Luontaistuotteet ja opamox

Oranssi

Hei, löysin luontaistuotekaupasta rauhoittavaksikin yrtiksi sanottua Ashwagandhaa eli rohtokoisoa ja ehdin käyttää sitä viikon. Sitten tuli tilanne, että tarvitsinkin opamoxia, mutta silläpä ei ollutkaan mitään vaikutusta. Lopetin rohtokoison käytön heti, mutta oapmoxin vaikutus ei silti ole palannut, vaikka aikaa on kulunut yli kolme viikkoa yrtin käytön lopettamisesta. Nyt tiedän, että tuolla yrtillä ja opamoxilla, tai ylipäätään rauhoittavilla, on toisensa kumoava vaikutus, mutta miten se voi vaikuttaa vieläkin ? Olin todella typerä, kun ajattelemattomuuttani rupesin sitä käyttämään. Tämä vain varoituksena muille. Olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia luontaistuotteiden ja rauhoittavien yhteiskäytöstä.

2

1592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilac pompom

oho... aika ikävää:( mulla on kaapissa pussillinen ashwagandha-jauhetta, mutta oli niin kamalan makuista, etten ole sitä käyttänyt. ootko varma, ettei sun toleranssi ole noussut opamoxin kanssa? itselläni menee 2-3 päivässä, kun ennen riitti 1 tai puolikas, eikä tunnu sen enempää tehoavan.

• Oranssi

Kyllä se toleranssikin on varmasti noussut, mutta tuo oli niin selkeä muutos, kun viikon jauheen käytön jälkeen (otin kaks kertaa päivässä) ei ollenkaan vaikuttanu opamox, määrästä riippumatta. Selailin netistä enemmän tetoa tuosta jauheesta ja niin vain jossakin törmäsin tietoon, ettei saisi käyttää rauhoittavien kanssa, koska ovat toistensa antagonisteja ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Antagonisti_(lääketiede) ) . Ihme juttu, ettei siitä ole tietoa siinä pakkauksessa. Sain vielä sellaisen esitelehtisenkin siittä, eikä siinäkään mainittu mitään.

No, jospa tämä tästä helpottaisi. Huomenna olen ollut viikon ottamatta yhtään opamoxia, mutta huomenna on sellainen tilanne, että on taas pakko ottaa. Pidähän peukkuja, että vaikutus olisi palautunut ;) Onneksi se oli pahan makuista sinun mielestä. Säästyit ikäviltä seurauksilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe