Mitä vahaa?

8+1

Pohjavahaksi laitoin Autoglymin Super Resin Polish:n. Mitäs tuon päälle kovaksi vahaksi? Vahoissa kun on kai joskus jotakin yhteensopivuusongelmia (?). Ajattelin laittaa joko Autoglymin Extra Gloss Protection (eli kulta) tai Hempelin Wax&Protect. Mitäs suosituksia tai huonoja kokemuksia on?

9

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahaavahaa

Ajattelin sutaista ensin juuri tuon Super Resin Polishin ja siihen päälle Ultra Deep Shine.

• SpK

Oon laittanut maalattuun kylkeen koneella kertakäsittelyllä (lammaslaikalla) Super Resin Polish. Maalattuun pintaan mielestäni riittävä käsittely. AutoGlymin maahantuoja suositteli viimeistelyä käsin Extra Gloss Protection:lla, mutta en ole kokenut tarpeelliseksi. Gelcoat -pinta on vaativampi vahauksen suhteen ja lisäkäsittely varmaankin kannattaa.

• Jotain vielä päälle

Samaa ainetta (SRP) olen käyttänut gelcoat pinnalle. Vesinoroista jää kuitenkin aina heti jäljet. Kiillottamalla koneella tilanne on parantunut mutta edelleen pientä jälkeä noroista jää.

• SpK

Korjaus tuohon edelliseen viestiini. Tuote on ollut Autoglymin Supreme Polish ja se on toiminut hyvin kertakäsittelyllä maalatulla pinnalla.

• M.D.

Ehdottomasti suojaava pintavaha tuon päälle. Älä laita AG:n kultaista. Tuo on autoihin erinomainen kombinaatio (itse käyttänyt sitä jo vuosia), mutta gelcoat muuttuu jostain syystä nokea ja muuta likaa puoleensa vetäväksi. Näin ainakin minun edelliselle veneelle kävi kun kerran tuota yhdistelmää kokeilin. Itse käytän nykyisin pinnassa Star Brighita (PTFE), mutta joku muukin suojaava venevaha käy varmaan yhtä hyvin.

• 35feet

Pintavahaksi esim. AutoGlymin High Definition wax, joka on purkkina arvokas mutta erittäin riittoisa. Vastaava, mutta edullisempi vaihtoehto on Collinite 476S, joka hakkaa kestoltaan melkein kaikki! Tämä on autossa ihan ehdoton ja veneessäkin hyvä. Tosin hieman suuritöisempi gelcoat-pinnalla, kuin tuo ensin mainittu AG:n HD.

Molempia yllämainittuja voi lisäksi kerrostaa, jolloin kesto entistä parempi. Maksaa vaivan erityisesti seuraavana keväänä, kun epäpuhtaudet irtoavat entistä helpommin! ;-D

• 453+44

Kannattaa joku vuosi kokeilla bilteman autovahashampoota, yllätyt kuinkä helppoa sen levitys on venenvahoihin verratuna ja kuinka hyvä on sen suoja.

Eli ensin kannen (kannelta valuu skeida kylkiin) ja kylkien putsaus vedellä, ja loput asetonilla tai auton kaasutin spriilla ja oikein pahat jäljet fareclalla. Lopuksi pariin kertaan muutama päivä välissä vahashampoota.

• Kilpikonnat piiloon

Viime keväänä käytin Turtlen aineita, Marine Wash ja sitten Marine Wax (koneella). Eivät kyllä tuntuneet miltään hyviltä aineilta.

Täytyy varmaan koittaa Auto Glymiä seuraavaksi. Kertakäsittely pitäisi riittää, on niin jumalaton homma.

• Uutta etsivä

Bilteman Cleansing Boat Wax ainakin on muuttunut surkeaksi, ennen se oli ihan hyvä vaihtoehto mutta nyt hyytelöä joka ei puhdista eikä kiillota. Pinnalle olen aina laittanut Hempelin Hard Waxia, riittoisa purkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe