Deprakine kokemuksia

Toivoton_Toukka

Minulla aloitetaan Deprakine -lääkitys, joten kuulisin mielelläni kokemuksia. Minkälaisia sivuoireita on tullut? Ja minkälaisia annoksia teillä menee? Valitin aikoinaan, että pahoja hypomanioita ei oteta lainkaan huomioon lääkityksessä... Nyt sitten päätti uusi lääkäri kirjoittaa reseptin tuohon lääkkeeseen, mutta nyt on sitten unohdettu hoitaa sitä masennusta. Mitä lääkäreiden päässä oikein liikkuu. Ei ilmeisesti mitään.

11

6171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuuuuutos

      Minä aloitin kans saman lääkkeen ja ootan kans miten vaikuttaa. Sehän on mieltä tasaava lääke. Viikko pienemmällä annokella ja siten nostetaan annosta. Sivuvaikutuksia kannattaa seurata, mutta ei niitä suurennuslasilla kannata etsiä. Mulla nyt 300mgx1 ja nousee sitten 600mgx1 iltaisin. Voi väsyttää ja ruokahalu nousta. Muutenkin elämä meni uusiksi. Töistä pois. uuden arjen opettelua tässä.

    • antsu11

      Aloitin Deprakinen 1000 mg pari kuukautta sitten. Enpä ole huomannut suuresti vaivaavia sivuvaikutuksia, pieniä ehkä auringonvalo käy silmiin, kova ääni korviin. Kuulemma on paha lääke, aiheuttaa pitkään käytettynä aivovaurion. Aion silti syödä, kun en muuta voi. En ole tämän lääkkeen takia lihonut yhtään.

    • IMATRANVOIMA

      Mulle teki ihan "zombie" olon annostuksella 1000mg ja paino nousi vajaassa viidessä kuukaudessa 11 kg.

    • bipon läheinen

      Erittäin hyvä tasaaja varsinkin sekamuotoiseen. Läheiseni syönyt yli vuoden ja varsin hyvin pärjäsi melko pitkään, sitten alkoi oireilu ja piti pistää rinnalle Olantsapiini, jolla tilanne taas parani.

      Annos on isohko yli 1000mg mutta sivuvaikutuksia ei ole ollut paitsi käsien tärinä ajoittain, sekään ei ole elämää häiritsevää jos ei jotain ihan pikkutarkkaa tarvitse tehdä. Verikokeissa tietty joutuu käymään...

    • MissDeprakine

      Olen syönyt jo useamman vuoden debrakinea annostuksella 800 mg / pv. Minulla on lääke sopinut hyvin ja olo ollut tasainen. Nostaa myös jonkin verran mielialaa, vaikka on tasaaja. Näin ainakin itse olen huomaanut ja sen takia en välttämättä ole tarvinnut masennuslääkeitä samaan aikaan.
      Debrakinessä on huonona puolena maksa-arvojen seuraaminen. Valproaatti voi aiheuttaa maksalle jotain vauriota pitkään käytettynä, joten labrassa pitää käydä säännöllisesti. Muuta en tiedä, mitä riskejä on pitkäaikaisesta käytöstä, vaikka kyllä välillä tämäkin asia mietityttää....
      Paino ei minulla ainakaan noussut, vaikka niin lääkäri peloitteli. Otan kyllä lääkket niin myöhään, ettei ainakaan ruokahalu pääse sen takia yltymään. Mikään lääke ei itsessään lihota, vaan lääkket nostavat ruokahalua, joka taas aiheuttaa painonnousua (näin lääkäri on asian minulle ilmaissut).
      Olen aina ollut tarkka sen suhteen, että en pääse lääkkeiden nostaman ruokahalun vuoksi lihoamaan. Lihoaminen aiheuttasi minulle vain enemmän masennusta. Olen pysynyt tiukkana ja kieltäytynyt syömästä ruokahalua nostattavia lääkkeitä esim.aamuisin tai päiväsaikaan. Monien kokeilujen kautta, onneksi minulle räätälöitiin hyvä lääkitys, ilman että näyttäisin turvonneelta "mielenterveyspotilaalta". No, mielenterveyspotilas on vähän karkea ilmaus, mut yritin vain havainnoilistaa tarkoittamaani pointtia....

    • Anonyymi

      Onko kellään tätä käyttävällä heikentynyt muisti tai tuntuuko että negatiiviset ajatukset kiertävät kehää joka päivä?

      Siis kuin ahdistava kierre jatkuisi vaan vaikka ei käy edes ahdistavassa työssä yms.

      Epäilen siis lääkkeen haittoja jos blokkaa aivoja väärin.

      Käytössä myös pieni määrä ketipinoria.

      • Anonyymi

        Aikanaan työterveyshuolto määräsi SSRI ensin ja sitten Lamictal ja niiden kokeilujen jälkeen meni aivot ihan solmuun ja tuli osasto reissu.

        Sillä tiellä tavallaan ollaan yhäkin vailla vastauksia mutta diagnoosin kanssa.


    • Anonyymi

      Eikö täällä kukaan käytä tätä lääkettä ja koe haittoja?

    • Anonyymi

      Kokemuksia?

      • Anonyymi

        Moi. Ei kannata Deprakinea kaksisuuntaisen käyttää. Vakavia haittavaikutuksia, voi tulla hedelmättömyys sekä naisilla, että miehillä myös. Tuhoaa seksuaalisuuden. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      Onko tullut lihaskramppeja tai hermojen nykimistä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe