Talviajo ja hiekkasäkit

XF

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekkuli1

Hehheh oma vanha 520 farkku ainakin liikkuu ilman sun säkkejäs todella hyvin talvellakin (kiitos painon), Ne hiekkasäkit kuulus johonkin 80-luvun corollaan , joita olen myös omistanut monia. Pellehermanni oot ..!

• äxdraiv

Koeajoin 520d:n talvella ja aivan järkyttävä laitos. Päätin sitten ostaa vähän käytetyn nelivetoisen 530d:n ja meno on aivan eri luokkaa.

• MBMan

Arvi on ajanut Bemarilla jo 70-luvulla, ja silloin ne olivat etupainoisia ja renkaat huonoja.

Nykyisin ei ole minkäänlaista tarvetta käyttää noita hiekkasäkkejä, kuten Jaguaaria (ehkä) ajaneena tiedät. en muista Jaggen painosuhdetta, mutta se on todennäköisesti hieman huonompi (etupainoisempi) kuin bemarin, siitä syystä bemari etenee hieman paremmin talvella ilman noita hiekkasäkkejä kuin Jagge.

• fdrgtjyudghjg

E90 on takavetoisenakin melkoisen hyvä menijä talviolosuhteissa. Vain erityisen huonoissa oloissa lisäpaino takana on tarpeen. Esim paksussa sohjossa tai peilijäisessä hitaassa ylämäessä ilmenee vaikeuksia. Vastaavissa olosuhteissa etuvetoinenkin olisi lähes yhtä pahassa pulassa. Toki renkaiden on oltava hyvät. Tästä on muuten se etu, että ei tule lähdettyä liikenteeseen urheilemaan loppuunajetuilla renkailla, koska niillä on niin merkittävä vaikutus arkisiinkin ajotilanteisiin.

Ja Arvi tosiaan on ajanut Bemarilla 70-luvulta lähtien, jolloin etenemiskyky ja turvavarustelu oli täysin toista luokkaa. Hänelle on varmaan jäänyt tuo hiekkasäkkijuttu tavaksi. Ja kyllähän se parantaa vetopitoa vähän. Tosin kulutuksen kustannuksella.

Pisteet Arville hyvästä autovalinnasta! Ei ole eikä taida tullakaan parempaa uutistenlukijaa. Suomen luotettavin mies ja ajaa vielä tolkun autollakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      66
      4065
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      90
      3491
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3229
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2705
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2229
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      1902
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      29
      1783
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1414
    9. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1406
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1400
    Aihe