Pykälän etäkurssi.

500km päästä Hki:n

Voisiko joku joka on kurssin aiempina vuosina käynyt /käy parhaillaan, mitä se sisältää? Mitä se antaa lisää omaan lukemiseen, jos on vastaustekniikka jo kunnossa?

Kyselen koska olen opiskelija, jonka budjettiin tuo 380euroa olisi suuri lovi, jos kurssi ei "anna" mitään.

Toivottavasti joku osaisi auttaa :)

20

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfsfb

Se tuo motivaatiota sekä sinulla on tuutori tukena. Saat käydä välikokeissa, jotka ainakin itse koen tärkeiksi. Vaikka vastaustekniikka olisikin kunnossa näitä tehtäviä tekemällä oppii kirjan tärkeitä asioita. Myös kurssi-net -tunnukset ovat hyvät, sillä kurssinetissä voit esittää kysymyksiä kirjan epäselvistä kohdista joihin opettajat vastaavat parhaansa mukaan.
      Etäkurssista on todellakin hyötyä!

• asdfasdfsdg

Itse kävin tuon etäkurssin vuonna 2009.

Itselleni se auttoi juuri tuossa vastaustekniikassa, koska itse asia ei ollut mielestäni kovin hankalaa.

Lisäksi se auttoi pysymään aikataulussa lukemisessa, koska tein ne harjoitukset, jotka kurssille kuului aikataulun mukaisesti. Niistä saadun palautteen turvin pystyi tarkistamaan, mitkä alueet tarvitsevat vielä harjoitusta, eli mitkä eivät olleet vielä niin hyvin hallussa, kuin mitä itse ehkä kuvittelin.

Niin ja pääsi sisälle 2009, ja tuo etäkurssi oli kyllä ainakin minun kohdallani hintansa arvoinen.

• 500km

Edellinen 2009 sisään päässyt: Olenkohan myöhässä aikataulusta jos tilaan kurssin nyt? Jos on jo osa tehtävistä mennyt... voikai niitä tehdä omassakin aikataulussa/kiriä tahtia?

• opiskelija

itse olen etäkurssilla etkä todellakaan ole vielä myöhässä, mitään ei myöskään ole vielä tarvinnut palauttaa.

• 500km

Eli siellä saa vähän itse muokkailla aikatauluaan? :) Hyvä juttu!

• miumau

Itse myös etäkurssilla, ja mitään tehtäviä en ole edes vielä saanut.. Milloinkohan niiden olisi tarkoitus saapua?

• 500km

Soitin tänään pykälään ja sieltä sanottiin että eka koe on lähetetty opiskelijoille, mutta sen voi tehdä myös myöhemmin...

• Sadfacce

Niin tänä vuonnahan etäkurssilaiset eivät edes saa tehdä koetta pykälässä, pitää tehdä kotona tai koneella(!). Ihan paskaa, mulla meni ainakin rahat ihan hukkaan, mutta eihän tuo 400€ paljon oo mutta vituttaa silti xD ennen kokeen on saanut tehdä pykälässä, näköjään huonontaa kursseja joka vuosi (tänä vuonna ei ole edes niitä kansioita :D) mennään sieltä mistä aita on matalin, kurssit menettää mainettaan... Rahan kiilto silmissä----

• 20

Ei pidä paikkaansa. Kyllä kokeen saa tehdä pykälän tiloissa. Kysyin asiasta vielä kuukauden alussa ja minulle kerrottiin koepäivät. Yksi koe pykälässä jo tehty. Ja etäkurssilainen olen.

• ei tajua

Eikö se kivempi olisi kotona tehdä? Miksi pitäisi sörnäisiin raahautua tekemään se? Toki jos on riski, että ei pysty olemaan kusettamatta, niin ehkä sitten. Eikait siinä muuta ku herätyskello soimaan viiden tunnin päästä, ja sen jälkeen vastaus postiin.

• hämääntynyt

Olen itsekin etäkurssilla, mutta täytyy sanoa että mulle on pikkusen epäselvää tuon kurssin sisältö. En edes tiennyt että kokeen voi tehdä Pykälän tiloissa! Onko siitä mainittu jossain erikseen?

• daa
    • mmmmmma

Moikka!
      380 euroo tuntu mustakin pahalta hinnalta "pelkistä papereista" kun vuos sitten etäkurssin otin, mutta nyt aateltuna en olis ilman sitä päässyt. En ees tehny yhtäkään välikoetta mutta harjotustehtävistä oli valtavasti hyötyä ja niitähän etäkurssilla saa paljon. Ja otin kurssin siis vasta siinä vaiheessa kun kevät olo jo suht pitkällä. Ja vaikka mulla motivaatiota olis riittäny omastakin takaa, ei lisätsemppi mitä kurssilta sai ollu haitaks. Että pidän siis kannattavana ottaa toi kurssi, pääsykokeet on kuitenkin sen verran iso juttu ettei kannata kaataa sisäänpääsyä muutaman sadan euron pihistelyyn ; )

• 500km

Ei tuolla enää ees oo sitä etäkurssia, ainoastaan tehtäväpaketti...

• skepsis

Miten nuo Pykälän kurssit käytännössä eroavat toisistaan, muuten kuin opintotuntien määrältä? On tehokurssia ja pienryhmäkurssia ja vastaustekniikkakurssia jne. Mikä esim. tekee tehokurssista niin "tehokkaan", muu kuin se, että opetustunteja on enemmän?

• IngemanStenmark

Voidaanko tota Etäkurssia myydä loppuun? Pitääkö olla muille kursseille ilmoittautuvien kans jonottamassa sitä vai voiko vaikka parin päivän päästä tilata?

• Olli R.T.

Loppuun se on myyty joka kerta, pitää olla ensimmäisenä aamulla jonottamassa, jotta pääsisi.

• kauppatieteiden_46
        Olli R.T. kirjoitti:

Loppuun se on myyty joka kerta, pitää olla ensimmäisenä aamulla jonottamassa, jotta pääsisi.

Hyvä vitsi. Jos joku ei ole asiaa vielä tajunnut, Olli R.T on Pykälän opettaja. Muutenkin suuri osa ihmisistä, jotka aloittavat täällä näitä valmennuskurssikeskusteluita, ovat töissä valmennuskursseilla....Äly hoi: jos kyse on etäkurssista, pykälä ainoastaa lähettää paperinivaskan sulle. Opiskelijat eivät siis kuluta toimiston penkkiä, jolloin osallistujamäärää olisi järkevää karsia. Valmennuskussifirmat ovat ymmärtäneet helpon rahan saantilogiikan. Olisi täysin naurettavaa (liiketoiminnallisesta näkökulmasta katsottuna) rajoittaa etäkurssille osallistuvien määrää....

• Anagrammilammikkoko?
        kauppatieteiden_46 kirjoitti:

Hyvä vitsi. Jos joku ei ole asiaa vielä tajunnut, Olli R.T on Pykälän opettaja. Muutenkin suuri osa ihmisistä, jotka aloittavat täällä näitä valmennuskurssikeskusteluita, ovat töissä valmennuskursseilla....Äly hoi: jos kyse on etäkurssista, pykälä ainoastaa lähettää paperinivaskan sulle. Opiskelijat eivät siis kuluta toimiston penkkiä, jolloin osallistujamäärää olisi järkevää karsia. Valmennuskussifirmat ovat ymmärtäneet helpon rahan saantilogiikan. Olisi täysin naurettavaa (liiketoiminnallisesta näkökulmasta katsottuna) rajoittaa etäkurssille osallistuvien määrää....

Pahoitan mieleni suuresti luullessasi, että minulla olisi jotain työsuhteenomaista tekemistä valmennuskurssien kanssa.

Sen sijaan onnittelen sinua, arvon nimimerkki "kauppatieteiden_46", sen itsestäänselvyyden havaitsemisesta, ettei etäkurssien osanottajamäärää rajoita mikään muu kuin maamme niiskuttavan paperiteollisuuden kyky tuottaa kopiokoneille ruokaa, eli paperia. Me juristit toki emme "rahan saantilogiikasta" tiedä mitään, mutta uskoisin sinun tarkoittavan liiketaloudellista termiä "liikeidea" tai nykysuomeksi "bisnesidea", "bisnespläni" tai puhekielenomaisesti "koukku, johon mato kiinnitetään".

Ymmärrän toki, että sarkasmi on vaikea havaita tekstistä, mutta suosittelisin uudelleenhavainnoimaan sitä tosiasiaa, että nimimerkkini "Olli R. T." on anagrammi sanasta "trolli", jollaiseksi tavataan nimittää internetin keskustelupalstoilla esiintyviä henkilöitä, joilla ei ole elämällään muuta kehittävämpää sisältöä kuin puhua palturia ja koittaa saada tyhmempiään jäämään ansaan.

Lisäksi tietysti ymmärrän, että pääsykokeet ns. "jänskättää", mutta suosittelen silti käyttämään tervettä järkeään, joka oli syy alkuperäiselle, aiemmalle, viestilleni. Vaihtoehtoisesti suosittelen esimerkiksi ottamaan yhteyttä kurssien järjestäjätahoihin, jotka varmasti mielellään antavat oikeaa tietoa tyhmillekin, jotta voisivat nämä rahastaa.

Todettakoon se vielä selkokielisesti, että ei, etäkurssin paikat eivät ole olleet aiempina vuosina rajoitettuja.

• 8964322
        Anagrammilammikkoko? kirjoitti:

Pahoitan mieleni suuresti luullessasi, että minulla olisi jotain työsuhteenomaista tekemistä valmennuskurssien kanssa.

Sen sijaan onnittelen sinua, arvon nimimerkki "kauppatieteiden_46", sen itsestäänselvyyden havaitsemisesta, ettei etäkurssien osanottajamäärää rajoita mikään muu kuin maamme niiskuttavan paperiteollisuuden kyky tuottaa kopiokoneille ruokaa, eli paperia. Me juristit toki emme "rahan saantilogiikasta" tiedä mitään, mutta uskoisin sinun tarkoittavan liiketaloudellista termiä "liikeidea" tai nykysuomeksi "bisnesidea", "bisnespläni" tai puhekielenomaisesti "koukku, johon mato kiinnitetään".

Ymmärrän toki, että sarkasmi on vaikea havaita tekstistä, mutta suosittelisin uudelleenhavainnoimaan sitä tosiasiaa, että nimimerkkini "Olli R. T." on anagrammi sanasta "trolli", jollaiseksi tavataan nimittää internetin keskustelupalstoilla esiintyviä henkilöitä, joilla ei ole elämällään muuta kehittävämpää sisältöä kuin puhua palturia ja koittaa saada tyhmempiään jäämään ansaan.

Lisäksi tietysti ymmärrän, että pääsykokeet ns. "jänskättää", mutta suosittelen silti käyttämään tervettä järkeään, joka oli syy alkuperäiselle, aiemmalle, viestilleni. Vaihtoehtoisesti suosittelen esimerkiksi ottamaan yhteyttä kurssien järjestäjätahoihin, jotka varmasti mielellään antavat oikeaa tietoa tyhmillekin, jotta voisivat nämä rahastaa.

Todettakoon se vielä selkokielisesti, että ei, etäkurssin paikat eivät ole olleet aiempina vuosina rajoitettuja.

Mukava, että on edelleen olemassa porukkaa, joka ottaa kaiken lukemansa erittäin, erittäin tosissaan...heh heeee... Tsemppiä jatkoon! Ehkä se opiskelupaikka sinullekin vielä heltiää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe