Spinningiä Kajaanissa?!

Harrastelija_

Spinningin harrastajat kertokaapa mitä paikkaa suosittelette täällä Kajaanissa?? Missä parhaimmat pyörät, salit, tunnit ja ohjaajat??

20

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Minuakin kiinnostaisi näin tänne muuttaneena, mikä sali on suosituin eli missä käytte? Missä parhaimmat bodypumpit, spinningit jne?? Hinta/laatu suhde??

• Junttieinarius

Ajakaa pyörällä töihin, jos yleensä teette töitä.Siinä teille spinninkiä

• Hyötyliikuntaa?

Juuri näin! Mikä ihme nykyihmisissä on vialla kun pitää olla erikseen järjestetty sisäpyöräilytreenisali paikallaanpysyvillä pyörillä? Sitten poljetaan välillä kovempaa, välillä hitaampaa, seisoen ja istuen. Ja tottakai siitä vielä maksetaan, mitä kalliimpi kerta sitä parempi ja sitä enemmän siitä voidaan sitten seuraava viikko työpaikalla huomiota kalastella.

"Mulla on nyt jalat NIIIIIIN pehmeenä kun oli ihan hirveen rankka spinninkitunti siellä uudessa trendispinningmestassa. Siis ei mul kunto loppunu, vaan ne mun uudet kuutinnahasta tehdyt spinning-kengät hiers niin älyttömästi et mun ajoasento ja sen kautta myös tekniikka hajos ihan täysin ja jouduin polkemaan koko treenin läpi raa'alla lihasvoimalla, ja niinku tiedät se taas ei sovellu mun ultramegahypercoolien pyöräilysortsien tuulestusjärjestelmän kanssa yhtään."

Kokeilkaas spedet ajaa edes pari kertaa viikossa pyörällä töihin, saatte kaksi treeniä joka päivälle ja ihan ilmaiseksi. Saa ajaa hitaasti tai kovasti, seisaaltaan tai istualtaan, ja välillä vaikka taluttaa pyörää juosten jos haluaa. Ja jos uskallusta riittää niin voitte kokeilla vaikka kehittää oman uuden trendilajin. Vetäkää vaikka pyörällä kävelysauvat kädessä laskettelurinnettä ylös-alas, niin saatatte päästä vaikka kymppiuutisten loppukevennykseen!

• Lisää
        Hyötyliikuntaa? kirjoitti:

Juuri näin! Mikä ihme nykyihmisissä on vialla kun pitää olla erikseen järjestetty sisäpyöräilytreenisali paikallaanpysyvillä pyörillä? Sitten poljetaan välillä kovempaa, välillä hitaampaa, seisoen ja istuen. Ja tottakai siitä vielä maksetaan, mitä kalliimpi kerta sitä parempi ja sitä enemmän siitä voidaan sitten seuraava viikko työpaikalla huomiota kalastella.

"Mulla on nyt jalat NIIIIIIN pehmeenä kun oli ihan hirveen rankka spinninkitunti siellä uudessa trendispinningmestassa. Siis ei mul kunto loppunu, vaan ne mun uudet kuutinnahasta tehdyt spinning-kengät hiers niin älyttömästi et mun ajoasento ja sen kautta myös tekniikka hajos ihan täysin ja jouduin polkemaan koko treenin läpi raa'alla lihasvoimalla, ja niinku tiedät se taas ei sovellu mun ultramegahypercoolien pyöräilysortsien tuulestusjärjestelmän kanssa yhtään."

Kokeilkaas spedet ajaa edes pari kertaa viikossa pyörällä töihin, saatte kaksi treeniä joka päivälle ja ihan ilmaiseksi. Saa ajaa hitaasti tai kovasti, seisaaltaan tai istualtaan, ja välillä vaikka taluttaa pyörää juosten jos haluaa. Ja jos uskallusta riittää niin voitte kokeilla vaikka kehittää oman uuden trendilajin. Vetäkää vaikka pyörällä kävelysauvat kädessä laskettelurinnettä ylös-alas, niin saatatte päästä vaikka kymppiuutisten loppukevennykseen!

tämmösiä :-DDDDDDDDD

• tietoolisääkykyä

Töihin pyöräily on tyystin eri asia kuin kuntopyöräily tai spinning.Sen lisäksi että spinning kiinteyttää, se myös nostaa kestävyyskuntoa, siitä tässä on kyse.
        Punttien pienimuotoinenkin heiluttelu taas lisää lihaskuntoa.

Kestävyyskunto ja lihaskunto ovat tärkeitä asioita yleiselle jaksamiselle.Toki nämä kaksi vaativat seurakseen vielä jonkinasteista venyttelyä jäykkyyden ehkäisemiseksi.

Monen työmatka on niin lyhyt ettei syke nouse tai pysy riittävän korkealla tiettyä aikaa ja mitä taas pyörän kanssa juoksemiseen esim. kaupunkialuella tulee niin sanoisinpa että hmmmm.

• Ida-Martta

Lähin Martta-kerhon kudontaosasto on teitä varten. Siellä opettavat kädestä pitäen.

• Harrastelija_

Voi helvetti mitä idiootteja täällä Kajaanissa asuu!!! Arvasin että asiallisia vastauksia on turha odottaa! Mua kovasti kiinnostas nähä millasia plösöjä ja läskimahasia tanttoja ja ukkoja nuo aikaisemmat kirjottelijat ovat, joten voitas sopia joku aika ja paikka niin voitte "avautua" mulle ihan kasvotusten kun teille on näköjään noin suuri ongelma tuo että ihmiset maksaa liikkumisestan. Onko se teiltä jotenkin pois???? No ei ole! Joten voisitte pitää ne mölyt mahassanne ja itkee jossakin muualla jos ette oo saanu äitiltä tarpeeks rakkautta nuorempana!

• Hyötyliikuntaa?

No älä nyt hermostu hyvä ihminen! Saathan sinä toki rahasi työntää vaikka majasaarenkankaan aarreaittaan jos haluat, ei se minulta (tai muiltakaan järkevästi ajattelevilta) ole pois. Ajattelin vaan antaa vinkin miten voisit saada saman hyödyn ja säästää roposesi johonkin järkevämpään käyttöön. Sinun kohdallasi se voisi olla esim. vihanhallintakurssi tai muu vastaava käytöstä muokkaava terapia. Tuollaiset hallitsemattomat räjähtelyt eivät nimittäin ole hyväksi fysiikallesi, psyykestä nyt puhumattakaan. Jos itsehillintä oikeasti on tuota luokkaa niin avun tarpeesi on selkeästi keskitasoa korkeammalla, eikä sen hakemisessa kannata aikailla yhtään! Joten unohda lattiaan pultatuilla pyörillä ajelu hetkeksi ja hoida ensin mielesi kuntoon. Sen jälkeen pystyt nauttimaan ulkoilustakin ihan toisella tavalla, eikä muiden ihmisten kohtaaminenkaan tunnu enää läheskään niin ahdistavalta! Ajattele, voisit käydä ulkona keskellä kirkasta päivää niinkuin naapurisikin, eikä tarvitsisi jännittää yhtään. Eikö se olisikin tavoittelemisen arvoinen edistysaskel elämässäsi?!

Äkkiseltään pääteltynä (liikaa rahaa käytössä, hämärtynyt todellisuuskuva, puutteelliset sosiaaliset taidot) kuulut ilmeisesti siihen koko ajan kasvavaan ihmisryhmään jonka lähes koko elämä pyörii prosessoreiden, sähköpostien ja excel-taulukoiden ympärillä. En halua mollata teitä, kyllä teillekin tarvetta on. Mutta olen oikeasti huolestunut mitä sitten tapahtuu kun teidän rotunne on vallannut niin paljon alaa että alatte vaatia muitakin elämään oppinne mukaan? Haluatte kieltää tavalliset polkupyörät, lenkkikengät ja postilaatikot. Tilalle ehdotatte spinningiä, juoksumattoja ja jokaiselle pakollisia tablettitietokoneita. Robotti-imurithan kodeistanne jo löytyy, joten onko seuraavaksi hankintalistalla automaattinen lumityökone?

MIeti nyt oikeasti, ja rauhoitu. Ei se ole niin varallista, vaikka sen halvalla saakin. Maalaisjärki nimittäin..

• liikuntafriikki

No älä nyt hermostu hyvä ihminen! Saathan sinä toki rahasi työntää vaikka majasaarenkankaan aarreaittaan jos haluat, ei se minulta (tai muiltakaan järkevästi ajattelevilta) ole pois. Ajattelin vaan antaa vinkin miten voisit saada saman hyödyn ja säästää roposesi johonkin järkevämpään käyttöön. Sinun kohdallasi se voisi olla esim. vihanhallintakurssi tai muu vastaava käytöstä muokkaava terapia. Tuollaiset hallitsemattomat räjähtelyt eivät nimittäin ole hyväksi fysiikallesi, psyykestä nyt puhumattakaan. Jos itsehillintä oikeasti on tuota luokkaa niin avun tarpeesi on selkeästi keskitasoa korkeammalla, eikä sen hakemisessa kannata aikailla yhtään! Joten unohda lattiaan pultatuilla pyörillä ajelu hetkeksi ja hoida ensin mielesi kuntoon. Sen jälkeen pystyt nauttimaan ulkoilustakin ihan toisella tavalla, eikä muiden ihmisten kohtaaminenkaan tunnu enää läheskään niin ahdistavalta! Ajattele, voisit käydä ulkona keskellä kirkasta päivää niinkuin naapurisikin, eikä tarvitsisi jännittää yhtään. Eikö se olisikin tavoittelemisen arvoinen edistysaskel elämässäsi?!

Äkkiseltään pääteltynä (liikaa rahaa käytössä, hämärtynyt todellisuuskuva, puutteelliset sosiaaliset taidot) kuulut ilmeisesti siihen koko ajan kasvavaan ihmisryhmään jonka lähes koko elämä pyörii prosessoreiden, sähköpostien ja excel-taulukoiden ympärillä. En halua mollata teitä, kyllä teillekin tarvetta on. Mutta olen oikeasti huolestunut mitä sitten tapahtuu kun teidän rotunne on vallannut niin paljon alaa että alatte vaatia muitakin elämään oppinne mukaan? Haluatte kieltää tavalliset polkupyörät, lenkkikengät ja postilaatikot. Tilalle ehdotatte spinningiä, juoksumattoja ja jokaiselle pakollisia tablettitietokoneita. Robotti-imurithan kodeistanne jo löytyy, joten onko seuraavaksi hankintalistalla automaattinen lumityökone?

MIeti nyt oikeasti, ja rauhoitu. Ei se ole niin varallista, vaikka sen halvalla saakin. Maalaisjärki nimittäin..

Olen eri kelle vastasit, mutta vähän kommenttia: Minä käyn talvella spinningissä, mutta pyöräilykauden aikaan vähemmän. Mitä ulkoiluun tulee, ulkoilen paljon. Mutta - siinä saa liikuntaa vain alavartalo. Käyn kuntosalilla muokkaamassa ylävartaloa ja voimaa. Vatsalihasliikkeitäkin voi tehdä kotona, mutta 90 % tekee ne väärin. Hyvin yleistä on, että tehdään vain niskaa, eikä vatsaa ollenkaan. Punttejakin voi hankkia kotiin, mutta salilla olen oppinut pitämään ranteet ja kyynärpäät oikein, saan treenistä tehot paremmin enkä särje kroppaani. toki ohjaajiakin on surkeitakin, jotka eivät anna yhtään neuvoja, mutta ne oppii tietämään. En asu enää Kajaanissa ja täällä nyt vähän isommalla paikkakunnalla olen kehittynyt paljon - istumatyön vastapainoksi ylävartalon treenaus ja venyttely on paikallaan. Työmatkani on sen verran pitkä, että ulkoilua tulee jo siinä, kun en omista autoa.

