Lötyykö täältä

knooking-harrastajia

Tietääkö kukaan, löytyykö Suomesta knooking-koukkuja?

En tarvitse linkkejä ulkomaisille sivuistoille, tai ohjeita DIY-koukuille - ne olen löytänyt kyllä itsekin. Oman aloituspakkaukseni olen tilannut ulkomaalaisesta nettikaupasta, mutta nyt haluaisin lisää eri kokoisia koukkuja. Käsityöliikkeistä kun olen kysellyt, niin suurimassa osassa edes tekniikka ei ole tuttu.

14

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entiedäauttaako
      • huoh.

Miksi sitten jatkuvasti "yrität googlettaa" ja spämmäät linkkejä, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa? Esim. virkkauskysymykseen vastauksena neulelinkkejä... Tätä on jatkunut jo pitkään.

• Kiitos avusta!

Tuo joka saattaisi toimia.

Minun tietääkseni knookingile eikä itse työvälineelle ole olemassa suomenkielistä nimeä (voin toki olla väärässä).

Jostain luin, että kysymyksessä on itse asiassa ikivanha skandinaavinen tekniikka, joten taidanpa ottaa yhteyttä norjalaisiin kolleegoihin ja kysellä sieltä suunnalta.

Tarvin tosiaan erikokoisia koukkuja, mutta niiden löytyminen ei suinkaan ole mikään piece of cake. Jenkeistä löytyi juuri sellaisia joita kaipaisin (puisia mielellään), hinta vaan oli aika suolainen, yli 28 USD. Löysin myös linkin toiselle sivustolle. Linkittäjä mainosti koukkujen maksavan vain 4.99 USD - pettymys, pettymys, sieltä löytyi vain ihan tavallisia virkkuukoukkuja.

• onpa nipo...

Onpas nipo aloittaja. Ihmiset yrittävät oikeasti auttaa, vaikkeivat ehkä tiedä kaikkea. Jos oot noin nipo, mee pois palstalta! Pahaa mieltä aiheutat vaan.

• Enpä tiedä

mikä minusta tekee mielestäsi nipon aloittajan. Ja miten aloitukseni aiheuttaisi pahaa mieltä kenellekään? Haluaisitko selventää?

Kiitin linkittäjääkin, vaikka juuri niistä linkeistä ei ollutkaan minulle mitään hyötyä. Kuitenkin minusta on kiva huomata kuinka ihmiset ihan oikeasti haluavat yrittää auttaa, ja käyttävät aikaansa löytääkseen apua. Jos vastauksesta ei ollutkaan hyötyä juuri minulle, niin joko toinen saattoi kokea sen omalta osaltaan ihan hyväksi.

Jos taas viittaat nimimerkin 'huoh'vastaukseen, niin tiedoksi että se ei ollut minun kirjoittamani. Tapanani ei ole sen enempää elävässä elämässä kuin virtuaalimaailmassakaaan arvostella toisia.

Aloittaja

• kiinnostaa

Onpa nipo... : Aloittaja laittoi ihan asiallisen viestin.

Aloittaja, tiedätkö onko tuo 'koukkuneula' suomenkielinen termi...?

• Koukkuneula

saattaisi olla suomenkielinen nimi tuolle työvälineelle. En tosiaankaan tiedä.

Täytyypä kokeilla tuon Esiton koukkuneulan toimivuutta Kiitokset linkeistä'entiedäauttaako' ja 'patina58'

Samalla jatkan niiden puisten koukkujen etsiskelyä :)

• entiedäauttaako

Ah. Luulin että tuo "huoh" oli sun vastaus aloittaja - anteeksi.
      Tuli vaan paha mieli kun yritin löytää jotain sinnepäin (kirjokaasta), eli auttaa, ja sitten tuli tollainen viesti jälkeenpäin. Mutta kun se ei ollutkaan aloittajan, niin nyt sitten ymmärsin. Kiitos selvennyksestä. Toivottavasti löydät etsimäsi :)

• lokkerhook
      • Ihan kiva

tekniikka tämäkin kokeiltavaksi, mutta ei ole sama juttu kuin knooking.

Kyllä tässä maailmassa riittää kaikenlaista kokeiltavaa.

Jännä muuten kuinka monta aivan asiallista vastausta tästä keskustelusta on poistunut. Olisi ihan kiva tietää poistattajan motiivit. Voihan toki osan viesteistä tulkita mainostamiseksi, mutta mielestäni on kuitenkin aivan asiallista kertoa suoraan mahdollisen ostopaikan nimi kuin kierrellen, kaarrellen yrittää vihjata mistä tuotteita kannattaisi kysellä. Tässäkin tapauksessa lienee aika selvää, että ensimmäisiä hakupaikkoja ovat käsityö- ja askarteluliikkeet, joten jos joku pystyy suoraan sanomaan mistä koukkuja löytyy, niin miksi sitä ei saisi tuoda julki muillekin. Eikä minua ainakaan haittaa vaikka kauppias itse tulisi tänne sen tiedon jakamaan. Kaiken kaikkiaan ihan hyvähän se on jos lankakauppiaatkin seuraavat palstan keskusteluja. Täältähän saattaa parhaimmillaan saada jopa hyviä vinkkejä siihen mitä uutta kannattaa ottaa valikoimiin.

Eipä muuten sensuurinsäilä puuttunut millään tavalla röyhelölankakeskusteluun, jossa virolaiskauppiaat aivan avoimesti puffasivat omia putiikkejaan ;)

• tiedoksi
        Ihan kiva kirjoitti:

tekniikka tämäkin kokeiltavaksi, mutta ei ole sama juttu kuin knooking.

Kyllä tässä maailmassa riittää kaikenlaista kokeiltavaa.

Jännä muuten kuinka monta aivan asiallista vastausta tästä keskustelusta on poistunut. Olisi ihan kiva tietää poistattajan motiivit. Voihan toki osan viesteistä tulkita mainostamiseksi, mutta mielestäni on kuitenkin aivan asiallista kertoa suoraan mahdollisen ostopaikan nimi kuin kierrellen, kaarrellen yrittää vihjata mistä tuotteita kannattaisi kysellä. Tässäkin tapauksessa lienee aika selvää, että ensimmäisiä hakupaikkoja ovat käsityö- ja askarteluliikkeet, joten jos joku pystyy suoraan sanomaan mistä koukkuja löytyy, niin miksi sitä ei saisi tuoda julki muillekin. Eikä minua ainakaan haittaa vaikka kauppias itse tulisi tänne sen tiedon jakamaan. Kaiken kaikkiaan ihan hyvähän se on jos lankakauppiaatkin seuraavat palstan keskusteluja. Täältähän saattaa parhaimmillaan saada jopa hyviä vinkkejä siihen mitä uutta kannattaa ottaa valikoimiin.

Eipä muuten sensuurinsäilä puuttunut millään tavalla röyhelölankakeskusteluun, jossa virolaiskauppiaat aivan avoimesti puffasivat omia putiikkejaan ;)

Yksikään viesti ei täältä poistu, ellei a) se ole keskustelun sääntöjen vastainen ja b) joku tee siitä ilmoitusta ylläpidolle. Törkyviestit, mainosspämmi, jopa kunnianloukkaukset saavat makailla palstalla aivan kaikessa rauhassa niin kauan kunnes joku ilmoittaa niistä. Jos huomaat palstalla sääntöjen vastaisen viestin, voit itsekin tehdä siitä ilmoituksen. Ylläpito ei aktiivisesti seuraa sivujen sisältöä, ainoastaan tutkii tehdyt ilmoitukset.

• koukku neulansilmä

http://www.youtube.com/watch?v=WV3ZkUig048
      virkkuukoukun päässä parsinneula

Tunisialaisia koukkuja ja koukkuneuloja saapunut!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5040
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1209
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1149
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1103
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      872
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe