Terve!
Hullujenpäivien orjana aloin selaamaan tarjouksia ja kohdalle osui Samyang 8mm fisheye-objektiivi. Mainostekstissä sanotaan objektiivin olevan Canonille, joten haluan tarkistaa jos joku sattuu tietämään että onko aivan varmaa että kyseistä fisheyea ei voi liittää Nikon D90-runkoon?
Googlesta päädyin sivuille joiden kirjoittaja on käyttänyt objektiivia Nikonilla. Eli onko täysin sama objektiivi olemassa eri kameramerkkeihin ja tämä tarjous "nikonisteille" turha?
Kiitos jo etukäteen :)
Samyang 8mm fisheye Nikoniin
4
252
Vastaukset
- Ent. nikotinisti
Canonin ja Nikonin rungoissa on erilainen objektiivin kiinnitys. Pelkkää optiikkaa tuottavat valmistajat (Samyang, Tamron, Tokina, Sigma jne.) tekevät objektiivejaan kumpaankin merkkiin sopivina erikseen. Canon-kiinnitykseen tarkoitettu Samyang-obiska ei käy Nikoniin ja päinvastoin.
Jos mielipide sallitaan, niin kalansilmäobjektiivilla otettuja kuvia en jaksaisi katsella enemmälti. En viitsisi ostaa moista obiskaa pölyyntymään käytön puutteessa – ammattilaiset saavat puolestani ottaa ne muutamat harvat kuriositeettikuvat. Itselläni tekee mieli ainoastaan suoraviivaista (engl. rectilinear) ultralaajakulmaa (jossa tuota tynnyrivääristymää ei siis ole ylettömästi). - Kokemus-K
Minusta tuo hullujen päivien tarjoushinta ei ollut mitenkään erityisen halpa. Löydät sen varmaan Nikon-kiinnitteisenä muualta kun vähän etsiskelet jos kalansilmä kiinnostaa. Muistaakseni olen nähnyt sen lähelle samaa hintaa jopa kamerakaupan ikkunassa joten netistä varmaan löytyy yhtä hyvä tarjous.
- kalansilmäkalansilmä
kiitos hurjan paljon vastauksista, homma selvänä :)
- aaagggreww
itse asiassa minulla on tuo kyseinen objektiivi ja se sopii nikon d3000 runkooni :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522186
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971423Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3411423- 1681291
- 681081
- 35978
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59940Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31939Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27872Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46849