Eräs mieleeni tullut asia

Jeesus on Herra

Lukiessani avauksia ja kommentteja eilisestä Voimala ohjelmasta, havaitsin jälleen kerran kuinka erilaisilla silmillä asioita katsellaan.

Kateellinen ihminen näkee kaiken pahana ja tuomittavana. Rakastava ihminen suhtautuu rakastavasti. Kiteyttäen: Silmä on sielun peili.

Toivoisin jokaisen, myös itseni, tutkivan itseään, miksi minusta kaikki omasta arvomaailmastani poikkeava näyttää pahalta pelottavalta ja uhkaavalta. Kun aikoinaan menimme es.lestadiolaisina HNMKY:n avioliittoleirille, huomasin että muutkin uskovat olivat aivan samanlaisia, heikkoja syntisiä ihmisiä jotka tarvitsemme Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen pelastukseksemme.

Syntejä tunnustettiin, anteeksiantoa julistettiin Jeesuksen nimessä ja veressä, vaikeita asioita kohdattiin sellaisina kun ne ovat. Pienryhmämme kaksi jäsentä mm. tulivat uskoon. Rakastavassa ilmapiirissä on helppo tunnustaa vuosikymmeniksi vaiettuja hävettäviä asioita puolisolle. Se on juhlaa se, kiitos Jeesus rakkaudestasi.
Vain kokenut voi tietää mistä puhun.

Toivon hartaasti, ja rukoilen melle kristityille tärkeimmän asian kohtaamista, - myös meille eritäytyneille lestadiolaisille. Tarkoitan; että me tunnustamme Jeesuksen AINOAKSI Herraksi ja opettelemme rakastamaan kaikkia Jumalan lapsia samanarvoisina, ei vain pikkupoppooseemme kuuluvia kristittyjä. Iloitsen tästä lahjasta jonka itse olen Jumalan armosta saanut kokea. Tämä on peräti ihmeellinen vapauttava kokemus minulle, vuosikymmeniä lestadiolaisena eläneelle ihmiselle, minäkin saan Jeesuksen omana ja hänen verellään puhdistettuna kuulua tähän Jumalan ihmeelliseen perheväkeen ja rukoilla myös tämän kansan runsasta lisääntymistä näinä vaikeina aikoina.
Emme tiedä mitä uskovilla on edessään, siksi on tärkeätä että kaikki kristityt olisivat yhtä, niin kuin Herramme Jeesus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee meidän puolestamme.

Vihollinen pelotteli että nyt sinä menetät paljon, tosiasiassa minä sain paljon. Olen lapsesta asti ollut uskossa ja es.lesta, olen edelleen ja siunaan mielessäni sisariani ja veljiäni Herrassa, hienoa porukkaa kaikki. :-)

2

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

Rakkaus ja Anteeksianto vapauttaa. Näitä sanoja meidän tulisi käytää enemmän ja enemmän.
      Mutta miksi meidän pitää tunnustaa syntejä pyytää anteenksiantoa joltakin yhteisöltä tai hedän johtajiltaan ja millä oikeudelle ne asettuvat Jumalan asemaan ja jakavat anteeksiantoa?
      Käsitykseni mukaan anteeksipyyntö osoitetaan henkilölle, jota olen loukannut.

Pysähdy, hiljenny ja kuuntele omaa Jumalaa/Jumaluutta sisälläsi ja keskustele Jumalasi kanssa, saat vastauksen moniin kysymyksiin ja saat myös ohjausta kun pyydät ja kuuntelet.

• Kiitetty Jeesus

Mielipide tuokin Anneli.

Hiljennytkö hetkeksi miettimään sitä vaihtoehtoa, että meillä kaikilla oli itsemme näköinen ja tapainen Jumala. Sun jumalas alkaisi lyömään minun jumalaani ja päinvastoin. Syntyisi aika rähinä, melkein samalainen kun vanhoillisöestadiolaisuudessa parhaillaan käy. :-)))

Ei tokkiinsa Jumala on YKSI, Hän on Pyhä kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki. Hänet löydät pyhästä Raamatusta, joka on 66 kijan arkisto yli 2000 vuoden aikana ja koottu Jumalan ilmoituksista profeetoilleen.

Kuin suraan tämän päivän Iltalehdestä leikattu, eikö totta?

5. Moos. 32:20-25

Hän sanoi: 'Minä peitän heiltä kasvoni, minä katson, mikä heidän loppunsa on; sillä he ovat nurja suku, lapsia, joissa ei ole uskollisuutta.
      He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

Sillä minun vihani tuli on syttynyt, ja se leimuaa tuonelan syvyyksiin saakka; se kuluttaa maan kasvuinensa ja polttaa vuorten perustukset.
      Minä kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun.
      5
      He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn. Ulkona surmaa miekka ja sisällä kauhu sekä nuorukaisen että neitosen, sekä imeväisen että harmaapään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe