Helsinkikirjat.fi

ettäsilviisiin

onko kukaan lähettänyt tuonne käsikirjoitusta?

Jos niin kauanko meni vastauksessa, kun ei sivuilla mainita mitään käsittelyajoista.

12

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uijuijuoh

Oletko itse lähettänyt, ja jos niin onko mennyt kauan? Itselleni oli tuo kustantamo ihan uusi tuttavuus.

• scarabaeus

Onhan siellä sähköpostiosoitteet, eikö suoraan muka voi kustantamoilta asioita kysellä.
      Outoa sievistelyä.
      Helsinki kirjoistahan voi tulla vaikka minkälaisia

jälkiviisaita

vastauksia !

Kokeile ja kerro sitten täällä,
      jooko....

• saakaisitäkysyä?

Onhan siellä sähköpostiosoitteet, tiedän. Vastausta ei kuulu, kun tiedusteltu kyllä on käsittelyajoista. En suoraa kysynyt kauanko minun kässärissäni menee vaan tiedustelin mitkä yelensä ovat heidän käsittelyajat käsikirjoituksissa kun ei sivuilla mainita mitään sellaisesta.
        Eikös ne kustantamot yleensä sitä painotakin, että ei saisi kysellä perään, koska hidastaa käsittelyä. Mutta tuolla sivuilla ei ole minkään näköisiä mainintoja... siksi ajattelin kysellä onko jollakulla kokemuksia tästä helsinkikirjat- kustantamosta, kun sinne muutamia kuukausia sitten kässärin lähetin...

• Hoover U B J

Pieni talo, ehkä pitempi käsittelyaika.

• H.A

Viitisen kuukautta on nyt kulunut...

• Gerbert

Sivukautta kuulin kirjailijatutulta, että Helsinkikirjat olisi vähentämässä kaunokirjallista tuotantoaan. Avain juuri lopetti kokonaan kaunokirjallisen osastonsa ja johtaja siirtyi WSOY:n puolelle johtajaksi. Tuttuni kertoi, että myös isommissa kustantamoissa ollaan tiukentamassa julkaistavien teosten määrää.

Tilanne kiristyy meille esikoiskirjailijaksi hamuaville.

• scarabaeus

Jos jenkkimalliin menee, niinkuin varmasti pikkuhiljaa menee, niin
        kirjailijathan painattavat tekstinsä kirjoiksi omissa tutuissa piireissään ja porukalla sitten myyskentelevät niitä missä milloinkin.

Sitten menestyneet kappaleet ohjautuvat tietysti bisnesgurujen hoiviin kun aika on.

Joo.
        Tällaisen ajatuksen nyt heitin, mutta
        todellisuudesta ei minulla tietoa.
        Mikä on tilanne tämänhetken Suomessa?
        Kertokaa te kirjallisuuspuuhapetterit mikä se oikea suunta on.

• kirjailija--

tämähän on vanha juttu. julkaistavien teosten määrää on vähennetty jo monta vuotta ja vähennetään edelleen. Ja se on hyvä se.

• scarabaeus
        kirjailija-- kirjoitti:

tämähän on vanha juttu. julkaistavien teosten määrää on vähennetty jo monta vuotta ja vähennetään edelleen. Ja se on hyvä se.

Oh! Minulla kun on ollut käsitys, että kirjailijoita pursuaa joka tuutista. Onko todella niin, että on vähemmän kirjailijoita kuin ollut aiemmin?

• 2+7
        scarabaeus kirjoitti:

Oh! Minulla kun on ollut käsitys, että kirjailijoita pursuaa joka tuutista. Onko todella niin, että on vähemmän kirjailijoita kuin ollut aiemmin?

Julkaistava kirjamäärä on suuri, kysy vaikka kirjastoista.
        Jos suuremmat kustantajat vähentävät julkaistuja kirjoja, niin pienet kustantamot vastaavasti lisäävät.
        Kustannustoiminnassa kaikki muu on pienten yksiköiden puolella, paitsi mainostaminen.
        Pienet kustantamot ovat ottaneet osan suurten kustantajien tuotosta.

• scarabaeus

Ja mikä tää juttu nyt on sitte, onko ennen käytetty markkinakikkana, kun on tämä Kyrön kirja, jota jossakin bonuskirjaksi sanottiin, ja nyt sitten hesarissa että loppui ja on painettu 30 000 kpl.
      Ja huomasin, että ainakin huutonetissä on kaksi niistä myynnissä.

Ja eilen oli muuten tämä kirjailija Vuorinen telkassa mainostamassa juoppiselokuvaa, joka tulee sitten syksyllä.

Kyllä tätä puuhaa näköjään jollakin tasolla pirisee,
      mutta muuten aika ilmeetöntä touhua kirjamarkkinat.

• scarabaeus

.... ja hesarimainostus yhä jatkuu ja jatkuu, nyt pitäisi sitten tätä bonuskirjaa luovuttaa kirjastoille, että ihmiset voisivat lukea sen.

hihihhh!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1242
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      930
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      104
      731
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      676
    Aihe