Olen jo vuosia katsellut tuota autoilijoitten piittaamattomuutta suojatien ylittäjiä kohtaan.
Autoilija on hiljennettävä vauhtia jo kun jalankulkija lähestyy suojatietä, kissan viikset autoilijat kiihdyttävät vain vauhtia, kun jalankulkija lähestyy sitä.
Toivottavasti moni saa sakot, kun poliisi alkaa kytätä autoilijoita.
Nykyään jalankulkijan pitää olla röyhkeä, jos aikoo ylittää katua.
Autoiljoiden väistäminen suojatien ylittäjiä !!!!!!
22
366
Vastaukset
- Kaasu pohjaan!
Viime aikoina jalankulkijoista on tullut niin röyhkeitä ettei autolla meinaa sekaan sopia! Enemmän tallaajat punaisia päin vetää kuin autoilijat. Sitten puidaan nyrkkiä ja huudellaan perään kun on itse ensin työnnytty väärään väliin.
- gdhsgfshdg
Tuo on sitä tyhmää ajattelua, kortti pois vain.
Jos ajattelet, että jos joku rikkoo liikennesääntöjä, minunkin pitää niin tehdä, joukossa tyhmyys tiivistyy.......toivottavasti ajat siihen liikennevalotolppaan, että autosi menee ajokelvottomaksi. HYVÄÄ LOPPUELÄMÄÄ ! - entinen teppanalaine
gdhsgfshdg kirjoitti:
Tuo on sitä tyhmää ajattelua, kortti pois vain.
Jos ajattelet, että jos joku rikkoo liikennesääntöjä, minunkin pitää niin tehdä, joukossa tyhmyys tiivistyy.......toivottavasti ajat siihen liikennevalotolppaan, että autosi menee ajokelvottomaksi. HYVÄÄ LOPPUELÄMÄÄ !Aika yleinen paikka, missä mennään päin punaisia, on eliaksentien risteys. Se on yksi kymmenestä, joka vaivautuu pysähtymään silloin kun siinä palaa punainen, eivätkä katso sivuilleen ollenkaan tuleeko autoja. Vain pienet koululaiset ja mummot osaavat jäädä punaisiin odottamaan, eikä heistäkään kaikki. Muistapa ei juuri kukaan - paitsi minä, silloin kun asuin sillä suunnalla.
- fsfsdafsfafsa
entinen teppanalaine kirjoitti:
Aika yleinen paikka, missä mennään päin punaisia, on eliaksentien risteys. Se on yksi kymmenestä, joka vaivautuu pysähtymään silloin kun siinä palaa punainen, eivätkä katso sivuilleen ollenkaan tuleeko autoja. Vain pienet koululaiset ja mummot osaavat jäädä punaisiin odottamaan, eikä heistäkään kaikki. Muistapa ei juuri kukaan - paitsi minä, silloin kun asuin sillä suunnalla.
JA tarkoitin siis jalankulkijoita, jotka menevät päin punaisia. Toinen "ihan sama tuleeko autoja, minähän menen nyt vaikka punaiset palaa". paikka on Sotkamontie-Louhikatu, missä koululaisista ei kukaan pysähdy punaisiin. Se on jo lehtiuutisen paikka, jos joku pysähtyy.
- prum prum
Tuo riippuu vähän tilanteesta.. Mutta ootteko huomannu kuin porukka ajaa yksisuuntasia katuja väärään suuntaan? Eilenkin meinasi joku ajaa pahki. Samoin jotkut ei osaa vaihtaa kaistaa niin että katsoisivat taakseen..
- fsafsafsfasdf
uimahallin parkkipaikalla ei monikaan ole huomannut kielletyn ajosuunnan merkkiä siinä toisella puolella.
- RGDFGDFGSDFFGDH
Valottomissa risteyksissä autoilijan on hiljennettävä vauhtia suojatietä lähestyvää jalankulkijaa ja annettava jalankulkijan ylittää tie, OLETPA VITSIKÄS !!!!!! VALO-OHJATUISSA RISTEYKSISSÄ KATSOTAAN LIIKENNEVALOJA, taisit ymmärtää asian tahallisesti väärin.
Punaisia päin ajaa autoilijat ja kävelee jalankulkijat........tyhmää sekin, varsinkin, jos on vilkas liikenne.- fsadafsfsafsdafas
Se on liian vaikeeta se punaisen värin tunnistaminen joillekin...
- monta vaaraa liikent
Oletkos kuullut taloudellisesta ajosta? Kyllä se syö kallista polttoainetta jos jokaisen suojatien eteen pitää pysähtyä ja sitten taas kiihdyttää, kun niitä on parin metrin välein keskustassa.
Eipä mahda jalankulkijoillakaan olla niin kiirettä etteikö joutaisi parille autolle vapaata kulkua antamaan, ei siihen suojatielle tarvi pää kolmantena jalkana laukata. Ei se auto noin vain pysähdy varsinkaan talvikeleillä, vaikka vauhtia ei paljoa olisikaan, siinä teille eteenhyppijöille mietittävää.
"Nykyään jalankulkijan pitää olla röyhkeä, jos aikoo ylittää katua."
Tuolla ajatusmaailmalla on ihan jalankulkijan oma moka jos auton alle jää...
Kannattaa muistella sitä mitä on jo alaluokilla koulussa opetettu, että olipa suojatie tai ei, niin AINA katsotaan KUMPAANKIN suuntaan onko autoja tulossa ENNEN kuin tie ylitetään, ja tämä toistetaan pariinkin kertaan, mielellään. - näin se on
Jalankulkijat ovat nykyään röyhkeitä, eivät välitä punaisista valoista mitään, vaan ovat sitä mieltä, että se on vaan joku tilataideteos.
- Equ
No, eiköhän se joku päivä kopsahda joku taas auton konepellille, jospa sitä sitten opitaan hiljentämään? Ihan vinkkinä etenkin näille amispenoille jotka jarrun sijasta sitä kaasua suojatien kohdalla painatte - ei, te ette olekaan niitä maailman omistajia. Koskee montaa muutakin.
Itse annan lähes aina autojen mennä ohitse tullessani suojatielle (johtuen ehkä siitä etten luota niiden pysähtyvän). Se on ok, mutta ei se minullakaan ole puolta päivää aikaa odottaa kun autot jatkuvana virtana kaasuttavat ohi; etenkin kun olen siinä tilanteessa se "etuajo-oikeutettu". Tietenkään kenenkään ei kannatta pelleillä hengellään "hyppäämällä" suojatielle jos auto on jo liian lähellä, autollakin on valitettavasti tietty jarrutusmatka. Myös itse autoilevana olen huomannut ettei päiväni mene pilalle tai bensavalo syty palamaan siitä, että päästän jalankulkijan ylittämään sen suojatien. Se joka otti pysähtymättömyyden syyksi taloudellisen ajon (:-DDDDDDDDDDDD), jätä kosla parkkiin ja ota jalat alle, siinä sulle taloudellisuutta. - Kukkaisnen
Mitä vittua tarkoittaa "Autoilijoiden väistäminen suojatien ylittäjiä"????
- Pakulla
Olen jo vuosia ollut sika-autoilija (liikun paljon pakettiautolla), joka ei anna tietä suojatielle pyrkivälle jalankulkijalle (jalankulkijoille) kaksikaistaisella ajoväylällä.
Tärkeimpänä syynä tähän pidän autoilijoiden piittaamattomuutta suojatien eteen pysähtyneen auton sivulle pysähtymisen laiminlyöntiä.
Yksinkertaisesti en voi antaa jalankulkijalle/ kevyelle liikenteelle "lupaa" mennä suojatielle, jos näen peileistäni takaa/ risteävältä tieltä viereiselleni kaistalle tulevan auton.
Tämä on tullut testattua moneen kertaan hiljaisena aikana ja kun olen varmistunut, että jalankulkijoita ei ole tulossa mistään suojatielle.
Keskimäärin valojen vaihtumisen aikana menee ohi pysähtymättä neljä viidestä, kuka hitaammin ja kuka kiihdyttäen päästäkseen sille jo "omalle" paikalle jonoon.
Uskokaa tai älkää, uudenkarheiden autojen naiskuljettajat ovat pahimpia rikkomaan tätä niin elintärkeää sääntöä, vai lakiko lienee. Vanhoilla, tai ikääntyvillä autoilla ajelevat nuorehkot kuljettajat ovat huolellisimpia muistamaan nämä varomisen paikat.
En jatkossakaan anna kevyelle liikenteelle, joka pyrkii tien yli, tietä jos näen vaaran peileistäni.
Nämä ovat omia näkemyksiäni ja en kehota ketään toimimaan lainvastaisesti. - ei jaksa pitkään
Tänäänkin hiljensin vauhtia useaan kertaan jo melkoisen kaukaa, kun jalankulkija oli astumassa suojatielle.
Mutta joka kerran piti ihan pysähtyä ,ennenkuin jalankulkija astui sitten lopulta suojatielle.
Aika olisi ollut todella reilusti mennä tien yli.
Mikähän siinä mättää, että pitää jalankulkijan aina saada tuokin homma mahdollisimman hankalaksi?
Kummia urpoja tuntuu osa jalankulkijoista olevan, varmaan just ne samat valittaa asiasta kun itse vievät motivaation autoilijoilta.- HDGDGDHDGSGS
Olen autoilija ja jalankulkija, ei minusta ole vaikea pysähtyä autolla suojatien eteen, että jalankulkija pääsisi suojatien yli, koska minulla ei ole niin kiire kun ajan sen verran hiljempää keskustassa, en tietysti aja liian hiljaa, mutta olen huomannut, kun ajan n.40 km/h, takana ajava auto on puskurissa kiinni, joka ärsyttää minua enemmän kun jalankulkijat.
- 13
Oma rotunsa näkyvät olevan nämä iäkkäämmät kävelijät, joilla on tapana vilkaista missä auto on tulossa. Jos vain suinkin on mahdollista niin kiihdytetään askeleitaan että keritään suojatielle auton eteen. Siihen kun on päästy niin kiire loppuu ja palataan taas siihen hitaaseen köpöttelyvauhtiin, parhaimmat jopa rollaattorin/potkurin kanssa! Eivätkä nämä sankarit tarvitse edes liikennevaloja, vaan tätä "hitaasti kiiruhtamista" harrastetaan myös valottomilla suojateillä. Koita siinä sitten ymmärtää vanhuksia liikenteessä. Minkähänlaisia autoilijoita nämä ovat olleet ennenkuin kortti lähti vanhuuden myötä??
- GHDGHDGDGHDH
Huomauttaisin, suojatien saa ylittää kävelyvauhtia, ei suojatiellä tarvitse juosta, jos ei muu auto, laitatetaan liikennevalot joka suojatien kohdalle, niin autoilija pysähtyy varmasti tai kamera, että autoilija pysähtyy varmasti, mikä h....tin kiire autoilijoilla on ajaa pysähtymättä.
- 13
GHDGHDGDGHDH kirjoitti:
Huomauttaisin, suojatien saa ylittää kävelyvauhtia, ei suojatiellä tarvitse juosta, jos ei muu auto, laitatetaan liikennevalot joka suojatien kohdalle, niin autoilija pysähtyy varmasti tai kamera, että autoilija pysähtyy varmasti, mikä h....tin kiire autoilijoilla on ajaa pysähtymättä.
Ei tarvitse suojatietä ylittää juoksemalla ei. Mutta jos pitää lähes juosta keritäkseen suojatielle auton eteen ja sitten sinne päästyään ruvetaan taas köpöttelemään niin hitaasti että kellokin käy taaksepäin niin onhan se ihan selvää tahallista kiusantekoa. Joka muuta väittää niin kuuluu juuri näihin kiusankappaleisiin, ja yrittää vain provota. Piste.
- GHDGHDGDGHDH
13 kirjoitti:
Ei tarvitse suojatietä ylittää juoksemalla ei. Mutta jos pitää lähes juosta keritäkseen suojatielle auton eteen ja sitten sinne päästyään ruvetaan taas köpöttelemään niin hitaasti että kellokin käy taaksepäin niin onhan se ihan selvää tahallista kiusantekoa. Joka muuta väittää niin kuuluu juuri näihin kiusankappaleisiin, ja yrittää vain provota. Piste.
Huomauttaisin, että autoilijan pitäisi hiljentää vauhtia, kun näkee jalankulkijan lähestyvän suojatietä.....lueppas tieliikennelakia !
Eli et seuraa jalnkulkijaa ollenkaan, kun hän lähestyy suojatietä......tämä tarkoittaa vain valottomia suojateitä. - monta vaaraa liikent
GHDGHDGDGHDH kirjoitti:
Huomauttaisin, että autoilijan pitäisi hiljentää vauhtia, kun näkee jalankulkijan lähestyvän suojatietä.....lueppas tieliikennelakia !
Eli et seuraa jalnkulkijaa ollenkaan, kun hän lähestyy suojatietä......tämä tarkoittaa vain valottomia suojateitä.Huomauttaisin takaisin, että useimmat jalankulkijat (ja pyöräilijät) poukkaavat yhtäkkiä ja sivuilleen katsomatta suojatielle, vaikka näyttäisivät jatkavan matkaa suoraan, tämä sama pätee myöskin suojatiettömissä paikoissa. Melko vaikeeta se on autoilijankin teitin ajatuksia lukea, että lue kuule ihan itse vaan tieliikennelakia....
- GHDGHDGDGHDH
monta vaaraa liikent kirjoitti:
Huomauttaisin takaisin, että useimmat jalankulkijat (ja pyöräilijät) poukkaavat yhtäkkiä ja sivuilleen katsomatta suojatielle, vaikka näyttäisivät jatkavan matkaa suoraan, tämä sama pätee myöskin suojatiettömissä paikoissa. Melko vaikeeta se on autoilijankin teitin ajatuksia lukea, että lue kuule ihan itse vaan tieliikennelakia....
Ne poukkaavat suojatielle huomaamattomasti, koska ajat liian kovaa vauhtia ennen suojatietä, autoilijan pitää katsoa suojatien kohdalla myös lähestyviä jalankulkijoita.
Pyöräilijöistä olen samaa mieltä, ne ajaa hiljentämättä vauhtia.
Suojatiettömistä kohdista olen samaa mieltä, siellä jalankulkijan ei pitäisi ylittää tietä.
Ajelen itsekkin päivittäin autolla, mutta kävelen aika usein.
Olen sitä mieltä, että autoilijoitten vauhti on liian kova keskustassa.
- jessjesjeeee
Suurin ongelma minusta on autoilijat, jotka eivät näytä vilkkua ajoissa. Erityisesti liikenneympyrässä. Olisi kaikkien etu että hyvissä ajoin näkee, ollaanko kääntymässä pois liikenneympyrästä vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303868
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131839Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631314Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951245Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671085Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5961- 47881
Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26811En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39811Voi luoja että pelkään
Että kohta sulla on joku toinen kun oot niin hyvännäköinen nainen. Joku rohkempi sut vielä vie 💔30727