Päätös?

??

Mikä oli valituksen päätös?

81

944

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perikseiannetaperkel

Ei kukaan oon mitään valttanut, muuan yrittäjoukko teki oikaisupyynnön kh:n päätökseen. Periksi ei annattu vaik ois väärässäkin oltu. varmaan menee valituskierrokselle.

• Tykkyläinen

Oikeus on voittanut ja juristit tulee perässä, kyllä äänestystulos 7-4 lainkirjaimet täyttää

• Laiton päätös
        Tykkyläinen kirjoitti:

Oikeus on voittanut ja juristit tulee perässä, kyllä äänestystulos 7-4 lainkirjaimet täyttää

Joo varmaan juristit ovat väärässä, kyllähän meidän lukeneet kh:n 7 viisasta tietävät lait ja asetukset. Juristit toivottavasti tulevat tosiaan perästä ja oikovat laittomat päätökset, hyvä niin.

• näitähän riittää
        Laiton päätös kirjoitti:

Joo varmaan juristit ovat väärässä, kyllähän meidän lukeneet kh:n 7 viisasta tietävät lait ja asetukset. Juristit toivottavasti tulevat tosiaan perästä ja oikovat laittomat päätökset, hyvä niin.

miten hyvin olet perehtynyt kh;n päätöksen perusteluihin? Miten hyvin tunnet valitun hakijan kelpoisuuden? Parempi olisi että tunnet tapauksetn perusteellisesti ennenkuin laitomaksi ryhdyt julkisesti väittämään.

• 7-4

Tosi tosi hyvä juttu. Nyt vain Kälkäjälle ja D:lle kenkää. Hyvä että piditte linjanne. Nyt tuli politiikkaankin vähän uskottavuutta ja syksyllä sitten äänestämään. KIITOS!

• huuhaat saa lähtä

On vaan aika naurettavalla pohjalla se uskottavuus. Ei pudasjärviset tyhmiä ole, onneksi syksyllä on vaalit ja huuhaat saavat silloin kenkää.
        Kummaa porukkaa kun kh, ovat itse valinneet virkamiehet ja nyt itketään heidän päätöksiä, jotka perustuvat heidän omiin linjauksiin.
        Niin ja jäin miettimään vielä;
        Onkohan niin , että kolme juristia on tyhmempiä kuin nuo "7 pohjoisen sysikorven viisasta "????????

• kansalainen
        huuhaat saa lähtä kirjoitti:

On vaan aika naurettavalla pohjalla se uskottavuus. Ei pudasjärviset tyhmiä ole, onneksi syksyllä on vaalit ja huuhaat saavat silloin kenkää.
        Kummaa porukkaa kun kh, ovat itse valinneet virkamiehet ja nyt itketään heidän päätöksiä, jotka perustuvat heidän omiin linjauksiin.
        Niin ja jäin miettimään vielä;
        Onkohan niin , että kolme juristia on tyhmempiä kuin nuo "7 pohjoisen sysikorven viisasta "????????

ooppa ihmisiksi. Demokraattinen päätöksenteko on sitä, että kansa valitsee edustajansa, eivät sen perusteella kuka on lakimies tai rahamies tai uskossa vahva vaan sen perusteella kuka on rehellinen ja tekee päätöksiä yhdessä muiden kanssa keskustellen ja kaikkien hyvinvoinnin huomioon ottaen. jos ei passaa muuta vaikka amerikkaan, siellä saat meuhkata aseiden, lakimiesten ja ennenmuuta rahan kanssa.

• Merkillistä keskuste
        kansalainen kirjoitti:

ooppa ihmisiksi. Demokraattinen päätöksenteko on sitä, että kansa valitsee edustajansa, eivät sen perusteella kuka on lakimies tai rahamies tai uskossa vahva vaan sen perusteella kuka on rehellinen ja tekee päätöksiä yhdessä muiden kanssa keskustellen ja kaikkien hyvinvoinnin huomioon ottaen. jos ei passaa muuta vaikka amerikkaan, siellä saat meuhkata aseiden, lakimiesten ja ennenmuuta rahan kanssa.

Rahaa mulla ei ole, ameriikkaan en tahdo, aseista en pidä, mutta järjenkäyttö on minusta mukavaa. demokratian toimivuus nähään syksyllä.
        Tykkyläinenhän tuossa juristeja avuksi huuteli, ja varmaan heitä tarvitaankin, siin on Kari oikeassa, eihän nuo asiat muuten näytä selviävän.
        Muttta en kyllä ymmärrä sitä että täällä Suomi 24 palstalla ihmisiä yllytetään uskontoon ja etniseen taustaan perustuvaan vihanpitoon tämänkin henkilövalinta asian yhteydessä. Ei ole kovin sivistynyttä ja kaikkien hyvinvointia huomioon ottavaa tämä "keskustelu" . Etelään muuttoa (pois tästä pimeydestä) oon kyllä harkinnu, mut se on toinen kysymys.

• lol
        Merkillistä keskuste kirjoitti:

Rahaa mulla ei ole, ameriikkaan en tahdo, aseista en pidä, mutta järjenkäyttö on minusta mukavaa. demokratian toimivuus nähään syksyllä.
        Tykkyläinenhän tuossa juristeja avuksi huuteli, ja varmaan heitä tarvitaankin, siin on Kari oikeassa, eihän nuo asiat muuten näytä selviävän.
        Muttta en kyllä ymmärrä sitä että täällä Suomi 24 palstalla ihmisiä yllytetään uskontoon ja etniseen taustaan perustuvaan vihanpitoon tämänkin henkilövalinta asian yhteydessä. Ei ole kovin sivistynyttä ja kaikkien hyvinvointia huomioon ottavaa tämä "keskustelu" . Etelään muuttoa (pois tästä pimeydestä) oon kyllä harkinnu, mut se on toinen kysymys.

Valoa kohti

• Markku Kemppainen

Taitaa olla niin, että kaupunginjohtajan on pakko lähteä, jos Kälkäjä saa kenkää. Niin on vauhdikkaasti flirttailtu bisneksen kanssa, että pelottaa se, mitä näiden jäljiltä löytyy. Onko se ihan laillistakaan, että kunnan virkamies on noin voimallisesti mukana yrityksissä niinkuin Kälkäjä. Ja on julkista rahaa tainnut aika helposti näille firmoille järjestyä.

Näitä erilaisia pisnisenkeleitä kun on persaukisten kuntien ympärillä pyörinyt jo toistakymmentä vuotta. Eivät ole pistäneet pennin latia omaa rahaa, mutta ovat luvanneet maidon ja hunajan virtaavan kunhan kunta järjestää heille rahaa. Ihan sama miten.

• Syöteen mökkiläinen

Kun seuraa ulkopuolelta tätä keskusteluanne ja päätöksentekoanne tulee täysin vakuuttuneeksi, että teillä ovat menneet puurot ja vellit sekaisin. Olette valitsemassa kehitysjohtajaa kaupunkiin ja jutut pyörii kaupunginjohtajan perseellepotkimisessa .
        Jos teillä on siellä nuin paljon pimeitä rikollisia toimintoja laittakaa ne tutkintaan,!!! heittäkää tuo pelkkä vihjailu ja v.........uilu pois, se vaikuttaa tosi typerältä ja epäuskottavalta. Ei tuolla mitää voi oikeasti rakentaa.

• hankkeeton
        Syöteen mökkiläinen kirjoitti:

Kun seuraa ulkopuolelta tätä keskusteluanne ja päätöksentekoanne tulee täysin vakuuttuneeksi, että teillä ovat menneet puurot ja vellit sekaisin. Olette valitsemassa kehitysjohtajaa kaupunkiin ja jutut pyörii kaupunginjohtajan perseellepotkimisessa .
        Jos teillä on siellä nuin paljon pimeitä rikollisia toimintoja laittakaa ne tutkintaan,!!! heittäkää tuo pelkkä vihjailu ja v.........uilu pois, se vaikuttaa tosi typerältä ja epäuskottavalta. Ei tuolla mitää voi oikeasti rakentaa.

se on tietysti mukava ulkopuolelta seurata ja arvioida typeräksi. Tervetuloa vaikka maksamaan veroja Pudasjärvelle, pääsee vähän lähempää seuraamaan, mihin kaupungin virkamiesjohto mielellään verorahoja ohjaa ja - niinkuin yllä kerrottiin - miten businesenkeleiden kanssa flirttaa. Sinne syötteelle kun tahtoo upota suoraan ja näiden pystyynkuolleiden hankkeiden kautta meidän veromarkkoja enemmän kuin nämä vähäiset vanhentuvat veronmaksajat ehtii maksaa. Mitä siitä jos koulut ja päiväkodit on homeessa ja vanhukset pusketaan terkkarin pitkäaikaisosastolle ootteleen kuolemaa, eikä rahaa vaan yksinkertaisesti riitä niille. On se hyvä kun syötteellä on paanat auki yötä päivää mistä hiihtää, on tekojärveä, on tulossa maailman korkeinta hirsitornia ja murtiskkakeskusta. Hankkeita joihin veromarkkoja uppoaa mukavasti. Kyllä me vielä näitä veroja jaksetaan toistaiseksi maksaa, niistä nauttivien mökkiläisten vittuilua ei taho jaksaa.

• Pudis kotipitäjä
        hankkeeton kirjoitti:

se on tietysti mukava ulkopuolelta seurata ja arvioida typeräksi. Tervetuloa vaikka maksamaan veroja Pudasjärvelle, pääsee vähän lähempää seuraamaan, mihin kaupungin virkamiesjohto mielellään verorahoja ohjaa ja - niinkuin yllä kerrottiin - miten businesenkeleiden kanssa flirttaa. Sinne syötteelle kun tahtoo upota suoraan ja näiden pystyynkuolleiden hankkeiden kautta meidän veromarkkoja enemmän kuin nämä vähäiset vanhentuvat veronmaksajat ehtii maksaa. Mitä siitä jos koulut ja päiväkodit on homeessa ja vanhukset pusketaan terkkarin pitkäaikaisosastolle ootteleen kuolemaa, eikä rahaa vaan yksinkertaisesti riitä niille. On se hyvä kun syötteellä on paanat auki yötä päivää mistä hiihtää, on tekojärveä, on tulossa maailman korkeinta hirsitornia ja murtiskkakeskusta. Hankkeita joihin veromarkkoja uppoaa mukavasti. Kyllä me vielä näitä veroja jaksetaan toistaiseksi maksaa, niistä nauttivien mökkiläisten vittuilua ei taho jaksaa.

No kyllä minä sinne veroja maksan, kun mulla on siellä vielä maatila, joka on nyt mökkinä. Tunnen sen Syötteen kuvion siksi aika hyvin, kun oon siellä aina kun tilaisuus, en kyllä ite laskettelele , nuoriso kylläkin. Mielestäni sen alueen kehitys on viimeisinä vuosina ollut minusta ihan hyvä, ja siksi en voi yhtyä ajatukseen, että veromarkkani olisivat käytetty väärin. Elinvoimaisuushan on minusta parantunut ja kehittynyt hyvin, tiedä sitten kenen ansiosta ja kenen rahoilla, mutta ainakin minä olen siitä perheineni työtovereineni iloinnut. Toivottavasti ette nyt muuta kovin paljon kehityksen kelkan suuntaa, muuten se Syöte rupeaa taas näivettymään. Meiltä menee ainakin kaikki arjesta ylijäävä raha sinne Pudasjärven elämään. Me ainakin maksamme omat kulumme, ja paljon enempikin. Jos asioista ja tuntemuksista kertominen on vi..u...lua , niin se on vielä isompi murhe. Mutta eihän se teidän keskutelu ole aikusten oikeesti fiksulla tasolla , itsekin sen varmaan ymmärrätte (ilman sanomista). No vappuna taas Pudikselle,,,,, sittenpä saa itse nähdä ja kokea sen fiikingin.

• fiikingi
        Pudis kotipitäjä kirjoitti:

No kyllä minä sinne veroja maksan, kun mulla on siellä vielä maatila, joka on nyt mökkinä. Tunnen sen Syötteen kuvion siksi aika hyvin, kun oon siellä aina kun tilaisuus, en kyllä ite laskettelele , nuoriso kylläkin. Mielestäni sen alueen kehitys on viimeisinä vuosina ollut minusta ihan hyvä, ja siksi en voi yhtyä ajatukseen, että veromarkkani olisivat käytetty väärin. Elinvoimaisuushan on minusta parantunut ja kehittynyt hyvin, tiedä sitten kenen ansiosta ja kenen rahoilla, mutta ainakin minä olen siitä perheineni työtovereineni iloinnut. Toivottavasti ette nyt muuta kovin paljon kehityksen kelkan suuntaa, muuten se Syöte rupeaa taas näivettymään. Meiltä menee ainakin kaikki arjesta ylijäävä raha sinne Pudasjärven elämään. Me ainakin maksamme omat kulumme, ja paljon enempikin. Jos asioista ja tuntemuksista kertominen on vi..u...lua , niin se on vielä isompi murhe. Mutta eihän se teidän keskutelu ole aikusten oikeesti fiksulla tasolla , itsekin sen varmaan ymmärrätte (ilman sanomista). No vappuna taas Pudikselle,,,,, sittenpä saa itse nähdä ja kokea sen fiikingin.

me elämme täällä joka päivä. meidän lapset käy koulua homeisissa rötisköissä. meidän vanhukset nukkuvat kuka missäkin, sairaat vanhukset saattavat herätä naapurikunnissa. meidän nurkille tänne pikkukylän keskustaan tuodaan noin 1000 pakolaista. meillä parinkymmenen vuoden päästä on 20 % väestöstä 75 vuotiaita tai vanhempia. meillä syrjäytyneitä ja työttömiä vaikka muille jakaa. me olemme huolissamme tulevaisuudestamme, harmi ettemme osaa keskustella samalla tasolla kanssasi fiksusti, sinähän avasit keskustelun nimittelemällä meitä typeriksi. Itsekin varmaan ymmärrät (ilman sanomisia) miltä tuntuu. Kotipitäjän poika.

• Siistitään kielemme
        fiikingi kirjoitti:

me elämme täällä joka päivä. meidän lapset käy koulua homeisissa rötisköissä. meidän vanhukset nukkuvat kuka missäkin, sairaat vanhukset saattavat herätä naapurikunnissa. meidän nurkille tänne pikkukylän keskustaan tuodaan noin 1000 pakolaista. meillä parinkymmenen vuoden päästä on 20 % väestöstä 75 vuotiaita tai vanhempia. meillä syrjäytyneitä ja työttömiä vaikka muille jakaa. me olemme huolissamme tulevaisuudestamme, harmi ettemme osaa keskustella samalla tasolla kanssasi fiksusti, sinähän avasit keskustelun nimittelemällä meitä typeriksi. Itsekin varmaan ymmärrät (ilman sanomisia) miltä tuntuu. Kotipitäjän poika.

Luulis tuntuvan pahalta, mutta ainakin asioista kirjoittamistapaan voitte itsekin vaikuttaa, niinkuin minäkin kotikylän poika

• Kannatta opetel luke

Voi hyvät ihmiset , lukekaa kh:n omat päätöset, olette itse määränneet Kälkäjän kunnan edustajaksi niihin yhtiöihin. Kannattas opetella tukimaan yritysrekisteriä ja nuita muita lähteitänne. Missään ei käy esille, että Kälkäjällä olisi euronkaan osuutta Tunturi Tarvelista ja Syöte Golfista ja muista mainitsemistanne kieroista ihmeellisistä kytköksistänne . Kaupunginhallitus on ITSE määrännyt hänet niihin yhtiöihin valvomaan kunnan etua, ja nyt sitten sitä tehtävää käytetään lyömäaseena. Olisi hyvä tutkia ennenkuin hutkii, ettei nolaa itseään.
      Tulen kyllä kannustamaan oikaisupyynnön tekijöitä, että jatkavat prosessia, niin sittenhän totuus tulee esille.

• Snellman

Kannattaa opetella kirjoittamaan.

• tietämätön

Miksikähän pitää perustaa osakeyhtiö kunnan etuja valvomaan???????? Eikö niitä muuten voi valvoa? Ei kai taustalla ole ykstyishenkilön oma etu. Toivottavasti tutkimuksissa asia selviää.

• Lue tuosta
        tietämätön kirjoitti:

Miksikähän pitää perustaa osakeyhtiö kunnan etuja valvomaan???????? Eikö niitä muuten voi valvoa? Ei kai taustalla ole ykstyishenkilön oma etu. Toivottavasti tutkimuksissa asia selviää.

Kaupunginhallitus

§ 161
        Osakkaiksi perustettavaan yhtiöön tulevat alkuvaiheessa Pudasjärven kaupunki 40 %, Easy Holidays 10 %, Pärjänkievari/Pekka Kimpimäki 10 %, Hotelli Iso-Syöte 20%, Hiihtokeskus Iso-Syöte 20%. Pudasjärven kaupungin osuutta voidaan tulevaisuudessa tarvittaessa pienentää uusien matkailualan toimijoiden hyväksi. Perustettavan yhtiön osakepääoma on 2500 euroa.

Tuossa on oikein painettua tietoa tutkimusten aluksi.

• Markku Kemppainen

Olen tainnut olla muistamattomassa tilassa kun en tuollaista valtuutusta muista antaneeni. En Kälkäjälle enkä kellekään muullekaan. Ylipäätään minä en kannusta minkään kunnan virkamiehiä olemaan mukana, valvomassa tai muutenkaan, bisneselämässä. Kunnan pitää antaa mahdollisuuksia yksityisille toimijoille, muttei itse lähteä mukaan sotkemaan ja sekoittamaan markkinoiden toimintaa. Sitähän se tarkoittaa, jos kunnan pitä "valvoa omia etujaan".

Tosiasia on, ettei missään kunnassa terveesti toimiva yrityselämä kaipaa tai tarvitse kunnan niin voimallista mukanaoloa kuin Pudasjärvellä on nähty. Vaikuttaa siltä, että juuri nyt Varsitie 7:ssä on koko paikkakunnan ylivoimaisin bisnesosaaminen. Kukaan muu ei näissä asioissa ole niin loistavan nerokas. Mutta väki vain pakenee paikkakunnalta. Joku tässä yhtälössä ei toimi.

• Tarvi edustusta

Mutta meidän valitsemat luottamusihmiset ovat antaneet, nehän voit katsoa kh:n päätöksistä.
        Monella paikkakunnalla kunta on sekaantunut busineksiin paljon enmpi kuin täällä. Meijän päättäjät ovat olleet ja ovat edelleen turhankin varovaisia.
        Nuista mainitusiat yhtiöistään omistamme jotain 40% luottaa, kyllä sellaista omistusta täytyy valvoa,ja olla ajmassa asioita eteenpäin meidän veronmaksajien ja kuntalaisten eduksi, ettei käy kuin näille valtionyhtiöille, joissa valvonta on pettänyt.

• kirotusvirheitä sory
        Tarvi edustusta kirjoitti:

Mutta meidän valitsemat luottamusihmiset ovat antaneet, nehän voit katsoa kh:n päätöksistä.
        Monella paikkakunnalla kunta on sekaantunut busineksiin paljon enmpi kuin täällä. Meijän päättäjät ovat olleet ja ovat edelleen turhankin varovaisia.
        Nuista mainitusiat yhtiöistään omistamme jotain 40% luottaa, kyllä sellaista omistusta täytyy valvoa,ja olla ajmassa asioita eteenpäin meidän veronmaksajien ja kuntalaisten eduksi, ettei käy kuin näille valtionyhtiöille, joissa valvonta on pettänyt.

anteeksi, että tk. näppäimistöni takertelee, siksi tulee noita kirotusvirheitä, mut asia varmaan selvisi tuosta.

• avaudu mulle
        kirotusvirheitä sory kirjoitti:

anteeksi, että tk. näppäimistöni takertelee, siksi tulee noita kirotusvirheitä, mut asia varmaan selvisi tuosta.

kuule, ei se ole näpppäimistö joka takeltelee. Se on kirjoittaja. Eikä näytä kirjoittajalla vain sormet olevat kohmeessa, tuntuu että siellä yläpäässäkin on vähän jähmeetä. Mikä 40 % omistus, mistä yhtiöistä? Mistä tiedät, onko sulla osakkeista omistajalista? Ketä ne muut omistjat on? Ääh, unoha.

• Kannnattaa lukea
        avaudu mulle kirjoitti:

kuule, ei se ole näpppäimistö joka takeltelee. Se on kirjoittaja. Eikä näytä kirjoittajalla vain sormet olevat kohmeessa, tuntuu että siellä yläpäässäkin on vähän jähmeetä. Mikä 40 % omistus, mistä yhtiöistä? Mistä tiedät, onko sulla osakkeista omistajalista? Ketä ne muut omistjat on? Ääh, unoha.

No nehän näkee juuri nuista luetelluista papereista eli kaupparekisteristä ja näyttää olevan ihan suoraan luettavissa kunnanhallituksen pöytäkirjastakin, Nuithan kannattaa lukea ennenkuin tekee lähtee arvailemaan kuka ja kuinka paljon omistaa esim Tunturi Travelista,
        Kaupunginhallitus

§ 161

04.05.2010
        ... Osakkaiksi perustettavaan yhtiöön tulevat alkuvaiheessa Pudasjärven kaupunki 40 %, Easy Holidays 10 %, Pärjänkievari/Pekka Kimpimäki 10 %, Hotelli Iso-Syöte 20%, Hiihtokeskus Iso-Syöte 20%. Pudasjärven kaupungin osuutta voidaan tulevaisuudessa tarvittaessa pienentää uusien matkailualan toimijoiden hyväksi. Perustettavan yhtiön osakepääoma on 2500 euroa..

Haluatko muuhun selvennystä? Kyllä minulla tosiaan voi yläpäässäkin jähmeetä olla, mutta tällaiset päivänselvät asiat vielä kyllä voin hahmottaa, toisinkuin,,,,,,,

• lol
        Kannnattaa lukea kirjoitti:

No nehän näkee juuri nuista luetelluista papereista eli kaupparekisteristä ja näyttää olevan ihan suoraan luettavissa kunnanhallituksen pöytäkirjastakin, Nuithan kannattaa lukea ennenkuin tekee lähtee arvailemaan kuka ja kuinka paljon omistaa esim Tunturi Travelista,
        Kaupunginhallitus

§ 161

04.05.2010
        ... Osakkaiksi perustettavaan yhtiöön tulevat alkuvaiheessa Pudasjärven kaupunki 40 %, Easy Holidays 10 %, Pärjänkievari/Pekka Kimpimäki 10 %, Hotelli Iso-Syöte 20%, Hiihtokeskus Iso-Syöte 20%. Pudasjärven kaupungin osuutta voidaan tulevaisuudessa tarvittaessa pienentää uusien matkailualan toimijoiden hyväksi. Perustettavan yhtiön osakepääoma on 2500 euroa..

Haluatko muuhun selvennystä? Kyllä minulla tosiaan voi yläpäässäkin jähmeetä olla, mutta tällaiset päivänselvät asiat vielä kyllä voin hahmottaa, toisinkuin,,,,,,,

miksi kunta on tässä mukana?

• on niin päätetty
        lol kirjoitti:

miksi kunta on tässä mukana?

Kun kunnanhallitus on niin päättänyt.

• ex-pudasjärvinen

• lol
        on niin päätetty kirjoitti:

Kun kunnanhallitus on niin päättänyt.

miksi

• selvitys ei riitä
        Kannnattaa lukea kirjoitti:

Kaupunginhallitus

§ 161

04.05.2010

Miksi kaupungin pitää olla osallisena Kimpimäen, Kuukasjärven ja Terentejeffin yrityksissä. Sitten Kälkäjä johtaa tätä puljua? Kuitenkin ollaan osallisena toisten yhtiöissä? Eikö tämä ristikkäisyys kerro jotain? Ja se pakkomielle, saada juuri diakoni kehitysjohtajaksi. Lopputyö oli tehty rippikoulusta. Sekö on pätevyys riittää kehitysjohtajaksi ja on ansioitunein.

Eikö kaupungin tehtävänä ole luoda yrityksille perusteet eikä osallistua bisneksen tekoon. Koulut homehtuu, lapset ja opettajat sairastaa, opetuksen taso laskee kun ei enää saa päteviä opettajia, kun kaikki sairastuu, terveyskeskuksen vuodeosastolla tuulee, kaupungintalo ja lämpölaitos homeessa jne. jne. Eikö kaupungin pitäisi ensin tarttua perusasioihin.

• LEX Finlandia

Onko Kälkäjältä unohtunut kaupunginhallitukselta hakea sivutoimilupa toimia toimitusjohtajana jossakin Osakeyhtiössä. Jo tämä riittänee työsuhteen välittömään purkamiseen kun vain hallituksella riittää rotia. Asia tullenee ajankohtaiseksi, jos ja kun oikaisuvaatimuksesta valitetaan, niin hallituksessa on tehtävä päätös työsuhteen purkamisesta, johon sitten liittäkööt halukkaat perustellun eriävän mielipiteensä lainkohtiin vedoten, perinteinen lainvastaisuus ei voi ainakaan virkavastuulla toimivalta esittelijältä riittää, muille myös virkavastuulla toimiville hallituksen jäsenille taas olisi syytä tutustua lainsäädäntöön tarkasti.

• Markku Kemppainen

Minä sanon nyt sen niin selvästi kuin voin. Kunnan ei pidä mennä mihinkään yritystoimintaan mukaan, varsinkaan sellaiseen missä on myös kilpailua. Se voi yhtiöittää omia toimintojaan kuten sähkö- ja vesipuolella. Ainoa, miten kunta mielestäni voi olla yritystoiminnassa mukana on mahdollistaminen. Rahoituksen saamisessa, toimitilojen ja kunnallistekniikan rakentamisessa jne. Jos kunta menee pitemmälle yksityiseen yritystoimintaan siellä tulee varmasti mentyä sellaiseen mukaan, joka ei kuntalain kannalta kestä päivänvaloa, vaikka laillista olisikin.

Virkamiehet leikkivät vaarallisilla asioilla kun menevät sellaiseen mukaan mitä eivät pohjimmiltaan ymmärrä. Ja se ymmärrys loppuu siinä kun pitää ottaa riskiä. Yksityiseen yrittämiseen liittyy aina epäonnistumisen riski. Kuntahan ei saa epäonnistua kun se leikkii veronmaksajien rahoilla. Siksi Kälkäjä ja Daavittila kumppaneineen ovat todella liemessä kun pelkäävät näiden lauenneiden riskien julkituloa. Vanhoja epäonnistumisia on vain peitetty uudella rahoituksella. Se kaatuu vielä veronmaksajien niskaan. Siitä tässä kehitysjohtajan valinnassa on pohjimmiltaan kyse.

• viemäristä

Olisi kiva tietää ne vanhat epäonnistumiset. Vuosilukuineen. Ja myös ne asiat mihin virkamiehet ovat menneet ymmärtämättömyyttään mukaan. Se minulle nyt kertokaa, kun itse en tiedä...
        Mielestäni kunnan ei tarvis mitenkään olla yritysten rahoitusten saamisessa, ei välttämättä edes toimitilojen rakentamisessa. Muut instanssit ovat rahoitusta varten. Kunnan tehtävänä on luoda kuitenkin edellytykset yrityselämälle. Tiet, sähköt, vesi, viemärit yms.

• ex-pudasjärvinen

Pistäisittekkö linkkiä noihin mainittuihin päätöksiin? Olevinaan hyvänä etsijänä en löytänyt infoa että kaupunki on mainituissa yhtiöissä omistajana. Jos on niin sitten asia on tietysti ymmärrettävä, ja parit puheet on pyörrettävä. Hyvä että joku osaa kertoa faktojakin.

• törkeys huipussa

Ei kaupukunki olekaan niissä omistajana eikä osakkaanakaan vaan Kälkäjä. Nämä yllä mainitut herrathan on toistensa yhtiöissä osakkaana jne. Jos kaupunki on osakkaana jossain yhteisössä, tietenkin on oikein, että siellä on kaupungin edustus. Nyt on kysymys virkamiehen omista bisneksistä. Jos virkamiehellä on omia bisneksiä tai toinen työ siihen on oltava sivutoimilupa. Liekkö Kälkäjällä tälläista.

• Ymmärrys hoi
        törkeys huipussa kirjoitti:

Ei kaupukunki olekaan niissä omistajana eikä osakkaanakaan vaan Kälkäjä. Nämä yllä mainitut herrathan on toistensa yhtiöissä osakkaana jne. Jos kaupunki on osakkaana jossain yhteisössä, tietenkin on oikein, että siellä on kaupungin edustus. Nyt on kysymys virkamiehen omista bisneksistä. Jos virkamiehellä on omia bisneksiä tai toinen työ siihen on oltava sivutoimilupa. Liekkö Kälkäjällä tälläista.

No lue jo p...le nuo paperit, äläkä jankuta pask....aa, vai etkö tosiaan ymmärrä mitä niissä lukee. Kaupunki on osakkaana, ei Kälkäjä.

• törkeys huipussa
        Ymmärrys hoi kirjoitti:

No lue jo p...le nuo paperit, äläkä jankuta pask....aa, vai etkö tosiaan ymmärrä mitä niissä lukee. Kaupunki on osakkaana, ei Kälkäjä.

Ymmärrys hoi! Jos Kälkäjä ei olekkaan osakaana, on toimitusjohtajana. Toimitusjohtajalla on suuri valta. Mitäs siihen sanot, kun Kimpimäki, Kuukasjärvi ja Terentejeff sekä Kälkäjä on monessa yhtiössä mukana. Etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa ja se että nyt on pakkoi saada Kälkäjä kehitysjohtajaksi, muuten Pudasjärven yritysmaailma on hajallaan????????? Ymmärrys hoi.

• ex-pudasjärvinen
    • povvaus

Jokohan tuo pian alkanee kaupunginjohtajan kujanjuoksu kohti siviiliä,,meeppä tiijä,,

• siunaa ja varjele

Ei helvetti. Kaupungin kehitysjohtajaksi diakoni? Sehän on kirkonmiehiä.

"Taivas varjele, mitä sieltä tulee..."

• Kansa tietää...

Jokohan Kanervan esimerkin mukaisesti tutkitaan kaupunginjohtajan synttäritkin? Liputuspäivä ja isot juhlat kaupungin laskuun.

• Markku Kemppainen
      • jälkilöylyjä odottav

ja se epäilevä tuomas kemppaisen linkittämä viimmeinen lause Pudasjärvi- lehdessä 18.4.20212 kuuluu. SAUNANRAKENTAJAT HUOM! ERÄ HELON 2 M SAVUHORMEJA TARJOUSHINTAAN 329 €/KPL.
        Tämä olisi mitä mainioin ja tämän palstan kirjoittajien asiatietämyksen tasoon sopivin linkki lopettaa tämä aivan mitään sanomaton keskustelu kehittämisjohtaja valinnasta. Rakennetaan porukassa se sauna ja vielä tarjous tavaroista ja sitten koko villi keskustelija joukko pönkötään pariksi tunniksi kuuman kosteisiin löylyihin. Ja päälle jääkylymää vettä päähän.

• Markku Kemppainen
        jälkilöylyjä odottav kirjoitti:

ja se epäilevä tuomas kemppaisen linkittämä viimmeinen lause Pudasjärvi- lehdessä 18.4.20212 kuuluu. SAUNANRAKENTAJAT HUOM! ERÄ HELON 2 M SAVUHORMEJA TARJOUSHINTAAN 329 €/KPL.
        Tämä olisi mitä mainioin ja tämän palstan kirjoittajien asiatietämyksen tasoon sopivin linkki lopettaa tämä aivan mitään sanomaton keskustelu kehittämisjohtaja valinnasta. Rakennetaan porukassa se sauna ja vielä tarjous tavaroista ja sitten koko villi keskustelija joukko pönkötään pariksi tunniksi kuuman kosteisiin löylyihin. Ja päälle jääkylymää vettä päähän.

No se linkin kopiointi ei vienytkään oikeaan kohtaan. Se viimeinen lause oli koskien oikaisuvaatimusta: Äänin 7-4 kaupunginhallitus hylkäsi oikaisuvaatimuksen. Kovin kärkkäästi täällä jotkut ovat näitä keskusteluja lopettamassa. Miksiköhän?

• Oikeus voimaan

No niin ,nyt on uusi kierros käyty KÄLKÄJÄSTÄ ja taas onneksi MEIDÄN ROHKEAT 7 EDUSTAJAA OVAT USKALTANEET OLLA OIKEALLA TIELLÄ MUTTA MUTTA ÄÄNESTYKSEN JÄLKEEN HE OVAT SAANEET ERITTÄIN VAKAVIA UHKAILUJA NELJÄN KOPLALTA!!!! NYT MEIDÄN KAIKKIEN ON AIKA ALKAA TOSISSAMME TOIMEEM ! OLEN OTTANUT YHTEYTTÄ MOT! OHJELMAAN ! NYT ALKAA SELVITÄ VIHDOINKIN MITÄ KAUPUNGIN TALOLLA KIEROILLAAN ! JA SAADAAN KOIJARIT TEOISTAAN VASTUUSEEN!!!!! DAAVITTILA ON PAKKO SAADA VIRASTAAN POIS MUUTEN ASIT VAIN ENEMMÄN PAHENEVAT!!!!!

• Kierot virasta pois

KÄLKÄJÄLLÄ ON KUULEMMA KYTKÖKSIÄ NÅIHIN KAIKKIIN JOTKA ON TEKEMÄSSÄ OIKAISU VAATIMUSTA HÄNEN PUOLESTAAN! DAAVITTILA ON TEHNYT. TILAUSTYÖNÄ NÄMÄ VALITUKSEN TEKIJÄT ETTÄ OMA NAHKA PELASTUISI !SE ON FAKTAA !!!!

• Yhteisrintamaan!
        Kierot virasta pois kirjoitti:

KÄLKÄJÄLLÄ ON KUULEMMA KYTKÖKSIÄ NÅIHIN KAIKKIIN JOTKA ON TEKEMÄSSÄ OIKAISU VAATIMUSTA HÄNEN PUOLESTAAN! DAAVITTILA ON TEHNYT. TILAUSTYÖNÄ NÄMÄ VALITUKSEN TEKIJÄT ETTÄ OMA NAHKA PELASTUISI !SE ON FAKTAA !!!!

No niin alkaahan sitä totuuksia tulemaan .Jos niin käy että Kälkäjä pakolla valitaan , niin silloin kaikki jotka arvostaa näitä jotka rohkeasti uskaltaa äänestää omantuntoansa kunnioittaen NIIN kaikki jotka arvostaa heitä NOUSEMME PORUKALLA PARRIKAADEILLE JA ALAMME KERÄTÄ KANSALAISADRESSIA DAAVITTILAN JA. KÄLKÄJÄN EROITTAMISELLE , ei voi neljän kopla olla erään HULLUN JUOKSUPOIKINA,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Rötös herrat kuriin

Olen kanssasi samaa mieltä, ja nyt kaikki töihin. Toivottavati mot ottaa asian käsiteltäväksi. Sen kauttahan on moni asia selvennyt ja törkeydet tulleet esiin.

• Juoksutyttökö

Toisessa viestiketjussa kerrotaan lestaadiolaisen Maijan tarinasta. Katsoin myös sen TV-ohjelman Areenasta. Siellä kerrottiin kolmen lestaadiolaisnaisten voimin, miten lahko on mieskeskeinen, ja naisia ei arvosteta ei ihmisenä eikä mielipiteitäkään. Varsinkin maallikkosaarnaajat (kuten kehittämisjohtaja) ovat niitä, jotka määräävät kaapin paikan, arvoista lähtien. Onhan näitä hänen suviseurapuheita arvosteltu keskustelupalstoillakin.

Mietinkin, onko käynyt niin, että kaupunginjohtajamme onkin juoksutyttönä näille kaikesta määräämään tottuneille miehille? Taisi joku tästä jo aikaisemmin mainita. Miten naisen arvostus, vaikka olisikin esimies?

• DAAVITTILAN vika

KYLLÄ näin Markku ! Olin eilen puhelinyhteydessä joidenkin niiden äänestäjien kanssa jotka äänesti Kälkäjää vastaan ! Ja ei voi olla totta mitä he kertoivat äänestyksen jälkeen tapahtuneen , oli uhattu linnatuomiolla ja hallituksesta e rottamisella ja kaikkea muuta lisäksi ! HE OVAT KERRASSAAN VÄSYNEITÄ JA UUPUNEITA ! Pahasti pelkään mitä vielä on EDESSÄ !!!

• Rötös herrat kuriin
        DAAVITTILAN vika kirjoitti:

KYLLÄ näin Markku ! Olin eilen puhelinyhteydessä joidenkin niiden äänestäjien kanssa jotka äänesti Kälkäjää vastaan ! Ja ei voi olla totta mitä he kertoivat äänestyksen jälkeen tapahtuneen , oli uhattu linnatuomiolla ja hallituksesta e rottamisella ja kaikkea muuta lisäksi ! HE OVAT KERRASSAAN VÄSYNEITÄ JA UUPUNEITA ! Pahasti pelkään mitä vielä on EDESSÄ !!!

Joku on ja pahasti pielessä. Asiat eivät kestä päivänvaloa ja kun vielä uhkaillaan kun Kälkäjää ei saada kehitysjohtajaksi. Toivottavasti pian totuus paljastuu ja rötösherrat saavat tuomion. LAITETAAN PUSKARADIO TOIMIMAAN JA ISOLLA! jotta nekin jotka eivät ole täällä netissä, tietävät mitä meillä kunnassa tapahtuu.

• näin meillä

juuri näin. mietippä millaisia salaisuuksia ja tekoja kälkäjä saarnamiehenä on antanut anteeksi ja millaiseen asemaan hän siinä yhteisössä on päässyt. siellä hän nauttii korkeinta mahdollista statusta jolla on mahdollisuus antaa anteeksi pahatkin teot nii n ettei maallinen viranomainen niistä koskaan kuule.
        luuletko että tämä sama saarnamies on kuulianen alainen naiselle?? voi veikkonen ei varmasti. hän on se dynamo joka pyörittää kunnan muita virakmiehiä ja vakaumuksellisia luottamusmiehiä. Uskovien hierarkiassa saarnamiehen alapuolella on riekkiä, oinas-panumaa, putulaa ja tietysti kaikki naiset.
        mietippä sitä

• PASKARADIO ISOLLE,
        Rötös herrat kuriin kirjoitti:

Joku on ja pahasti pielessä. Asiat eivät kestä päivänvaloa ja kun vielä uhkaillaan kun Kälkäjää ei saada kehitysjohtajaksi. Toivottavasti pian totuus paljastuu ja rötösherrat saavat tuomion. LAITETAAN PUSKARADIO TOIMIMAAN JA ISOLLA! jotta nekin jotka eivät ole täällä netissä, tietävät mitä meillä kunnassa tapahtuu.

Joo laitetaan tämä meidän PASKARADIO vielä isommalle, jos sen vaan saa

• Lestaperkeleet
        PASKARADIO ISOLLE, kirjoitti:

Joo laitetaan tämä meidän PASKARADIO vielä isommalle, jos sen vaan saa

Ei vielä, ootellaan lähemmäs vaaleja! Sitte OIKEIN ISOLLE

• Rötös herrat kuriin

Hyvä hyvä "näin meillä", asia on juuri noin. Olen ollut mukana vl:ssä ja tiedän mitä se on.
      On tehty tutkimus mm. näistä hoitokokouksista, kuului juuri tänään radiosta, ja siellähän ihminen alistetaan ja nöyryytetään ja tämä tosi tietoa, koska kokemusta on 70-luvulta. Tuo aika oli hirveää aikaa, tästä tulisi pitkä tarina mitä kaikkea on tapahtunut.
      Onneksi olen tullut järkiini ja jättänyt sen lahkon.

Tällainenko johtaja olisi sitten meidän kunnassa hyvä kehitys johtaja??????????

Paskaradio taitaa olla Kälkäjän kaveri.

• zaqq

Pitää olla kyllä pokkaa että ketaa oman kunnan asukkaille järjestää tällainen tilannae missä, paikalliset jää työttömäksi, kaikki tarjouskilpailut tuntuu sovituilta ja työkkäri tekee liukuhihnalta pitkäaikaistyöttömiä ihan vain yrityksille halpatyövoimaksi.

Kiitos Oinas-Panuma ja riekki.

Ootte kyllä monelle piikki lihassa...........

Eiiiii moraalia

Ei kotiseutu rakkautta

Miksi ootte vielä siellä.........

• pudislainen

Hei Kemppainen, Tykkyläinen ja kumppanit ! Relataanko vähän aikaa, jospa se sitten meille, tämä niin rakas Pudasjärvi, erilaisine ihmisineen kaikkineen alkaisi tuntumaan hiukkasen mukavemmalta paikalta asua ja touhuta. Ei kait meillä tällä sivustolla viihtyvillä ole pitkiin aikaan ole ollut hyvä olla. Se suurin vaivaava asia on varmasti jokin muu kuin kehittämisjohtajan valinta, mietitäänpä jokainen omalla kohdallaan.

• Markku Kemppainen

Onpa joku opetellut käyttämään copy-paste toimintoa. Moneenkohan keskusteluun tämä vielä tulee?

• Markku Kemppainen

Aion olla ikävä ihminen jatkossakin jos on syytä.

• relaksoidu rauhassa

Hei pudislainen. Ootko tosissasi sitä mieltä että silmät ja korvat sulkemalla ongelmat häviävät? Ootko tosissasi sitä mieltä, että me tavalliset kuntalaiset emme saa keskustella meitä koskevista asioista? Tai saammehan me keskustella, mutta vain tietyllä tavalla - tehtyjä päätöksiä puolustelemalla ja tiettyjä tahoja mielistelemällä.
      Ja että 'relaamalla' Pudasjärvi tulee paremmaksi paikaksi asua?
      Kun oot tarpeeksi relaillu, pistäydyppä kuule vaikka Rimmillä haistelemassa hometta tai terkkarin kroonikkojen osastolla kattelemassa märissä vaipoissa makaavaa ihmisarvonsa menettänyttä vanhusta. Ja laita silmät kiinni ja kuvittele, että näitä vanhuksia on pian moninkertaisesti eikä paremmista hoitomahdollisuuksista ole tietoakaan. Kun esimerkiksi nämä lisääntyvät vanhukset ja homeiset koulut tulivat kunnan päättäjille ihan yllärinä ja kun kerittiin laittaa yhteiset vähäiset rahat haisemaan erilaisiin hankkeisiin ja hirsikunnaisiin. Ja ennenkuin vaivut tästä onnelasta ekstaasiin, ajattele että tulevina vuósina valtion avut Pudasjärven tyyppisille kunnille loppujat sitten ollaan omillaan. Kyllä me kuule kaivataan siinä vaiheessa parempaa johtamista, koulutettuja virkamiehiä ja todellista yhteishenkeä!

• Taraktorimies

Me tavalliset ihmiset = puolenkymmentä säännöllisesti täällä shittiä kirjoittavaa.

• pudislainen

Relaksoidu rauhassa kirjoittajalle. Pudasjärvi on meille paras paikka asua.Sitä ei tartte enempää selitellä, koska me asumme täällä ja vieläpä osa meistä kokoikänsä. Olen käynyt Rimmillä itse ja myös lapsiani on siellä koulussa. Siellä on ollut ongelmia sisäilmassa ja ongelmia on ollut myös osalla oppilaista ja opettajillakin muutamilla. Kaupunki on laittanut siellä paikkoja kuntoon, näin olen lukenut lehdistä ja lapseni ovat myös sen kertoneet. Nyt kaupunki suunnittelee jopa uutta koulua lapsillemme. Voisin sanoa, että päättäjät ja kaupungin johto on asian ottaneet vakavasti. Osastollakin joskus käyn ja jopa haastattelen osaston työntekijöitä. Sielläkin on koko ajan menty parempaan suuntaan, jopa henkilöstö resursseja on pystytty pikkuhiljaa lisäämään, näin kerrotaan. Kaupunki ja myös yksityinen taho on rakentanut uusia vanhustenpalvelu yksiköitä keskustan alueelle, kaikki ne on meidän kaikkien näkösällä ja siellä niitä meidän vanhuksia myös asuu. Kosteudesta ja jopa homeesta kärsiviä rakennuksia on Pudasjärvelläkin, tässä asiassa emme poikkea mitenkään muista kunnista. valitettavasti. Olen huomannut, että tähänkin asiaan on kaupunginjohto puuttunut, remontti kohteita on ympäri kylää. Kaikenkaikkiaan meillä Pudasjärvellä on kohtuullisen hyvin asiat. Palvelut pelaa terveyskeskusessa, joskus joutuu kyllä jonottamaan, lapset pääsevät päivähoitoon,nuorille on ohjattua toimintaa hyvissä tiloissa, koululaisille on taattu turvallinen koulumatka ja kouluja laitetaan kuntoon. Kaupungin ylläpitämä tieverkkokin on kohtuullisen hyvässä kunnossa verrattuna vaikkapa valtion teihin. Elinkeinoelämä kehittyy koko ajan, teollisuus ja matkailu työllistää uusia ihmisiä, Syötteenkin alue on muutamssa vuodessa muuttanut ilmettään positiiviseen suuntaan. Pudasjärveläiset ovat pääosin varmaankin aikalailla tyytyväisiä palveluihin ja ennenkaikkea paikkakunnan ilmapiiriin. Meillä täällä on turvallista asua. On varmastikkin monessa asiassa parannettavaa ja erilaisten näkökohtien yhteensovittamista, mutta kun tunnistamme ja jopa joskus ääneen tunnustamme Pudasjärven hyvät asiat niin nämä harmajat päivätkin jääpi paljon lyhemmäksi.

• vaalipropagandaa

nimimerkille pudislainen. Johan propagandaa paiskasit kaupunguntalolta! Jotain rajaa sentään!
        Onhan se mukava kun lapset ja paikallislehdet ovat sinua informoineet, että kouluilla on ollut jonkin verran homehavaintoja! Miksiköhän Rimmin henkilökunta on kevään aikana kerännyt nettiadressia ja julkaissut maakuntalehtiä myöten huolensa lasten ja työntekijöiden altistumisesta sairauksille homekouluissa, lasten ja työntekijöiden sairastelusta, altistuneimpia on jaettu eri puolelle kaupunkia opiskelemaan, pelätään julkisesti ettei saada enää päteviä opettajia kun työskentelytilat ovat niin huonokuntoisia jne jne. Lapset taisivat unohtaa kertoa näistä. Ja että on kaupunki jotaintehnytkin. On toodellakin, remontin toisensa perään vaan kun ei auta. Rahat on menny kun siihen kuuluisaan Kankkulan kaivoon. Ja nyt sinä olen lapsilta kuullut etä kaupunki hyvää hyvyyttään rakentaa jopa uuden koulun. Hyvää päivää!! oletko veronmaksajana ajatellut mitäköhän uusi koulu tulee maksamaan ja mistä ne rahat otetaan. Onko tiedossa oikein suunnitelmia lukujen kanssa. No ei, kun kunnantalolla on konsultit ohjeistaneet remontteja, ei ne vielä oo ehtiny laskea uuden koulun kustannuksia. Konsultithan sen työn tekevät, kaupungin virkamiesten kyvyt ja taidot ei siihen riitä.
        Terveyskeskuksessa joutuu kyllä jonottamaan. Hah, vitsikkäästi ilmaistu. Joutuuhan siellä jonottamaan, Jos nyt tilaat ajan voit sen lokakuulle saada. Jollei joku jonosta kuole ennen sitä, siinä tapauksessa pääset ehkä syyskuun loppupuolella. Jollei sairautesi ole edennyt akuuttivaiheeseen ja makaat silloin ehkä jo yliopistollisessa. Juuri kuulin että kaksi pätevää lääkäriä on kesän aikana töissä. Voi siinä outua 'vähän jonottamaan'.
        Et taida juuri liikkua ns keskustan ulkopuolella jos olet sitä mieltä että tieverkko on hyvässä kunnossa. Ja tietysti riippuu mihin vertaa ja millaisella kulkuneuvolla liikkuu.
        Mielipiteesi vanhusten hoidosta liippaa törkeyden rajaa. Tiesitkö että
        v 2010 Pudasjärven koko väestö oli 8794 henkieä ja vuonna 2010 sen on ennustettu olevan 7890 henkeä vuonna 2025. Näistä 2010 oli
        1746 alle 16 vuotiaita ja v 2025 luku on 1482. Edelleen, näistä 65-75 vuotiaita oli 1152 henkeä v 2010 ja luku nousee v2025 1465 henkilöön. Ja vielä yli 75 vuotiaita oli 2010 vuonna 897 henkeä, joka luku nousee vuoteen 2025 mennessä 1274 henkeen. Jos osaat hiukankaan laskea,niin huomaat että yli 65 vuotiaiden osuus nousee dramaattisesti. mikä tarkoittaa sitä että pari-kolme muutaman hengen vanhustenhoitolaa ei tunnu missään. Enemmän on saatava jotta vanhukset voidaan hoitaa. Milloin ja millä rahalla näitä vanhusten hoitopaikkoja aletaan tänne onnelaan rakentaa.
        Elinkenoelämän kehittyminen ei tunnu sinulle oikein auenneen. Jos yrityksiä koko ajan kuolee, niin kehitys ei taida olla toivotunkaltaista. Teollisuus - mikä ihmeen teollisuus? Matkailu työllistää uusia ihmisiä, ootkohan nähny polonen unta?
        Jos jotain positiivista on sanottava, niin on hirveän mkavaa, että olet
        saanut kirjoitettua Puhoksen mummoille suunnatun vaalipuheesi valmiiksi hyvissä ajoin.

• ouikkiiuu

"pudislainen" näkee asiat aika oudossa valossa, kaikki iijokiseudun shittiä ja todellisuus on kaukana ajatuksistasi.

Yrityksillä ei mene hyvin ainakaan matkailu puolella, ajattele niitä ihmisiä jotka kesken kauden saa vain murto-osan luvatuista työtunneista kun tukityöllistetyt tekee halvemmalla nämäkin työt, sitten on myös normaalia että käy töissä ja työnantaja jättää maksamatta palkat, samalla yrittäjän ystävät puskevat huijari työnantajalle lisää hommia, joka urakasta joku nuori jää nuolemaan näppejään kun tällainen käytäntö on vain syntynyt, syötteellä varsinkin.

Terveyskeskuksessa joutuu jonottamaan jos ei kuulu lahkoon, lahkolaiset kävelevät jonon ohi niin ylpeinä että voin aistia heidän ylimielisyyden, hoito ohjeet on myös lääkäreillä aika härskit, siksi lääkäreitä ei Pudasjärvelle tule.

Kaikki investoinnit tehdään yrityksille kaupunkilaisten rahoista, eli minunkin rahoista, olen maksanut veroja tännekkin 30v ja kaikki ne rahat on hassattu johonkin sisäpiirin yritysprojektiin ja nuoret sekä vahukset on jätetty yksin, köyhistä puhumattakaan.

Kaikki asiat on mennyt pudasjärvellä kuin liukuen tällaiseksi pienen piirin rahavirtaohjaukseksi, kellä on pokkaa vielä lisää riistä meitä Pudasjärveläisiä, kaikki harrastuksetkin tuottaa vain ja ainoastaan LESTAT, v.i.t.t.u Mitään pysty tekemäänkään kun joku moraaliton moralinvartija puuttuu kaikkeen ja määrää jopa mitä vaatteita pitää olla päällä.

Kouluissa lestadiolaiset opettajat puhuvat uskontotunnilla pelottelumielessä, ja näyttävät raakoja pakanan tappovideoita, lessut puuttuvat myös muiden vaatetukseen määräämällä mitä kukakin voi pitää päällä.....

Listaa vois jatkaa loputtomiin ja murtaa "pudislaisen" pilvilinnat, voiko joku olla oikeesti irtaantunu todellisuudesta noin pahoin?

• Markku Kemppainen

Hyvin on mennyt julkinen propaganda perille. Perustelepa tuo, että elinkeinoelämä kehittyy koko ajan ja että teollisuus ja matkailu työllistävät uusia ihmisiä koko ajan. Nyt komeita kasvulukuja pöytään, etten ihan kokonaan masennu kun olen niin negatiivinen ja ikävä ihminen. Sen verran minä kuitenkin olen erilaisissa liike-elämän kuvioissa ollut mukana, että minulle pitää lyödä lukuja pöytään.

Miten on pudasjärveläisten yritysten määrä, liikevaihto, kannattavuus kehittyneet viimeisten viiden vuoden aikana. Kuinka paljon uusia pysyviä työpaikkoja on luotu? Kuinka suuri osa näistä on ilman työllistämistukia? Kuinka on kehittynyt työttömien määrä samaan aikaan? Mikä on työpaikkojen määrän nettolisäys? Siis jotain tällaista konkretiaa eikä mitään höpönlöpöä!

Tämä paikkakunta kun ei elä pelkillä löysillä puheilla vaan konkreettisilla yrityksillä, oikeilla työpaikoilla ja kannattavalla toiminnalla. Kaikki muu on löpinää.

• entinen ja siihen jä

Pudasjärvellä ei ole yhtään mitään. Se on pelkkä pikkuinen maalaiskylä, ei mitään kaupunkimaista. Ihmisetkin kuin jostain tuppukylästä. Harmaat päivät siellä jatkuvat rajuilmojen kera. Ainakin kun lukee tätä tappelua tässä Suomi24 keskusteluissa. Erilaisuutta pudasjärvisten on vaikea sietää. Kaikkien pitää olla yhtä mieltä asioista. Tulee mieleen itänaapuri ennen. Pysyn kaukana Pudasjärvestä.

• takareki

Olen asioinut Pudasjärvellä usein ja ollut aikoinaan töissä. Kyllä hyvin tulee toimeen normaalisti useiden kanssa, mutta sitten on se vetäytyvä osa, joka ei suo kaverikseen lahkolaisuuteen kuulumatonta, asiallisissa asioissa .

• pudislainen

Pudasjärveläisistä suurin osa (99 %) tulee toimeen keskenään. He hyväksyvät toisensa uskonnosta, vakaumuksesta, rodusta, poliittisesta kannastaan, aatteesta, elämän tilanteesta, sukupuolesta, sukupuolisesta suuntauksesta, asuinpaikasta, työelämän asemasta huolimatta. Hekin ottavat kantaa asioihin kukin omalla tavallaan, jotkut harvemmin jotkut jopa päivittäin. Me jotka tällä areenalla mielipiteitä Pudasjärven asioista vaihdamme on vain muutaman henkilön joukko. Me ollaan niitä, jotka emme rohkene tai kykene kohtaamaan päättäjiä kuin myös kaupunginjohtoa kasvotusten. Hyvä näin, kun täällä saamme keskustella. Mutta luulempa kuitenkin, että tämän areenan kautta käydyn keskustelun vaikutukset häviää kuin kusi lumeen.

• sinäkö se oot?

Ei voi välttyä tunteelta, että tämä nimimerkki 'pudislainen' taitaa olla joko kaupungin palkkalistoilla tai sitten luottamusmiehiä. Hän kun koko ajan kerjää itsellensä audienssia. 'Tulkaa kaupungintalolle ja kohdatkaa minut kasvoista kasvoihin. Ettekö tule, oottepa pelkureita. Teillä taitaa olla henkilökohtainen ongelma?' Tsiisus mikä juntti! Hänelle ei tunnu menevän jakeluun, että meillä jokaisella on OIKEUS esittää mielipiteitä, miellyttivätpä ne häntä tai ei. Ei myöskään se, että me olemme valinneet vaaleissa edustajamme ja heidän TEHTÄVÄNSÄ on olla selvillä äänestäjiensä mielipiteistä, joita mm keskustelupalstoilla voi esittää. Mitähän siitäkin tulisi, että meistä jokainen vuorollaan istuis kunnantalon aulassa odottamassa lakki kourassa vuoroamme päästä esittämään 'rohkeasti' mielipiteemme hänen kuninkaalliselle korkeudelleen. Paskanmarjat.

• jeesusneku

Lestadiolais pedofilia kulttuuri näyttää kyntensä nimimerkin "pudislainen" takaa, miten tuommoset pedofiliaa puolustavat ihmiset kehtaavatkin puuttua yhteiskunnallisiin asioihin, vielä oikein kehtaavat itseänsä ylistää vaikka jokainen tietää nykyään miten tuo lapsienraiskauslahko toimii.... hyi teitä lestadiolaiset

• Nimimerkin takaa

Kuulun varmaankin mainittuun 99 % pudasjärveläisistä, jotka pudislaisen mukaan tulevat toimeen keskenään. En ole ollut täällä kommentoimassa, joten en kuulu mainittuun muutaman henkilön aktiiviseen kommentaattorijoukkoon.

Kirjoitan tämän ihan vain antaakseni tukeni kriittisille kommenteille.

Olen todella syvästi pettynyt kunnan nykyiseen johtamis- ja toimintakulttuuriin. Se on kaukana läpinäkyvästä, rehellisestä ja vastuullisesta johtamisesta.

Kaupungintalolle meneminen tuskin auttaa siinä, että saisi näkemyksensä kuulluksi, tai edes rehellistä tietoa. " Mutta sehän on eri asia" - saa kysyjä kaupunginjohtajalta vastauksekseen jos jotain uskaltaa kysyä.

Mitä siis uskoa, silmiään vai johdon kommentteja paikallislehdistä?

Epäilen, että nyt on Pudasjärvellä menossa pahin narutus miesmuistiin, ja täydestä meneekin.

• pudislainen

kannattaa ihan oikeasti vähän löysätä. Ei nämä asiat ole niitä joilla Pudasjärvi kuolee tai jääpi elämään. Minäkin oon kulkenut otsa kurtussa ja puolikas sitruuna suussa vuosikausia. Nyt jo helpottaa.

• Markku Kemppainen

Aika ihme suhtautuminen. Että kun pistää pään pensaaseen niin helpottaa? Kyllä täällä on mainittu paljon sellaisia asioita, joiden myötä Pudasjärvi nimenomaan kuolee. Pudasjärveltä puuttuvat tällä hetkellä demokratia, avoimuus ja keskustelu. Joku kumma kopla häärää omiaan ja tekee käsittämättömiä päätöksiä, jotka kerta toisensa jälkeen tarkoittavat vain sitä, että veronmaksaja maksaa. Kaiken.

Hyvä vaan, että helpottaa, mutta älä kuvittele, että nämä asiat tuosta vain jätetään käsittelemättä. Niin montaa ihmistä on satutettu pahasti tuossa johtamisjärjestelmässä, että joku hyvitys on saatava. Jo pelkästään niiden tuttujen takia, jotka ovat kunnasta työpaikkana saaneet kärsiä.

• AlustaAstiKokenut

Minäkin oon jo pari vuotta valittanu täällä ja alkaa jo helpottamaan. Kun saa riittävästi valittaa ja ryöpsytellä parit murheelliset jutut niin jo nukuttaa paremmin.

Laittakaa putasjärven kuntalaiset verot valtion maksettaviksi ja kunnallisverot kanssa - ei tuu sitä ainaista kärhämää ja vollotusta rahojen jakamisesta.

• kaikenlaisia
        AlustaAstiKokenut kirjoitti:

Minäkin oon jo pari vuotta valittanu täällä ja alkaa jo helpottamaan. Kun saa riittävästi valittaa ja ryöpsytellä parit murheelliset jutut niin jo nukuttaa paremmin.

Laittakaa putasjärven kuntalaiset verot valtion maksettaviksi ja kunnallisverot kanssa - ei tuu sitä ainaista kärhämää ja vollotusta rahojen jakamisesta.

ootkonää ihan pölijä?

• Koekani:nro2
        AlustaAstiKokenut kirjoitti:

Niinhän se verotoimistokin tekee, toiset ilmoittaa saavansa pimeää palkaa niin verotoimisto ei tutki vaan jättää valtion nuolemaan näppejään.

Tiiättä että semmonen peli loppuu pudasjärvellä, Pudasjärven verotoimisto mukana tällaisessa pimeän rahan pyörittelyissä, ja tämä on totta.

Valittamalla tämäkin petos tuli julki, kyllä kannattaa valittaa ja isoon ääneen, ajatella veroviranomaiset pudasjärvellä vie valtion kassasta tuloja! EI HELEV...

Onko kenelläkään muuten tietoa että minkälaisia henkilösuhteita on Pudasjärven verotoimistolla kaupungin suuntaan?

Kiinnostaa tietää että ketkä on kaiken takana ja sitten kun OIKEAT VIRANOMAISET on tutkinut niin kerron kaiken myös täällä.

• Kalamari
        Koekani:nro2 kirjoitti:

Niinhän se verotoimistokin tekee, toiset ilmoittaa saavansa pimeää palkaa niin verotoimisto ei tutki vaan jättää valtion nuolemaan näppejään.

Tiiättä että semmonen peli loppuu pudasjärvellä, Pudasjärven verotoimisto mukana tällaisessa pimeän rahan pyörittelyissä, ja tämä on totta.

Valittamalla tämäkin petos tuli julki, kyllä kannattaa valittaa ja isoon ääneen, ajatella veroviranomaiset pudasjärvellä vie valtion kassasta tuloja! EI HELEV...

Onko kenelläkään muuten tietoa että minkälaisia henkilösuhteita on Pudasjärven verotoimistolla kaupungin suuntaan?

Kiinnostaa tietää että ketkä on kaiken takana ja sitten kun OIKEAT VIRANOMAISET on tutkinut niin kerron kaiken myös täällä.

Tarkoitatko tässä syötteen tapahtumia?

• tuntia
        Markku Kemppainen kirjoitti:

Aika ihme suhtautuminen. Että kun pistää pään pensaaseen niin helpottaa? Kyllä täällä on mainittu paljon sellaisia asioita, joiden myötä Pudasjärvi nimenomaan kuolee. Pudasjärveltä puuttuvat tällä hetkellä demokratia, avoimuus ja keskustelu. Joku kumma kopla häärää omiaan ja tekee käsittämättömiä päätöksiä, jotka kerta toisensa jälkeen tarkoittavat vain sitä, että veronmaksaja maksaa. Kaiken.

Hyvä vaan, että helpottaa, mutta älä kuvittele, että nämä asiat tuosta vain jätetään käsittelemättä. Niin montaa ihmistä on satutettu pahasti tuossa johtamisjärjestelmässä, että joku hyvitys on saatava. Jo pelkästään niiden tuttujen takia, jotka ovat kunnasta työpaikkana saaneet kärsiä.

Uusimmat kaupunginjohdon vääryydet ovat paljastamatta. Missä nyt ovat moniosaajat tykkyläinen, kuukasjärvi ja monet muut. Pienen selityksen paikka olisi, vai kirjoittiko uusin Iikkari jälleen potaskaa Kälkäjän kytkennöistä.

Pantiinko pää pensaaseen kun tämä palsta hiljeni äkkiä?

• MINÄ
        tuntia kirjoitti:

Uusimmat kaupunginjohdon vääryydet ovat paljastamatta. Missä nyt ovat moniosaajat tykkyläinen, kuukasjärvi ja monet muut. Pienen selityksen paikka olisi, vai kirjoittiko uusin Iikkari jälleen potaskaa Kälkäjän kytkennöistä.

Pantiinko pää pensaaseen kun tämä palsta hiljeni äkkiä?

Lueppas tarkemmin kyseinen iijokiseutu.Asianajaja sanoo nimenomaa että pisteytys ei ole tasapuolisesti ja oikein laadittu vaan nimenomaa Kälkäjää suosiva. Samoin tämän päivän Pudasjärvilehti oli samoilla linjoilla. Miten muutenkaan asia voisi olla kun kaupunginj. on uhonnut paljon ennen valintaa että eroaa ellei Kälkäjää valita,vai onko sekin vain keksitty juttu.Eikö olisi parempi myöntää että valinta on tehty ja pulinat pois

• JO
        MINÄ kirjoitti:

Lueppas tarkemmin kyseinen iijokiseutu.Asianajaja sanoo nimenomaa että pisteytys ei ole tasapuolisesti ja oikein laadittu vaan nimenomaa Kälkäjää suosiva. Samoin tämän päivän Pudasjärvilehti oli samoilla linjoilla. Miten muutenkaan asia voisi olla kun kaupunginj. on uhonnut paljon ennen valintaa että eroaa ellei Kälkäjää valita,vai onko sekin vain keksitty juttu.Eikö olisi parempi myöntää että valinta on tehty ja pulinat pois

SE OLI PERJANTAIN IIKKARISSA JOHON EDELLÄ MAINITAAN

• JoMu2

Miksi kaupunginjohtajan pitäisi lähteä, jos Kälkäjä saa kenkää? Jos minä oikein ymmärsin, kun luin pöytäkirjaa, niin kaupunginjohtaja jätti eriävän mielipiteen Kälkäjän valiinasta. Ei kai hän suinkaan ole valintaa tehnyt? En ole kenenkään puolella näissä asioissa vaan ihan mielenkiinnolla luen keskustelua.

• Susanna

JoMu2 Kaupunginjohtaja on nimenomaan uhannut lähteä, jos Kälkäjää ei valita. Siinä tämän jutun villakoiran ydin.
        Saa nyt nähdä miten käy, potkaiseeko meitä onni kahdella jalalla, päästään eroon kahdesa KOOSTA samalla kertaa. Kälk ja Kaar....
        Mielenkiintoista olla pudasjärveläinen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      148
      11017
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5403
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4215
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2674
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      101
      1588
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1586
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      75
      1445
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe