Olen menossa verkkokalvojen laserointiin, verkkokalvoihin ilmaantuneita pieniä reikiä/repeämiä hitsataan kiinni laserilla. Käsittääkseni muunlaista hoitoa ei anneta/tehdä.
Voisitteko kertoa kokemuksianne, jos jollain niitä on: mille tuo laserointi tuntuu,
ja kuinka kauan hoito kestää? Voiko töihin palata jo seuraavana päivänä?
Verkkokalvon laserointi
4
302
Vastaukset
- laaserointi
Hej! Mä olin reilu vuosi sitten laaseroinnissa, ja se kesti varmaan jonkun kolme minuuttia. Erittäin nopea toimenpide joka vähän nipisti silmää. Jouduin käymään kahteen otteeseen, kun ekalla kerralla ei ihan kokonaan saatu repeämää korjattua, koska se oli niin silmän sivussa. Seuraavana päivänä voi hyvin mennä töihin, samana päivänä ei ehkä kannata, kun laitetaan niitä laajennustippoja! Nyt käyn sitten kerran vuodessa silmälääkärillä tarkistamassa ettei uusia repeytymiä ole tullut :)
- Ympärilaseroitu
Riippuu ihan reiän koosta ja tyypistä ja siitä kuinka monta polttoa tarvitaan.
Kerran sain toiseen silmään noin 750 polttoa, toimenpide saattoi kestää parikymmentä minuuttia. Töistä olin pois yli viikon, koska jatkuva valon välkehtiminen silmässä esti kuitenkin paperityöt ja stressasikin aika lailla. Ne laseroinnit eivät sattuneet. Mutta toisella kerralla hitsattiin lähempää verkkokalvojen reunoja ja se kyllä tuntui. Silloinkin olin useita päiviä pois töistä.
Nyt viimeksi tuli alle sata polttoa, ei sattunut, ja töihin menin seuraavana päivänä.
Oli tosi huono idea, olin erittäin huonossa kunnossa ja taayusti työkyvytön.
Sairaalasta eivät muistaakseni anna sairaslomaa, mutta sovi asiasta työterveyslääkärin kanssa. Etenkin jos joudut tekemään yhtään mitään fyysistä.
On parempi huilata vähän kuin riskeerata uusia tai pahempia repeämiä. - Paikattusilmä
Ota aurinkolasit mukaan, varsinkin jos on kirkas päivä. Laajennustippojen vuoksi on ikävä katsella valoisassa ilman aurinkolaseja.
Itselläni laserointiin yksi reuna-alueella ollut reikä. Operaatio oli nopea ja kivuton, toki vähän tuntui silmässä. Sairauslomaa ei tullut seuraavaksi päiväksi. Silmätippoja piti laittaa varmaan viikon verran. Jälkioireina oli valonvälkettä, mutta reilun kuukauden päästä olleen jälkitarkastuksen mukaan laserointi oli hyvin onnistunut. Tosiaan, fyysisiä ponnisteluja (nostelut, rankka urheilu yms.) pitää välttää pari seuraavaa päivää. - diabretinopatia
Silmän auki pitäminen voi olla joskus hankalaa. En tiedä muista mutta itselläni auttoi kun otin paperin kätöseen ja pyyhin välillä sitä ei-operoitavaa silmää kuivemmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974399Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293273No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10999
- 32996
- 25990
- 153985
- 6914
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862