Jämsän jätevedenpuhdistamo keväällä 2012

Alajuoksulainen

11

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippakinttu

Herttinen sentään! Jos tämänlainen käytäntö on joka vuotista, ja tiedetään olevan toistuvaa ni eikö olisi aika "pienen" perusparannuksen? Vai onko tää sitä et kerran vuodessa vaan paskavedet vesistöön, ni se ei haittaa... Kuin esim 10 kertaa olis jo toinen juttu, jos edes sekään!!!! Kummaa politiikkaa tämmöinen.

• Bongaaja

Joutsenet oli tänä keväänä Jämsänjoella pitämässä "välietappia" harvinaisen pitkään, peräti kuukauden olivat kun joskus on pysähtyneet vaan kahdeksi päiväksi. Taisi ihmisulosteen määrä joessa käydä jo niillekin sietämättömäksi, kun eilen 17. päivä rupesivat kokoontumaan isoon ryhmään ja tänään 18. päivä ei ole joella näkynyt enää joutsenen joutsenta.

• Jöötieinari

Lopettakaa paskantaminen, niin ei tarvii valittaa.
      Tai hommatkaa ulkohuussit.

• Einarin Jööti

Einari... nari...

• Konkreettista

Einari puhuu asiaa. Ensin työnnämme jöötiä putkeen surutta ja sitten kauhistelemme ja vaadimme virkamiesten eroa, kun sitä kikkaretta ei konerikon vuoksi saadakaan sieltä ongittua talteen. Eikö meidän pitäisi olla valmiita rahoittamaan semmoinen puhdistamo, että se toimii ja siihen vielä varajärjestelmä tulvahuippujen varalle. Pannaan keräys pystyyn ja pistetään yhdessä rahaa likoon niiin paljon, että ei mene enää paskaa jokeen. Itse olen valmis sijoittamaan tähän hankkeeseen 1000 euroa. 20 000 X 1000 euroa tekee 20 000 000. Kun valtiokin varmaan tämmöistä hanketta avustaa, niin eiköhän jämsään toimiva puhdistamo saada.

• en sijoita yhtään

Kyllä se 13 000 euroa jonka maksan vuodessa kunnallisveroa riittää minun osuudeksi Jämsän talouteen. Ei muuta kuin lomautuksia kaupungin työntekijöille ja ne rahat paskapuhdistamon kunnostukseen.

• Konkreettista
        en sijoita yhtään kirjoitti:

Kyllä se 13 000 euroa jonka maksan vuodessa kunnallisveroa riittää minun osuudeksi Jämsän talouteen. Ei muuta kuin lomautuksia kaupungin työntekijöille ja ne rahat paskapuhdistamon kunnostukseen.

No niin sinnä sitä taas ollaan. Ei tipu sinulta rahaa puhdistamoon, vaan se pitäisi ottaa muilta. Minun järkeeni ei oikein mene tuo sinun ehdotuksesi. Kuinkas sitä rahaa muka lisää saadaan, kun ihmisiä lomautetaan ja he lakkaavat maksamasta veroa. Tukien pariin siirtyminen kurjistaa minun käsitykseni mukaan kaupungin kassaa entisestään. Jos sinä maksat kunnallisveroa 13 000, niiin sinun täytyy olla sen verran hyvätuloinen, että tonni puhdistamoon löytyy helposti.

• en sijoita vieläkään
        Konkreettista kirjoitti:

No niin sinnä sitä taas ollaan. Ei tipu sinulta rahaa puhdistamoon, vaan se pitäisi ottaa muilta. Minun järkeeni ei oikein mene tuo sinun ehdotuksesi. Kuinkas sitä rahaa muka lisää saadaan, kun ihmisiä lomautetaan ja he lakkaavat maksamasta veroa. Tukien pariin siirtyminen kurjistaa minun käsitykseni mukaan kaupungin kassaa entisestään. Jos sinä maksat kunnallisveroa 13 000, niiin sinun täytyy olla sen verran hyvätuloinen, että tonni puhdistamoon löytyy helposti.

Huh, missäs työssä 100 %:a joutuu maksamaan veroja palkasta? Laskehan nyt uudestaan säästääkö kaupunki lomautuksilla vai kurjistuuko kaupungin kassa?

• zzyzz

Joen bakteeriarvot suositusarvoihin verrattuna moninkertaiset ! HUH HUH

• Minulta ei mitään

Palstoilla kauhistelemallahan ne varmasti laskevat, joten ei muuta kuin lisää tekstiä tuuttiin.

• Ja uimaan odotat

Bakteeriarvot koskevat uimavesisuosituksia. Moniko odottaa kiljuen pääseväsn uimaan joessa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe