http://www.jamsanseutu.fi/Uutiset/1194737943960/artikkeli/puhdistamo saadaan kuntoon vasta ensi viikolla.html
Jokakeväinen jo perinteeksi muodostunut paskanlasku puhdistamolta Jämsänjokeen ja Päijänteeseen on taas käynnissä. Tulisikohan tuo asia korjattua vuoteen 2030 mennessä, vai onko Jämsä mennyt konkurssiin jo ennen sitä?
Jämsän jätevedenpuhdistamo keväällä 2012
11
285
Vastaukset
- Riippakinttu
Herttinen sentään! Jos tämänlainen käytäntö on joka vuotista, ja tiedetään olevan toistuvaa ni eikö olisi aika "pienen" perusparannuksen? Vai onko tää sitä et kerran vuodessa vaan paskavedet vesistöön, ni se ei haittaa... Kuin esim 10 kertaa olis jo toinen juttu, jos edes sekään!!!! Kummaa politiikkaa tämmöinen.
- Bongaaja
Joutsenet oli tänä keväänä Jämsänjoella pitämässä "välietappia" harvinaisen pitkään, peräti kuukauden olivat kun joskus on pysähtyneet vaan kahdeksi päiväksi. Taisi ihmisulosteen määrä joessa käydä jo niillekin sietämättömäksi, kun eilen 17. päivä rupesivat kokoontumaan isoon ryhmään ja tänään 18. päivä ei ole joella näkynyt enää joutsenen joutsenta.
- Jöötieinari
Lopettakaa paskantaminen, niin ei tarvii valittaa.
Tai hommatkaa ulkohuussit. - Einarin Jööti
Einari... nari...
- Konkreettista
Einari puhuu asiaa. Ensin työnnämme jöötiä putkeen surutta ja sitten kauhistelemme ja vaadimme virkamiesten eroa, kun sitä kikkaretta ei konerikon vuoksi saadakaan sieltä ongittua talteen. Eikö meidän pitäisi olla valmiita rahoittamaan semmoinen puhdistamo, että se toimii ja siihen vielä varajärjestelmä tulvahuippujen varalle. Pannaan keräys pystyyn ja pistetään yhdessä rahaa likoon niiin paljon, että ei mene enää paskaa jokeen. Itse olen valmis sijoittamaan tähän hankkeeseen 1000 euroa. 20 000 X 1000 euroa tekee 20 000 000. Kun valtiokin varmaan tämmöistä hanketta avustaa, niin eiköhän jämsään toimiva puhdistamo saada.
- en sijoita yhtään
Kyllä se 13 000 euroa jonka maksan vuodessa kunnallisveroa riittää minun osuudeksi Jämsän talouteen. Ei muuta kuin lomautuksia kaupungin työntekijöille ja ne rahat paskapuhdistamon kunnostukseen.
- Konkreettista
en sijoita yhtään kirjoitti:
Kyllä se 13 000 euroa jonka maksan vuodessa kunnallisveroa riittää minun osuudeksi Jämsän talouteen. Ei muuta kuin lomautuksia kaupungin työntekijöille ja ne rahat paskapuhdistamon kunnostukseen.
No niin sinnä sitä taas ollaan. Ei tipu sinulta rahaa puhdistamoon, vaan se pitäisi ottaa muilta. Minun järkeeni ei oikein mene tuo sinun ehdotuksesi. Kuinkas sitä rahaa muka lisää saadaan, kun ihmisiä lomautetaan ja he lakkaavat maksamasta veroa. Tukien pariin siirtyminen kurjistaa minun käsitykseni mukaan kaupungin kassaa entisestään. Jos sinä maksat kunnallisveroa 13 000, niiin sinun täytyy olla sen verran hyvätuloinen, että tonni puhdistamoon löytyy helposti.
- en sijoita vieläkään
Konkreettista kirjoitti:
No niin sinnä sitä taas ollaan. Ei tipu sinulta rahaa puhdistamoon, vaan se pitäisi ottaa muilta. Minun järkeeni ei oikein mene tuo sinun ehdotuksesi. Kuinkas sitä rahaa muka lisää saadaan, kun ihmisiä lomautetaan ja he lakkaavat maksamasta veroa. Tukien pariin siirtyminen kurjistaa minun käsitykseni mukaan kaupungin kassaa entisestään. Jos sinä maksat kunnallisveroa 13 000, niiin sinun täytyy olla sen verran hyvätuloinen, että tonni puhdistamoon löytyy helposti.
Huh, missäs työssä 100 %:a joutuu maksamaan veroja palkasta? Laskehan nyt uudestaan säästääkö kaupunki lomautuksilla vai kurjistuuko kaupungin kassa?
- zzyzz
Joen bakteeriarvot suositusarvoihin verrattuna moninkertaiset ! HUH HUH
- Minulta ei mitään
Palstoilla kauhistelemallahan ne varmasti laskevat, joten ei muuta kuin lisää tekstiä tuuttiin.
- Ja uimaan odotat
Bakteeriarvot koskevat uimavesisuosituksia. Moniko odottaa kiljuen pääseväsn uimaan joessa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780