Veneen lasku

8+11

Missä Helsingin ulkopuolinen voisi laskea purkkarin auton lavalta veteen ja mahdollisesti säilyttää viikon kaksi pukkeinen. Vene on myyty rannikolle mutta kuljetuskustannusten takia oli ajatus käyttää Helsinkiä laskupaikkana.

11

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

      laskea nyt voi melkein mistävaan. mastonosturia ei välttämättä pääs ekäyttämään, jos on kerhon nosturi. siis haluatko säilyttää pariviikkoa pukkeineen mailla vai pukkeja jossain rannalla ja venettä laiturissa ennen siirtoa? sanotaanko, että varmaan tuon voi vaikka sopia jonkun kerhon kanssa pientä korvausta vastaan tms... varsinaisia ilmaisruutuja en tiedä ja ihan kadunvarteen en laittaisi bavariaa nuijittavaksi.

      • 12

        tuli vielä mieleen v-max helsingin jollaksessa käsitääkseni omistaa pätkän laituria ja siinä pihan kulmilla varmaan voi olla pukitkin, mutta ei luonnollisesti ilmaiseksi :) muuten v-max on vesiskootteri yms vuokrausta harrastava liike ja nämä mukavat vuokralaiset kaahaavat lähivesillä kuin hullut, joten siksi itse en käytä mitään palveluita tällaisesta firmasta.


    • 8+11

      Tarkoitus olisi pistää suoraan veteen ja kuljetusauton nosturilla nostaa samantien masto pystyyn. Vene vähksi aikaa johonkin laituriin. Pukki lähtisi samantien tai parin päivän viiveellä autotrailerilla veneen loppussijoituspaikkakunnalle minne sitten viikonloppuna jos keli sen sallii jatkettaisiin veneellä.

      Voisi olla jopa parempi että yksi viikonloppu käytettäisiin veneen kuntoon laittoon ja koepurjehduksiin ja sitten seuraavana viikonlopppuna lähdetään lopulle 300 km matkalle tuntemattomalla veneellä tuntemattomille vesille.

    • 25

      kysy Walticilta Hertsikassa.

      • 25

        ei kannata. waltic ei ole erityisen hyvässä maineessa ja nytkin piha on niin täynnä peltipurkkeja, että hyvä kun asiakaat pääsevät autolla pihaan.

        mikäli se paatin säilytys on ongelma, niin onhan noita vierasvenesatamia missä paripäivää menee muutamalla kympillä.


      • 26
        25 kirjoitti:

        ei kannata. waltic ei ole erityisen hyvässä maineessa ja nytkin piha on niin täynnä peltipurkkeja, että hyvä kun asiakaat pääsevät autolla pihaan.

        mikäli se paatin säilytys on ongelma, niin onhan noita vierasvenesatamia missä paripäivää menee muutamalla kympillä.

        Mikäs Walticin maineessa olisi vikana?


      • 8+11
        25 kirjoitti:

        ei kannata. waltic ei ole erityisen hyvässä maineessa ja nytkin piha on niin täynnä peltipurkkeja, että hyvä kun asiakaat pääsevät autolla pihaan.

        mikäli se paatin säilytys on ongelma, niin onhan noita vierasvenesatamia missä paripäivää menee muutamalla kympillä.

        MItä sellaisia "vierasvene" satamia olisi joissa voisi tehdä laskun ja jättää laituirin nurkalle pukin päiväksi tai pariksi.

        Loppumatkahan on tarkoutus tehdä juuri vierasvenesatamien kautta kelin mukaan mahdollisesti pitemmän ajan kuluessa.


      • Mullaonsullaeo
        8+11 kirjoitti:

        MItä sellaisia "vierasvene" satamia olisi joissa voisi tehdä laskun ja jättää laituirin nurkalle pukin päiväksi tai pariksi.

        Loppumatkahan on tarkoutus tehdä juuri vierasvenesatamien kautta kelin mukaan mahdollisesti pitemmän ajan kuluessa.

        Pukin voit laskea veteen melkein missä vaan rannalla missä on vettä tarpeeksi. Veneen voinet jättää huoletta viikoksi tien varteen. Tosin, eihän sinulta kumpaakaan löydy kuitenkaan joten miksi kyselet?


      • mullapah
        Mullaonsullaeo kirjoitti:

        Pukin voit laskea veteen melkein missä vaan rannalla missä on vettä tarpeeksi. Veneen voinet jättää huoletta viikoksi tien varteen. Tosin, eihän sinulta kumpaakaan löydy kuitenkaan joten miksi kyselet?

        miks kukaan kysyisi tuollaista huvikseen?


      • Kysys Tervasaaresta
        8+11 kirjoitti:

        MItä sellaisia "vierasvene" satamia olisi joissa voisi tehdä laskun ja jättää laituirin nurkalle pukin päiväksi tai pariksi.

        Loppumatkahan on tarkoutus tehdä juuri vierasvenesatamien kautta kelin mukaan mahdollisesti pitemmän ajan kuluessa.

        Ainakin vierasvenepaikka löytyy ja kukaties paikka vesillelaskulle ja pukille..


    • kyselemään

      Toukokuun lopulle saakka melkein minkä hyvänsä seuran laiturissa on tyhjiä paikkoja, joiden vuokraamisesta saa sovittua, vieläpä kohtuuhintaan. Joillakin seuroilla on jopa muutamia paikkoja varattuina vieraspaikoiksi. Laiturit ovat tietenkin porttien takana, joten tarvitset avaimen lainaksi. Keskustan seuroista useat ovat saarissa, joissa on kyllä aito pursiseurafiilis, mutta luultavasti arvostat tässä kohtaa enemmän parempaa kulkuyhteyttä veneelle ja parkkipaikkaa autolle. Valinnan varaa varmasti on, mutta kysäise vaikka HSK keskustan länsipuolelta tai MP itäpuolelta. Yhteystiedot noihin ja muihin saat seurojen nettisivuilta ja linkit niihin SPV:n sivuilta. Puhelin käteen ja kyselemään satamakapteeneilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe