...niin tai PAREMMINKIN onko siitä mihinkään?
Kun sattu että sain viruksia koneelleni VAIKKA siinä oli DNA nettiturva....ja sama juttu kun koneellani oli Soneran Tietoturva! Eikä siinä vielä mitään kun eka kerran vein koneeni liikkeeseen josta oli tän "mainion" DNA-nettiturvan hankkinut....niin nää velotti mua 30e...kun putsasivat mun koneeni ilmaisella ohjelmalla, jonka saa kuka vaan imuroitua netistä...ja VITTU mä tiedän että operaattorit karsivat kovalla kädellä tätä..(mun mielestä parasta virusturvaa mitä on saatavilla.....elikkä F-Securee!) Eikä vastuuta oteta.....vaan asiakas joutuu maksaan koneesa putsauksen! No ei siinä mitään just tänään jouduin putsaan koneeni Soneran nettiturvan jäljiltä.....se kun muka putsas sen....ja kun käynnistin koneen (tein tämän operaation AINAKIN kymmenen kertaa....)...niin taas se virus oli siellä sotkemassa mun konetta! JOTEN ....tein kuten pitääkin .....eikkä putsasin koneeni manuaalisesti! Vaan miten tavallinen käyttäjä osaa tai viitsii moiseen hommaan ees ryhtyä, ei kun kone huoltoon....ja rahat pois! PITÄS PERKELE OPERAATTOREIDENKIN OTTAA VASTUUTA ETTÄ MITÄ PASKAA MYYVÄT ASIAKKAILLEEN.....niin tai se taitaa olla niin että "rahat pois" ja ulos!
Operaattoreiden virusturva....
5
162
Vastaukset
- Kalakkuna
Operaattoreilla ei ole yleensä omaa torjuntaa, se on vain nimi, oikeasti se on lähes aina tuo ähvä sekure torjunta ja se toimii kun pidät päivitykset automaatilla...
- TestingTesting
Et kai tosissasi meinaa, että operaattori jonkin ihmeen ohjelmiston kautta on vastuussa sun myllystä?! Kyllä sä olet kuule ihan itse vastuussa siitä, että konees pysyy puhtaana! Opettele nettikäyttäytymistä.
- Juudas Snööörd
Haloo.. Ne Kaiiki on F-secure:n ohjelmia ja ihan samoja.. operaattorin nimellä ei ole veenkään väljä tässä asiassa.
F-Secure on menettänyt kyllä mainettaan,,kun se sallii tietoiseti läntisen valtiovakoilun.
ja siinä sivussa paljon muuta, taas vastaavasti nostaa kaameeta spammäystä ohjelmista joissa on piratismin leima.
Myös norton on mennyt tällaiseen ja moni muu..
suojaa koneesi
http://www.kaspersky.com/se/ppc/kasperskyFI4Prod_branded
tuolta löytyvillä tuotteilla,, niin on toivoo että edes jonkinlaista oikeaa suojaa.
Lisäsi voi käyttää vapaan koodin Ip-Blockkeria joka oppii liikenteestä itse estämään tietyt kyselijät..
Koneellasi ei ole mittään järkeä vastata yliopistojen naton, usan tai muun Blocker listan tunnettuihin ip osoiteisiin..
ja mikälli epäilyttävää kyselyä ilmenee jostain osoiteesta, ilmoitaa ohjelma siittä ja voi itse määritellä että se suljetaan ja samalla ip leviää mailmalle muilekkin tiedoksi hyökkäys ip:ksi - Varmuuskopiointi
Minua kiinnosti F-Securen On-Line -varmuuskopiointi, jota saa mm. Soneran kautta. Halusin muutamia ostopäätökseen vaikuttavia asioita kysyä F-Securen sivuilla olevalla lomakkeella. Vieläkään ei ole vastausta kuulunut sähköpostiini, ja tänään menee 14vrk harkinta-aika umpeen eli se aika, jonka puitteissa netin kautta tehdyn nettiyhteyssopimuksen voi perua. Tuo varmuusskopiointi siis sisältyi sopimukseen.
Sen takia halusin tiedon suoraan F-Securelta, koska Soneran asiakaspalvelusta samoin kuin netin keskustelupalstoilta olen saanut niin ristiriitaista tietoa.
Nyt sain tietää, että F-Securen tuki vastaa vasta, kun on lisenssi tuohon ohjelmaan (eivät siis vastaa kokeiluversion aikana) ja sitä en ole 14 vrk aikana saanut Soneralta.
Omituista, että nykyään pitää ostaa sika säkissä. Tietotekniikka-asioissa tätä pidetään ihan normaalina, ja me asiakkaat ollaan lampaita kun moisen hyväksymme. Kuka esim. suostuisi ostamaan kalliin vaatteen, jonka pesumerkinnöistä ei saa tietoa, tai housut jossa on vetoketju väärin päin, mutta jonka "vetoketjubugi" korjataan seuraavan puntinvaihdon yhteydessä! Itselläni on kyseinen varmuuskopiointi palvelu, ja kieltämättä hyvin on toiminut tämän vuoden aikana. Se varmuuskopioi automaattisesti uudet tiedostot, mikäli niiden tallennuspaikka on laitettu Online Backupin valintoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750