Luottotiedot meni kuralle kun täysi-ikäistyttyäni sekaannuin pikavippeihin. En kaipaa saarnaa siitä, kuinka idiootti olen ollut, tiedän sen itsekin. Otin jopa pankkilainaa, jotta sain maksettua vippejä pois. Maksoin lainalla lainaa, ja sitten olinkin todella syvässä suossa jo. Maksamatta jäi myös kaksi kytkypuhelinta, yksi läppäri, pari vaatetilausta ja pari helsingin liikenteen tarkastusmaksua. Sitten se 7000e pankkilaina ja kulutusluottoja. Luottokorttia minulla ei ollut missään vaiheessa.
Ihan rehellisesti puhuakseni, minä en ole edes missään vaiheessa ollut tietoinen siitä, kuinka paljon maksettavia mulla on todellisuudessa mennyt ulosottoon. Mutta minua ihmetyttää suuresti muutama asia.
Luottotiedot menivät siis punaiselle toukokuussa 2009. Suurin maksamatta jäänyt oli juurikin tuo pankkilaina, 7000e. Suurin pikavippi/kulutusluotto oli suunnilleen 1000e. Suurin osa vipeistäkin oli satasia. Kahesta kännykästä ja läppäristä yhteensä ehkä 2000e.
MUTTA: Miksi luottotiedoissani näkyy useita tuhansien eurojen summia???
-6483,24
-1189,70
-7364,61
-1209,46
-9994,79
-1523,70
-2542,35
Näiden lisäksi useita satasien merkintöjä, yhteensä 30 merkintöä.
Vuonna 2010 jätin maksamatta 2 laskua, ja vuonna 2011 en jättänyt maksamatta mitään. Miten on kuitenkin mahdollista, että vuonna 2010 on tullut 7 merkintää(ihan loppuvuodestakin) ja vuonna 2011 jopa 3 merkintää? Siis kestääkö maksuhäiriömerkintöjen tulo todella vuosien päivät?? Viimeisin merkintä tullut elokuussa 2011. Sen vielä ymmärrän, että velat eivät ulosottoon heti mene, mutta kyllä kuvittelin, että merkintä luottotietoihin tulisi nopeammin kuin yli vuoden päästä maksamatta jättämisestä.
Muutoinkin, miten ihmeessä mulla voi olla noin monta tuhansien eurojen merkintää, jos oikeasti ainoa iso velka oli tuo pankkilaina?? Paisuuko nuo satasen vipit ja parinsadan puhelimet ihan oikeasti 6000-7000 euroon?
Minua oikeasti pelottaa, koska tiedän henkilötunnukseni joutuneen erään ihmisen tietoon, jolla jo onkin tuomioita petoksista. Mutta ei kai hänkään voi sitä hyväksi millään tavalla käyttää, kun luottotietoni ovat jo punaisella? Eihän sitä voi mitenkään käyttää hyväksi esim. lainojen saamiseen?
Älkää nyt käsittäkö väärin, tiedän kyllä varsin hyvin, että aivan itse olen kussut tilanteeni ja aivan itse myös nyt hoitelen velkojani, kun olen saanut elämäni taas oikeaan suuntaan. En syytä tästä tilanteestani ketään muita kuin itseäni, mutta tuntuu vaan niin pirun mahdottomalta, että olen saanut aikaiseksi lähes 40 000 euron velat, kun itse suunnilleen laskin niiden olevan korottomina 10000-12000 euroa????
Velkasumma ihmetyttää?
8
791
Vastaukset
- en pysty maksaan
Juu täysin mahdollista tuo on. Minullakin kymppitonnin velat tällä hetkellä 40 000 ulosotossa ja koko ajan kasvavat korkoa. Perintä ja oikeuskulut ovat täysin kohtuuttomia.
Osa neljän vuoden takaa olevista lainoista ei ole vieläkään mennyt ulosottoon, ne kun eivät täten pääse vanhentumaan kunhan perintätoimisto aika ajoin muistaa niistä muistuttaa. - 23cc
100€ vippi paisuu ~400€ (sisältäen viiv. korot ja perintä ja uo maksut) ei siis tuhansiin yhdessä vuodessa. Ihan kuin olisi pilkut mennyt vääriin paikkoihin
- ex velallinen
Ne velat palautuu ulosotosta velkojalle varattomuusmerkinnällä jos niitä ei saada perittyä. Siitä paukahtaa uusi luottotietomerkintä 2-3 vuodeksi.
Velkoja taas pistää ne uudelleen ulosottoon viimeistään syystalvella jotta mahdolliset veronpalautukset saadaan ulosmitattua. Sen jälkeen tammikuussa ulosotto palauttaa taas velat velkojalle ja uutta luottotietomerkintää pukkaa.
Kierre jatkuu sen 15 vuotta kunnes velat ja luottotietomerkinnät vanhenevat. Tai kunnes ne saa maksettua.
Ensimmäinen luottotietomerkintä pamahtaa tietenkin silloin kun jättää sen tililuoton tai velan pankille maksamatta. Siitä se päätyy sitten oikeuden kautta ulosottoon.
Pyydä lista ulosotosta niistä sinun veloistasi viime vuosilta. Siitä näet mitkä velat on mistäkin. Jos ei muista mieleen niin siitä näkyy myös velkomustuomion numero jonka saat käräjäoikeudesta.
Sama velka voi olla ulosoton rekisterissä kolmeenkin kertaan kun se on välillä palautunut varattomuusmerkinnällä velkojalle. Tulee sitten uudelleen koroilla ja uusilla perintäkuluilla höystettynä ulosottoon.
Kannattaisi varmaan varata aika velkaneuvojalle. Muuten se on äkkiä 15-17 vuoden savotta ennen kuin niistä pääset eroon.- On jäbä kuses:DDDDD
Hän on valinnut osansa.
Antaa hänen tarpoa suonsa pohjamutia myöten
koska näkyy olevan noin tyhmäkin. Luuleeko se oikeasti, ettei velkoihin tule kuluja lisää. Etenkin pikavipit lasketaan vuosikorkojen 5000 - 10000 % mukaan ja nousu sen mukainen. Ei 11% mikä on yleinen. Pikavippiyhtiöthän saavat määrätä korkonsa kuten haluavat. Niinpä ne tekevät sen täysillä bitit hehkuen. Eli alkuperäinen vippi on pohja ja vuosikorko tasan se mikä niillä on, esim 5000%. - bfkfkffkkfxf
On jäbä kuses:DDDDD kirjoitti:
Hän on valinnut osansa.
Antaa hänen tarpoa suonsa pohjamutia myöten
koska näkyy olevan noin tyhmäkin. Luuleeko se oikeasti, ettei velkoihin tule kuluja lisää. Etenkin pikavipit lasketaan vuosikorkojen 5000 - 10000 % mukaan ja nousu sen mukainen. Ei 11% mikä on yleinen. Pikavippiyhtiöthän saavat määrätä korkonsa kuten haluavat. Niinpä ne tekevät sen täysillä bitit hehkuen. Eli alkuperäinen vippi on pohja ja vuosikorko tasan se mikä niillä on, esim 5000%.Mitähän sä nyt idiootti provoilet.. vuosikorko ei todellakaan ole tuo.. vuosikorko on tuollainen jos maksat vipin ajallaan.. parin viikon vipissähän ne tekee satkun vipissä sen 20-30e.. jokainen vipoifirma ilmoittaa viivästyskoron erikseen.. ja niissäkin on kyllä eroja vaihtelee 8 prosentista alkaen.. eräs paskafirma nykäisee viivästyskorkoa vaatimattomat 27%.. eipä tuolla korolla kannata päästää vippiä ulosottoon.. ja tuolla korollakin velka kasvaa aika jumalattomasti..
Itse siis tasan tarkkaan tiedän mistä puhun.. olen kaivanut itseni samaan suohon ja maksanut noita velkoja 1.5v ulosottoon ja nyt sitten pankkiin alkuvuodesta asti kun sain järjestelylainaan takauksen takuusäätiöltä.. jotain tuollaista voisin aloittajallekin suositella.. jos erillisiä velkoja on perkeleellinen määrä niin todella pitkä savotta on edessä kun niitä makselee..jokaisesta velasta joka ulosottoon asti menee tulee ensin se 250e oikeudenkäyntikuluja, siitä voi aloittaja päätellä että 30 velasta tulee jo 7500 euroa lisälaskua.. tuon lisäksi jokaisesta vipistä perintäfirma nythää kuluja sen 100-200e helposti joten sillä potti nousee völittömästi taas 3000-6000 euroa.. siis pahimmillaan 13500e maksat turhasta.. sen jälkeen paukautetaan vielä nuo viivästyskorot päälle niin loputon suo on valmis.. ja ulosotossahan ulosotto perii lisäksi joka kuukausi jokaisesta lyhennetystä velasta omia kulujaan..
Ja niin, kaikenlisäksi nuo perintäyhtiöt ovat vielä niin ihania että myyvät velkoja toisilleen.. näin on noilla velkamäärillä aika tolkuttoman vaikea pysyä edes perässä että mikähän ihmeen velka tämäkin on...
Mutta tsemppiä aloittajalle.. samassa kusessa olen ollut ja valvonut yöni miettien.. nyt tiedän jo tarkan päivänkin koska luottotietoni puhdistuvat.. ja senkin, minä päivänä velat ovat kuitattu viimeistään ja saan alkaa viettämään normaalin ihmisen elämää.. :)
- vastauksentynkää
Luottotiedoissa olevat merkinnät eivät tokikaan tarkoita velan tarkkaa määrää. Kun aloittaja on merkinnyt vain summat, eikä sitä, että mistä merkinnästä on kysymys (UMV vai joku muu), niin ei oikein pysty varmuudella sanomaan. Mutta.
Niin kuin joku tuolla aiemmin ketjussa sanoikin, esimerkiksi joka kerta kun ulosmittausta yritetään ja se epäonnistuu varattomuuden vuoksi, tulee uusi merkintä. Eli, jos samaa velkaa on yritetty ulosmitata useamman kerran, jokaisesta on tullut uusi merkintä ja summat vaihtuvat tietysti, koska korkoa kertyy koko ajan.
ja tietysti, jokaisesta yksipuolisesta tuomiosta tulee oma merkintä.
Luottotiedoista ei pidä ruveta laskemaan omien velkojen kokonaismäärää, menee metsään. - Aloittaja123
"Luottotiedoista ei pidä ruveta laskemaan omien velkojen kokonaismäärää, menee metsään. "
Eli tarkoittaako tämä, että luottotiedoissa näkyvät summat saattavat olla samoja velkoja useampaan otteeseen? Vai että luottotiedoissa ei välttämättä näy edes kaikki velat?
Ulosotosta olenkin jo pyytänyt listan, jonka mukaan maksettavia on noin 18000 euroa vielä, 6500 jo maksettu pois.
Olisiko siis vielä odotettavissa melkein 20 000 ulosottoon meneviä, kun viimeinen luottotietomerkintä on elokuulta 2011?- vastauksentynkää
"Eli tarkoittaako tämä, että luottotiedoissa näkyvät summat saattavat olla samoja velkoja useampaan otteeseen? Vai että luottotiedoissa ei välttämättä näy edes kaikki velat?"
Kyllä ja kyllä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015