Eräs mieleeni tullut asia

Jeesus on Herra

Lukiessani avauksia ja kommentteja eilisestä Voimala ohjelmasta, havaitsin jälleen kerran kuinka erilaisilla silmillä asioita katsellaan.

Kateellinen ihminen näkee kaiken pahana ja tuomittavana. Rakastava ihminen suhtautuu rakastavasti. Kiteyttäen: Silmä on sielun peili.

Toivoisin jokaisen, myös itseni, tutkivan itseään, miksi minusta kaikki omasta arvomaailmastani poikkeava näyttää pahalta pelottavalta ja uhkaavalta. Kun aikoinaan menimme es.lestadiolaisina HNMKY:n avioliittoleirille, huomasin että muutkin uskovat olivat aivan samanlaisia, heikkoja syntisiä ihmisiä jotka tarvitsemme Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen pelastukseksemme.

Syntejä tunnustettiin, anteeksiantoa julistettiin Jeesuksen nimessä ja veressä, vaikeita asioita kohdattiin sellaisina kun ne ovat. Pienryhmämme kaksi jäsentä mm. tulivat uskoon. Rakastavassa ilmapiirissä on helppo tunnustaa vuosikymmeniksi vaiettuja hävettäviä asioita puolisolle. Se on juhlaa se, kiitos Jeesus rakkaudestasi.
Vain kokenut voi tietää mistä puhun.

Toivon hartaasti, ja rukoilen melle kristityille tärkeimmän asian kohtaamista, - myös meille eritäytyneille lestadiolaisille. Tarkoitan; että me tunnustamme Jeesuksen AINOAKSI Herraksi ja opettelemme rakastamaan kaikkia Jumalan lapsia samanarvoisina, ei vain pikkupoppooseemme kuuluvia kristittyjä. Iloitsen tästä lahjasta jonka itse olen Jumalan armosta saanut kokea. Tämä on peräti ihmeellinen vapauttava kokemus minulle, vuosikymmeniä lestadiolaisena eläneelle ihmiselle, minäkin saan Jeesuksen omana ja hänen verellään puhdistettuna kuulua tähän Jumalan ihmeelliseen perheväkeen ja rukoilla myös tämän kansan runsasta lisääntymistä näinä vaikeina aikoina.
Emme tiedä mitä uskovilla on edessään, siksi on tärkeätä että kaikki kristityt olisivat yhtä, niin kuin Herramme Jeesus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee meidän puolestamme.

Vihollinen pelotteli että nyt sinä menetät paljon, tosiasiassa minä sain paljon. Olen lapsesta asti ollut uskossa ja es.lesta, olen edelleen ja siunaan mielessäni sisariani ja veljiäni Herrassa, hienoa porukkaa kaikki. :-)

2

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

Rakkaus ja Anteeksianto vapauttaa. Näitä sanoja meidän tulisi käytää enemmän ja enemmän.
      Mutta miksi meidän pitää tunnustaa syntejä pyytää anteenksiantoa joltakin yhteisöltä tai hedän johtajiltaan ja millä oikeudelle ne asettuvat Jumalan asemaan ja jakavat anteeksiantoa?
      Käsitykseni mukaan anteeksipyyntö osoitetaan henkilölle, jota olen loukannut.

Pysähdy, hiljenny ja kuuntele omaa Jumalaa/Jumaluutta sisälläsi ja keskustele Jumalasi kanssa, saat vastauksen moniin kysymyksiin ja saat myös ohjausta kun pyydät ja kuuntelet.

• Kiitetty Jeesus

Mielipide tuokin Anneli.

Hiljennytkö hetkeksi miettimään sitä vaihtoehtoa, että meillä kaikilla oli itsemme näköinen ja tapainen Jumala. Sun jumalas alkaisi lyömään minun jumalaani ja päinvastoin. Syntyisi aika rähinä, melkein samalainen kun vanhoillisöestadiolaisuudessa parhaillaan käy. :-)))

Ei tokkiinsa Jumala on YKSI, Hän on Pyhä kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki. Hänet löydät pyhästä Raamatusta, joka on 66 kijan arkisto yli 2000 vuoden aikana ja koottu Jumalan ilmoituksista profeetoilleen.

Kuin suraan tämän päivän Iltalehdestä leikattu, eikö totta?

5. Moos. 32:20-25

Hän sanoi: 'Minä peitän heiltä kasvoni, minä katson, mikä heidän loppunsa on; sillä he ovat nurja suku, lapsia, joissa ei ole uskollisuutta.
      He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan syvyyksiin saakka; se kuluttaa maan kasvuinensa ja polttaa vuorten perustukset.
      Minä kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun.
      5
      He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn. Ulkona surmaa miekka ja sisällä kauhu sekä nuorukaisen että neitosen, sekä imeväisen että harmaapään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe