Samyang 8mm fisheye Nikoniin

kalansilmäkalansilmä

Terve!

Hullujenpäivien orjana aloin selaamaan tarjouksia ja kohdalle osui Samyang 8mm fisheye-objektiivi. Mainostekstissä sanotaan objektiivin olevan Canonille, joten haluan tarkistaa jos joku sattuu tietämään että onko aivan varmaa että kyseistä fisheyea ei voi liittää Nikon D90-runkoon?
Googlesta päädyin sivuille joiden kirjoittaja on käyttänyt objektiivia Nikonilla. Eli onko täysin sama objektiivi olemassa eri kameramerkkeihin ja tämä tarjous "nikonisteille" turha?
Kiitos jo etukäteen :)

4

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ent. nikotinisti

Canonin ja Nikonin rungoissa on erilainen objektiivin kiinnitys. Pelkkää optiikkaa tuottavat valmistajat (Samyang, Tamron, Tokina, Sigma jne.) tekevät objektiivejaan kumpaankin merkkiin sopivina erikseen. Canon-kiinnitykseen tarkoitettu Samyang-obiska ei käy Nikoniin ja päinvastoin.

Jos mielipide sallitaan, niin kalansilmäobjektiivilla otettuja kuvia en jaksaisi katsella enemmälti. En viitsisi ostaa moista obiskaa pölyyntymään käytön puutteessa – ammattilaiset saavat puolestani ottaa ne muutamat harvat kuriositeettikuvat. Itselläni tekee mieli ainoastaan suoraviivaista (engl. rectilinear) ultralaajakulmaa (jossa tuota tynnyrivääristymää ei siis ole ylettömästi).

• Kokemus-K

Minusta tuo hullujen päivien tarjoushinta ei ollut mitenkään erityisen halpa. Löydät sen varmaan Nikon-kiinnitteisenä muualta kun vähän etsiskelet jos kalansilmä kiinnostaa. Muistaakseni olen nähnyt sen lähelle samaa hintaa jopa kamerakaupan ikkunassa joten netistä varmaan löytyy yhtä hyvä tarjous.

• kalansilmäkalansilmä

kiitos hurjan paljon vastauksista, homma selvänä :)

• aaagggreww

itse asiassa minulla on tuo kyseinen objektiivi ja se sopii nikon d3000 runkooni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2186
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1423
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      341
      1423
    4. 168
      1291
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1081
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      940
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      939
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      872
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe