Nyt kun puhutaan paljon seksuaalisesta hyväksikäytöstä (niskakarvat nousevat pystyyn), hyvä että puhutaan ja rikolliset pannaan linnaan.
Voisiko esimerkiksi voimala ohjelmassa esiintynyt asiantuntijarouva selittää minulle vanhalle mäntille, missä seksuaalisen hyväksikäytön raja kulkee.
Kysymykseni on ihan aito ja haluaisin eksaktin selvän vastauksen.
Avioliittoleireillä vaimoni kanssa olen tavannut paljon naisia, jotka ovat kertoneet etteivät muista koskaan olleensa isän sylissä. He ovat surreet sitä kovin. Isän hellyys ja ihailu kun ovat niin tärketä tytön kehitykselle. Äidin myös tietenkin.
Aika kamala tilanne mielestäni jos pelokas isä ei uskalla mennä alle metrin päähän tyttärestään. Uskon että tilanne on kamala sekä isälle että tyttärelle.
Itselläni on kaksi aikuista ihanaa tytärtä ja halaamme toinen toisiamme edelleen, syvää rakkautta tuntien. Yhtään hetkeä tyttärieni kanssa en vaihtaisi pois. Vaimonikin on erittäin empaattinen rakastettava ihminen, ei sen puoleen, mutta tuo aluksi mainitsemani asia askarruttaa? Varmaan moni muukin haluaisi kuulla.
Ymmärrän yhdynnän, sen yritykset ja ja sukupuolielinten kopeloimisen. mutta mikä muu voisi olla seksuaalista hyväksikäyttöä joka vahingoittaa lasta?
Tyhmä es.lesta kysyy
18
258
Vastaukset
- khflkkghflkh
Normaali ihminen varmaan ymmärtää mitä on seksuaalinen hyväksikäyttö,Ei se ole halaamista tai sen pelkäämistä kuten aloittaja ja T Hänninen pelkää,Kyllä silloin kun mennään koskettelemaan oman lapsen intiimialueita siitä tyydytystä saaden, se on jo sitä lasta vahingoittavaa toimintaa.Vai olisitko itse menossa koskettelemaan tyttäriäsi, ajatteleppa vähän ennenkuin kyselet tyhmiä es.lesta.
- tiedosta kiitollinen
Okei, se on sinun mielipiteesi, ja minullakin on mielipide, mutta olen pahioillani minä kysyin ASIANTUNTIJAN, rouva Hurtigin mielipidettä asiasta.
- Oona::::å
Mikä tahansa mikä tehdään seksuaalisessa mielessä voi olla hyväksikäyttöä. Jo lapsi tuntee hellän isällisen/äidillisen lempeän kosketuksen ja himo silmissä kiiluen tehdyn kosketuksen eron. Vakavimmat tapaukset ovat sitten niitä missä on sukupuolielimetkin mukana :(
Ihan kamalia juttuja joka tapauksessa.- Tiedosta kiitollinen
Oona hyvä, sinäpä sen viisaasti sanoit.
Minulla on se käsitys että lapsi ei oikein hahmota seksuaalisuutta samalla tavalla kun me aikuiset. Itse olen monen ihanan lapsen isoisäkin jo, Jumala on antanut minulle aikaa miettiä elämää moneltakin kannalta.
Mutta kaikki viisaat kunnioittavat vastaukset kiinnostavat minua, aina on oppimisen varaa.
Kunpa joku lukijoista jolla on hänen yhteystietonsa, viestittäisi rouva hurtigille kysymykseni. Kaikki kolme naista olivat hyvin miellyttäviä, ja hyvin perilla ihmisen mielen toiminnoista. Sellaisia on aina ilo kuunnella.
- eslessukomuka?
Aloittajalla on Tuomaksen ääni ja es.lessun kädet. Kuka hän oikeastaan onkaan?
- tiedosta kiitollinen
Kuten nimimerkistäni käy selville, olen tiedosta kiitollinen. Julkisesta Panettelusta en ole lainkaan kiitollinen. Et kai sinä ihan tosissasi luule tietäväsi minua paremmin, kuka olen?
Herra/rouva "eslessukomuka", etkö sinä vielä tiennyt sitä että Jeesuksen omat eivät valehtele missään tilanteessa, eivät sittenkään vaikka seurauksena olisi giljotiiniin joutuminen.
Minua loukkaa uskovana tuollainen röyhkeä esiintyminen.
Pysytään siis avauksessani, olen se mikä kerroin olevani ja odotetaan rauhassa kun rouva Hurtig, tai joku muu viranomaistyössä oleva henkilö vastaa minun asialliseen kysymykseeni. - Tuomas vaan ei lesta
tiedosta kiitollinen kirjoitti:
Kuten nimimerkistäni käy selville, olen tiedosta kiitollinen. Julkisesta Panettelusta en ole lainkaan kiitollinen. Et kai sinä ihan tosissasi luule tietäväsi minua paremmin, kuka olen?
Herra/rouva "eslessukomuka", etkö sinä vielä tiennyt sitä että Jeesuksen omat eivät valehtele missään tilanteessa, eivät sittenkään vaikka seurauksena olisi giljotiiniin joutuminen.
Minua loukkaa uskovana tuollainen röyhkeä esiintyminen.
Pysytään siis avauksessani, olen se mikä kerroin olevani ja odotetaan rauhassa kun rouva Hurtig, tai joku muu viranomaistyössä oleva henkilö vastaa minun asialliseen kysymykseeni."Herra/rouva "eslessukomuka", etkö sinä vielä tiennyt sitä että Jeesuksen omat eivät valehtele missään tilanteessa, eivät sittenkään vaikka seurauksena olisi giljotiiniin joutuminen."
Tehän olette mielestäsi, jotain yli-ihmisiä. Vähintäänkin Jumalasta seuraavia, mieluummin ylöspäin lukien. - Tiedosta kiitollinen
Tuomas vaan ei lesta kirjoitti:
"Herra/rouva "eslessukomuka", etkö sinä vielä tiennyt sitä että Jeesuksen omat eivät valehtele missään tilanteessa, eivät sittenkään vaikka seurauksena olisi giljotiiniin joutuminen."
Tehän olette mielestäsi, jotain yli-ihmisiä. Vähintäänkin Jumalasta seuraavia, mieluummin ylöspäin lukien.Tuomas siis haluaa lukata minua edelleen? Näin uskovat, minä itse ja ne joita tunnen (muutamia satoja) kuitenkin elävät, tahdoit taikka et.
Kertoisitko sinä vähän enemmän enemmän itsestäsi? Mikähän sinua mahtaa painaa? Kerro se, niin varmasti helpottaa. Viha on selvästi aistittavissa vieteistäsi, en tiedä tunnistatko itse. - Tuomas vaan ei lesta
Tiedosta kiitollinen kirjoitti:
Tuomas siis haluaa lukata minua edelleen? Näin uskovat, minä itse ja ne joita tunnen (muutamia satoja) kuitenkin elävät, tahdoit taikka et.
Kertoisitko sinä vähän enemmän enemmän itsestäsi? Mikähän sinua mahtaa painaa? Kerro se, niin varmasti helpottaa. Viha on selvästi aistittavissa vieteistäsi, en tiedä tunnistatko itse.Ensinnäkään en ole nimimerkki: "eslessukomuka?", joten siinä heti perätön väite. Toisekseen en halua sinua "lukata" enkä pukata. Eikä minua mikään paina, kun olen elänyt aivan normaalia elämää. Vai aistit sinä vihaa viestissäni, johtuu varmaan hienohipiäisyydestäsi.
- tiedosta kiitollinen
Tuomas vaan ei lesta kirjoitti:
Ensinnäkään en ole nimimerkki: "eslessukomuka?", joten siinä heti perätön väite. Toisekseen en halua sinua "lukata" enkä pukata. Eikä minua mikään paina, kun olen elänyt aivan normaalia elämää. Vai aistit sinä vihaa viestissäni, johtuu varmaan hienohipiäisyydestäsi.
HYvä Tuomas tuppurainen tappurainen, usko jo minä en ole niin tyhmä kuin sinä luulet. Minä tunnen milloin minua rakastetaan ja milloin ei.
=let todfella kamala toisia loukkaava ihminen käyttäytymiseltäsi.
Viestisi ovat pöyristyttäviä, etkä ole henkilö jolta asiaa avauksessani kysyin.
- Terve tietää
Terve aikuinen ei ajattele lastaan seksuaaliobjektina ja itsestään selvästi tietää, missä raja menee. Se menee ajattelussa.
- tiedosta kiitollinen
Avoisa nimimerkki "Terve tietää". Itse käsitän samalla tavoin. Odotan nyt kuitenkin asiantuntijan vastausta. Tärkeistä seksuaaliseen hyväksikäyttöön liittyvistä yksityikohdista on mielestäni vaiettu syyttä suotta. Tämä on havaintoni ihan yleisesti tiedotusvälineissä.
- yksinkertaista
Jos et tahdo (eli ruumiillisesti halua) hyväksikäyttää, silloin et hyväksikäytä. Jos tahdot, silloin mene hoitoon, ennen kuin tapahtuu hirveitä.
- tiedosta kiitollinen
:-)))))))))) hoitoon tarttis varmaan mennä, olen seniili yli 60 vuotias ukko.
Viiden lapsen isä ja kahdeksan lapsen isoisä.
Ihmettelen kovasti vanhoillislestadiolaisten epäkohteliaisuutta, onkohan se yleisempikin vamma liikkeen rikki revityssä jäsenistössä? - Tietoa.
tiedosta kiitollinen kirjoitti:
:-)))))))))) hoitoon tarttis varmaan mennä, olen seniili yli 60 vuotias ukko.
Viiden lapsen isä ja kahdeksan lapsen isoisä.
Ihmettelen kovasti vanhoillislestadiolaisten epäkohteliaisuutta, onkohan se yleisempikin vamma liikkeen rikki revityssä jäsenistössä?Tällä palstalla ei juuri kirjoita vanhoillislestadiolaisia. Suurin osa kirjoittajista on entisiä vl:ia, jotka eivät osaa käyttäytyä. Toinen merkittävä joukko on muita hengellisyyksiä edustavat henkilöt, jotka ovat loukkaantuneet vanhoillislestadiolaisten seurakuntakäsitykseen.
- Uskova**
Tietoa. kirjoitti:
Tällä palstalla ei juuri kirjoita vanhoillislestadiolaisia. Suurin osa kirjoittajista on entisiä vl:ia, jotka eivät osaa käyttäytyä. Toinen merkittävä joukko on muita hengellisyyksiä edustavat henkilöt, jotka ovat loukkaantuneet vanhoillislestadiolaisten seurakuntakäsitykseen.
Kyllä tänne kirjoittavat vanhoillislestadiolaiset sekä ex-vanhoillislestadiolaiset ja muut uskovat kristityt. Usko meitä yhdistää. Suuri osa osaa myös käyttäytyä.
Kriittinen keskustelu ei ole muuten huonoa käytöstä. - Critical...
Uskova** kirjoitti:
Kyllä tänne kirjoittavat vanhoillislestadiolaiset sekä ex-vanhoillislestadiolaiset ja muut uskovat kristityt. Usko meitä yhdistää. Suuri osa osaa myös käyttäytyä.
Kriittinen keskustelu ei ole muuten huonoa käytöstä.Kriittinen keskustelu ei ole läheskään aina huonoa käytöstä. Tällä palstalla esitetty arvostelu on kuitenkin voittopuolisesti epäasiallista ja huonoa käytöstä. Usko ei kirjoittajia yhdistä, vaan yhdistävä tekijä on epäasiallinen kritiikki vl:ia ja vl-liikettä kohtaan.
- Inhottava realisti
Avaajalle: normaaliälyinen ihminen osaa erotella seksuiaalisen hyväksikäytön ja ahdistelun muusta hellyydestä esim. omia lapsia kohtaan.
"Usko ei kirjoittajia yhdistä, vaan yhdistävä tekijä on epäasiallinen kritiikki vl:ia ja vl-liikettä kohtaan."
Osin totta. Lestadiolaisiua kylläkään ei näytä edes kinnostavan keskustella asioista. Sama koskee muitakin uskovaisia kauuta linjan. toiminta on ymmärrettävää, sillä enin osa uskomuksista ja toimintatavoista on irrationaalisella pohjalla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163325Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3703049Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o752878Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362739Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582248- 491869
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141779- 831778
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181769- 571659