Ulkoilu on hienoa liikuntaa, mutta yksipuolista. Sauvakävelyssä ja hiihdossa saa yläkropallekin liikuntaa, mutta sauvakävelystä en ole oppinut perustamaan. hiihtämään taas en viitsi lähteä kuin hyvillä keleillä, silloin teenkin pitkiä lenkkejä - eikä kesällä sitä voi harrastaa. Ei yksi liikuntalaji sulje muita pois. Käyn salilla ja ulkoinen - ja olen erinomaisessa kunnossa!

• .

Voi huoh mikä idiootti se sinäkin oot! Pitäsit tuon turpas vaan kiinni niin kaikilla ois kivempaa!

• Hyötyliikunta sucks!

Mitä jos sinä vaikka hyppäisit kaivoon?!

• Toomuchforyousir?

Kenellekäs tämä aivopieru oli tarkoitettu?? Opettelisitte ihmiset oikeasti käyttämään sitä VASTAA-nappulaa niin että nämä kuolemattomat tuotoksenne edes kohdentuisivat oikein..

• Hyötyliikunta sucks!
        Toomuchforyousir? kirjoitti:

Kenellekäs tämä aivopieru oli tarkoitettu?? Opettelisitte ihmiset oikeasti käyttämään sitä VASTAA-nappulaa niin että nämä kuolemattomat tuotoksenne edes kohdentuisivat oikein..

No juuri tuolle liikuntafriikille! Jos vähän aivoja käyttäisit niin oisit saattanu otsikosta jo tajuta tämän asian!

• liikuntafriikki
        Hyötyliikunta sucks! kirjoitti:

No juuri tuolle liikuntafriikille! Jos vähän aivoja käyttäisit niin oisit saattanu otsikosta jo tajuta tämän asian!

23.4. kirjoitettu kommentti on tarkoitettu minulle, joka kirjoitin 25.4? Ennustaja?

• vaimolta kuullut

Kannattanee käydä kokeilemassa eri paikkoja koska ainakin laadukkaimmissa ekakerta ei maksa mitään. Jos olet nainen niin tarjontaa löytynee enemmän. Lady line sillankorvassa lienee laadukkain, monipuolisin ja paras tuntitarjonta mutta vain naisille.

• nnipp

Lady Linen spinning-tunneissa on se vika, että suurin osa tunneista on niitä 30 min pikajumppia. Aikataulusta löytyy mielestäni vain yksi 50 min tunti (ke) ja tiistaisin peräkkäin olevat 2x30 min. Ainahan spinnailua voi yhdistää toiseen jumppaan.. Ohjaajat on kuitenkin tosi mukavia. :) Pyöräilysali on ok, ainakin valoisa, mutta melko ahdas ja kesäisin todella kuuma.

En ole kokeillut Frendosta, mutta sieltä löytyy eri vaativuustasolla 60 min tunteja.

• .

LL:lle on laitettu jäähdytys ja pyöräilysali siirretty väljempiin tiloihin kellariin... Ei niin valoisa enää mut kuntosali on nyt.

• ladyline<3

Frendoksen tunnit on yleensä monelle kuukaudelle etukäteen varattuja. Lady Linellä pääsee nopeammin tunneille ilman hirveän pitkää etukäteisvaraamista.

• harrastelija_

Juu kiitos asiallisista vastauksista, tästä on hyvä aloittaa! Onkos muita hyviä ja suosittuja liikuntapaikkoja täällä kun tuo Lady Line ja Frendos? Millanen paikka tuo Bodycenter on?

• LL kuntoilija

Hyviä kuntosaleja on kyllä esim. Balance keskustassa on myös uus ja hieno. Mut ryhmäliikuntaa ei taida olla muilla paitsi tietty Kajaanin Elolla jumppia. Bodycentterillä ja Rokuan kuntokeskuksella oli aikoinaan mutta taisivat lopettaa kannattamattomana kun markkinat pienellä paikkakunnalla tais täyttyä tarjonnasta jo näillä parilla mainitsemallasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe