.yahya kirjoitti:

Somalialainen tapa menee liian pitkälle. Naisten ympärileikkaus sunnan mukaisesti on hyvin pieni operaatio, joka helpottaa naisen tyydyttymistä yhdynnässä ja se on korkeintaan suositeltavaa naisille, ei mikään pakko missään nimessä.

Toivottavasti nyt islam (ei islamistit tai korruptoituneet lännelle kumartelevat diktaattorit) pääsee valtaan Egyptissä (ja muissa maissa), jotta naisten asema paranee merkittävästi.

...operaatiohan estää naista nauttimasta seksuaalisuudestaan.

Kertoo paljon sinusta, että mielestäsi naisten alistamisen lisääntyminen parantaa näiden asemaa. Kaipa hellan ja nyrkin ääreen alistuminen on teistä sovinistisista muslimimiehistä sitten hyväksi naisille.

• Kyseinen... kirjoitti:

...operaatiohan estää naista nauttimasta seksuaalisuudestaan.

Kertoo paljon sinusta, että mielestäsi naisten alistamisen lisääntyminen parantaa näiden asemaa. Kaipa hellan ja nyrkin ääreen alistuminen on teistä sovinistisista muslimimiehistä sitten hyväksi naisille.

Jos ei vieläkään ole käynyt ilmi, olen nainen.

• Eli...
        a.yahya kirjoitti:

Jos ei vieläkään ole käynyt ilmi, olen nainen.

...joko haluat alistua vahvan miehen valtaan, haluat olla erikoinen tai olet varustettu todella huonolla itsetunnolla. Tai sitten nämä kaikki kolme asiaa yhdessä.

• Tapoja on monia
        Eli... kirjoitti:

...joko haluat alistua vahvan miehen valtaan, haluat olla erikoinen tai olet varustettu todella huonolla itsetunnolla. Tai sitten nämä kaikki kolme asiaa yhdessä.

Oletko siis ympärileikattu oikeaoppisesti?

• entinenmuslimityttö
        Eli... kirjoitti:

Mulla oli sika huono itsetunto :(

• entinenmuslimityttö kirjoitti:

Mulla oli sika huono itsetunto :(

Miksi?

• exmuslimityttö
        a.yahya kirjoitti:

Miksi?

En tiiä :( Oli vaan.. sit ku muutenkin islamissa naista parjataan :(

• exmuslimityttö kirjoitti:

En tiiä :( Oli vaan.. sit ku muutenkin islamissa naista parjataan :(

Ai, enpä ole huomannut.

• a.yhaya on hauska :)
        a.yahya kirjoitti:

Ai, enpä ole huomannut.

Totta kai a.yahya on huomnnut sen,että naiset ovat tois arvoisia,mutta ei kai se sitä suoraan kerro.Oletko laittanut merkille sen,että a.yhaya vastaa melko usein koraanin teksteillä,mutta ei anna suoraa ja yksiselitteistä vastausta.
        Kaikesa kierretään ja ladataan koraanin tai muun kirjan tekstiä.Onko muut huomannut tämän saman?

• tiirismaa
        a.yahya kirjoitti:

Ai, enpä ole huomannut.

a.yahyalle

Ei a.yahya ole niin tyhmä kuin miksi hän tekeytyy. Sen voi päätellä suoraan hänen kirjoituksistaan. Hän ymmärsi kyllä, että Koraanissa perintö lasketaan väärin, koska hän esitti Koraaniin kuulumattoman laskusäännön ja perusteli sen avulla toisenlaista lopputulosta. Usein hän hylkää epämieluisan perimätiedon väittäen sitä epäluotettavaksi, vaikka muslimit pitävät sitä yleisesti oikeana ja luotettavana.
        Toisaalta hän usein hyväksyy mieluisan perimätiedon, jota vain kourallinen muslimeja kannattaa ja enemmistö pitää vääränä. Hän on siis äärimmäisen hankala keskustelukumppani, koska etukäteen ei voi tietää, mitä hän pitää oikeana. Hänen säännöillään ei voi keskustella edes tieteestä, saati sitten uskonnosta, koska islamia on vain se islam, jota hän itse pitää oikeana islamina. Muiden vastakkaiset perustelut hän lyttää suoralta kädeltä. Hän on mielestään ylivertainen tietäjä, vaikkei sentään kehu, että hän tietää paremmin kuin Allah. Ehkäpä hän tajuaa senkin. ettei kannata verrata itseään mihinkään mielikuvitusolioon.

• a.yhaya on hauska :) kirjoitti:

Totta kai a.yahya on huomnnut sen,että naiset ovat tois arvoisia,mutta ei kai se sitä suoraan kerro.Oletko laittanut merkille sen,että a.yhaya vastaa melko usein koraanin teksteillä,mutta ei anna suoraa ja yksiselitteistä vastausta.
        Kaikesa kierretään ja ladataan koraanin tai muun kirjan tekstiä.Onko muut huomannut tämän saman?

Onhan vastapuolellakin aina olevinaan todisteita Koraanista tai sunnasta. Miksi minun tapani on sitten aina vain väärin?

• Jokunen Atcha
        a.yahya kirjoitti:

Onhan vastapuolellakin aina olevinaan todisteita Koraanista tai sunnasta. Miksi minun tapani on sitten aina vain väärin?

A.ayahya ,oletus,että tulkintasi on väärä käsittääkseeni johtuu siitä, että yleensä Koraani on kirjoitettu lyhimmästä suurasta pisimpään, mutta pitää lukea kronologisessa järjestyksessä, tavalla, että viimeinen kumoaa aikaisemman. En ole kyllä seurannut keskustelujanne,että tietäisin mitä olet sanonut.

• Koska...
        a.yahya kirjoitti:

...jokainen voi Koraania ja sunnaa lukemalla huomata, että sinä joko tahallasi tai tietämättömyyttäsi esität jatkuvasti suoranaisia valheita uskonnostasi.

• sqfa

Islamia vastaan hyökkäys tulee jatkumaan niin kauan Kristinusko parantaa oma asemansa!

• maailman tappiin

• tiirismaa

Mikset kirjoita?

Islamia vastaan hyökkäys tulee jatkumaan niin kauan ateismi parantaa oma asemansa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      19
      2626
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      209
      1941
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1708
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1551
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1466
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      204
      1324
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1236
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1147
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1035
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      917
    Aihe